Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 42

Viestit - handetonttu

Luojan lykky ettei tarvi miettiä tuommoisia, saapi olla kaikki osat liikkuvia v-lingossa.

Eskon hinnat on kyllä ihan oma lukunsa. Esim. halvin 312 tjsp. buusteri on jotain 6200 verolla. Mut mallinimet on komeita, esim. LV 3291 HD superb booster, kai siitä jo vähän extraa maksaa   ;D

Optimalin ja Westbjörnin lingoissakin on sikakalliita malleja, eikä niissä ole edes kaikissa alennusvaihdetta. Kysymys herää mikä hiivatti niissäkin maksaa ?

ovh sopivan korkealle niin saa omamyyjä 'laskea' hyvälle asiakkaalle reilun alennuksen.
Joillekin on kotimaisuus kirosana ,mutta odotellaan muutama vuosi kun vielä suhdanteet maataloudessa kiristyvät niin isot puheet ja uho loppuu ja kotimainenkin alkaa taas kelvata ja toivottavasti myös kotimaiset elintarvikkeet löytävät tiensä uudestaan kuluttajan ruokapöytään.

Mistä muuten voi ostaa kotimaisen raktorin? Kotimaassa kootussa merkissä on kuulema 60% ulukomaisia osia...     :'(
Juu ulkomaanlaisia pultteja ruuveja on aika paljon ....

onko jollain maalla sitten 100% kotimaista traktoria? ehkä kiinassa, mutta niidenkin piirrustukset on alunperin joltain muulta mantereelta...
Perkinsmassikat kestävät, kestävät, kestävät...  Ei huolta huomisesta.  Lopettakoot, tehkööt, vaihtakoot, sekoittakoot...so what!  :)
Syöttöpumput vaan irtoilee koneen kyljestä  ;D
Never!  :)
Kyllä ja vielä kaks kertaa samasta koneesta  :o
Rautakanki-ilmiö!

niikö että parhaimmillaan rautakankiloiksi jalostettuina?
omien kokemusten puitteissa voin sanoa että kuormattuna telikärry on tiellä parempi kuin 1akseliset. Tyhjänä taas paukkaa koukussa jne, tämä tietysti kärrykohtainen ominaisuus ja minulle sattui muinoin just semmoinen.

1-akselinen on tyhjänä hyvin eleetön vedettävä ja kohtalaisen hyvä kuormattunakin, varauksella tosin jos kärry on kokoluokkaa 9-12 mottia (esim samson sp9) niin silloinkin aisapainoa tulee vähintäänkin riittävästi ja voi aiheuttaa väristyksiä jos joutuu tekemään väistöliikkeitä 50 nopeuksissa. Mutta hyvät jarrut niissä on että melkolailla rauhallisin mielin niillä voi ajaa. Nykyinen sp12 on paikoin vähän liian suuri, kömpelö ja kuormattuna aisapaino jo huomattava. Mutta jos ja kun pellolle pääsee, kärry oikoo joskus liittymistä ojan pohjalta, niin 1 akselinen on kyllä paras. Vetokoneelle tulee painoa ja on kevyt vetää.
Joskus muinoin mulla oli NH L85. Siinä kävi lähes samoin, siis nostotankojen jengat ja mutterit korkkas. Tosin ihan oma moka. Peruutin vähän summis pimeis ja nostolaite ylös. Aisa vaan oli jo peränalla 8) 80/90 fiius ei vetokoukun lukko ole toiminut muistaakseni koskaan. Aina pitää olla nostolaite yläasennossa. Tosin en muista minä vuonna siinä olis viimeksi kärry ollut peräs  :o

Ts:ssä tuo moka aiheuttaa ainoastaan nostolaitteen kalibroinnin. Sitä ei tarina kerro onko kyseessä vika vai ominaisuus...

tai kynkkien katkeamisen, sekin on nähty. se saattaa olla jo vika?
Huh huh päästiin paalaimesta eroon, kesän painajainen on ohi. Kesäkuun alussa ostettu ja elokuun puolivälissä edelleen korjaamatta. En ainakaan kehu huollon toimivuutta enkä varaosan saatavuutta, jos se nyt siitä oli kiinni. Tais osa olla niin kallis ettei liikkeen kannattanut korjata. Eihän neljä vuotta vanhaa konetta kannata korjata tunkiolle vaan. Kiitos kaikille kommentteja antaneille.

olikohan tämä kone se joka myyjäliikkeen toimesta oli painepesurilla pesty sitten vimpan päälle..? yhdestä tapauksesta kuulin tuossa pari viikkoa sitten.
ei ole vielä häikkää ilmaantunut, tunteja koneessa vasta tosin 11000. Ei miulla kirveitä ja kuorimarautoja penkin alla säilytetäkään.

Onko muissa koneissa sitten johdot vedetty käsinojasta sivupaneeliin tai kenties kattoon? En ole näihin uusiin koneisiin perehtynyt etten asian laitaa tiedä  :-\
Tais olla nämä lumet 10. lähtö tälletalvelle ja 3. tänävuonna.

Kyllä lumi ja jää on perseestä, vuosi vuodelta inhoan yhä enempi lumen kanssa puljaamista.

no se. Joku muu harrastus pitäisi hankkia... tai viettää talvet thaimaassa.
 
Tämän aamun lenkillä peruutin sitten melkein yhden auton yli. On se kumma miten lähellä auraavaa traktoria joku pystyy ajamaan, aloin peruuttaa mutkaa tarkkoakseni nin linko oli jo konepellillä kun peiliin vilkaisin...
160 ja q770 oli ihan soppeli yhdistelmä. Jos olen kartalla niin 970 on vakaajilla, ei muuta eroa?
Kuulostaa kalliilta.

Jos ostaa omilla rahoilla, kuten tuo kk-vuokrakin on maksettava lompakosta, 100 000€:n traktorin ja ajaa sen täysin loppuun 10 vuodessa ja 800 h/v niin traktori maksaa 81000 alv-0 / 120 kk = 675€/kk.

Koska jokainen traktori kestää 8000h niin 10 v jälkeen sen saisi heittää pois ja siltikin säästää rahaa. Jos olisi kanttia tehdä niin, ei tarvitsisi tehdä kuin moottorin öljyn vaihdon vuodessa ja pari kertaa koko runkoon.

Jos koneella olisi sitten vielä kuitenkin jäännösarvoa, olisi se bonusta. Kenen lompakosta on sitten hävinnyt enemmän rahaa?
Ensin puhutaan että ajetaan kone täysin loppuun ja sitten kumminkin tyydytään johonkin 8000 tuntiin.. Tietysti jos öljynvaihtovälit kerrotaan neljällä, kuten tuossa esitetty, tuo yhtälö varmaan täyttyy..  ???

ja leasingkone vaihtuu uuteen 2-3v välein, jos jymmärsin oikein. Vs 8000h ja 10v samalla, johan siinä peltouskottavuus on koetuksella!
Laskekaa joku fiksu vielä mikä vaikutus on verotuksellisesti, eli vuokra vs poisto tuolle 8000h vaihtoehdolle?
Uusi startti tai vanha huoltoon...

just näin, startti vaihtoon.
Poikkeuksellisen vaikeaa on ollut saada rahoja viime vuoden töistä, muutamalta vakioasikaaltakin jäänyt maksamatta vaikka ennen ovat maksaneet säntillisesti. Ei kuulemma yksinkertaisesti ole rahaa, tässä kummallisinta on vaan se että kahdenviikon ulkomaanmatkaan ja uuteen traktoriin löytyy aina jostain rahat ???

Yhden isännän kohdalla otin käyttöön "koneen panttaus" menetelmän, kävin hakemassa kylmänviileästi pihamaalta Multivan perävaunun ;) Ei muuten nosta enää kättä kun kylällä tulee vastaan :P

meinaatko palauttaa kun se on maksanu vai saako se itte hakea pois. Voisi olla vähän nolona kun tulis pyytämään avaimia jos sattuukin olemaan ketjulla lukossa.

No mullakin on vähän samaa vikaa kuin aloittajalla. Toki suurin syyllinen on se että en ole saanut aikaiseksi kirjottaa laskua. On yllättävän kova homma saada se lasku kirjoitettua ja lähetettyä.
Vien itse kärryn takaisin, koska haluan nähdä kuinka nolana isäntä on ;)

On itsellänikin ollut tilanteita jolloin on ollut tiukkaa, mutta kun ottaa rehdisti puheeksi saajan kanssa niin homma järjestyy. Se minua eniten ihmetyttää jotta miksei tulla juttusille jos on tiukkaa, vai ottaako noilla vanhemmilla viljelijöillä kunnian päälle tulla hattu kourassa nuoren urakoitsijan luokse.

kyllä se taitaa olla melkoinen kynnys kysäistä maksuaikaa, mutta pidempiaikaisten asiakassuhteiden kyseessä ollessa kynnys madaltuu. Parasta tietenkin olisi sopia maksuehdot jo työn tilauksen yhteydessä, eikä eräpäivän jälkeen. Uskoisin työn teettäjällä olevan ainakin karkea arvio menoista ja tuloista, toki yllätyksiä saattaa tulla itsekullekkin.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 42