Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Itse kirjoitan satuja vailla vahvistusta
Kerrankin Sorkkiksen kanssa yhtä mieltä.
Kaikki on samaa mieltä
Tarvitaan kuplahuijaria eli vatupassia että saa suoraan :-)
Älykännykkään saa Kaikki
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.androgames.level&hl=fiJa on muuten hyvä
Kyllä mun ainakin piti nuorisolta kysäästä. Ne sanoo , että Vetyperoksidi ei saa juoda.
Sorkkis joi hammaslääkärissä
https://uusi.keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=90263.msg1595664#msg1595664
Vielä viikonloppu aikaa asennella jos aikoo ensi viikolla ajella levikepyörien kanssa yleisellä tiellä.
"Liikuttaessa tiellä levikepyörillä varustetulla traktorilla, jonka leveys levikepyöristä mitattuna ylittää tiellä yleisesti sallitun 2,6 metrin leveyden, traktorissa on käytettävä eteenpäin ja taaksepäin näkyvää ruskeankeltaista valoa näyttävää vilkkuvaa varoitusvalaisinta. Valaisimen tulee täyttää E-säännön n:o 65 vaatimukset."
Onkos se ylileveysvalosääntökin vielä voimassa tämän välkytteen yhteydessä ? Kohta Kaikki raktorit muistuttaa enempi flipperiä värivaloineen ja vilkkuineen
Metsäjussin pitää mennä lukemaan lakia lento, laiva ja kuljetusyhtiöille . Suurimmat päästöjen aiheuttajat . Jos katalysaattorin toimintaa parantavat tekijät ovat moraalittomia on varmastikin moraalittomampaa omistaa tehdas Kiinassa joka tuhoaa juomavedet ja ilmaston .
Mä tipuin nyt kokonaan kärryiltä :-/
Sä luet nyt mun ajatuksia jotenkin väärin.
En ole koskaan sanonut mitään moraalittomuudesta tai että korjaustoiminta olisi jotenkin huono juttu. Päinvastoin, se on tietenkin hyvä juttu. Asiakas säästää rahaa ja uusia katalysaattoreita ei tarvitse valmistaa niin paljoa, luonnonvaroja säästyy. Tietysti kattivalmistajat ym muut myyntiketjussa olevat häviää kun raha ei liiku uusien myynnin kautta niin paljoa.
Katteja korjataan koska niiden pitää lain mukaan toimia, ja ne ovat usein korjattavissa.
Vaihtoa edullisemmalle korjaamiselle on siis kysyntää. Hyvä niin. Ei korjaamisessa mitään pahaa ole. Se on win-win. Yrittäjä voittaa, asiakas voittaa.
Yrittäjä aloittaa korjaustoiminnan koska näkee tässä markkinoilla businessmahdollisuuden ja hinnoittelee palvelunsa kuten parhaaksi näkee. Ei sen ihmeempää.
Markkinatalouden alkeisasioita.
Ydinajatukseni oli vaan se että homma on normaalia businesstä (kuten sen pitääkin olla...) eikä maailmanpelastamista pelkän ideologian voimalla.
Sitä en usko että kovin moni yrittäjä aloittaisi toiminnan ajattelematta siitä saatavaa tulovirtaa. Sellainen yrittäjä kun on helposti pian entinen yrittäjä.
Mikä tässä nyt on niin vaikeaa... puhutaan ihan eri asiasta?
Puhutaan vaan mutta kyllä kirjoitit karalysaattorien puhdistusta vastaa . Mitsussa oli ongelmana moottorivalon syttyminen vähän väliä , autoa huollettiin merkkilliikkeessä , tuloksetta . Antorita vaihdettiin tuloksetta . Katalysaattori tukossa oli vika . Pikkusen fitutti , joss heti olis vian tiennyt sen olis voinut korjata .
Voi olla että tiesivätkin merkkiliikkeessä perimmäisen syyn, mutta saivat vähän lisähuoltoaikaa ja osia myytyä.
Noinhan Kaikki pienkone korjaajatkin tekee ainakin melkein Kaikki tai ehkä vain yksi , ensin säädetään sitten taas kokeillaan säädetään lisää ennenkuin etsitään vika aloittaen helpoimmasta päästä vaihdellen osia ja säätäen . Esim moottorisahassa jos se ei ole tehoja ja sammuu ,ensin säädetään sitten puhdistetaan ilmanputsari ja säädetään . Sitten vaihdetaan tulppa ja kokeillaan ja säädetään . Sitten vaihdetaan uusi bensiini kokeillaan ja säädetään . näin edetään kunnes lopulta vaihdetaan se pensaletku
Suht asiallista ja ennenkaikkea aktiivista keskustelua. Kiitokset kaikille neuvoista ja ohjeista tähän saakka.
Vikaa paikallistetaan täällä vielä. Ilmoitan toki tänne, kun ratkaisu löytyy.
Kaikki kiittää kiitoksista
Ps . Kaikki kirjoitetaan isolla
Jos tuosta mitä Kaikki kirjoitti sorkkis jotenkin tunnistaa itsensä ,Kaikki ei voi sille mitään
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006516434.html
Tapahtuma paikan huomioon ottaen .....
...Kaikki epäilee jotain helsinki keskeistä säätäjätunari kivien heitteliää .
Moottorisaha Husqvarna 435 käy tyhjäkäynnillä suht hyvin mutta sitten kun kierroksia lisätään ja aloitetaan sahaaminen, puhti sahasta loppuu siihen eli se sammuu.
Olen ihan ummikko sahan kanssa, missä lienee vika? Kaasuttimen epäpuhtaus, säädöt pielessä tms. ? Sahassa on näköjään jotkut L ja H suuttimet
, niiden aukot löysin. Jos sieltä säädetään, niin miten? Tarvii kai jonkun erikoistyökalun?
Saha on ostettu käytettynä, käyttöohjetta ei ole.
Kaikki jotka ammatikseen korjaa pienkoneita tai muuten ymmärtää moottoreista , olisi heti nuosta oireista arvannut että pitää vaihtaa ehjä pensaletku .
Ja myös suodatin sillä edellytksellä et ne on rikki . Säädöistä aloitetaan . Kaikki tietää jos joskus sahan edes nähnyt .
En jaksanut lukea kaikkien vs, voi tulla toiseen kertaan. Kaasarissa moottorikohtaiset Työkäynti H säätö ja L tyhjäkäynti ja kaasuläpänsäätö, säätö aloitetaan ruuvaamalla suutin ruuvi kevyesti pohjaan ja avataan esim H kierros L ¾ osaa jonka jälkeen säädetään kaasuläppää jotta käy kunnolla muttei liian lujaa, työkäynti sillee jottei ota täysiä kierroksia vaan saa hiukan liikaa bensaa jotta huippu kierrokset vähän hakee huippua. L säätö sillee jotta lähtee ottamaan kierroksia miettimättä.
Tämä kaikki oli sitten turhaa jos vehkeessä on jotain perus vikaa, niinkuin mulla stilhin raivurissa siinä kun on säiliössä pensa verkkosihti joka oli pensan tankkiin kuivuessa muodostanut sihdin päälle kalvon jonka sai kyllä irti kynnellä raaputtamalla ja paineilmalla, mutta ei ennen putsausta meinannut saada sitä käyntiin
Annettu jo samanlaiset ohjeet .
Kiinalasissa ruohonleikkureissa samaa vikaa , bensaletku menee tohkoksi ja tukkii kaasarin . Ensin aina säädöt kokeillaan ja sitten vasta muuta .
huson tun tien tuo pensaletku se pääsyy.. mutta en nyt ihan ekana alottais noita säätöjä kun vaihtasin ensin tulpan ja putsarin pensalle ja ilamputsarin, sekä talviasento kesälle jo.. huollossa kerran käytin ja säätivä niiin pirusti mut penaasuotin tukossa, joku muovihile letkun päässä.. oli pikkasen noloa kun selvis vika..
Mulla ei polttoainesuodin ole ollut tukossa kuin yhden kerran ajat sitten.Pensat oli vääränlaisessa astiassa jostaliukeni muovia polttoaineeseen, oli joku säilöntäainen kanisteri.Sen jälkeen olen ottanut pensat kanisteriin joka on öljyille tarkoitettu.ja nykysin ihan oikeisiin pensakanistereihin.Noi kampiakselin stefavuodot on mulle aivan outoja, mielestäni ne kestää sahan iän.
Se vaihdetaan samalla kuin bensaletkukin . Harvoin se tukossa on mutta kuuluu asiaan .
Stefat alkaa vuotamaan joskus , kuumenee liikaa , mutta ei leikkaudu kiinni . Useita vaihtanut kuten bensaletkuja ja kalvojakin .
Peruskysymykseen takasin , ensin säädöt kohdilleen .
Kaikki jättäisi tuollaiset ihme säätäjät omaan arvoonsa . Jos asiakas tuo tehottomasti käyvän moottorisahan korjattavaksi ,jolla ei pysty työtä tekemään,niin ei sitä vain lähdetä säätämään . Aina on jokin syy miksi säädöt eivät ole pysyneet kohdallaan,ensin on selvitettävä vika eikä alkaa sahaa paikallaan huudattamaan ja säätämään . Sahan voi saada siinä paikallaan parkumaan komeasti säätämällä ja rahastaa iloinen asiakas kevyesti,Mutta kun asiakas sitten lähtee tukkimetsälle saha leikkaa kiinni niin kalliiksi tulee,kuka korvaa, tietenkin se säätäjä pienkonetunari .
Eilen 11mm rakeina. Oli maa valkoinen jo toista kertaa tällä viikolla
Päijät-häme eteläosa
Oliks se rakkine kymenlaaksosta, kouvolasta, kun tietää värälän viljelymetodit vai onko jo levinnyt tieto yli kuntarajojen?
Onko se sinun, se poltettu sänki maantien itäpuolella?
Värälän isännät ne sänkiä polttelee,mut on niilläkin jo jyvät maassa.
Eikös Rakkine ole Kaiken Kaikkiaan tuon ylikylän saletisti hot tuosta läheltä värälää
https://www.google.fi/maps/place/49240+Ylikyl%C3%A4/@60.4737307,26.5723595,12z/data=!4m5!3m4!1s0x46919e4e305dcb23:0xa00b553b9918f60!8m2!3d60.4743912!4d26.6418546
Moottorisaha Husqvarna 435 käy tyhjäkäynnillä suht hyvin mutta sitten kun kierroksia lisätään ja aloitetaan sahaaminen, puhti sahasta loppuu siihen eli se sammuu.
Olen ihan ummikko sahan kanssa, missä lienee vika? Kaasuttimen epäpuhtaus, säädöt pielessä tms. ? Sahassa on näköjään jotkut L ja H suuttimet
, niiden aukot löysin. Jos sieltä säädetään, niin miten? Tarvii kai jonkun erikoistyökalun?
Saha on ostettu käytettynä, käyttöohjetta ei ole.
Kaikki jotka ammatikseen korjaa pienkoneita tai muuten ymmärtää moottoreista , olisi heti nuosta oireista arvannut että pitää vaihtaa ehjä pensaletku .