Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 17 18 [19]

Viestit - aretus84

Ei onnistu ei, pikkuserkkukin putos slopen karsinnoissa :(
Meillä 4230 samaa ongelmaa kytkimen kanssa, kytkin pohjassa pyrkii pihalla rullaamaan eteenpäin. Mitenkäs tuo kytkimen ilmaus tehdään?

Edit: Ainiin unohdin, ohjeethan löytyvät ohjekirjasta. Sitä on nykyään jo liian tottunut näihin nykyvehkeisiin, missä melkein polttimon vaihdon suhteenkin neuvotaan ottamaan yhteyttä lähimpään huoltoon.
Mutta ilmaahan tuo ei saa jos mustaa hönkii, voisko ahtojen noustessa jostain liitoksesta laskea imuilmaa ulospäin, jolloin ei ahtoja ja mustaa pukkkaa. Halkeama liitosletkussa tai vastaavaa. Tuli vaan mieleen ::)

Niin tuo letkujen juttukin on käynyt mielessä, mutta eikös sen pitäisi sit tehä sitä savutusta aina eikä vaan sattumanvaraisesti. vetotilanteessa tosiaankin tuntuu kun turbo häviäis kokonaan pelistä ja voima loppuu siihen paikkaan. Ja yhdistävä tekiä tuohon hommaan on että yleensä aina kun se on tuota tehnyt on ollut lusikka lattiassa. Sillä ei sitten sen suurempaa merkitystä ole että onko tuo kone rasituksen alaisena vaiko ei. Samanlaisen savupilven se saa aikaiseksi vaikka ajaa tyhjiltään maantiellä.

Voisikohan tuola softapuolella sitten olla jotain häikkää, puskee liikaa löpöä koneeseen tms? tai vastaavasti puskee ilmaa löpön seassa koneeseen. Nuo jd:n polttoaineputket näyttää olevan ihan täyttä *skaa. vasta vaihdoin toisen lauhduttimelle menevän putken kun löpö haisi pihalla.. no nyt eilen kun kävin koneen alla niin koko runko on löpön peitossa, eli taas se vuotaa jostain ilmeisesti tälläkertaa sieltä lauhduttimelta  öljykorkin kohdille liittimeen tuleva putki on suhana.

edit:
Tai sitten vähän useampikin putki on sökönä.. tuo polttoainepumppu jurskahtelee niinkun se vetäis ilmaa väliin, ja on yltäpäältä löpön peitossa, mutta mitään järkevää paikkaa en lampulla nähnyt että mistä se vuotaa. Kertokaapas fiksut, miten tuonne moottorin ja rungon väliin pääsee jotain tekemään? nostamalla moottorin pois?  :o
hissuksiin.. pääasiassa tuolla kiskotaan 3m catrosta, 3m jukoa, 5m vädestadia ja talvella starkin al3400 alueauraa.. mikään noista ei tuolla koneella ihan tyhjäkäynnillä kulje.. että kylläpä sille löylyä annetaan ihan tarpeeks. Tuo auraus noista hommista on ainoa missä tuo savutemppuilu ottaa pattiin. mäessä kun tuupataan savut pihalle niin tunne on kun ajais päin seinää. Ensimmäinen egr teki tuolle koneelle kaasun löysätessä yskimisreaktion, liekkö tämä toinenkin jo sitten tiensä päässä..

Tuo egr:n kiinnilaitto on kiinnostanut jo pitemmän aikaa. siitähän kaikkien kirjoituksien perusteella ei tunnu olevan kuin hyötyjä, mutta onkohan asia oikeasti näin? samalla toki vois tehä tehonlisäyksen mutta paljonkohan tuolle uskaltaisi potkua lisätä?
Onkos kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia näistä 30 sarjan koneista. Ajaessa putkesta tulee välillä ulos putken täydeltä mustaa savua ja samalla koneesta tuntuu katoavan voimat pois, tätä tapahtuu välillä jopa muutaman minuutin välein tai sitten kerran pari päivässä. Joskus huollossa valittelin asiasta niin kuului kuulemma asiaan kun kone puhdistaa egr venttiiliä. Nyttemmin olen sitten samaisesta huollosta kuullut ettei se nyt ihan normaalia välttämättä olekkaan.
Tuo temppuilu muistaakseni alkoi sen jälkeen kun takuuseen vaihdettiin tuo egr venttiili. Voisikohan tämä savutushomma jotenkin liittyä siihen?
Meillä oli aikanaan jd:ssä contin rengastus alla.. ja talvi kun tuli niin tuossa omalla kotitiellä mentiin mutkasta suoraan umpeenkasvaneen pelto-ojan ylite sänkipellolle, heilautti ihan mukavasti. Senjälkeen olen pysytellyt noista contin pyöristä hyvin kaukana. Niin ja ihan uudekseltaanhan siihen yks rengas vaihettiin takuuseen kun ei meinannut tiellä ajaessa pysyä penkillä.
Nykyisessä on trelleborgit eikä niistäkään kauhean hyvää sanottavaa talviaikaan ole kun joudun ketjuja käyttämään. Ketjut syövät renkaan sivut karmeaan kuntoon.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Mokkula
: 08.02.14 - klo:11:36
 


Mokkulalla mennään :)
Sivuja: 1 ... 17 18 [19]