Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18

Viestit - mekano

Hattua täytyy nostaa kun noin pieni valmistaja maailman mittaluokassa tuo markkinoille suoraan asiakkaalle menevän hybridin, muut kun vielä puuhastelevat protojen kanssa.
Pisimmällä ehkä ruotsalainen El-Forest: https://www.youtube.com/watch?v=ByvNpkRSZbs
Kondensaattorien käyttäminen hyvä veto kun huipputehoa tai -vääntöä tarvitaan vain lyhyen aikaa, esim. sahaus tai syöttö. 

Uskon myös että sähköinen voimansiirto tulee maataisteluvermeisiin tulevaisuudessa kunhan osien hinnat saadaan järkevälle tasolle ja järkevän kokoisiksi. Esim. tuo 12H GTE on aika iso...
Saa nähdä mikä konsepti lyö itsensä läpi ekana, monilla valmistajilla jotain työn alla. Monissa on akut jätetty kokonaan ja tehty diesel-sähkö-veto.
Sitten on nämä välimallit jotka käyttävät sähköllä vain lisä- ja työlaitteita.

Olisko siinä tulevaisuuden rattori: https://www.youtube.com/watch?v=15CA_bEb71E
Hassun kuulonen kun käy vakiokierroksilla vedosta riippumatta. 

Iqan-ohjattu Black Bruin -veto joka juttelee Valtran Directin kanssa ja säätää ajonopeuden vaunulle automaattisesti traktorin nopeudesta, veto tulee nokkapumpulta max. 240 litraa/min.
Valtukin aika varusteltu, mainittu myös että hyttiä muokattu/levennetty sisäpuolelta, tai hetkinen " Complete reconstruction of the cab " eli hytti uusiksi  ;D


Tuosta tuli mieleen taas kysymys että miksi moinen ?

Valtraanhan saa kaikkien lootien kanssa ajovoimanoton, joten eikös se täysin mekaaninen veto vaan kuulosta paljon houkuttelevammalta kuin hienot sähköohjaukset.

Tuossa Black Bruinin säteismäntämoottorissa jouset vetää männät pois kehältä kun ei järjestelmässä ole painetta eli vain moottorin kehä pyörii vapaasti mukana kun ei vetoa ole päällä. Pieni pyörivä massa on eduksi siirtoajossa jos vertaa siihen että mukana pyörisi kaikki mekaanisen vedon osat.

Eduksi on myös niin kuin muut sanoivat: pienempi paino ja ketteryys, esim vedolliseksi teliksi aika siro:
http://www.lantbruk.com/sites%2Flantbruk.com%2Ffiles%2Fnewspilot%2Fanders-skordare4.jpg
Ketjuteli ehkä lähimpänä, ratastelit kolhoja?

Ja nuo keskieuroopan apinahäkit saa varmaan täällä unohtaa, kuka ajaa sellaisessa ryteikössä tuliterällä traktorilla että tuollaisia suojia tarvii? Metsäkone on sellaista työtä varten.
N4:seen palataakseni, onkohan suunnittelussa otettu mitenkään huomioon se, pääsekö sillä ehjänä metsästä sataunnaisajolla, eli varovaisella ja harkitsevalla ajolla, ei mitään kannonnokassa kiikkumista?
Jos vaikka sen verta olis osat sijoitettu ettei esim. pieni ranka tai iso risu pääsisi altapäin tökkäämällä rikkomaan paikkoja mutta sekin vaatii jo vissiin panssarin?

Agcon merkeistä taitaa useimmilla uusilla traktoreilla olla sisu pellin alla, kaikki challengerit, kaikki valtrat, useimmat massikat; iso 8600 ja pienet luiskanokat myös. Fendtillä 200 ja uusi 300 sarja sisulla, 3,3 ja 4,4 litraiset. Fendt X Concept hybridi-konsepti on 4,9l sisulla. Kuutosia ei fendt halua sisulta, liian juoppoja kuulemma :D

Omat radiopeltorit (ilman BT) pelaa hyvin mut ne onkin vanhaa mallia. Uusia menee töissä rikki tämän tästä, samaten kaverilla lopetti peltorin bluutuutti toiminnan parin kuukauden sisään, uusimmista ei kokemusta. Olenkohan minä sitten siipimutteri vai mikä mutta omaan päähän sopii peltorit hyvin, isot kupit.
Kaikkia ne ruottalaiset keksii.. http://www.blocket.se/kalix/Positionsljusraddare_till_Valtra_65869993.htm?ca=4&w=3

Näköjään, ei mitään rakettitiedettä mutta pieni parannus juuri metsäajoon, olisi voinu olla jo noin suoraan tehtaalta?

Siinä myös esim. hiukan järeämpi metsävaunu naapurilta: https://www.youtube.com/watch?v=ypF_mwJfEcc

Iqan-ohjattu Black Bruin -veto joka juttelee Valtran Directin kanssa ja säätää ajonopeuden vaunulle automaattisesti traktorin nopeudesta, veto tulee nokkapumpulta max. 240 litraa/min.
Valtukin aika varusteltu, mainittu myös että hyttiä muokattu/levennetty sisäpuolelta, tai hetkinen " Complete reconstruction of the cab " eli hytti uusiksi  ;D

Komia yhdistelmä, hinta varmaan aivan järkyttävä.

Sama firma muuten tekee NX-motoa: https://www.youtube.com/watch?v=g5PEng2IQZk

Kun tuosta Centurion-mallistosta on meinattu tehdä kolme eri kokoa: C1 -kevyt, C2/C3 - medium ja C3/C4 -raskas, niin oliskos uusi aakkonen tuota raskasta ääripäätä, C4 eli jotain 130 heppaa?
Tuo 4700 taas voisi olla C3, tietääkö kukaan onko tuosta Centurionista jo tehty isompaa mallia eli yli sataheppaista?


4700, 5700, 6700

"Prices for the new 4700 series range from about $35,000 to just over $50,000 for the 100 hp 4710 Deluxe.

The 5700 series will include two models at 100 and 110 engine hp. The overlap with the top end 4710 involves the fact that the 5700 will have a larger frame. The 6700 series will have three models at 110, 120 and 130 engine hp. We'll keep you posted. You can learn more at masseyferguson.us."

http://psndealer.com/dealersite/images/newvehicles/2016/nv1062532_1.pdf



No katos vaan, vähän kun silmiä siristää ja kuvittelee tuohon hytin niin voi jo nähdä uuden Aakkosen  ;D
Taitaa se vaan olla niin ettei mikään uusi raktori ole enää "tehty" metsään. Jos sinne joutuu kuitenkin koneen viedä satunnaisesti niin pitää valita se vähiten huono malli. Onko se sitten N4 vai joku muu?
Kaikki koneet saa merkistä riippumatta panssaroitua metsäkäyttöön mutta se tietää nikkaroimista eikä sitä kannata sattunnaisajoon tehdä, katselin Jaken sivuilta kuvia panssaroidusta T4, aika paljon peltiä saa laittaa  :o

Kuinka kattava tehtaan oma panssari on N4:seen? Jos ei hirveän tyyris niin ehkä hyvä varuste jopa satunnaiseen metsäajoon...

Siellähän se vanha Aakkonen tosiaan vilahti kuvissa. C3/C4? Hintaa pitää saada puristettua, common platform-tulee entistä enemmän kuvioihin.

Just, hinta tulee ratkaisemaan mitä siihen tulee, sen pitää olla "halpa"...
Mitä tuota nyt paljoa suunnittelemaan. Otetaan mettoo josta vähän lyhennetään runkotankkia ja saadaan etuakseli nokalle akselivälin pitenemättä. Ja vaikka12/12 laatikko hinnat alkaen versiossa.
Se uus on kumminkin joku itäeuroopassa valmistettava räpätin.

Voi kun älyäisivät laittaa turbiinikytkimen optioksi tuommoiseen pikkukoneeseen. Minusta sopisi tuollaiseen nurkkakoneeseen kevyttoimisen mekaanisen kytkimen kera paremmin kuin sähköinen suunnanvaihto ja pikavaihde.

Pieniin änniin sen saa: N104-N124, aakkoseen sitä ei saanut mutta jo mezzon sen sai...? Mezzoonhan sai myös twintrac:in joten olisiko parempi etsiä uutta mezzoa kuin uutta aakkosta?
Voi käydä niin että turbiinin ymppääminen tuohon centurion-runkoon olisi niin kallis ratkaisu ettei sitä tehdä, vaikka se sopisi siihen kuin nenä päähän.
Noilla isoilla on sekä perus-pelkistetty ja kaikilla varusteilla, samaa kokoluokaa. Esm. Nyysky, perus;
http://www.agritek.fi/files/agritek/newholland_tekniset_tiedot/TD5_2015.pdf
https://issuu.com/sgngroup/docs/new_holland_td5_traktoriesite
Minkä fiiatin pohjalta tää nyt on?

Parempi, etuakseli ja hytti jousitus, 16x16 semi-powershift autoshiftillä, vastaa pitkälti  ts100 es kokonsa puolesta
http://assets.cnhindustrial.com/nhag/nar/en-us/assets/pdf/agricultural-tractors/t5-tier-4b-brochure-us-en.pdf
Tää on tullossa, on se nykyinen t5 paremilla varusteilla  hieno sekin.
https://issuu.com/sgngroup/docs/issuu_2014_aineisto_new_holland_esi?e=10098542/7850207

Samaa on muillakin isoilla valmistajilla.

.... jos sais 6600 5l powerstar moottorilla  jostain mexikosta tai escort tai farmtrac merkisenä.....

Jos Valtra meinaa uutta aakkosta vielä tuoda markkinoille niin olisiko tuo T5 hyvä vertailukohde?
Mielestäni hyvän kokoinen, alta viiden tonnin painonen, semipowershift, 80ltr./min, jousitettu etuaksila lisävarusteena ym.

Tosin tuleeko se silti olemaan se paras "yleiskone" maatiloille jossa ajetaan pellolla ja metsässä..? Veikkaan että käy niin että siinä ei ole tasaista pohjaa vaan siellä risteilee letkuja, putkia tai piuhoja.
Samaten koppi on varmaan niin muovitäytteinen ettei penkkiä saa järkeväästi ympäri. Niin ja ne ketjut, jos ne vielä saakin paikalleen niin sitten ajossa ne syö piuhoja poikki ja rikkoo löpö- tai ureatankin  :-\
Niin, siis jos nyt joku haluaa ketjuilla ajella, näyttää jakavan mielipiteitä  ;D
Agco Centauron pohjalta? MF 4700-sarjassa yhtäläisyyttä, olisiko jo?
liiiian yksinkertane

Just näin, toi 4700-sarja on ihan kehitysmaamalli, tai no, koppimallissa jo paljon sähköllä ohjattu. Valinnaisena hydr. suunnanvaihtaja. Tosin vain 95 heppaa ja ei mahdollisuutta ls-hydrauliikkaan.

Parempi kokoluokka olisi Massikalta 5700-sarja tai sitten pikku-N4. Massikka painaa alta viiden tonnin, valtra vähän päältä. Tehoja 130 ja 115 heppaa, neloskoneet. Eli N104 voisi olla hyvä lähtökohta, sitä vain yksinkertaisemmaksi ja pienemmäksi... Näyttää vaan siltä että käytettävissä olevat osat uuteen A:han on just tuon 4700-sarjan osat ja sitten seuraavat on jo N:nän osat. Ettei juuri N104 hitekki olisi tehty vanhan aakkosen korvaajaksi? Mutta jos kerta proto on rakenteilla niin tiedä sitten...

Onhan muuten tuosta 4700-Massikasta jo "metsäversiokin" olemassa, täysrunko ja puskulevy  ;D
https://www.youtube.com/watch?v=Fzv6kPM7OqA

Niin, eihän tuo A-sarja tarkoita että se olisi täysin yhteneväinen Fergun 4700-sarjan kanssa. Mutta Agco Centauro-projekti on jo yli 5 vuotta sitten lyöty lukkoon, nin miten helppoa olisi yhdistää moottori ja voimansiirto. Aika näyttää joko nyt?

Kun tuosta Centurion-mallistosta on meinattu tehdä kolme eri kokoa: C1 -kevyt, C2/C3 - medium ja C3/C4 -raskas, niin oliskos uusi aakkonen tuota raskasta ääripäätä, C4 eli jotain 130 heppaa?
Tuo 4700 taas voisi olla C3, tietääkö kukaan onko tuosta Centurionista jo tehty isompaa mallia eli yli sataheppaista?

Esim. tuosta näkyy sivulla 33 Centurion-suunnitelmaa, kuvissa mukana vanha aakkonen korvattavien joukossa:
http://media.corporate-ir.net/media_files/irol/10/108419/AGCO_quarterly/Investor_briefing__CEO-4Q10.pdf
Agco Centauron pohjalta? MF 4700-sarjassa yhtäläisyyttä, olisiko jo?
liiiian yksinkertane

Just näin, toi 4700-sarja on ihan kehitysmaamalli, tai no, koppimallissa jo paljon sähköllä ohjattu. Valinnaisena hydr. suunnanvaihtaja. Tosin vain 95 heppaa ja ei mahdollisuutta ls-hydrauliikkaan.

Parempi kokoluokka olisi Massikalta 5700-sarja tai sitten pikku-N4. Massikka painaa alta viiden tonnin, valtra vähän päältä. Tehoja 130 ja 115 heppaa, neloskoneet. Eli N104 voisi olla hyvä lähtökohta, sitä vain yksinkertaisemmaksi ja pienemmäksi... Näyttää vaan siltä että käytettävissä olevat osat uuteen A:han on just tuon 4700-sarjan osat ja sitten seuraavat on jo N:nän osat. Ettei juuri N104 hitekki olisi tehty vanhan aakkosen korvaajaksi? Mutta jos kerta proto on rakenteilla niin tiedä sitten...

Onhan muuten tuosta 4700-Massikasta jo "metsäversiokin" olemassa, täysrunko ja puskulevy  ;D
https://www.youtube.com/watch?v=Fzv6kPM7OqA
Paras on kuitenkin edelleen Hilti 8)

Ei toki sovi köyhille :P

No ei sovi ainakaan akkukoneissa kun on varmaan 5 eri akkutyyppiä ja akkurunkoja ehkä puolet enemmän. Eli täytyy ostaa ihan hirveä kasa ylihintaista matskua. ;)

On Hilti jossain yksittäisissä verkkovirta vehkeissä kyllä hyvä, mutta akkukoneita en ostaisi kun oikeasti evät ole edes parempia kuin vähän halvemmat ja paljon laajemmat konesarjat.
Kunhan provosin.
Mutta jonkin verran on ennen muinoin rakennustöissä tullut testattua noita eri merkkejä, Makita, Dewalt, Bosch ja Hilti oli ne ainoat joita siellä käytettiin, ja kyllä se Hilti vaan erottui joukosta paremmuudellaan. Milwaukeeta ei löytynyt keltään ???

Kotioloissa suositaan makitan perushyviä kamppeita, mutta verkkovirta pora on aina se Hilti.

Teollisuudessa taas on tullut vastaan Panasonic, Protool/Festool, Kress ja Fein -merkit. Kokemuksia näistä? Ei ainakaan halvimmasta päästä...
jotenkin tuntuu että valtran kannattaisi keskittyä siihen että vain muutamat mallit olisi tarkoitettu metsä-ajoon. Ei ole mitään tarkoitusperää enää että koko mallistoon menee rajut ketjut.

metsäajo on kuitenkin niin erikoisvaatimuksia täynnä että pitäisivät yhden mallin niissä hommissa ja se olisi sitten varusteltu niitä juttuja varten.

Käytännössä se pitäisi lähteä a sarjan piirustuspöydältä ja kaikki luvut pitäisi hieman kasvattaa. Sieltä kuitenkin löytyy ne oikean metsäajon speksit eli tankit on piilossa samoin kuin akut. Hyttiin pitäisi raivata lisä tilaa muuttamalla kaikki mahdollinen sähköiseksi. Peilit, etulokarit ym olisi helposti irroitettavissa.

Pääsääntöisesti kaikki isommat vehkeet on pilattu vyötärövaloin, tankein ja akkukoteloin sekä pienillä pyöräkoteloilla ja hurjilla peileillä ym. Ei ne mihinkään metsään sovi.

niin joo ja kuitenkin pitäisivät tämän raktorin myös raktorina että sitä pystyisi sitten käyttämään myös maataloudessa, eli raktori olisi oikeasti suunniteltu maatilalle jolla on myös palon satunnasta metsäajoa.

Noin kai sitä saisi parhaimman kompromissin metsään ja pellolle, kestävä ja yksinkertainen mutta silti kaikki traktorin ominaisuudet. Onko kuitenkin niin marginaalinen ostajaryhmä joka tuollaista tarvii ettei mikään valmistaja suostu enää sellaista tekemään? Satunnaiseen metsäajoon käy hienompikin traktori kun varovaisesti ajelee. Sitten kun oikeasti ajetaan puuta ei sellaisella ole mitään asiaa metsään, halvaantuu kun risu vie jonkun anturin/kaapelin/letkun mennessään. Ja metsäkäyttöön jälkivarustelu... suojalevyjä sinne ja tänne, lisää painoa ja lisää hintaa.

Voisi olla kysyntää kestävälle yleistraktorille jossa mukana parhaimmat "uuden" traktorin ominaisuudet, sellainen päivitetty 6000-srj. tai aakkonen. Iso neloskone ls-hydrauliikalla, sileä pohja, runkotankki tai tankki piilossa, hyvät valot, tilava ohjaamo, ilmastointi, ja kestävä vaihteisto, ei mitään kellonrattaita tai liian monimutkaista laatikkoa. Ehdotuksia hyväksi yleisvaihteistoksi?

Mikä uusi traktori on enää sopiva ryskähommiin josta löytyvät 05/6000/8000 -sarjan Valmetit? Käy ilman lisävarustelua sekä metsään että pellolle. Ei paljon hienouksia mutta juuri sen takia haluttuja, ei vaan vissiin kiinnosta enää sellaisia tehdä uusia, kestää liian hyvin  ;D
tuo muuten tosi!   miksi noita ei enää ole missään merkeissä?   liian kallista tehä, vai joku työltäsuojelumääräys?

Tuota... Hukissahan heittosiipien stopparit on hitsattu kiinni pyörivään takaseinään.

Tr.n 270 nelilapanen versio mulla.Ollu neljä talvea ja olen tyytyväinen.Ostaessa toinen vaihtoehto oli huki.On niin kyläsepän tekemän näkönen,ettei ilenny pihaan tuoda.Tr.ssä tuplaterät vakiona,hukissa ei teriä.

Totta, Huki on ainakin parista kohtaa hiukan "itetehdyn" näköinen esim. syöttökammion katossa pellit on vähän lommolla kun mankeloitu muotoon ja paremman näköistäkin saumaa on nähty. Mutta ne on näköjuttuja, kun on tehty paremmasta tavarasta ja saumatkin kestää niin näyttävyydestä voikin vähän tinkiä. Jalasten säätö voisi olla paremmin tehty, siinä yksi parannuskohde.
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18