Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe A-Valtran seuraaja  (Luettu 23254 kertaa)

brotofobia

  • Vieras
Vs: A-Valtran seuraaja
Taitaa olla jonkinverran haastetta tiedossa, kun tommoseen nurkka&pihakoneeseen aletaan sovittaan DPF:ää. Talvella pakkasessa siirellään muutamaa paalia eikä kone käy oikeen ikinä kuumana pitkiä aikoja. Millä estät, että DPF ei ole umpitukossa ekan talven jälkeen. Kunnei noita ole autoissakaan saatu pelaan pätkäajossa, niin kuin traktorissa sitten  :o No, lastun vääntäjille on projektia tiedossa, kun moottorinohjaukset väännetään uusiksi ja DPF:t heitetään lepikkoon.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: A-Valtran seuraaja
Agco Centauron pohjalta? MF 4700-sarjassa yhtäläisyyttä, olisiko jo?
liiiian yksinkertane

Just näin, toi 4700-sarja on ihan kehitysmaamalli, tai no, koppimallissa jo paljon sähköllä ohjattu. Valinnaisena hydr. suunnanvaihtaja. Tosin vain 95 heppaa ja ei mahdollisuutta ls-hydrauliikkaan.

Parempi kokoluokka olisi Massikalta 5700-sarja tai sitten pikku-N4. Massikka painaa alta viiden tonnin, valtra vähän päältä. Tehoja 130 ja 115 heppaa, neloskoneet. Eli N104 voisi olla hyvä lähtökohta, sitä vain yksinkertaisemmaksi ja pienemmäksi... Näyttää vaan siltä että käytettävissä olevat osat uuteen A:han on just tuon 4700-sarjan osat ja sitten seuraavat on jo N:nän osat. Ettei juuri N104 hitekki olisi tehty vanhan aakkosen korvaajaksi? Mutta jos kerta proto on rakenteilla niin tiedä sitten...

Onhan muuten tuosta 4700-Massikasta jo "metsäversiokin" olemassa, täysrunko ja puskulevy  ;D
https://www.youtube.com/watch?v=Fzv6kPM7OqA

Viimeksi muokattu: 19.03.16 - klo:23:09 kirjoittanut mekano

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3343
Vs: A-Valtran seuraaja
Noilla isoilla on sekä perus-pelkistetty ja kaikilla varusteilla, samaa kokoluokaa. Esm. Nyysky, perus;
http://www.agritek.fi/files/agritek/newholland_tekniset_tiedot/TD5_2015.pdf
https://issuu.com/sgngroup/docs/new_holland_td5_traktoriesite
Minkä fiiatin pohjalta tää nyt on?

Parempi, etuakseli ja hytti jousitus, 16x16 semi-powershift autoshiftillä, vastaa pitkälti  ts100 es kokonsa puolesta
http://assets.cnhindustrial.com/nhag/nar/en-us/assets/pdf/agricultural-tractors/t5-tier-4b-brochure-us-en.pdf
Tää on tullossa, on se nykyinen t5 paremilla varusteilla  hieno sekin.
https://issuu.com/sgngroup/docs/issuu_2014_aineisto_new_holland_esi?e=10098542/7850207

Samaa on muillakin isoilla valmistajilla.

.... jos sais 6600 5l powerstar moottorilla  jostain mexikosta tai escort tai farmtrac merkisenä.....

Viimeksi muokattu: 20.03.16 - klo:08:09 kirjoittanut klapikasa

Salesman

  • Vieras
Vs: A-Valtran seuraaja
Agco Centauron pohjalta? MF 4700-sarjassa yhtäläisyyttä, olisiko jo?
liiiian yksinkertane

Just näin, toi 4700-sarja on ihan kehitysmaamalli, tai no, koppimallissa jo paljon sähköllä ohjattu. Valinnaisena hydr. suunnanvaihtaja. Tosin vain 95 heppaa ja ei mahdollisuutta ls-hydrauliikkaan.

Parempi kokoluokka olisi Massikalta 5700-sarja tai sitten pikku-N4. Massikka painaa alta viiden tonnin, valtra vähän päältä. Tehoja 130 ja 115 heppaa, neloskoneet. Eli N104 voisi olla hyvä lähtökohta, sitä vain yksinkertaisemmaksi ja pienemmäksi... Näyttää vaan siltä että käytettävissä olevat osat uuteen A:han on just tuon 4700-sarjan osat ja sitten seuraavat on jo N:nän osat. Ettei juuri N104 hitekki olisi tehty vanhan aakkosen korvaajaksi? Mutta jos kerta proto on rakenteilla niin tiedä sitten...

Onhan muuten tuosta 4700-Massikasta jo "metsäversiokin" olemassa, täysrunko ja puskulevy  ;D
https://www.youtube.com/watch?v=Fzv6kPM7OqA

Niin, eihän tuo A-sarja tarkoita että se olisi täysin yhteneväinen Fergun 4700-sarjan kanssa. Mutta Agco Centauro-projekti on jo yli 5 vuotta sitten lyöty lukkoon, nin miten helppoa olisi yhdistää moottori ja voimansiirto. Aika näyttää joko nyt?

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: A-Valtran seuraaja
Agco Centauron pohjalta? MF 4700-sarjassa yhtäläisyyttä, olisiko jo?
liiiian yksinkertane

Just näin, toi 4700-sarja on ihan kehitysmaamalli, tai no, koppimallissa jo paljon sähköllä ohjattu. Valinnaisena hydr. suunnanvaihtaja. Tosin vain 95 heppaa ja ei mahdollisuutta ls-hydrauliikkaan.

Parempi kokoluokka olisi Massikalta 5700-sarja tai sitten pikku-N4. Massikka painaa alta viiden tonnin, valtra vähän päältä. Tehoja 130 ja 115 heppaa, neloskoneet. Eli N104 voisi olla hyvä lähtökohta, sitä vain yksinkertaisemmaksi ja pienemmäksi... Näyttää vaan siltä että käytettävissä olevat osat uuteen A:han on just tuon 4700-sarjan osat ja sitten seuraavat on jo N:nän osat. Ettei juuri N104 hitekki olisi tehty vanhan aakkosen korvaajaksi? Mutta jos kerta proto on rakenteilla niin tiedä sitten...

Onhan muuten tuosta 4700-Massikasta jo "metsäversiokin" olemassa, täysrunko ja puskulevy  ;D
https://www.youtube.com/watch?v=Fzv6kPM7OqA

Niin, eihän tuo A-sarja tarkoita että se olisi täysin yhteneväinen Fergun 4700-sarjan kanssa. Mutta Agco Centauro-projekti on jo yli 5 vuotta sitten lyöty lukkoon, nin miten helppoa olisi yhdistää moottori ja voimansiirto. Aika näyttää joko nyt?

Kun tuosta Centurion-mallistosta on meinattu tehdä kolme eri kokoa: C1 -kevyt, C2/C3 - medium ja C3/C4 -raskas, niin oliskos uusi aakkonen tuota raskasta ääripäätä, C4 eli jotain 130 heppaa?
Tuo 4700 taas voisi olla C3, tietääkö kukaan onko tuosta Centurionista jo tehty isompaa mallia eli yli sataheppaista?

Esim. tuosta näkyy sivulla 33 Centurion-suunnitelmaa, kuvissa mukana vanha aakkonen korvattavien joukossa:
http://media.corporate-ir.net/media_files/irol/10/108419/AGCO_quarterly/Investor_briefing__CEO-4Q10.pdf

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: A-Valtran seuraaja
Mitä tuota nyt paljoa suunnittelemaan. Otetaan mettoo josta vähän lyhennetään runkotankkia ja saadaan etuakseli nokalle akselivälin pitenemättä. Ja vaikka12/12 laatikko hinnat alkaen versiossa.
Se uus on kumminkin joku itäeuroopassa valmistettava räpätin.

Voi kun älyäisivät laittaa turbiinikytkimen optioksi tuommoiseen pikkukoneeseen. Minusta sopisi tuollaiseen nurkkakoneeseen kevyttoimisen mekaanisen kytkimen kera paremmin kuin sähköinen suunnanvaihto ja pikavaihde.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: A-Valtran seuraaja
Noilla isoilla on sekä perus-pelkistetty ja kaikilla varusteilla, samaa kokoluokaa. Esm. Nyysky, perus;
http://www.agritek.fi/files/agritek/newholland_tekniset_tiedot/TD5_2015.pdf
https://issuu.com/sgngroup/docs/new_holland_td5_traktoriesite
Minkä fiiatin pohjalta tää nyt on?

Parempi, etuakseli ja hytti jousitus, 16x16 semi-powershift autoshiftillä, vastaa pitkälti  ts100 es kokonsa puolesta
http://assets.cnhindustrial.com/nhag/nar/en-us/assets/pdf/agricultural-tractors/t5-tier-4b-brochure-us-en.pdf
Tää on tullossa, on se nykyinen t5 paremilla varusteilla  hieno sekin.
https://issuu.com/sgngroup/docs/issuu_2014_aineisto_new_holland_esi?e=10098542/7850207

Samaa on muillakin isoilla valmistajilla.

.... jos sais 6600 5l powerstar moottorilla  jostain mexikosta tai escort tai farmtrac merkisenä.....

Jos Valtra meinaa uutta aakkosta vielä tuoda markkinoille niin olisiko tuo T5 hyvä vertailukohde?
Mielestäni hyvän kokoinen, alta viiden tonnin painonen, semipowershift, 80ltr./min, jousitettu etuaksila lisävarusteena ym.

Tosin tuleeko se silti olemaan se paras "yleiskone" maatiloille jossa ajetaan pellolla ja metsässä..? Veikkaan että käy niin että siinä ei ole tasaista pohjaa vaan siellä risteilee letkuja, putkia tai piuhoja.
Samaten koppi on varmaan niin muovitäytteinen ettei penkkiä saa järkeväästi ympäri. Niin ja ne ketjut, jos ne vielä saakin paikalleen niin sitten ajossa ne syö piuhoja poikki ja rikkoo löpö- tai ureatankin  :-\
Niin, siis jos nyt joku haluaa ketjuilla ajella, näyttää jakavan mielipiteitä  ;D

Viimeksi muokattu: 20.03.16 - klo:12:37 kirjoittanut mekano

Salesman

  • Vieras
Vs: A-Valtran seuraaja
Agco Centauron pohjalta? MF 4700-sarjassa yhtäläisyyttä, olisiko jo?
liiiian yksinkertane

Just näin, toi 4700-sarja on ihan kehitysmaamalli, tai no, koppimallissa jo paljon sähköllä ohjattu. Valinnaisena hydr. suunnanvaihtaja. Tosin vain 95 heppaa ja ei mahdollisuutta ls-hydrauliikkaan.

Parempi kokoluokka olisi Massikalta 5700-sarja tai sitten pikku-N4. Massikka painaa alta viiden tonnin, valtra vähän päältä. Tehoja 130 ja 115 heppaa, neloskoneet. Eli N104 voisi olla hyvä lähtökohta, sitä vain yksinkertaisemmaksi ja pienemmäksi... Näyttää vaan siltä että käytettävissä olevat osat uuteen A:han on just tuon 4700-sarjan osat ja sitten seuraavat on jo N:nän osat. Ettei juuri N104 hitekki olisi tehty vanhan aakkosen korvaajaksi? Mutta jos kerta proto on rakenteilla niin tiedä sitten...

Onhan muuten tuosta 4700-Massikasta jo "metsäversiokin" olemassa, täysrunko ja puskulevy  ;D
https://www.youtube.com/watch?v=Fzv6kPM7OqA

Niin, eihän tuo A-sarja tarkoita että se olisi täysin yhteneväinen Fergun 4700-sarjan kanssa. Mutta Agco Centauro-projekti on jo yli 5 vuotta sitten lyöty lukkoon, nin miten helppoa olisi yhdistää moottori ja voimansiirto. Aika näyttää joko nyt?

Kun tuosta Centurion-mallistosta on meinattu tehdä kolme eri kokoa: C1 -kevyt, C2/C3 - medium ja C3/C4 -raskas, niin oliskos uusi aakkonen tuota raskasta ääripäätä, C4 eli jotain 130 heppaa?
Tuo 4700 taas voisi olla C3, tietääkö kukaan onko tuosta Centurionista jo tehty isompaa mallia eli yli sataheppaista?

Esim. tuosta näkyy sivulla 33 Centurion-suunnitelmaa, kuvissa mukana vanha aakkonen korvattavien joukossa:
http://media.corporate-ir.net/media_files/irol/10/108419/AGCO_quarterly/Investor_briefing__CEO-4Q10.pdf

Siellähän se vanha Aakkonen tosiaan vilahti kuvissa. C3/C4? Hintaa pitää saada puristettua, common platform-tulee entistä enemmän kuvioihin.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: A-Valtran seuraaja
Mitä tuota nyt paljoa suunnittelemaan. Otetaan mettoo josta vähän lyhennetään runkotankkia ja saadaan etuakseli nokalle akselivälin pitenemättä. Ja vaikka12/12 laatikko hinnat alkaen versiossa.
Se uus on kumminkin joku itäeuroopassa valmistettava räpätin.

Voi kun älyäisivät laittaa turbiinikytkimen optioksi tuommoiseen pikkukoneeseen. Minusta sopisi tuollaiseen nurkkakoneeseen kevyttoimisen mekaanisen kytkimen kera paremmin kuin sähköinen suunnanvaihto ja pikavaihde.

Pieniin änniin sen saa: N104-N124, aakkoseen sitä ei saanut mutta jo mezzon sen sai...? Mezzoonhan sai myös twintrac:in joten olisiko parempi etsiä uutta mezzoa kuin uutta aakkosta?
Voi käydä niin että turbiinin ymppääminen tuohon centurion-runkoon olisi niin kallis ratkaisu ettei sitä tehdä, vaikka se sopisi siihen kuin nenä päähän.

Viimeksi muokattu: 20.03.16 - klo:12:48 kirjoittanut mekano

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: A-Valtran seuraaja

Siellähän se vanha Aakkonen tosiaan vilahti kuvissa. C3/C4? Hintaa pitää saada puristettua, common platform-tulee entistä enemmän kuvioihin.

Just, hinta tulee ratkaisemaan mitä siihen tulee, sen pitää olla "halpa"...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: A-Valtran seuraaja
Puimurissa sen näki jo! Kaffe kupin ääressä kysytään kommalla värillä maalataan? Vihreällä vai punaisella jos Sampo ei kelpaa!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3343
Vs: A-Valtran seuraaja
Noilla isoilla on sekä perus-pelkistetty ja kaikilla varusteilla, samaa kokoluokaa. Esm. Nyysky, perus;
http://www.agritek.fi/files/agritek/newholland_tekniset_tiedot/TD5_2015.pdf
https://issuu.com/sgngroup/docs/new_holland_td5_traktoriesite
Minkä fiiatin pohjalta tää nyt on?

Parempi, etuakseli ja hytti jousitus, 16x16 semi-powershift autoshiftillä, vastaa pitkälti  ts100 es kokonsa puolesta
http://assets.cnhindustrial.com/nhag/nar/en-us/assets/pdf/agricultural-tractors/t5-tier-4b-brochure-us-en.pdf
Tää on tullossa, on se nykyinen t5 paremilla varusteilla  hieno sekin.
https://issuu.com/sgngroup/docs/issuu_2014_aineisto_new_holland_esi?e=10098542/7850207

Samaa on muillakin isoilla valmistajilla.

.... jos sais 6600 5l powerstar moottorilla  jostain mexikosta tai escort tai farmtrac merkisenä.....

Jos Valtra meinaa uutta aakkosta vielä tuoda markkinoille niin olisiko tuo T5 hyvä vertailukohde?
Mielestäni hyvän kokoinen, alta viiden tonnin painonen, semipowershift, 80ltr./min, jousitettu etuaksila lisävarusteena ym.

Tosin tuleeko se silti olemaan se paras "yleiskone" maatiloille jossa ajetaan pellolla ja metsässä..? Veikkaan että käy niin että siinä ei ole tasaista pohjaa vaan siellä risteilee letkuja, putkia tai piuhoja.
Samaten koppi on varmaan niin muovitäytteinen ettei penkkiä saa järkeväästi ympäri. Niin ja ne ketjut, jos ne vielä saakin paikalleen niin sitten ajossa ne syö piuhoja poikki ja rikkoo löpö- tai ureatankin  :-\
Niin, siis jos nyt joku haluaa ketjuilla ajella, näyttää jakavan mielipiteitä  ;D


Siis mä tarkoitin että on vaihtoehto ihan täysmekaanisilla vivuilla kaikki hallintalaitteet, td5 TAI nykyaikainen, kaikilla herkuilla t5. Ja molemat sama hv ja paino. Ei silleen että yks malli kaikille. Nämä uudet hienot n.100hv konella ei varmaan ole meillä markinat, itävalta ja sielläpäin päämarkkinat.

Niitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Vs: A-Valtran seuraaja
Noilla isoilla on sekä perus-pelkistetty ja kaikilla varusteilla, samaa kokoluokaa. Esm. Nyysky, perus;
http://www.agritek.fi/files/agritek/newholland_tekniset_tiedot/TD5_2015.pdf
https://issuu.com/sgngroup/docs/new_holland_td5_traktoriesite
Minkä fiiatin pohjalta tää nyt on?

Parempi, etuakseli ja hytti jousitus, 16x16 semi-powershift autoshiftillä, vastaa pitkälti  ts100 es kokonsa puolesta
http://assets.cnhindustrial.com/nhag/nar/en-us/assets/pdf/agricultural-tractors/t5-tier-4b-brochure-us-en.pdf
Tää on tullossa, on se nykyinen t5 paremilla varusteilla  hieno sekin.
https://issuu.com/sgngroup/docs/issuu_2014_aineisto_new_holland_esi?e=10098542/7850207

Samaa on muillakin isoilla valmistajilla.

.... jos sais 6600 5l powerstar moottorilla  jostain mexikosta tai escort tai farmtrac merkisenä.....
New Hollandilla on sama myös muissa kokoluokissa. T6:n rinnakkaismalli on TS6, joka nimensä mukaisesti perustuu vanhaan Ford-pohjaiseen TS:ään. T7:n kaverina on TM7, joka on vastaavasti TM-sarjan kaltainen. Näitä vain ei myydä Euroopassa.
Sinun menestyksesi on erikoisamme

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3343
Vs: A-Valtran seuraaja
Niin ja yleensä sgn maahantuomat "karvalakki" mallit on kuitenkin sillä nykyaikasemalla mittaristolla ja suunanvaihtajalla, siis 12x12, ei 12x4

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: A-Valtran seuraaja

Kun tuosta Centurion-mallistosta on meinattu tehdä kolme eri kokoa: C1 -kevyt, C2/C3 - medium ja C3/C4 -raskas, niin oliskos uusi aakkonen tuota raskasta ääripäätä, C4 eli jotain 130 heppaa?
Tuo 4700 taas voisi olla C3, tietääkö kukaan onko tuosta Centurionista jo tehty isompaa mallia eli yli sataheppaista?


4700, 5700, 6700

"Prices for the new 4700 series range from about $35,000 to just over $50,000 for the 100 hp 4710 Deluxe.

The 5700 series will include two models at 100 and 110 engine hp. The overlap with the top end 4710 involves the fact that the 5700 will have a larger frame. The 6700 series will have three models at 110, 120 and 130 engine hp. We'll keep you posted. You can learn more at masseyferguson.us."

http://psndealer.com/dealersite/images/newvehicles/2016/nv1062532_1.pdf