Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 11

Viestit - Mercantil

Hinta puoltaisi potilan puolesta, samoin paino ja vetotehon tarve. Multivan wingmasterin vetotehon tarpeeksi ilmoitetaan kolmimetriselle 100-150 heppaa, tässä tapauksessa vedettäisiin 120 heppasella joten. Joten jotenkin herättää epäilyksiä riittääkö tuo 120 heppaa todella, että homma kävisi oikeasti eikä menisi nysväämsieksi... Sillä tuossa esittely videollakin vedetään kolmimetristä jumalattomalla jonnulla  https://www.youtube.com/watch?v=YlpWNeysmtw
Jonnikan 6200 jonnikallakin on tullut 3m mega-dania vedettyä.. Syvyyttä ja vauhtia vaan ei saa paljoa.. Mutta jos laittaa isomman veturin ja syvyyttä/vauhtia lisää niin vaatii sen 200hv  ;D

Tätä vähän ajattelinkin, että käytännössä varmaan menee noin .....
Hinta puoltaisi potilan puolesta, samoin paino ja vetotehon tarve. Multivan wingmasterin vetotehon tarpeeksi ilmoitetaan kolmimetriselle 100-150 heppaa, tässä tapauksessa vedettäisiin 120 heppasella joten. Joten jotenkin herättää epäilyksiä riittääkö tuo 120 heppaa todella, että homma kävisi oikeasti eikä menisi nysväämsieksi... Sillä tuossa esittely videollakin vedetään kolmimetristä jumalattomalla jonnulla  https://www.youtube.com/watch?v=YlpWNeysmtw
Täsmennys nyt ollaan hankkimassa kultivaattoria ei missään nimessä jankkuria... Eli vaihtoehdot mahdollisesti olisi multiva wingmaster tai potila kk.. Moni on nyt antanut positiivista palautetta potilasta kyseessä siis varsin toimiva kampe eikä se olisi kauhean painavakaan verrattuna wingmasteriin...
Jälkihuomautus... niitä lisukehanhenjalkasiipiäkin on montaa eri sorttia. Myös kiinnityskulmissa on eroa vaikka ne näyttävät äkkiä katsottuna käytännössä ihan samanlaisita. Jos suunnittelet kauppaan loikkimista, niin sitä ennen vierailu Loimaalla voisi olla paikallaan.


 Mitä tarkoitat loimaalle menosta? Kenties multivaan tutustumista ? wingmasteri kyllä kiinostaisi kovasti  onko kellään kokemuksia wingmasterista?
 No niin olisi ilmeisesti aika lähteä kohti uusia työtapoja eli kynnön rinnalla olisi tarkoitus myös alkaa kultivoimaan. Itselle kultivointi täysin uusi tuttavuus en ole ikinä kultivoinnut... Eli tarkoitus olisi ostaa uusi kultivaattori, tarjontaa niissä tuntuu olevan runsaasti.. Kysynpä nyt viisaamilta, että minkälainen se pitäisi olla?  Tarkoitus olisi kultivoida 120 heppasella 5 tonnia painavalla veturilla joten se asettaa raamit kultivaattorin koolle vai tekeekö moisella veturilla kultivoinissa mitään? kertokaa näkemyksiä/kokemuksia ??
No missä hinnassa nää ert huitelee todellisuudessa?
Lainaus
Hakusessa olisi vähintään 13tonnin kantavuudella

Noilla kriteereillä taitaa uusi Tuhti lisälaidoilla tulla kuutiohinnaltaan vähiten kalliiksi. Hyvät puolet: >12t teli joka kestää sen kuorman ja vakiona hieman paremmat renkaat kuin Junkkari, ja jarrutkin saa ostaa siihen.

Haittapuolena pirun raskaat laidat käsitellä ja ne vuotavat jo uusina jyviä läpi, sekä peruutus/työvalojen puuttuminen. Rypsin kuljetus ei tule kuuloonkaan ilman tiivistämistä. Jos paljon maantie-km niin ehkä pitkällä tähtäimellä kiinteälaitainen jousituksella olisi parempi, mutta tietysti tuplahintainenkin.


Maantie ajoa ei paljoa ole joten ei juuri painopistettä tie ajolle... Ja laitojen purkua ei tarvitse miettiä pidettäisiin aina paikallaan laidat, kiinteä laitainen aina parempi tässä tapauksessa. Kaikki ylimääräinen olisi turhaa ei  jarruja ei minkäänlaisia jousituksia. Renkaat olisi hyvä olla vähintään 500 ei muuta.
No luomu ei tule tässä tapauksessa kysymykseen... Joten kärry tarve on ja pysyy, maksimi satoja haetaan.. Hakusessa olisi vähintään 13tonnin kantavuudella  ja koko luokassa 16-20 kuutiota saisi mahtua kyytiin.. jotenkin karsastan noita kuorma-autoista tehtyjä painavia ja usein pellolla raskaita vetää?? ja mitä olen hintoja seurannut pyytävät lähes samaa hintaa kuin uusista tehdastekosista... Kiinostais kovasti rysky/kiren kiinteälaitanen onko kokemuksia? Kärry toimisi samalla viljan säilytys varastona kun puintikausi on ohitse... 
Eli hakusessa olisi viljakärryt mikä olisi kuutio ja lompakko ystävällisin vaihtoehto?
Ajan ja käännyn vaunun säilytyspaikasta rehuladossa vasemmalle josta nostetaan paalit kyytiin ,sen jälkeen peruutus takaisin lähtöpisteeseen ja ajo suoraan navetan ruokintakäytävälle . Navetan pariovien saumassa 5x6cm aukko jossa pala superonpatjaa josta johdon saa hyvin pujotettua kun vetää talvella ovet kiinni .

Johtoa ei tarvi varoa mitenkään erityisesti ,mutta jos oikein ymmärsin niin kone olisi jakolinjan  sivussa säilytyksessä ja sitten ajetaan ja käännytään 90 astetta ja haetaan paali ja jaetaan rehut?
Jos noin niin niin hieman hankalalta näyttäisi säilytyspaikasta taaksepäin jako koska sähkökela on vaunun vasemmalla puolella. (korjaus)  Helpompi olisi jos johdon pistoke olisi siellä ruokintakäytävän vastapäässä ,mutta johto jäisi sitten lattialle kun vaunu ajetaan säilytyspaikkaan. Laittaisin johdolle hyvän kiinnityspisteen ja pistokkeen ehkä sittenkin kattoon tuon T-risteyksen kohdalle jos sähkömies suostuu siihen  . Johtoa jää auki sitten jonkun verran kun ajaa säilytyspaikkaan .

Toinen vaihtoehto olisi laittaa siihen kääntöpisteeseen molemmille puolille vaikka 20cm paksu puutoppa pystyyn jotta voisi kääntyä oikealle hakemaan paali ja kun jakaa peruuttamalla niin kääntyy siinä t-risteyksessä vaunun kanssa ja jakaa toisen suuntaan . Ne tolpat ohjaisivat johtoa ,mutta  se johto saattaa jäädä liian lähella elukoita ja   kyllä kärsii tuosta taittamisesta ,mutta voisi toimia noin .Mitä paksumpi tolppa sitä loivempi käännös johdolle

 Ja siis neuvo pätee vain jos ymmärsin oikein tuon sun kaavion

   ",mutta jos oikein ymmärsin niin kone olisi jakolinjan  sivussa säilytyksessä ja sitten ajetaan ja käännytään 90 astetta ja haetaan paali ja jaetaan rehut? " Ymmärsit oikein juuri noin olisi ollut tarkoitus toimia....

Mutta yksinkertaisin tapa olisi siis säilyttää kone paalivaraston puolella tässä tilanteessa kylmässsä liiterissä. Nykyinen paalin jakovaunu on diselkäyttöinen jonka takia talvisäilytys navetan puolella.... Oletettavasti sähköpistöke kannattaa siis sijoittaa liiterin takaseinälle jolloin koneella periaatteessa ajettaisiin suoraan koukaten vain paalit kyytiin liiteristä tällöin ei tarvitse periaatteessa tehdä 90 asteen käännöksiä vain pientä loivaa mutkaa paaleja lastattaessa...
Käyttäjä kokemuksia kaivattaisiin. Mitenkä toimii ja pelaa sähkösenä moinen jakovaunu. Ja kuinka paljon sitä piuhaa oikeen pitää varoa ja kuinka paljon se rajoittaa käyttöä.  Kuinkakohan mahtaa toimia tämmöisellä reitillä ?

Pohjakuva alla millä pitäisi kyetä operoimaan

 Ruokintapöytä  > ----------------------------|---------------  Katkoviivan jälkeen Paalivarasto mistä otettaan paalit
                                                          |
                                                          |> koneen säilytys paikka
Eipä ole ongelma kun ilmanvaihto toimii... Edes palovaroitinjärjestelmä ei herjaa appeen jaossa vaikka traktori hetken onkin navetan sisällä. Elotecin sais kytkettyä hetkeksi pois juurikin sen vuoksi että voi ajella koneilla sisällä ilman hälytyksiä, mutta eipä ole ollut tarvetta. Eri asia jos käynnistetään kylmässä pienkuormain jossain karjaladossa ja aletaan savuttaa vanhaa matalaa navettaa oikein kunnolla.


"Eri asia jos käynnistetään kylmässä pienkuormain jossain karjaladossa ja aletaan savuttaa vanhaa matalaa navettaa oikein kunnolla."

 Jep tossa ongelman ydin ja tommosia paikkoja on varmasti paljon... 
Pihatoissa  ei varmaan ongelmaa kun paljon kuutioita mihin pakokaasut sekoittuu, mutta entäs nää parsinavetat usein myös matalia  ja pienempi kuutioisia ilmatilavuudeltaan. Väittäähän noi tutkimukset, että varsinkin dieselmoottoreiden pienhiukkaset erityisen vaarallisia terveydelle hengitettynä. Eli jos jollain diesel käyttösellä pienkuormaajalla pöristelet puolisen tuntia perus parsinavetassa missä ilmanvaihto on mitä on varsinkin näin talvisaikaan niin tuskin on omalle terveydelle mitään herkkua? Kiinostais vaan tietää onko kukaan kiinnitäänyt asiaan mitään huomiota ja tehnyt asialle mitään.. Jonkinlaisia hiukkassuodattimia olisi jälkiasennettavissa noihin dieselmoottoreihin mutta onko niistä mihinkään ?
Nyt kun suitsitaan kovalla kädellä pakokaasu päästöjä  ja erityisesti pienhiukkas päästöjä.. Niin mitäs mieltä porukka on noista navetassa mahdollisesti olevista pienhiukkas lähteistä esim pienkuormaimet, diesel käyttöiset rehujakovaunut sun muut diesel käyttöiset koneet navetassa????.. Niin minkälaisia konsteja olisi päästöjen vähentämiseen navetta olosuhteissa ?  Tai onko kukaan edes moista miettinyt?
Kasvintuotanto / Vs: TOS-maksu
: 30.01.15 - klo:20:50
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=905165686185028&set=a.151000204934917.31373.100000748162794&type=1&theater

TOS-kahvilla kaksitoista henkeä.Asiallista keskustelua yleensäkkin viljaviljelyn ongelmista.Kukaan ei edes yrittäny vetää  rapsakasti turpaan.Jatketaanhan väittelyä vielä ainakin toiset viisi vuotta.


 hahahah miten toi kuva liittyy mitenkään Tos maksuun ? VOIS LAITTAA TOHON KUVAAN TEKSTIN: OSTAISITKO TÄLTÄ MIEHELTÄ SIEMENTÄ?? hahahah.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 11