Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 16

Viestit - Dynashift

On kytkin korjattu joskus ja pitäis taas laittaa uus kun painelaakeri ääntää. Mutta traktori on tehtaan maalissa ja näkee hyvin ruuviistakin mitä on avattu ja mitä ei. Edellinen omistajakin kovasti vakuutteli ettei sen aikana ole tehty mitää moottorille ja vaihteistolle/perälle/nostolaitteelle
Arvaamaton avaamaton :D
Eipä niihin tarvitse putkia vaihtaa jos ei tule jotakin haaveria minkä takia osim leikkaa kiinni. Kunnon öljyillä kestää kyllä varmasti traktorin iän.
Jaaha juurtiinsa tehtiin remppa noin 6000h ajettuun 265sen koneeseen. Tasapainotus koneisto, runko laakerit kiertokanken laakerit männät ja ne putket myös. Eikä ollu leikannu mutta väljä oli kyllä.

Itsellä 12000h ajettu 675 joka ei edes kuluta öljyä juuri nimeksikään. Moottori ja voimansiirto avaamaton sylinterikantta ja nostolaitetta myöden :)
Eipä niihin tarvitse putkia vaihtaa jos ei tule jotakin haaveria minkä takia osim leikkaa kiinni. Kunnon öljyillä kestää kyllä varmasti traktorin iän.
Volvoja löytyy.. XC60 tällä hetkellä.. Ainakin vaikuttaa varsin kestävältä. XC 90 on enemmän kyllä sitten murheita lähinnä niveliä, automaattilaatikko-ongelmia ja nelivedon haldex-pumppu myös tyyppivikoja. Onkos XC70 se vanhempi 2001-2008 versio vai 2008 tai uudempi?
ja näille Sisun koneen kehujille esitän kysymyksen.. Minkä takia puimuripurkaamolla on pitkä rivi Perkinsin eheitä moottoreita 500-800e apulaitteineen / kpl mutta Valmetin moottorilla olevaan et saa konetta :/ Tämä tilanne korjaamolla muutaman kerran tullu vastaan kun on ollut Sampon puimuriin moottorin vaihto edessä niin purkaamolta on sanottu että vastaaviin puimureihin Massikan väreillä ja Perkinsillä löytyy moottoreita, tuolla neon kaikki rivissä kentän laidalla mutta Valmetin koneet on niin kysyttyjä että myydään "ei oota" Perkinsin asentamiseen taas vaaditaan muutostöitä jonkun verran. Myöskin 2000 sarjan sampon 4.4 litrasen kiinnileikanneen tilalle on harkittu vanhemman Perkinsin asentamista kun esim palaneista koneista moottorit on niin kysyttyjä ja uudet maksaa 6000e. Eli miksi Suomelainen moottori ei kestä puimurissa? Minkälaisia selityksiä?
miks massikan nokalla on nykyisin sisu jos se perkkinssi on kerran ainut autuaaksi tekevä, miks siitä piti päästä eroon :-\ :-\ :-\ :-\

Perkins oli ennen aikaan Massey Fergusonin omistuksessa, agco kaupan myötä tai ainakin niihin aikoihin tiet erkani.. Agco osti Valtran mukaanlukien Sisu moottorit.. Tottakai sillon oman Firman moottoreita käytetään mahdollisuuksien mukaan. Sen jälkeen Sisu dieselin moottorit onkin kehittyny huimaa vauhtia ja tuotekehitykseen käytetty rahaa. Mm. kolmesta kohtaa tuetut sylinteriputket mutta valitettavasti kuitenkin vielä märät.. Nimenkin jo saivat Vaihdettua Agco dieseliksi että kyllä suunta on oikea. Kulutus niissä vaan on aika järkyttävä.. Kokemusta 6475 Perkinsillä ja 6475 Sisulla sekä 5455 Perkisillä ja 5470 Sisulla. Jopa noin kolmasosa, neljäsosa menee ainetta enemmän samassa työssä.
löytyykö yhtään kuorma-auton konetta kuivilla putkilla :-\ :-\ :-\ :-\

En tiedä en tunne niitä koneita ollenkaan mutta kymmeniinn traktoreihin olen tehny remonttia missä nesteet öljyn sekaan. Valmetteja ja Zetoreita tosin on kyllä ollu kaikki että en tiedä onko ongelmia muilla merkeillä
mutta mitä erinomaista tuossa kuivaputkirakenteessa on, täälläkin on useampi rehellisesti tunnustanut ja joiltakin seon lipsahtanu jotta nokkakannu ja öljykanisteri tulee tutuksi perkkinssin kanssa, tokko siellä oo kuitenkaan männän hyvä olla, kuivassa putkessa :-\ :-\ :-\ :-\

Paljon kestävempi rakenne mutta kuitenkin putket on vaihdettavissa toisin kuin esin Fordin moottoreissa. Ei oikeen huollettu Perkinssissä kyllä koskaan niitä putkia tarvitse vaihta jos ei ny joku kiinnileikkaaminen tule syystä tai toisesta.
ja näille Sisun koneen kehujille esitän kysymyksen.. Minkä takia puimuripurkaamolla on pitkä rivi Perkinsin eheitä moottoreita 500-800e apulaitteineen / kpl mutta Valmetin moottorilla olevaan et saa konetta :/ Tämä tilanne korjaamolla muutaman kerran tullu vastaan kun on ollut Sampon puimuriin moottorin vaihto edessä niin purkaamolta on sanottu että vastaaviin puimureihin Massikan väreillä ja Perkinsillä löytyy moottoreita, tuolla neon kaikki rivissä kentän laidalla mutta Valmetin koneet on niin kysyttyjä että myydään "ei oota" Perkinsin asentamiseen taas vaaditaan muutostöitä jonkun verran. Myöskin 2000 sarjan sampon 4.4 litrasen kiinnileikanneen tilalle on harkittu vanhemman Perkinsin asentamista kun esim palaneista koneista moottorit on niin kysyttyjä ja uudet maksaa 6000e. Eli miksi Suomelainen moottori ei kestä puimurissa? Minkälaisia selityksiä?
miks massikan nokalla on nykyisin sisu jos se perkkinssi on kerran ainut autuaaksi tekevä, miks siitä piti päästä eroon :-\ :-\ :-\ :-\

Perkins oli ennen aikaan Massey Fergusonin omistuksessa, agco kaupan myötä tai ainakin niihin aikoihin tiet erkani.. Agco osti Valtran mukaanlukien Sisu moottorit.. Tottakai sillon oman Firman moottoreita käytetään mahdollisuuksien mukaan. Sen jälkeen Sisu dieselin moottorit onkin kehittyny huimaa vauhtia ja tuotekehitykseen käytetty rahaa. Mm. kolmesta kohtaa tuetut sylinteriputket mutta valitettavasti kuitenkin vielä märät.. Nimenkin jo saivat Vaihdettua Agco dieseliksi että kyllä suunta on oikea. Kulutus niissä vaan on aika järkyttävä.. Kokemusta 6475 Perkinsillä ja 6475 Sisulla sekä 5455 Perkisillä ja 5470 Sisulla. Jopa noin kolmasosa, neljäsosa menee ainetta enemmän samassa työssä.
löytyykö yhtään kuorma-auton konetta kuivilla putkilla :-\ :-\ :-\ :-\

En tiedä en tunne niitä koneita ollenkaan mutta kymmeniinn traktoreihin olen tehny remonttia missä nesteet öljyn sekaan. Valmetteja ja Zetoreita tosin on kyllä ollu kaikki että en tiedä onko ongelmia muilla merkeillä
Kyllä oikeassa olet :D Mutta jostakin sylinteriputkien parannukseen liittyvästä oli jossain juttua, onko perää? : )
ja näille Sisun koneen kehujille esitän kysymyksen.. Minkä takia puimuripurkaamolla on pitkä rivi Perkinsin eheitä moottoreita 500-800e apulaitteineen / kpl mutta Valmetin moottorilla olevaan et saa konetta :/ Tämä tilanne korjaamolla muutaman kerran tullu vastaan kun on ollut Sampon puimuriin moottorin vaihto edessä niin purkaamolta on sanottu että vastaaviin puimureihin Massikan väreillä ja Perkinsillä löytyy moottoreita, tuolla neon kaikki rivissä kentän laidalla mutta Valmetin koneet on niin kysyttyjä että myydään "ei oota" Perkinsin asentamiseen taas vaaditaan muutostöitä jonkun verran. Myöskin 2000 sarjan sampon 4.4 litrasen kiinnileikanneen tilalle on harkittu vanhemman Perkinsin asentamista kun esim palaneista koneista moottorit on niin kysyttyjä ja uudet maksaa 6000e. Eli miksi Suomelainen moottori ei kestä puimurissa? Minkälaisia selityksiä?
miks massikan nokalla on nykyisin sisu jos se perkkinssi on kerran ainut autuaaksi tekevä, miks siitä piti päästä eroon :-\ :-\ :-\ :-\

Perkins oli ennen aikaan Massey Fergusonin omistuksessa, agco kaupan myötä tai ainakin niihin aikoihin tiet erkani.. Agco osti Valtran mukaanlukien Sisu moottorit.. Tottakai sillon oman Firman moottoreita käytetään mahdollisuuksien mukaan. Sen jälkeen Sisu dieselin moottorit onkin kehittyny huimaa vauhtia ja tuotekehitykseen käytetty rahaa. Mm. kolmesta kohtaa tuetut sylinteriputket mutta valitettavasti kuitenkin vielä märät.. Nimenkin jo saivat Vaihdettua Agco dieseliksi että kyllä suunta on oikea. Kulutus niissä vaan on aika järkyttävä.. Kokemusta 6475 Perkinsillä ja 6475 Sisulla sekä 5455 Perkisillä ja 5470 Sisulla. Jopa noin kolmasosa, neljäsosa menee ainetta enemmän samassa työssä.
Täällä eräs isäntä peruskorjasi pyöräkuormaajan Volvon l50 moottorin ja se kuuluisa Perkinnssi se oli. Remontti maksoi maltaita ,osat olivat todella kalliita,kertoi maksaneen 11 th euroa.

Tästäpä voit tutkia osien hintoja esim yleisimpiin A4.236, A4.248 Perkins moottoreihin. Ja miettiä sitten uudelleen onko kallista vai halpaa ;) http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa/index.php?main_page=index&cPath=213_214_239_271
Kyllähän perkinssi moottorina on erinomainen, muuten Massikka on täysin paska. Varsinkin just noi 70-80-lukujen koneet. En juuri näe hyviä puolia. Valmeteissa sitten huonoa taas noi paskat moottorit, mutta muut ominaisuudet sitten hakkaa toiset merkit mennen tullen.

No näinhän se on :D Mitkähän ne ominaisuudet vain ovat? :)
Dynashiftille myös kysymys miksi metsäkoneessa perkinssi ei kestänyt ja sisudiesel taas ongelmitta tuon 25000. Yhdessä traktorissa on perkins ja muuta hyvää siinä ei ole kuin pieni kulutus. Sisulla olevaa puimuria mulla ei ole eikä tule joten puimurimoottorin kestävyydestä en tiedä.

En tunne metsäkoneita millään lailla mutta olen kuullu puhuttavan jotta kymmeniä tuhansia tunteja kestävät Perkinsit niissä? Mutta ei mitään oma kohtaisia kokemuksia ole joten en väitä vastaan enkä puolesta
Onhan se näin että merkki kuin merkki niin käytöstä myös paljolti kiinni on.
Maatalous / urakointikäyttö. Tosin kaikki noi kolme konetta ollu lastutettuja joten toki osittain voi johtua siitäkin.
ja näille Sisun koneen kehujille esitän kysymyksen.. Minkä takia puimuripurkaamolla on pitkä rivi Perkinsin eheitä moottoreita 500-800e apulaitteineen / kpl mutta Valmetin moottorilla olevaan et saa konetta :/ Tämä tilanne korjaamolla muutaman kerran tullu vastaan kun on ollut Sampon puimuriin moottorin vaihto edessä niin purkaamolta on sanottu että vastaaviin puimureihin Massikan väreillä ja Perkinsillä löytyy moottoreita, tuolla neon kaikki rivissä kentän laidalla mutta Valmetin koneet on niin kysyttyjä että myydään "ei oota" Perkinsin asentamiseen taas vaaditaan muutostöitä jonkun verran. Myöskin 2000 sarjan sampon 4.4 litrasen kiinnileikanneen tilalle on harkittu vanhemman Perkinsin asentamista kun esim palaneista koneista moottorit on niin kysyttyjä ja uudet maksaa 6000e. Eli miksi Suomelainen moottori ei kestä puimurissa? Minkälaisia selityksiä?
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 16