Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 30

Viestit - volvo88

Kun itsellä on Agronic 1302 combipaalain käytössä ja tuota Netex paaliverkkoa aion käyttää tähän paalaimeen  :o

Jos Krones pelaa niin kyllä pelaa Agronicissakin. On tuo Krone niin pirun tarkka verkolle.
Ainakin Kronessa parhaiten toimiva verkko. Jopa kronessa saattoi mennä koko rulla ilman häiriöitä. Suosittelen.
Ajovoimanotto on päällä. Jos en väärin muista niin siinä kohtaa mistä vivun akseli menee peräkotelon sisälle on luukku josta koko homma purkaantuu. Sen akselin päässä (siis kotelon sisällä on J:n mallinen rauta joka siirtää rattaita. Tuo on todennäkoisesti poikki tai irti. Kannattaa ottaa kyllä pian auki ennen kun tuo rauta liikkuu johonkin ja rikkoo vaihteiston. Ei pitäisi olla vaikea homma jos on vähäkään koneiden kanssa otellut.
Kävin uteliaisuuttani kurkkaamas tuolla tym:in sivulla ja ihan tekis mieli epäillä, että uuden n-sarjalaisen suunnittelijakin on sielä vieraillut ;D  http://www.tym-tractors.com/t1003.php

Kovin oli tutun näköistä vipua ja paneelia ::) Nuolla kiinalaisilla ja korealaisilla koneilla on ihan turha yrittää läpimurtoa aivan viimeistä tekniikkaa olevilla koneilla. Niiden ostajat on aivan eri koulukuntaa. Markkinarako suomesta löytyy perustekniikkaan tyytyviltä käyttäjiltä. Vaatimustaso on mekaaninen syöttöpumppu, neljä vaihdetta ilman kytkintä, sähköinen nostolaite, ilmastointi ja ilmaistuin. Portaattomalla vaihteistolla on ihan turha yrittää kiinakoneilla näille markkinoille (vielä). Karvalakkimallin valtroillakin on yllättävän suuri kysyntä. Siihen kun laittaa hintaa 10t€ nokkiin, 120hv, ja kolmiportainen pikavaihde, ilmastointi ja ilmaistuin niin kyllä kiinnostuneita luulisi löytyvän. Täällä on ainakin yksi ;)
Uskoisin että viiden vuoden sisällä tapahtuu läpimurto sekä korealaisten että kiinalaisten osalta. Aloitus on tärkeää. Jos tuodaan halpaa, sen laatu ei riitä. Taitava maahantuoja löytää sen oikean hinta/laatusuhteen joka voi myynnissä vetää aivan kun japsiautot -70 luvulla. Siitä se lähtee.
Hinattava on aivan ehdoton, mieluummin vielä molemmin puolin niittävä. Pienemmällä traktorilla hinattava liikkuu kun nostolaitekone. Pellon pinnan seuraaminen on hinattavassa paljon parempi. 280leveä nostolaitekone vaatii aika ison traktorin ja jättää huonoissa oloissa paljon pahemmat jäljet. Tuo tehontarve riippuu aivan muista syistä kun hinattavuudesta.
HEP

viidettä vuotta jo mennään neljällä kerroksella ja ilman aineita.
Hei HALOO

Jätkä on tulos tilaisuudesta jossa oman puolueen edustaja valitaan SUOMEN TASAVALLAN PRESIDENTIKSI ensi kerran vuoden 1956 jälkeen. Ihminenhän tuo Katainenkin on, olkoon saanut tikit sitten mistä tahansa, oman pihan kukkaruukusta, nakkikioskin jonosta, mitä väliä. Vaikka olis tuossa Niinistön vaalitilaisuudessa vetänyt ihan reilusti perseet olalle ja kompuroionut kännipäissään. MITÄ VÄLIÄ. Ihminen tuo kokoomukselainen pääministerikin on.

Nimim. väärin meni, Väyrysen juhlat nuo olis pitänyt olla. Mutta kuitenkin......
Traktorin ilmastointilaitteesta räjähti kompressorin ja lauhduttimen välinen letku. Sitä ihmetellessä huomasin että myös hihnapyörän ja kompressorin välinen laakeri oli finaalissa. Otin kompuran irti ja vaihdoin laakerin. Kysymys kuuluu; mitä nyt? Kylmäaineet on lentänyt taivaan tuuliin. Paikallinen kylmäkonemies laittaa ne takaisin. Mutta riittääkö, onko öljyä lisättävä, muuta huomioon otettavaa? Mitä tuo öljy on ja paljonko? Muista käytännän vinkeista kiitollinen. ???
kyllä nuo merkistä riippumatta on huonoja toimimaan kylmällä polttoaineella. Talvilaatua kannattaa käyttää ja mieluummin lämmintä. Kesällä vois toimia kesälaadulla :o
http://www.automaattimaski.com/product_catalog.php?c=19

Tommosen ostin syksyllä. Ainakin vielä toimii. Hintaa oli silloin n. 750€.
Kone on parempi kun myyjän nettisivut. :P


Tarkaksi on nuo hommat mennyt, moni ulkomailta tuotu kaivinkone on suomessa laiton kun ei löydy CE-merkintää.
Ne mitään laittomia ole. Koitas hiukan perehtyä asiaan...

CE-merkittömällä koneella saa kaivaa isäntä omaa maataan niin paljon kun tahtoo.

JOO. Just näin mutta mitäs sitten kun se renki aivan vähän kokeili ja sattuu vahinko. Sama juttu kun alkuperäisessä aiheessa. Kaikki toimii omassa pihassa hyvin, KUNNES sattuu se vahinko. Tuolla welgerin vehkeelläkään mitään hätää ole niin kauan kun omistaja ajaa, eikä liiku yleisellä tiellä. Pilkun nussimistahan tämä on mutta kun tiedän kokemuksesta mitä nämä asiat merkitsee kun vahinko tapahtuu. Katkennut sääriluu voi maksaa merkittömän koneen kuljettajalle aika paljon...
Uutena koneena tuota on mahdoton saada rekisteriin. Mersun kone lienee sitä vuosimallia joka ei täytä nykyisiä päästömääräyksiä. Elikkäs rekisteröinti kannattaa rakentaa siltä pohjalta että joku rekisterissä joskus ollut kone on ollut koko tuon virityksen pohjana (vaikka ei olisikkaan). Jotakin todistusaineistoa osien alkuperästä pitää löytyä. Eroa on vielä siinäkin että yrittääkö rekisteriin työkoneena vai traktorina. Ota puhelu jollekin katsastusmiehelle joka tietää asioista ja esitä asia niin että olet vasta suunnittelemassa tuota projektia. Sitten on myöhemmin helpompi selittää että nämä katsastusmiehen antamat ohjeet on otettu näin ja näin huomioon.

Tarkaksi on nuo hommat mennyt, moni ulkomailta tuotu kaivinkone on suomessa laiton kun ei löydy CE-merkintää. Eihän se käyttöä haittaa, mutta sitten jos sattuu joku vahinko niin koneen omistaja on kyllä kaulaa myöden kuses. Itsellä meinas briteistä tuodun kurottajan rekisteröinti pysähtyä tarkoituksenmukaisuustodistuksen puuttumiseen. Tuolla todistuksella piti todistaa että kone on valmistusvuonna täyttänyt päästönormit, tärinädirektiivit yms vaatimukset mm. CE-merkinnän saamiseksi. Jos tuota paperia ei olisi saatu koneeen olisi pitänyt täyttää tämän päivän normit ja koko homma olisi kaatunut siihen.
Kysy agritekilta tai jostakin muualta valmista turbosarjaa. Siinä tulee mukana kaikki. Kokemuksesta voin kertoa että imuputkien, pakoputkien, öljyputkien yms. virittämisessä kuluu perkeleesti aikaa. Sen jälkeen se valmis sarja ei välttämättä enää tunnukaan kovin kalliilta.

 Yhden turbosarjan perusteella sopivuus oli niin huono että aivan sama tehdä putket itse.

Agritekin myymä sarja ainakin meni heittämällä, ei tosin ollut halvin. Purkaamolta vois löytyä 7740 sopivat palikat ja siihen sitten uusi fööni. Lämpenemiseen auttaa jäähdytysjärjestelmän kunnollinen pesu (huom SISÄPUOLELTA) ja syylärin kunnollinen puhdistus.
Kysy agritekilta tai jostakin muualta valmista turbosarjaa. Siinä tulee mukana kaikki. Kokemuksesta voin kertoa että imuputkien, pakoputkien, öljyputkien yms. virittämisessä kuluu perkeleesti aikaa. Sen jälkeen se valmis sarja ei välttämättä enää tunnukaan kovin kalliilta.
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 30