Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: justus - 24.07.12 - klo:16:43

Otsikko: miksi
Kirjoitti: justus - 24.07.12 - klo:16:43
miksi valtran omistajat joilla on portaaton valtra niin on alkaneet vaihtaa tavalisiin valtroihin.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: JoHaRa - 24.07.12 - klo:16:54
Tykkäävät vaihtamisesta  ???
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 24.07.12 - klo:17:07
Jos valtra on lunastanut directit takaisin ja antaneet keppikoneita tilalle  ;D  NOT...
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: Latz - 24.07.12 - klo:17:19
Tykkäävät vaihtamisesta  ???
;D
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: kylmis - 24.07.12 - klo:17:23
Veikkaisin, että koneissa on niin paljon ongelmia, että isännät ovat alkaneet kyllästyä niihin. Pakko tehdä joku ratkaisu, että saa hommat tehtyä. Hyvin varauksellisesti pitää suhtautua tänä päivänä edistyksellisellä tekniikalla varustettuun käytettyyn koneeseen. Soittokierros edelliselle omistajalle on erittäin suositeltavaa, ennenkuin innostuu koneesta sen enempää.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: JoHaRa - 24.07.12 - klo:18:01
Tykkäävät vaihtamisesta  ???
;D

 :)
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: klapikasa - 24.07.12 - klo:18:20
Yks tuttu osti taanoin traktorin. Ehto oli portaaton. Otti myös valttu myyjään yhteyttä jaoka ei vaan mienkään suostunut myymään portaaton, myyjä oli kaikin keinoin yrittänyt myydä 5 porras malli ja ja sanoi et kaikki jotka hän on myynyt kehuu sitä. Kun keinot ei tepsiyt versuun, oli fentin vuoro. NH hän sitten osti, ei ole katunut.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: apilas - 24.07.12 - klo:18:23
Yks tuttu osti taanoin traktorin. Ehto oli portaaton. Otti myös valttu myyjään yhteyttä jaoka ei vaan mienkään suostunut myymään portaaton, myyjä oli kaikin keinoin yrittänyt myydä 5 porras malli ja ja sanoi et kaikki jotka hän on myynyt kehuu sitä. Kun keinot ei tepsiyt versuun, oli fentin vuoro. NH hän sitten osti, ei ole katunut.

joo se persun robotti onkin varma laite :o
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: Nenore - 24.07.12 - klo:19:19
Kyllä täällä vaan portaattomilla mennään ja joskus jopa vaihdellaan ;)
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 24.07.12 - klo:19:28
Kyllä täällä vaan portaattomilla mennään ja joskus jopa vaihdellaan ;)
Aluetta pittää vissiin vaihtaa  :P
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: nuffieldmaster - 24.07.12 - klo:19:50
Hirmu vähän on kommentteja direct valtroista puoleen ja toiseen?  Ainakaan totaalituhoja en ole kuullut, enkä muuta kuin, että ohjelmistopäivityksillä on saatu joitakin ilmentyneitä ominaisuuksia pois, siis rautapuolenvikoja ei olisi?

Todella vähän tosiaan kuulunut mitään noista, ei hyvää eikä huonoa.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: Husokki - 24.07.12 - klo:19:53
Aluetta pittää vissiin vaihtaa  :P

Ja minkä takia? :o
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: select o speed - 24.07.12 - klo:19:56
Joku aika sit työpaikan soramontulta ajo soraa portaattomalla varustettu Valtra. Ihmettelin kun joka kuormalla pysähty montun mäkeen ja taas jatko matkaa. Kuskilta kysyin että miks noin, totesi vain että ei onnistu alueen vaihto vastamäessä ja kuorma perässä. Et semmonen portaaton :o
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: Greenpwr - 24.07.12 - klo:20:02
Kyllä täällä vaan portaattomilla mennään ja joskus jopa vaihdellaan ;)
Aluetta pittää vissiin vaihtaa  :P

 ...ja joskus pirkkaventtiin etuperän pyöriviä osia...
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 24.07.12 - klo:20:04
Aluetta pittää vissiin vaihtaa  :P

Ja minkä takia? :o
Jaa-a kysy siltä insinööriltä joka tuon lootan on keksinyt :P Mä en käsitä...
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: Husokki - 24.07.12 - klo:20:31
Aluetta pittää vissiin vaihtaa  :P

Ja minkä takia? :o
Jaa-a kysy siltä insinööriltä joka tuon lootan on keksinyt :P Mä en käsitä...

Se on kattos sillain, että jos haluaa voi vaihtaa aluetta, ei pakko. Skaalausvivulla sit pienennetään jos on tarkempi paikka...
Tai ihan millain vaan, voi niitä kahta nappiakin painaa, ja peltohommissa kannattaakin. Muuten pärjää deellä.  8)
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: kyntaja - 24.07.12 - klo:20:31
Hirmu vähän on kommentteja direct valtroista puoleen ja toiseen?  Ainakaan totaalituhoja en ole kuullut, enkä muuta kuin, että ohjelmistopäivityksillä on saatu joitakin ilmentyneitä ominaisuuksia pois, siis rautapuolenvikoja ei olisi?

Todella vähän tosiaan kuulunut mitään noista, ei hyvää eikä huonoa.

Retku vois kommentoida varmaan enempi. Vissiin sillä alueella eivät edes myy directejä suosiolla kun sulavat pakat yhdeksi klimpiksi. Ja olempa ollut todistamassa directin "rautapuolen vikaa"

Ei ole vielä hajoamatonta portaatonta kuten ei ole kovaakaan laatikkoa.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: kyntaja - 24.07.12 - klo:20:32
Aluetta pittää vissiin vaihtaa  :P

Ja minkä takia? :o
Jaa-a kysy siltä insinööriltä joka tuon lootan on keksinyt :P Mä en käsitä...

Se on kattos sillain, että jos haluaa voi vaihtaa aluetta, ei pakko. Skaalausvivulla sit pienennetään jos on tarkempi paikka...
Tai ihan millain vaan, voi niitä kahta nappiakin painaa, ja peltohommissa kannattaakin. Muuten pärjää deellä.  8)

No ei se kyllä raskaita hommia sillä D jaksa tehdä.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 24.07.12 - klo:20:36
Aluetta pittää vissiin vaihtaa  :P

Ja minkä takia? :o
Jaa-a kysy siltä insinööriltä joka tuon lootan on keksinyt :P Mä en käsitä...

Se on kattos sillain, että jos haluaa voi vaihtaa aluetta, ei pakko. Skaalausvivulla sit pienennetään jos on tarkempi paikka...
Tai ihan millain vaan, voi niitä kahta nappiakin painaa, ja peltohommissa kannattaakin. Muuten pärjää deellä.  8)
Taidatkin olla ainoa joka sanoo noin  ;D  Kaikki ei oo päässeet edes liikkeelle D-alueella risteyksestä joka on ylämäessä...  No ei oo noita directejä tälle suunnalle juuri tullut eikä ole itsellä kokemusta... Eikä niin väliäkään  ;)
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: Husokki - 24.07.12 - klo:20:51
Vetotehon puute d-alueella taitaa olla vanhojen mallisarjojen ominaisuuksia.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 24.07.12 - klo:20:58
Vetotehon puute d-alueella taitaa olla vanhojen mallisarjojen ominaisuuksia.
Miksi siinä niitä alueita sitten täytyy edes olla??
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: Hese_ - 24.07.12 - klo:21:19
Kahesta directistä tässä lähellä on ollu enempi jä vähempi harmia... Varmaan kivaa kun vallu pysähtyy mäkeen kun koittaa deellä mennä rattaiden ja maakuorman kanssa ylös. Ja mikä portaaton se sellanen on jossa joutuu kuski ite vaihtaa aluetta??!!  :o
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: [PeX] - 24.07.12 - klo:21:23
Kahesta directistä tässä lähellä on ollu enempi jä vähempi harmia... Varmaan kivaa kun vallu pysähtyy mäkeen kun koittaa deellä mennä rattaiden ja maakuorman kanssa ylös. Ja mikä portaaton se sellanen on jossa joutuu kuski ite vaihtaa aluetta??!!  :o
Tätä directiä voi varmaan kutsua nelivaihteiseksi, portaattoman sijaan. Ainakin tarkemman työskentelyn voi d-alueella unohtaa kokonaan...
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: Pro - 24.07.12 - klo:21:26
Hirmu vähän on kommentteja direct valtroista puoleen ja toiseen?  Ainakaan totaalituhoja en ole kuullut, enkä muuta kuin, että ohjelmistopäivityksillä on saatu joitakin ilmentyneitä ominaisuuksia pois, siis rautapuolenvikoja ei olisi?

Todella vähän tosiaan kuulunut mitään noista, ei hyvää eikä huonoa.

Retku vois kommentoida varmaan enempi. Vissiin sillä alueella eivät edes myy directejä suosiolla kun sulavat pakat yhdeksi klimpiksi. Ja olempa ollut todistamassa directin "rautapuolen vikaa"

Ei ole vielä hajoamatonta portaatonta kuten ei ole kovaakaan laatikkoa.

Kummasta jd:stä meni jarilla laatikko kesällä?  8) En ite kyllä directiä ottas vielä. Pakat kun on menny sileeks niin sitä ruettiin tutkimaan ihan oikeesti ja syyksi paljastu laturi, ei työntäny tarpeeks virtaa aina=roboventiilit ei aukee/sulje tarpeeks niin sillon pääsee pakat luistamaan. Onneks meni molemmat takuisiin..  :P
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: Greenpwr - 24.07.12 - klo:21:36
Hirmu vähän on kommentteja direct valtroista puoleen ja toiseen?  Ainakaan totaalituhoja en ole kuullut, enkä muuta kuin, että ohjelmistopäivityksillä on saatu joitakin ilmentyneitä ominaisuuksia pois, siis rautapuolenvikoja ei olisi?

Todella vähän tosiaan kuulunut mitään noista, ei hyvää eikä huonoa.

Retku vois kommentoida varmaan enempi. Vissiin sillä alueella eivät edes myy directejä suosiolla kun sulavat pakat yhdeksi klimpiksi. Ja olempa ollut todistamassa directin "rautapuolen vikaa"

Ei ole vielä hajoamatonta portaatonta kuten ei ole kovaakaan laatikkoa.

Kummasta jd:stä meni jarilla laatikko kesällä?  8) En ite kyllä directiä ottas vielä. Pakat kun on menny sileeks niin sitä ruettiin tutkimaan ihan oikeesti ja syyksi paljastu laturi, ei työntäny tarpeeks virtaa aina=roboventiilit ei aukee/sulje tarpeeks niin sillon pääsee pakat luistamaan. Onneks meni molemmat takuisiin..  :P

 No ompas laite, aapeessä vikakoodi: ulostuloakselin nopeus epälooginen... ehkäpä justiinsa tuommosia luistoja varten...
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: SAS - 24.07.12 - klo:21:37
Portaaton on siitä ikävä että sillä pitää OSATA AJAA ihan oikeasti,merkistä riippumatta.
Keppivaihteistolla osaa lapsikin muutaman minuutin opettelulla ajaa.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: Husokki - 24.07.12 - klo:21:48
Vetotehon puute d-alueella taitaa olla vanhojen mallisarjojen ominaisuuksia.
Miksi siinä niitä alueita sitten täytyy edes olla??
 

On DynaVeeteessäkin alueet, iso ja pieni, ja alueen suurin nopeus...
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: Hese_ - 24.07.12 - klo:21:50
Portaaton on siitä ikävä että sillä pitää OSATA AJAA ihan oikeasti,merkistä riippumatta.
Keppivaihteistolla osaa lapsikin muutaman minuutin opettelulla ajaa.

Tämä on aivan totta, mutta direct ei ole portaaton ja piste.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 24.07.12 - klo:21:52
Vetotehon puute d-alueella taitaa olla vanhojen mallisarjojen ominaisuuksia.
Miksi siinä niitä alueita sitten täytyy edes olla??
 

On DynaVeeteessäkin alueet, iso ja pieni, ja alueen suurin nopeus...
Fendti sentään jaksaa isollakin alueella mennä todella pitkälle.. Eli tieajossa eikä kyllä isoissa mäissäkään tarvitse pudottaa I alueelle edes 18 kuution samsonin kanssa... 
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: arzyboy - 24.07.12 - klo:22:04
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 24.07.12 - klo:22:09
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: Astral - 24.07.12 - klo:22:13
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)

Ihan sama homma ku vaikka kuorma-autojen robotti-/automaatti-/ keppiaskeissa. Jokaikinen noista tarvii omanlaisensa ajotavan. Toki niillä voi ajaa miten sattuu mut seuraukset saa yleensä lukee täältä.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: Hese_ - 24.07.12 - klo:22:16
Juu se on ihan sama mikä merkki on kyseessä, kaikki saa rikki väärällä käytöllä.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: kylmis - 24.07.12 - klo:22:17
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla.
Minusta aika hyvä kysymys. Eikös tämän uuden tekniikan pitäisi helpottaa ihmisen elämää, mutta tuntuu siltä, että se vaan lisää murheita. Jos vertaa vaikka leikkuupuimuriin, jossa mehuveto mullisti koko vehkeen käytön totaalisesti, ei traktorin lootan teknillistyminen ole oikein onnistunut. Senhän pitäisi nimenomaan olla nyt paljon helpompaa kuin aikaisemmin. Minkä takia minun pitäisi tehdä kaikenlaisia säätöjä ja ohjelmoida vaihteistoa. Vitut, ottakoot Samposta mallia. 3 vaihdetta, kahva eteen, mennään eteenpäin, kahva taakse, mennään taakse. Ei mitään ohjelmointeja tai puhetta, että pitää osata ajaa :D
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: koivumaki - 24.07.12 - klo:22:20
Vetotehon puute d-alueella taitaa olla vanhojen mallisarjojen ominaisuuksia.

--tässähän on kysymys voiman,tai oikeastaan momentin puutteesta.
--Directin suunnittelussa on yritetty mekaanisten alueiden lisäyksellä vähentää hydraulisen osion osuutta vetotehosta,siis parantaa hyötysuhdetta.Ilmeisesti mekaanisen puolen hitaus on sitten käytännössä ongelma.
--onko hydrauliosion tilavuuksia kasvatettu vai?
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: metsajussi - 24.07.12 - klo:22:24
Niin kyllähän sen automaagin pitäisi jo osata kuskin korvien asennosta arvata halutaanko

- ajaa vakiokierroksilla, niin lujaa kuin jaksaa, haluttua nopeuden ylärajaa ylittämättä
- ajaa vakionopeutta, kierroksilla joilla jaksaa, polttoainetta säästäen
- ajaa vakionopeutta, vakiokierroksilla
- antaa kaiken muuttua, kaasupedaalin mukaan
- millä agressiivisuudella suunta vaihdetaan ja mihin nopeuksiin
- ....
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: koivumaki - 24.07.12 - klo:22:31
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla.
Minusta aika hyvä kysymys. Eikös tämän uuden tekniikan pitäisi helpottaa ihmisen elämää, mutta tuntuu siltä, että se vaan lisää murheita. Jos vertaa vaikka leikkuupuimuriin, jossa mehuveto mullisti koko vehkeen käytön totaalisesti, ei traktorin lootan teknillistyminen ole oikein onnistunut. Senhän pitäisi nimenomaan olla nyt paljon helpompaa kuin aikaisemmin. Minkä takia minun pitäisi tehdä kaikenlaisia säätöjä ja ohjelmoida vaihteistoa. Vitut, ottakoot Samposta mallia. 3 vaihdetta, kahva eteen, mennään eteenpäin, kahva taakse, mennään taakse. Ei mitään ohjelmointeja tai puhetta, että pitää osata ajaa :D

--puimuri helppo tapaus.Pitää vaan kyetä liikuttamaan omaa massaa.Suht hitaasti vielä.
--laita puimuriin kultivaattori perään ja kokeile.Nosta puiman huippunopeus 50 tasolle ja kokeile pystyisikö se vetämään tuolla välityksellä jotain...haasteet ihan erilaiset.
--eikä portaattoman,ainakaan Fendtin tai NH/Casen ajaminen vaikeaa ole.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: icefarmer - 25.07.12 - klo:00:31
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)

Ihan sama homma ku vaikka kuorma-autojen robotti-/automaatti-/ keppiaskeissa. Jokaikinen noista tarvii omanlaisensa ajotavan. Toki niillä voi ajaa miten sattuu mut seuraukset saa yleensä lukee täältä.
sorakeisari sano että volvossa on paras automaattiloota ja silläkin pitää montulta nousta käsin vaihtamalla, kun ei se osaa nähdä maastoa eteenpäin...
tosiaan aika haastava noilla portaattomilla huomata vaikka pakan luistaminen.... niin jos sellaisia on...
ja mitä tulee tuohon direktin kestävyyteen niin jos verrataan vaikka john deereen ja niiden tuohon autopoweriin upottamia euroja ja dollareita niin eiköhän suomalaiset kuitenkin oo kohtuudella menestyneet.
mites on uudet tynaveeteet pelanneet, joko saadaan lastutettuakin, realistilla tais melkoiset murheet olla....
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 25.07.12 - klo:05:58
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)

Ihan sama homma ku vaikka kuorma-autojen robotti-/automaatti-/ keppiaskeissa. Jokaikinen noista tarvii omanlaisensa ajotavan. Toki niillä voi ajaa miten sattuu mut seuraukset saa yleensä lukee täältä.
sorakeisari sano että volvossa on paras automaattiloota ja silläkin pitää montulta nousta käsin vaihtamalla, kun ei se osaa nähdä maastoa eteenpäin...
tosiaan aika haastava noilla portaattomilla huomata vaikka pakan luistaminen.... niin jos sellaisia on...
ja mitä tulee tuohon direktin kestävyyteen niin jos verrataan vaikka john deereen ja niiden tuohon autopoweriin upottamia euroja ja dollareita niin eiköhän suomalaiset kuitenkin oo kohtuudella menestyneet.
mites on uudet tynaveeteet pelanneet, joko saadaan lastutettuakin, realistilla tais melkoiset murheet olla....
LTR rupee tässä kohta kuulemma myymään toimivaa ohjelmaa  ;D
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: kyntaja - 25.07.12 - klo:07:44
Hirmu vähän on kommentteja direct valtroista puoleen ja toiseen?  Ainakaan totaalituhoja en ole kuullut, enkä muuta kuin, että ohjelmistopäivityksillä on saatu joitakin ilmentyneitä ominaisuuksia pois, siis rautapuolenvikoja ei olisi?

Todella vähän tosiaan kuulunut mitään noista, ei hyvää eikä huonoa.

Retku vois kommentoida varmaan enempi. Vissiin sillä alueella eivät edes myy directejä suosiolla kun sulavat pakat yhdeksi klimpiksi. Ja olempa ollut todistamassa directin "rautapuolen vikaa"

Ei ole vielä hajoamatonta portaatonta kuten ei ole kovaakaan laatikkoa.

Kummasta jd:stä meni jarilla laatikko kesällä?  8) En ite kyllä directiä ottas vielä. Pakat kun on menny sileeks niin sitä ruettiin tutkimaan ihan oikeesti ja syyksi paljastu laturi, ei työntäny tarpeeks virtaa aina=roboventiilit ei aukee/sulje tarpeeks niin sillon pääsee pakat luistamaan. Onneks meni molemmat takuisiin..  :P

Ap. Ois voinu vielä varmaan kesän päästellä,mutten tykkää koneista joiden tiedän vaativan korjausta. Heitti löysättäessä nopeutta n.10-15km/h vapaalle,kuittaantu käyttämällä suunnanvaihdinta vapaalla. Eteenajon pakssa voitelupaineen pudotus, 2bar 1.24bar jolloin ohjelma katkasi vedon. Vedättäessä mäkiä piristetyllä koneella n.23-24t lietekärrillä ei mitään, saatikka rapidiä kiskoissa.
Sen verran halpa toi uus vaiheloora että ei tule kun ap taloon enää. Ei nimittäin kummasti rattaita vaihdella tuohon rahaan, ja se käytön helppous + vetoteho tilanteessa kun tilanteessa.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: JoHaRa - 25.07.12 - klo:08:41
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...

Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: meikäläinen - 25.07.12 - klo:09:43
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...

Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: JoHaRa - 25.07.12 - klo:10:18
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...

Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.

Ketju käsittelee Vallujen vaihtamisia eikä Tena-miesten nappuloita
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: koivumaki - 25.07.12 - klo:10:51
Kyllä keppivaltukin ottaa alamäessä aika helposti ylikierroksia jonsei ala polkoon jarruloita....
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: kyntaja - 25.07.12 - klo:12:39
Kyllä keppivaltukin ottaa alamäessä aika helposti ylikierroksia jonsei ala polkoon jarruloita....

juu ja monesti näitä automaatti laatikoita pidetään taikalaatikoina jota ihminen ei ole tehnyt. Ja rikkoontuminen on kiellettyä.
Ja toiset onnistuu siinä muita tehokkaammin kuten myös kovissa askeissakin.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: realisti - 25.07.12 - klo:13:12
Ei voi muuta kuin olla tyytyväinen dyna-vt:n. Tosi vähillä murheilla on menty, ja kukaan kuskeistakaan ei ole moittinut.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 25.07.12 - klo:13:14
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...

Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.
Vaikka kuinka säätäis niin ei auta luulis että semmonen nappula olis jo 8000h aikana löytynyt mutta ei... Ja massikka tekee jo pienissäkin nopeuksissa tätä kierrosten nostoa jos vaan on hiukankin alamäkeä ja iso kärry peräs ja hölläät kaasusta... Fendtillä ottaa ylikierroksia vasta kun nopeus menee yli 56km/h tai sitten jos on oikeasti jyrkkä alamäki mutta pakokaasujarrulla niistäkin selviää tai painaa jarrua... Massikassa täytyy keplotella jarrulla ja kaasulla... Mielummin ajoin keppilootasella deutsilla tai sitten aidolla fendtillä enkä pirkkaversiolla  ;)  Uusista Dynä-vituista en tiedä kun en oo ajanut ja toivottavasti ei tarvitsekkaan  ;D
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: realisti - 25.07.12 - klo:13:19
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...

Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.
Vaikka kuinka säätäis niin ei auta luulis että semmonen nappula olis jo 8000h aikana löytynyt mutta ei... Ja massikka tekee jo pienissäkin nopeuksissa tätä kierrosten nostoa jos vaan on hiukankin alamäkeä ja iso kärry peräs ja hölläät kaasusta... Fendtillä ottaa ylikierroksia vasta kun nopeus menee yli 56km/h tai sitten jos on oikeasti jyrkkä alamäki mutta pakokaasujarrulla niistäkin selviää tai painaa jarrua... Massikassa täytyy keplotella jarrulla ja kaasulla... Mielummin ajoin keppilootasella deutsilla tai sitten aidolla fendtillä enkä pirkkaversiolla  ;)  Uusista Dynä-vituista en tiedä kun en oo ajanut ja toivottavasti ei tarvitsekkaan  ;D

Dtm malleissa ei ota mitään ylikierroksia, jyrkässä alamäessä kun höllää niin max.2350rpm on kierrosluku. Eikä varsinkaan tartte kikkailla jarrulla ja kaasulla yhtä aikaa.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 25.07.12 - klo:13:26
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...

Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.
Vaikka kuinka säätäis niin ei auta luulis että semmonen nappula olis jo 8000h aikana löytynyt mutta ei... Ja massikka tekee jo pienissäkin nopeuksissa tätä kierrosten nostoa jos vaan on hiukankin alamäkeä ja iso kärry peräs ja hölläät kaasusta... Fendtillä ottaa ylikierroksia vasta kun nopeus menee yli 56km/h tai sitten jos on oikeasti jyrkkä alamäki mutta pakokaasujarrulla niistäkin selviää tai painaa jarrua... Massikassa täytyy keplotella jarrulla ja kaasulla... Mielummin ajoin keppilootasella deutsilla tai sitten aidolla fendtillä enkä pirkkaversiolla  ;)  Uusista Dynä-vituista en tiedä kun en oo ajanut ja toivottavasti ei tarvitsekkaan  ;D

Dtm malleissa ei ota mitään ylikierroksia, jyrkässä alamäessä kun höllää niin max.2350rpm on kierrosluku. Eikä varsinkaan tartte kikkailla jarrulla ja kaasulla yhtä aikaa.
Luojan kiitos  ;D  Ensimmäisiä kertoja kun tuolla dynällä ajelin niin ajattelin että voi ***** kummosia paskoja fendtit mahtaa olla... Mutta käsitys muuttui kun ajoi fendtillä ensimmäisenä päivänä 18h lietettä toimii se moottori ja laatikko niin paljon paremmin yhteen...
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: JD6630 - 25.07.12 - klo:15:05
Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?

Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: icefarmer - 25.07.12 - klo:15:56
Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?

Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.
liukkaalla jos jarrutat ja tuut paljaalle asfaltille niin kuulemma voi tulla propleemia ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: JoHaRa - 25.07.12 - klo:19:28
Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?

Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.

Iso lompsa 25% nousevan polttoaineenkulutuksen vuoksi on hyvä ja sitte täytyy olla iso kompura jolla nuolee lauhduttimen puhtaaksi kun vaihteisto alkaa pätkimään
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 25.07.12 - klo:19:33
Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?

Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.

Iso lompsa 25% nousevan polttoaineenkulutuksen vuoksi on hyvä ja sitte täytyy olla iso kompura jolla nuolee lauhduttimen puhtaaksi kun vaihteisto alkaa pätkimään
Lauhdutinta kyllä kannattaa kompuralla puhdistaa vaikka olis keppiloota :P  Vähintään keväällä ja syksyllä kerran...
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: JoHaRa - 25.07.12 - klo:19:36
Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?

Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.

Iso lompsa 25% nousevan polttoaineenkulutuksen vuoksi on hyvä ja sitte täytyy olla iso kompura jolla nuolee lauhduttimen puhtaaksi kun vaihteisto alkaa pätkimään
Lauhdutinta kyllä kannattaa kompuralla puhdistaa vaikka olis keppiloota :P  Vähintään keväällä ja syksyllä kerran...

Mut ei "vähän ennen kahvitaukoa ja vähän jälkeen ja taas"  ???
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: SAS - 25.07.12 - klo:19:40
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla.
Minusta aika hyvä kysymys. Eikös tämän uuden tekniikan pitäisi helpottaa ihmisen elämää, mutta tuntuu siltä, että se vaan lisää murheita. Jos vertaa vaikka leikkuupuimuriin, jossa mehuveto mullisti koko vehkeen käytön totaalisesti, ei traktorin lootan teknillistyminen ole oikein onnistunut. Senhän pitäisi nimenomaan olla nyt paljon helpompaa kuin aikaisemmin. Minkä takia minun pitäisi tehdä kaikenlaisia säätöjä ja ohjelmoida vaihteistoa. Vitut, ottakoot Samposta mallia. 3 vaihdetta, kahva eteen, mennään eteenpäin, kahva taakse, mennään taakse. Ei mitään ohjelmointeja tai puhetta, että pitää osata ajaa :D
Aina kun tekniikka lisääntyy niin vikaherkkyys kasvaa ,mutta aina löytyy näitä tolloja jotka haluaa valtavasti tekniikkaa koneeseen ennen kuin ovat tytyväisiä ;D
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 25.07.12 - klo:19:41
Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?

Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.

Iso lompsa 25% nousevan polttoaineenkulutuksen vuoksi on hyvä ja sitte täytyy olla iso kompura jolla nuolee lauhduttimen puhtaaksi kun vaihteisto alkaa pätkimään
Lauhdutinta kyllä kannattaa kompuralla puhdistaa vaikka olis keppiloota :P  Vähintään keväällä ja syksyllä kerran...

Mut ei "vähän ennen kahvitaukoa ja vähän jälkeen ja taas"  ???
Ei  ;D   
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: JD6630 - 25.07.12 - klo:20:42
Aina kun tekniikka lisääntyy niin vikaherkkyys kasvaa ,mutta aina löytyy näitä tolloja jotka haluaa valtavasti tekniikkaa koneeseen ennen kuin ovat tytyväisiä ;D
Nii et t-classikki ois hyvä vai? Vieläkö niitä saa? ;D

Kyl mun mielestä tuo jontikka on mukavampi ja varmempi kone kuin 300-sarjalainen masseri.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: Hese_ - 25.07.12 - klo:22:04
Deereä minäkin kannatan, mutta fendtiä voisin koittaakin. Ei vaan tarjoukset ollu ihan kohillaan niin täsä on pysytty. Sais arkimarketin myyntimiehetkin pidettyä vähän varpasillaan jos ois yks toisen merkin edustajakin talossa.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: rene - 25.07.12 - klo:23:05
Mitään kokemusta ei directistä ole mutta jos siinä on neljä mekaanista vaihdetta niin ompa hullusti toteutettu jos niitä ei ajaessa saa vaihtumaan :( :(    Siinä voimansiirron hyötysuhteessa on ehkä onnistuttukin :)
  Ei oikein houkuta hieno tekniikka. Kyllä koneessa saisi olla vain perinteinen kunnollinen vaihdelaatikko ja niin paljon voimaa ettei joka hetki tarvitse vaihteita vaihdella.   :( :(   
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: kylmis - 25.07.12 - klo:23:11
Nii et t-classikki ois hyvä vai? Vieläkö niitä saa? ;D

En tiedä. Vuosi sitten keväällä oli tarjous tuollaisesta pöydällä ja siihen se sitten jäi...
Ainoa pointti tuossa T-sarjalaisen hommaamisessa olisi ollut tuo classic ominaisuus, mutta kun ei tarvetta kuusi mukiselle oikein ole, niin en sitten jaksanut innostua.
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: massikka_mies - 25.07.12 - klo:23:27
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...
Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.
Vaikka kuinka säätäis niin ei auta luulis että semmonen nappula olis jo 8000h aikana löytynyt mutta ei... Ja massikka tekee jo pienissäkin nopeuksissa tätä kierrosten nostoa jos vaan on hiukankin alamäkeä ja iso kärry peräs ja hölläät kaasusta... Fendtillä ottaa ylikierroksia vasta kun nopeus menee yli 56km/h tai sitten jos on oikeasti jyrkkä alamäki mutta pakokaasujarrulla niistäkin selviää tai painaa jarrua... Massikassa täytyy keplotella jarrulla ja kaasulla... Mielummin ajoin keppilootasella deutsilla tai sitten aidolla fendtillä enkä pirkkaversiolla  ;)  Uusista Dynä-vituista en tiedä kun en oo ajanut ja toivottavasti ei tarvitsekkaan  ;D
Ainakin 05 vuotinen 818 fendtti ottaa alamäessä siihen malliin ylikierroksia että pakko on poleksia jarrua alamäkiin.. Ilmeisesti uudemmat mallit kehittyneempiä sen suhteen. Joten eipä ilmeisesti ole pelkästään VT:n ongelma
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: +250 - 25.07.12 - klo:23:32
Tääläpäin kuulemma ollu eräs rynävt pajalla lähes koko kesän :o Onkohan lootaongelmia :-\ ::) Liikkukohan flyygelit pikkurynalla ::)
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: hvinnamo - 26.07.12 - klo:00:09
Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?

Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.

 Eihän sitä ole kukaan epäillytkään, etteikö olisi helppo?  ;)
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: 6350 - 26.07.12 - klo:07:00
http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit-80-99-hv/john-deere-7430/jhkiffkm.html

Tynä kutsuu näköjään naapurikylän miestäkin.  8)
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 26.07.12 - klo:19:27
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...
Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.
Vaikka kuinka säätäis niin ei auta luulis että semmonen nappula olis jo 8000h aikana löytynyt mutta ei... Ja massikka tekee jo pienissäkin nopeuksissa tätä kierrosten nostoa jos vaan on hiukankin alamäkeä ja iso kärry peräs ja hölläät kaasusta... Fendtillä ottaa ylikierroksia vasta kun nopeus menee yli 56km/h tai sitten jos on oikeasti jyrkkä alamäki mutta pakokaasujarrulla niistäkin selviää tai painaa jarrua... Massikassa täytyy keplotella jarrulla ja kaasulla... Mielummin ajoin keppilootasella deutsilla tai sitten aidolla fendtillä enkä pirkkaversiolla  ;)  Uusista Dynä-vituista en tiedä kun en oo ajanut ja toivottavasti ei tarvitsekkaan  ;D
Ainakin 05 vuotinen 818 fendtti ottaa alamäessä siihen malliin ylikierroksia että pakko on poleksia jarrua alamäkiin.. Ilmeisesti uudemmat mallit kehittyneempiä sen suhteen. Joten eipä ilmeisesti ole pelkästään VT:n ongelma
Jos ajat liian kovin eli nopeus menee yli... Kyllähän se on pakko jarrulla rajata siihen 56km/h ettei mene sen yli...  VT ottaa kierroksia jo tasamaalla kun hölläät kaasusta ja kärry työntää vauhtia vielä takana...
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: massikka_mies - 26.07.12 - klo:19:46
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...
Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.
Vaikka kuinka säätäis niin ei auta luulis että semmonen nappula olis jo 8000h aikana löytynyt mutta ei... Ja massikka tekee jo pienissäkin nopeuksissa tätä kierrosten nostoa jos vaan on hiukankin alamäkeä ja iso kärry peräs ja hölläät kaasusta... Fendtillä ottaa ylikierroksia vasta kun nopeus menee yli 56km/h tai sitten jos on oikeasti jyrkkä alamäki mutta pakokaasujarrulla niistäkin selviää tai painaa jarrua... Massikassa täytyy keplotella jarrulla ja kaasulla... Mielummin ajoin keppilootasella deutsilla tai sitten aidolla fendtillä enkä pirkkaversiolla  ;)  Uusista Dynä-vituista en tiedä kun en oo ajanut ja toivottavasti ei tarvitsekkaan  ;D
Ainakin 05 vuotinen 818 fendtti ottaa alamäessä siihen malliin ylikierroksia että pakko on poleksia jarrua alamäkiin.. Ilmeisesti uudemmat mallit kehittyneempiä sen suhteen. Joten eipä ilmeisesti ole pelkästään VT:n ongelma
Jos ajat liian kovin eli nopeus menee yli... Kyllähän se on pakko jarrulla rajata siihen 56km/h ettei mene sen yli...  VT ottaa kierroksia jo tasamaalla kun hölläät kaasusta ja kärry työntää vauhtia vielä takana...
Ei sen nopeuden tarvi mennä edes yli, ihan samalla tavalla käyttäytyy kuin VT
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 26.07.12 - klo:20:14
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...
Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.
Vaikka kuinka säätäis niin ei auta luulis että semmonen nappula olis jo 8000h aikana löytynyt mutta ei... Ja massikka tekee jo pienissäkin nopeuksissa tätä kierrosten nostoa jos vaan on hiukankin alamäkeä ja iso kärry peräs ja hölläät kaasusta... Fendtillä ottaa ylikierroksia vasta kun nopeus menee yli 56km/h tai sitten jos on oikeasti jyrkkä alamäki mutta pakokaasujarrulla niistäkin selviää tai painaa jarrua... Massikassa täytyy keplotella jarrulla ja kaasulla... Mielummin ajoin keppilootasella deutsilla tai sitten aidolla fendtillä enkä pirkkaversiolla  ;)  Uusista Dynä-vituista en tiedä kun en oo ajanut ja toivottavasti ei tarvitsekkaan  ;D
Ainakin 05 vuotinen 818 fendtti ottaa alamäessä siihen malliin ylikierroksia että pakko on poleksia jarrua alamäkiin.. Ilmeisesti uudemmat mallit kehittyneempiä sen suhteen. Joten eipä ilmeisesti ole pelkästään VT:n ongelma
Jos ajat liian kovin eli nopeus menee yli... Kyllähän se on pakko jarrulla rajata siihen 56km/h ettei mene sen yli...  VT ottaa kierroksia jo tasamaalla kun hölläät kaasusta ja kärry työntää vauhtia vielä takana...
Ei sen nopeuden tarvi mennä edes yli, ihan samalla tavalla käyttäytyy kuin VT
Jaa aika paska sekin sitten on  :P   
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: massikka_mies - 26.07.12 - klo:21:45
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...
Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.
Vaikka kuinka säätäis niin ei auta luulis että semmonen nappula olis jo 8000h aikana löytynyt mutta ei... Ja massikka tekee jo pienissäkin nopeuksissa tätä kierrosten nostoa jos vaan on hiukankin alamäkeä ja iso kärry peräs ja hölläät kaasusta... Fendtillä ottaa ylikierroksia vasta kun nopeus menee yli 56km/h tai sitten jos on oikeasti jyrkkä alamäki mutta pakokaasujarrulla niistäkin selviää tai painaa jarrua... Massikassa täytyy keplotella jarrulla ja kaasulla... Mielummin ajoin keppilootasella deutsilla tai sitten aidolla fendtillä enkä pirkkaversiolla  ;)  Uusista Dynä-vituista en tiedä kun en oo ajanut ja toivottavasti ei tarvitsekkaan  ;D
Ainakin 05 vuotinen 818 fendtti ottaa alamäessä siihen malliin ylikierroksia että pakko on poleksia jarrua alamäkiin.. Ilmeisesti uudemmat mallit kehittyneempiä sen suhteen. Joten eipä ilmeisesti ole pelkästään VT:n ongelma
Jos ajat liian kovin eli nopeus menee yli... Kyllähän se on pakko jarrulla rajata siihen 56km/h ettei mene sen yli...  VT ottaa kierroksia jo tasamaalla kun hölläät kaasusta ja kärry työntää vauhtia vielä takana...
Ei sen nopeuden tarvi mennä edes yli, ihan samalla tavalla käyttäytyy kuin VT
Jaa aika paska sekin sitten on  :P
no näin juuri ;D
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 26.07.12 - klo:22:03
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...
Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.
Vaikka kuinka säätäis niin ei auta luulis että semmonen nappula olis jo 8000h aikana löytynyt mutta ei... Ja massikka tekee jo pienissäkin nopeuksissa tätä kierrosten nostoa jos vaan on hiukankin alamäkeä ja iso kärry peräs ja hölläät kaasusta... Fendtillä ottaa ylikierroksia vasta kun nopeus menee yli 56km/h tai sitten jos on oikeasti jyrkkä alamäki mutta pakokaasujarrulla niistäkin selviää tai painaa jarrua... Massikassa täytyy keplotella jarrulla ja kaasulla... Mielummin ajoin keppilootasella deutsilla tai sitten aidolla fendtillä enkä pirkkaversiolla  ;)  Uusista Dynä-vituista en tiedä kun en oo ajanut ja toivottavasti ei tarvitsekkaan  ;D
Ainakin 05 vuotinen 818 fendtti ottaa alamäessä siihen malliin ylikierroksia että pakko on poleksia jarrua alamäkiin.. Ilmeisesti uudemmat mallit kehittyneempiä sen suhteen. Joten eipä ilmeisesti ole pelkästään VT:n ongelma
Jos ajat liian kovin eli nopeus menee yli... Kyllähän se on pakko jarrulla rajata siihen 56km/h ettei mene sen yli...  VT ottaa kierroksia jo tasamaalla kun hölläät kaasusta ja kärry työntää vauhtia vielä takana...
Ei sen nopeuden tarvi mennä edes yli, ihan samalla tavalla käyttäytyy kuin VT
Jaa aika paska sekin sitten on  :P
no näin juuri ;D
Toi -08 820TMS ei tee tuota jolla olen ajellut...
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: sirkussonni - 26.07.12 - klo:22:49
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...
Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.
Vaikka kuinka säätäis niin ei auta luulis että semmonen nappula olis jo 8000h aikana löytynyt mutta ei... Ja massikka tekee jo pienissäkin nopeuksissa tätä kierrosten nostoa jos vaan on hiukankin alamäkeä ja iso kärry peräs ja hölläät kaasusta... Fendtillä ottaa ylikierroksia vasta kun nopeus menee yli 56km/h tai sitten jos on oikeasti jyrkkä alamäki mutta pakokaasujarrulla niistäkin selviää tai painaa jarrua... Massikassa täytyy keplotella jarrulla ja kaasulla... Mielummin ajoin keppilootasella deutsilla tai sitten aidolla fendtillä enkä pirkkaversiolla  ;)  Uusista Dynä-vituista en tiedä kun en oo ajanut ja toivottavasti ei tarvitsekkaan  ;D
Ainakin 05 vuotinen 818 fendtti ottaa alamäessä siihen malliin ylikierroksia että pakko on poleksia jarrua alamäkiin.. Ilmeisesti uudemmat mallit kehittyneempiä sen suhteen. Joten eipä ilmeisesti ole pelkästään VT:n ongelma
Jos ajat liian kovin eli nopeus menee yli... Kyllähän se on pakko jarrulla rajata siihen 56km/h ettei mene sen yli...  VT ottaa kierroksia jo tasamaalla kun hölläät kaasusta ja kärry työntää vauhtia vielä takana...
Ei sen nopeuden tarvi mennä edes yli, ihan samalla tavalla käyttäytyy kuin VT
Jaa aika paska sekin sitten on  :P
no näin juuri ;D
Toi -08 820TMS ei tee tuota jolla olen ajellut...

Olisko sen joku osannut sulle säätää???
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 26.07.12 - klo:22:59
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...
Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.
Vaikka kuinka säätäis niin ei auta luulis että semmonen nappula olis jo 8000h aikana löytynyt mutta ei... Ja massikka tekee jo pienissäkin nopeuksissa tätä kierrosten nostoa jos vaan on hiukankin alamäkeä ja iso kärry peräs ja hölläät kaasusta... Fendtillä ottaa ylikierroksia vasta kun nopeus menee yli 56km/h tai sitten jos on oikeasti jyrkkä alamäki mutta pakokaasujarrulla niistäkin selviää tai painaa jarrua... Massikassa täytyy keplotella jarrulla ja kaasulla... Mielummin ajoin keppilootasella deutsilla tai sitten aidolla fendtillä enkä pirkkaversiolla  ;)  Uusista Dynä-vituista en tiedä kun en oo ajanut ja toivottavasti ei tarvitsekkaan  ;D
Ainakin 05 vuotinen 818 fendtti ottaa alamäessä siihen malliin ylikierroksia että pakko on poleksia jarrua alamäkiin.. Ilmeisesti uudemmat mallit kehittyneempiä sen suhteen. Joten eipä ilmeisesti ole pelkästään VT:n ongelma
Jos ajat liian kovin eli nopeus menee yli... Kyllähän se on pakko jarrulla rajata siihen 56km/h ettei mene sen yli...  VT ottaa kierroksia jo tasamaalla kun hölläät kaasusta ja kärry työntää vauhtia vielä takana...
Ei sen nopeuden tarvi mennä edes yli, ihan samalla tavalla käyttäytyy kuin VT
Jaa aika paska sekin sitten on  :P
no näin juuri ;D
Toi -08 820TMS ei tee tuota jolla olen ajellut...

Olisko sen joku osannut sulle säätää???
Miksei se sitten omaa massikkaansa osannut säätää sillä sentään jo 8000h takanaan...  Eli massikka on paska kun sitä on niin vaikea säätää  ;D
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: SKN - 27.07.12 - klo:22:21
Työnantajien oma pikku siideri-pissis täällä taas huulet syyhyen päristää menemään jos jonkilaisilla moottoriajoneuvoilla........... ;D Ei omilla vaan työnantajien. ;D
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: zetor8045 - 28.07.12 - klo:00:42
Työnantajien oma pikku siideri-pissis täällä taas huulet syyhyen päristää menemään jos jonkilaisilla moottoriajoneuvoilla........... ;D Ei omilla vaan työnantajien. ;D
Kyllähän sitä omillakin tulee ajeltua mutta hiukan vähemmän vaan kun ei ehdi töiltä :P    Ja mitä sen on väliä kenen se on samalla tavalla se silti käyttäytyy  :o
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: hvinnamo - 28.07.12 - klo:04:34
Työnantajien oma pikku siideri-pissis täällä taas huulet syyhyen päristää menemään jos jonkilaisilla moottoriajoneuvoilla........... ;D Ei omilla vaan työnantajien. ;D
Kyllähän sitä omillakin tulee ajeltua mutta hiukan vähemmän vaan kun ei ehdi töiltä :P    Ja mitä sen on väliä kenen se on samalla tavalla se silti käyttäytyy  :o

 Skännällä taitaa olla vekselivetoinen kone omassa pihassa, kun noin toisten koneista ja niiden omistussuhteista on kiinnostunut?  ;)
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: SKN - 28.07.12 - klo:07:27
Työnantajien oma pikku siideri-pissis täällä taas huulet syyhyen päristää menemään jos jonkilaisilla moottoriajoneuvoilla........... ;D Ei omilla vaan työnantajien. ;D
Kyllähän sitä omillakin tulee ajeltua mutta hiukan vähemmän vaan kun ei ehdi töiltä :P    Ja mitä sen on väliä kenen se on samalla tavalla se silti käyttäytyy  :o

 Skännällä taitaa olla vekselivetoinen kone omassa pihassa, kun noin toisten koneista ja niiden omistussuhteista on kiinnostunut?  ;)
Ei vekseli vaan akseli........... ;D
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: +250 - 28.07.12 - klo:10:36
Työnantajien oma pikku siideri-pissis täällä taas huulet syyhyen päristää menemään jos jonkilaisilla moottoriajoneuvoilla........... ;D Ei omilla vaan työnantajien. ;D
Kyllähän sitä omillakin tulee ajeltua mutta hiukan vähemmän vaan kun ei ehdi töiltä :P    Ja mitä sen on väliä kenen se on samalla tavalla se silti käyttäytyy  :o

 Skännällä taitaa olla vekselivetoinen kone omassa pihassa, kun noin toisten koneista ja niiden omistussuhteista on kiinnostunut?  ;)
Skännälle pukkaa taas alemmuuskompleksia,kun kaikilla muilla on niiiin hienot koneet ja sillä ittellä 502valmetti kenaa pihas takapyörä tyhjänä
Otsikko: Vs: miksi
Kirjoitti: SKN - 28.07.12 - klo:12:49
Työnantajien oma pikku siideri-pissis täällä taas huulet syyhyen päristää menemään jos jonkilaisilla moottoriajoneuvoilla........... ;D Ei omilla vaan työnantajien. ;D
Kyllähän sitä omillakin tulee ajeltua mutta hiukan vähemmän vaan kun ei ehdi töiltä :P    Ja mitä sen on väliä kenen se on samalla tavalla se silti käyttäytyy  :o

 Skännällä taitaa olla vekselivetoinen kone omassa pihassa, kun noin toisten koneista ja niiden omistussuhteista on kiinnostunut?  ;)
Skännälle pukkaa taas alemmuuskompleksia,kun kaikilla muilla on niiiin hienot koneet ja sillä ittellä 502valmetti kenaa pihas takapyörä tyhjänä
Juu. Hienosti liikkuu 2metrin moommakarhi riistalaihossa. Aivan loistava peli. Muuta ei sitten tarvitakka.