Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe miksi  (Luettu 17476 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: miksi
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: miksi
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)

Ihan sama homma ku vaikka kuorma-autojen robotti-/automaatti-/ keppiaskeissa. Jokaikinen noista tarvii omanlaisensa ajotavan. Toki niillä voi ajaa miten sattuu mut seuraukset saa yleensä lukee täältä.

Hese_

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: miksi
Juu se on ihan sama mikä merkki on kyseessä, kaikki saa rikki väärällä käytöllä.
Moon oikias, soot vääräs.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: miksi
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla.
Minusta aika hyvä kysymys. Eikös tämän uuden tekniikan pitäisi helpottaa ihmisen elämää, mutta tuntuu siltä, että se vaan lisää murheita. Jos vertaa vaikka leikkuupuimuriin, jossa mehuveto mullisti koko vehkeen käytön totaalisesti, ei traktorin lootan teknillistyminen ole oikein onnistunut. Senhän pitäisi nimenomaan olla nyt paljon helpompaa kuin aikaisemmin. Minkä takia minun pitäisi tehdä kaikenlaisia säätöjä ja ohjelmoida vaihteistoa. Vitut, ottakoot Samposta mallia. 3 vaihdetta, kahva eteen, mennään eteenpäin, kahva taakse, mennään taakse. Ei mitään ohjelmointeja tai puhetta, että pitää osata ajaa :D

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: miksi
Vetotehon puute d-alueella taitaa olla vanhojen mallisarjojen ominaisuuksia.

--tässähän on kysymys voiman,tai oikeastaan momentin puutteesta.
--Directin suunnittelussa on yritetty mekaanisten alueiden lisäyksellä vähentää hydraulisen osion osuutta vetotehosta,siis parantaa hyötysuhdetta.Ilmeisesti mekaanisen puolen hitaus on sitten käytännössä ongelma.
--onko hydrauliosion tilavuuksia kasvatettu vai?

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4414
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: miksi
Niin kyllähän sen automaagin pitäisi jo osata kuskin korvien asennosta arvata halutaanko

- ajaa vakiokierroksilla, niin lujaa kuin jaksaa, haluttua nopeuden ylärajaa ylittämättä
- ajaa vakionopeutta, kierroksilla joilla jaksaa, polttoainetta säästäen
- ajaa vakionopeutta, vakiokierroksilla
- antaa kaiken muuttua, kaasupedaalin mukaan
- millä agressiivisuudella suunta vaihdetaan ja mihin nopeuksiin
- ....

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: miksi
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla.
Minusta aika hyvä kysymys. Eikös tämän uuden tekniikan pitäisi helpottaa ihmisen elämää, mutta tuntuu siltä, että se vaan lisää murheita. Jos vertaa vaikka leikkuupuimuriin, jossa mehuveto mullisti koko vehkeen käytön totaalisesti, ei traktorin lootan teknillistyminen ole oikein onnistunut. Senhän pitäisi nimenomaan olla nyt paljon helpompaa kuin aikaisemmin. Minkä takia minun pitäisi tehdä kaikenlaisia säätöjä ja ohjelmoida vaihteistoa. Vitut, ottakoot Samposta mallia. 3 vaihdetta, kahva eteen, mennään eteenpäin, kahva taakse, mennään taakse. Ei mitään ohjelmointeja tai puhetta, että pitää osata ajaa :D

--puimuri helppo tapaus.Pitää vaan kyetä liikuttamaan omaa massaa.Suht hitaasti vielä.
--laita puimuriin kultivaattori perään ja kokeile.Nosta puiman huippunopeus 50 tasolle ja kokeile pystyisikö se vetämään tuolla välityksellä jotain...haasteet ihan erilaiset.
--eikä portaattoman,ainakaan Fendtin tai NH/Casen ajaminen vaikeaa ole.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26199
  • vastustan
Vs: miksi
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)

Ihan sama homma ku vaikka kuorma-autojen robotti-/automaatti-/ keppiaskeissa. Jokaikinen noista tarvii omanlaisensa ajotavan. Toki niillä voi ajaa miten sattuu mut seuraukset saa yleensä lukee täältä.
sorakeisari sano että volvossa on paras automaattiloota ja silläkin pitää montulta nousta käsin vaihtamalla, kun ei se osaa nähdä maastoa eteenpäin...
tosiaan aika haastava noilla portaattomilla huomata vaikka pakan luistaminen.... niin jos sellaisia on...
ja mitä tulee tuohon direktin kestävyyteen niin jos verrataan vaikka john deereen ja niiden tuohon autopoweriin upottamia euroja ja dollareita niin eiköhän suomalaiset kuitenkin oo kohtuudella menestyneet.
mites on uudet tynaveeteet pelanneet, joko saadaan lastutettuakin, realistilla tais melkoiset murheet olla....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: miksi
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)

Ihan sama homma ku vaikka kuorma-autojen robotti-/automaatti-/ keppiaskeissa. Jokaikinen noista tarvii omanlaisensa ajotavan. Toki niillä voi ajaa miten sattuu mut seuraukset saa yleensä lukee täältä.
sorakeisari sano että volvossa on paras automaattiloota ja silläkin pitää montulta nousta käsin vaihtamalla, kun ei se osaa nähdä maastoa eteenpäin...
tosiaan aika haastava noilla portaattomilla huomata vaikka pakan luistaminen.... niin jos sellaisia on...
ja mitä tulee tuohon direktin kestävyyteen niin jos verrataan vaikka john deereen ja niiden tuohon autopoweriin upottamia euroja ja dollareita niin eiköhän suomalaiset kuitenkin oo kohtuudella menestyneet.
mites on uudet tynaveeteet pelanneet, joko saadaan lastutettuakin, realistilla tais melkoiset murheet olla....
LTR rupee tässä kohta kuulemma myymään toimivaa ohjelmaa  ;D

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: miksi
Hirmu vähän on kommentteja direct valtroista puoleen ja toiseen?  Ainakaan totaalituhoja en ole kuullut, enkä muuta kuin, että ohjelmistopäivityksillä on saatu joitakin ilmentyneitä ominaisuuksia pois, siis rautapuolenvikoja ei olisi?

Todella vähän tosiaan kuulunut mitään noista, ei hyvää eikä huonoa.

Retku vois kommentoida varmaan enempi. Vissiin sillä alueella eivät edes myy directejä suosiolla kun sulavat pakat yhdeksi klimpiksi. Ja olempa ollut todistamassa directin "rautapuolen vikaa"

Ei ole vielä hajoamatonta portaatonta kuten ei ole kovaakaan laatikkoa.

Kummasta jd:stä meni jarilla laatikko kesällä?  8) En ite kyllä directiä ottas vielä. Pakat kun on menny sileeks niin sitä ruettiin tutkimaan ihan oikeesti ja syyksi paljastu laturi, ei työntäny tarpeeks virtaa aina=roboventiilit ei aukee/sulje tarpeeks niin sillon pääsee pakat luistamaan. Onneks meni molemmat takuisiin..  :P

Ap. Ois voinu vielä varmaan kesän päästellä,mutten tykkää koneista joiden tiedän vaativan korjausta. Heitti löysättäessä nopeutta n.10-15km/h vapaalle,kuittaantu käyttämällä suunnanvaihdinta vapaalla. Eteenajon pakssa voitelupaineen pudotus, 2bar 1.24bar jolloin ohjelma katkasi vedon. Vedättäessä mäkiä piristetyllä koneella n.23-24t lietekärrillä ei mitään, saatikka rapidiä kiskoissa.
Sen verran halpa toi uus vaiheloora että ei tule kun ap taloon enää. Ei nimittäin kummasti rattaita vaihdella tuohon rahaan, ja se käytön helppous + vetoteho tilanteessa kun tilanteessa.
Nii se on...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: miksi
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...

Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: miksi
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...

Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: miksi
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...

Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.

Ketju käsittelee Vallujen vaihtamisia eikä Tena-miesten nappuloita

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: miksi
Kyllä keppivaltukin ottaa alamäessä aika helposti ylikierroksia jonsei ala polkoon jarruloita....

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: miksi
Kyllä keppivaltukin ottaa alamäessä aika helposti ylikierroksia jonsei ala polkoon jarruloita....

juu ja monesti näitä automaatti laatikoita pidetään taikalaatikoina jota ihminen ei ole tehnyt. Ja rikkoontuminen on kiellettyä.
Ja toiset onnistuu siinä muita tehokkaammin kuten myös kovissa askeissakin.
Nii se on...