Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: FrankLane - 12.07.11 - klo:16:17
-
Olisi vahvasti harkinnassa uusi A93. Oikeastaan pähkäilen sitä että ottaakko tähän 35 vai 45 kuormain ja rengaskoko mietityttää myös, 16.9R34 vai 18.4R34 ? Ja tarvitseeko kattolämmitintä mihinkään ? Mielelläni kuulisin mitä raati sanoo, ja perustelut myös. Kiitos.
-
Ota nuo isommat renkaat, eipähän sitte jälkeenpäin rupea mietityttään, että ois sitteki pitäny ottaa nuo isommat :)
-
Ota MP-lift, saat tukevamman vehkeen halvemmalla. Kuikka vääntyi 800 valmetissa melkein uutena, a-sarjalaisessa on mp pelannut erittäin hyvin.
-
kuormaajaksi riittää varmasti 35, mutta renkaiksi ehdottomasti nuo isommat.
-
Samaa mieltä ed. kanssa.
35 sopiva Aahan.
45 sopii pienemmän pään äNnäläisiin. Siis niihin aitoihin, ei A-sekoituksiin.
-
kannattaa ottaa kattolämmitin, tasaisempi lämpö.ottaisin myös isommilla renkailla.
-
Stoll FZ20 tuohon keulalle ja tietenkin isommat renkaat ;D
-
Kattopuhallin ja isommat renkaat kannattaa ottaa. 35 vai 45 kuormaaja hmmm...Minä en ottas kumpaakaan. Mieluummin kotimainen, mp-lift tai isme. Valtran kuormaajan pelkkien aisojen hinnalla saa ismen sovitteineen päivineen asennettuna. Ainaki 10v sitte sai.
-
missä on ILMASTOINTI? Pakollinen varuste uuteen traktoriin. Kuka enää ostaa traktoria, jossa ei ole ilmastointia? Siinä tulee kattopuhallin sitten vakiona. Jos ja kun sitten konetta vaihdossa annat tai myyt suoraan niin ilmastointi ainakin itse myytäessä on varmasti myyntivaltti. Liike ei paljoa siitä välitä, mutta eritoten suoraan myydessä on varmasti yksi valintaperuste. Itse keväällä etsiessä vähän käytettyä ilmastointi oli nro 1. varusteissa, ja yksityisten myymissä ei ollut sitä ainoassakaan.
Jos päädyt 45 kuikkaan, niin takapyöräpainot menee hankintaan, 35:lla ei niin tarvetta välttämättä.
-
Miten sää osasit ton traktorimallin valita mutta et varusteita? Kuulostaa vähän niinku... ;D
-
Miten sää osasit ton traktorimallin valita mutta et varusteita? Kuulostaa vähän niinku... ;D
Vieläkö myydään traktoreita ilman kunnollista lämmityslaitetta ?(käsittääkseni eletään vuotta 2011 eikä 80-lukua)
ILMASTOINTI ehdottomasti, mielellään automaatti.
-
35 Kuikka + Soft drive riittää, jos ei kuorma-autoja lastata. Sopii hiukan ahtaammassa hallissa tavaraa nostelemaan pienemmällä. Vannepainot ehdottomasti taakse, voipi 1-traktorin systeemillä vähän maatakin ajella. Pienemmällä kuormaimella voi lastata huomattavasti pahemmassa maastossa kuin isommalla, sivukaltevuutta tarkoitan erityisesti.
Jos ei metsäketjuja tarvitse tai perunapellossa ajaa niin suurimmat renkaat alle mitä saa.
Katossa pitää olla vähintään se lämmitin, että saa kesällä viileämpää oloa itselle. Ilmastointi tietysti parempi, jos ei laitteen huolto pelota, on sitten pidettävä kondenssiveden reitit kunnossa ja muu onkin erikoismiesten työtä ilmastoinnin huollossa.
-
Selvennetäänpä nyt vähän, kun osa eksyy jo aiheesta ja osa ryhtyy normi nettitapaan aukomaan päätä...
Kyllä sinne on kaikki muut hilut osattu valita ja valkata, en aloitusviestissä vain ruvennut näitä erittelemään. Ilmastointi tulee tottakai ja sen mukana kattopuhallin on automaattisesti, mutta lähinnä pohdin että sijoittaisko vielä yhden 500 kattolämmittimeen. Se on eri asia kuin kattopuhallin. Ilmastointi taitaa olla vain näissä karvalakkimalleissa manuaalinen, mutta eiköhän sillä pärjätä. Näiden lisäksi tulee tullut ruksatttua listalta ehkä jotain tarpeetontakin, kuten mm. proline mittaristo ja vakionopeudensäädin, tämän tarpeellisuus hieman kyseenalainen, mutta uuteen on sama ottaa. Voimanotoksi otin 540/1000, aiemmassa ei ainakaan ollut mitään käyttöä 540E:lle. Lisäksi on mm. etulokarit, , hyd. varustelukitus, 2 lohkoa lisää, valvontapysäytyksen, yläajovalot, päävirtakytkimen, ym ym. Pitkässä juoksussa eivät niin hankintahinnassa paina. Jos joku keksii ehdottaa jotain omasta mielestä hyvää /pätevää lisäystä, niin vinkata voi.
Ja kiitokset perustelluille vastauksille, kuten esim. Monttu Simeonille.
-
mihin tarttet tuossa kokoluokas 1000 perää 750 mielestäni paree??
-
Selvennetäänpä nyt vähän, kun osa eksyy jo aiheesta ja osa ryhtyy normi nettitapaan aukomaan päätä...
Kyllä sinne on kaikki muut hilut osattu valita ja valkata, en aloitusviestissä vain ruvennut näitä erittelemään. Ilmastointi tulee tottakai ja sen mukana kattopuhallin on automaattisesti, mutta lähinnä pohdin että sijoittaisko vielä yhden 500 kattolämmittimeen. Se on eri asia kuin kattopuhallin. Ilmastointi taitaa olla vain näissä karvalakkimalleissa manuaalinen, mutta eiköhän sillä pärjätä. Näiden lisäksi tulee tullut ruksatttua listalta ehkä jotain tarpeetontakin, kuten mm. proline mittaristo ja vakionopeudensäädin, tämän tarpeellisuus hieman kyseenalainen, mutta uuteen on sama ottaa. Voimanotoksi otin 540/1000, aiemmassa ei ainakaan ollut mitään käyttöä 540E:lle. Lisäksi on mm. etulokarit, , hyd. varustelukitus, 2 lohkoa lisää, valvontapysäytyksen, yläajovalot, päävirtakytkimen, ym ym. Pitkässä juoksussa eivät niin hankintahinnassa paina. Jos joku keksii ehdottaa jotain omasta mielestä hyvää /pätevää lisäystä, niin vinkata voi.
Ja kiitokset perustelluille vastauksille, kuten esim. Monttu Simeonille.
No jos meinaat jotain muuta nähdä kuin kuormaajan aisat niin ota stollin kuormain siihen nokkaan ;D Aika on ajanut quicken ohi etenkin kauhankääntökulmilla ja näkyvyydellä ja kovin äkkiä quickessa väljistyy myös tapit vaikka päivittäin rasvaisi LE:n tappirasvalla :P Lisäksi kauhanlukitus on yksinkertaisempi toiminnaltaan... Hinnassa ei oo paljoa eroa mutta käytössä ne erot kyllä huomaa :) http://www.stollfrontloader.com/STOLL-Frontlader-englisch/Frontloader/ProfiLine-FS/FZ-10/20.aspx
-
Itte oon haaveillu molempiin koneisiin 540E perää. Olis kätevä ruiskutuksissa, niittokoneessa. Tehtävät työthän tuon ratkaisee. Etukuormaajan valinta on sitten kiinni tehtävistä töistä. Lunta pukkii kyllä pienemmälläkin, mutta jos kärryihin pitää kuormata niin isommalla se on huomattavasti maukavempaa.
Joku tuossa mainitsi ännästä niin kyllä 55 on ännän kuormain. Pikku-änniin sitten tuo 45! Itse en teehen halunnut 75 koska tosi kuormaushommat tehdään kurottajalla ja 65 on humattavasti lyhyempi eikä suurenna kääntöympyrää yhtä paljon!
-
Turvavyö on hyvä varuste, jos ei ole jo vakiona. Ei niin helposti lyö päätä kattoon, jos tiellä ajaa monttuun.
Noista rengasvaihtoehdoista tottakai isommat, minulla on sellaiset. Ne mahtuu kyntövakoon yhtä lailla. Ja lumiketjutkin mahtuu niiden päälle hyvin, mitä nyt välillä muovista lokaria raappaa, jos jättää liian löysälle. Eikä nuo pienemmätkään ole tarpeeksi kapeat ruiskutuksiin tai perunapellolle. Sitä varten pitää olla setori tai joku muu vanha takapotku 13.6 tai kapeammilla renkailla.
Hydraulinen sivukallistus on kätevä, jos käyttää perälevyä tai kyntää. Vähän halvempi tarvikemallikin sopii. Metsäohjaamoa suosittelen, jos joskus tulee tarve kääntää penkkiä taaksepäin. Sen takalasi on myös pienempi ja halvempi kuin vakio-ohjaamon, mutta näkyvyys taakse yhtä hyvä.
-
Ahaa, tuota en osannutkaan aavistaa, että kattolämmityskenno on erillinen varuste. Ei siitä valtran myyjä mitään maininnut, ainakin tuossa A85:ssä työntää kuumaa myös katolta jos lämmityslaitteen hanan aukaisee.
Sähkönostolaitehan tuossa tulee vakiona, joten kait ulkoliikutusnapit ovat myös vakiot?
Metsäohjaamoa ei erikseen enää 3:s sarjaan saakkaan.
Entäs nappikytkin? Joko se on vakio?
Takalasin pesin, lisävaruste sekin valtrassa (on kait jo ruksattu?)
Vedätkö jarrullista kärriä enemmälti?
-
Joo, näin myyjä jutteli. Kyllä sielä lämmintä tulee hana auki, mutta kenno on lisävaruste. Sähkönostolaite on vakio, samoin sen napit ulkona. Pto:n ulkonappi ei ole vakiolistalla. Nappikytkin on vakio, samoin edellisessä viestissä kysytty turvavyö. Takalasin pesin on lisävaruste, on listalla jotta linkotessakin joskus näkis taakse. Jarrukärriä ei tule vedeltyä, tai ainakaan tähän asti ei ole ollut tarvetta. Tuota peräjuttua pitää vielä pähkäillä, mitä sen kanssa tekis...
-
Ahaa, tuota en osannutkaan aavistaa, että kattolämmityskenno on erillinen varuste. Ei siitä valtran myyjä mitään maininnut, ainakin tuossa A85:ssä työntää kuumaa myös katolta jos lämmityslaitteen hanan aukaisee.
Sähkönostolaitehan tuossa tulee vakiona, joten kait ulkoliikutusnapit ovat myös vakiot?
Metsäohjaamoa ei erikseen enää 3:s sarjaan saakkaan.
Entäs nappikytkin? Joko se on vakio?
Takalasin pesin, lisävaruste sekin valtrassa (on kait jo ruksattu?)
Vedätkö jarrullista kärriä enemmälti?
Mutta,kun ilmastoinnin otat,joutuu kattopuhaltimen, 400e ruksaamaan vielä erikseen,ei tule ns.samaan kauppaan ilmastoinnin kanssa.kesäkuun viimeisellä viikolla oli kampanja,jossa ilmastoinnin sai kaupan päälle a92 ja 93 malleihin.
Ota huomioon sitten että jos ruksaat ne 18.4R34 renkaat,et saa muuta merkkiä kuin Michelin (+700e),joka on ainakin ennen ollut liukas talvella.)mutta kun otat vastaavan millikoon(460/85R34) voit ottaa Continentalin joka on varmaan parempi talvirengas,ja saat ne hiukan yli 400:lla eurolla
-
Itte oon haaveillu molempiin koneisiin 540E perää. Olis kätevä ruiskutuksissa, niittokoneessa. Tehtävät työthän tuon ratkaisee. Etukuormaajan valinta on sitten kiinni tehtävistä töistä. Lunta pukkii kyllä pienemmälläkin, mutta jos kärryihin pitää kuormata niin isommalla se on huomattavasti maukavempaa.
Joku tuossa mainitsi ännästä niin kyllä 55 on ännän kuormain. Pikku-änniin sitten tuo 45! Itse en teehen halunnut 75 koska tosi kuormaushommat tehdään kurottajalla ja 65 on humattavasti lyhyempi eikä suurenna kääntöympyrää yhtä paljon!
45 on sopiva aitoihin änniin. 55 tuntuu traktorin kokoon nähden turhan jäsyltä. A-änniin sekä A-hiteckeihin taas tuntuisi 35 riittävältä mm. kepulimman etupään takia.
Tuosta voa:sta kysymys: Pystyykö ännäläiseen muuttamaan tonnisen voa:n tilalle 540 säästömallia? Tonninen itsellä ainakin lähes käyttämättä ja toisaalta monessa hommassa tavallista 540:stä käyttäessä kone huutaa tarpeettomasti.
Ex omistaja jostain syystä valinnut tuon tonnisen perän, ei se muuten minulla olisikaan.
No seuraavaan uuteen Versuun tuleekin sitten 540E. ;D
-
Olisi vahvasti harkinnassa uusi A93. Oikeastaan pähkäilen sitä että ottaakko tähän 35 vai 45 kuormain ja rengaskoko mietityttää myös, 16.9R34 vai 18.4R34 ? Ja tarvitseeko kattolämmitintä mihinkään ? Mielelläni kuulisin mitä raati sanoo, ja perustelut myös. Kiitos.
480 millisarjan renkaat, ja ilmastointi. pari tonnia ilmastopintiin on pikkuraha kokonais investointiin nähden.. Kattolämmitin hän lisää hytin korkeutta? Jos siitä ei ole haittaa niin varmasti tehostaa hytin lämmitystä.
-
Itte oon haaveillu molempiin koneisiin 540E perää. Olis kätevä ruiskutuksissa, niittokoneessa. Tehtävät työthän tuon ratkaisee. Etukuormaajan valinta on sitten kiinni tehtävistä töistä. Lunta pukkii kyllä pienemmälläkin, mutta jos kärryihin pitää kuormata niin isommalla se on huomattavasti maukavempaa.
Joku tuossa mainitsi ännästä niin kyllä 55 on ännän kuormain. Pikku-änniin sitten tuo 45! Itse en teehen halunnut 75 koska tosi kuormaushommat tehdään kurottajalla ja 65 on humattavasti lyhyempi eikä suurenna kääntöympyrää yhtä paljon!
45 on sopiva aitoihin änniin. 55 tuntuu traktorin kokoon nähden turhan jäsyltä. A-änniin sekä A-hiteckeihin taas tuntuisi 35 riittävältä mm. kepulimman etupään takia.
Makuasioita sano kissa kun... Varmaan satakunta tuntia ajellu ännällä ja 55 kuikalla. Ei tuo nyt mielestäni ainakaan pienempää tarttisi. Jos valtra on kerrankin saanu rakennettua kunnon etukuormaajatraktorin niin miksi pilata se ominaisuuksiinsa nähden pienellä kuormaajalla!
-
Ite jos olisin ostamassa uutta konetta, niin olisin valmis kokeilemaan muuta kuormainta kuin kuikkaa. Näissä viimeisissä malleissa pitää olla aika "kippuraiset" kauhat jotta saa jotain pysymään kauhassa. 90 luvun quiken kauhojen käytöstä (joissa takaseinä 90 asteen kulmassa) on turha vajavaisilla täyttökulmilla haaveilla. Myöntiväthän tuon kuikan väkikin, tosin epäsuorasti. Muutama kuukausi sitten oli mainos jostain uudistetusta mallisarjasta isompaan kokoluokkaan jossa oli mm. kauhan täyttökulmaa lisätty - yllätys yllätys
PTO-hallintanapit on helppo laittaa jälkeenpäinkin hitekkilöihin, niistä ei kannata suurta summaa maksaa.
1000 perä oli ihan hyödyllinen jo mezzossa, ilmakompuraa ja lietevaunun pumppua pyörittäessä ei tarvia niin kovaa huudattaa.
Nappikytkin on vakiona hitekissä.
-
mä en muuta käytäkkään kun tonni perää ::) itselläni olis ehdoton valinta juurikin 540/1000.
peräkärryn jarruventtiili kannattaa ottaa. samoten se päävirtakytkin. nykyset akut on huonoja, päävirtakytkin saattaa lisätä akun ikää.
-
Itte oon haaveillu molempiin koneisiin 540E perää. Olis kätevä ruiskutuksissa, niittokoneessa. Tehtävät työthän tuon ratkaisee. Etukuormaajan valinta on sitten kiinni tehtävistä töistä. Lunta pukkii kyllä pienemmälläkin, mutta jos kärryihin pitää kuormata niin isommalla se on huomattavasti maukavempaa.
Joku tuossa mainitsi ännästä niin kyllä 55 on ännän kuormain. Pikku-änniin sitten tuo 45! Itse en teehen halunnut 75 koska tosi kuormaushommat tehdään kurottajalla ja 65 on humattavasti lyhyempi eikä suurenna kääntöympyrää yhtä paljon!
45 on sopiva aitoihin änniin. 55 tuntuu traktorin kokoon nähden turhan jäsyltä. A-änniin sekä A-hiteckeihin taas tuntuisi 35 riittävältä mm. kepulimman etupään takia.
Makuasioita sano kissa kun... Varmaan satakunta tuntia ajellu ännällä ja 55 kuikalla. Ei tuo nyt mielestäni ainakaan pienempää tarttisi. Jos valtra on kerrankin saanu rakennettua kunnon etukuormaajatraktorin niin miksi pilata se ominaisuuksiinsa nähden pienellä kuormaajalla!
Mun mielestä tuo 55 on jopa pieni tuohon ännään ja 65 olis lähempänä totuutta mutta ;D http://www.stollfrontloader.com/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=Files%2fFiler%2fSTOLL%2fDownload%2fSchlepperfotos+FZ-Lader%2fValtra%2fA2092_Valtra+N+142+-+FZ+30.pdf ;D Deutsissa on 540 ja 1000 kummatkin ekona ja normaalina ja sais olla kyllä kaikissa muissakin jopa jonnikassa ::)
-
Vakionopeudensäädin kannattaa ottaa varaosana jälkeenpäin, hinta muistaakseni 70 €, kun se tehtaalta tilatessa oli jotain ihan muuta ;) Vaikka sitte ekas huollos sen laittaa...
Miksei muka tonnin perää tarvi ruiskutuksis? Sillä minä ainaki oon ruiskua pyörittäny, mukava on moottoriin riittää 1100r/min.
-
Automaatti-ilmastointi on hyvä talvella, mutta huono kesällä.
-
Itte oon haaveillu molempiin koneisiin 540E perää. Olis kätevä ruiskutuksissa, niittokoneessa. Tehtävät työthän tuon ratkaisee. Etukuormaajan valinta on sitten kiinni tehtävistä töistä. Lunta pukkii kyllä pienemmälläkin, mutta jos kärryihin pitää kuormata niin isommalla se on huomattavasti maukavempaa.
Joku tuossa mainitsi ännästä niin kyllä 55 on ännän kuormain. Pikku-änniin sitten tuo 45! Itse en teehen halunnut 75 koska tosi kuormaushommat tehdään kurottajalla ja 65 on humattavasti lyhyempi eikä suurenna kääntöympyrää yhtä paljon!
mulla stollin fz 50 t- sarjalaisessa eikä voi moittia.
45 on sopiva aitoihin änniin. 55 tuntuu traktorin kokoon nähden turhan jäsyltä. A-änniin sekä A-hiteckeihin taas tuntuisi 35 riittävältä mm. kepulimman etupään takia.
Makuasioita sano kissa kun... Varmaan satakunta tuntia ajellu ännällä ja 55 kuikalla. Ei tuo nyt mielestäni ainakaan pienempää tarttisi. Jos valtra on kerrankin saanu rakennettua kunnon etukuormaajatraktorin niin miksi pilata se ominaisuuksiinsa nähden pienellä kuormaajalla!
Mun mielestä tuo 55 on jopa pieni tuohon ännään ja 65 olis lähempänä totuutta mutta ;D http://www.stollfrontloader.com/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=Files%2fFiler%2fSTOLL%2fDownload%2fSchlepperfotos+FZ-Lader%2fValtra%2fA2092_Valtra+N+142+-+FZ+30.pdf ;D Deutsissa on 540 ja 1000 kummatkin ekona ja normaalina ja sais olla kyllä kaikissa muissakin jopa jonnikassa ::)
-
missä kurssissa tuollainen a93ht on varustettuna kuormaimella ja kaikilla herkuilla? Tarttis tuon ap-jonnun tilalle jonkun toimivamman koneen, ei kuitenkaan niin iso tarttis olla kun hommat paljolti paalinsiirtoa ja muuta nurkkahommaa.
-
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?
-
Itte oon haaveillu molempiin koneisiin 540E perää. Olis kätevä ruiskutuksissa, niittokoneessa. Tehtävät työthän tuon ratkaisee. Etukuormaajan valinta on sitten kiinni tehtävistä töistä. Lunta pukkii kyllä pienemmälläkin, mutta jos kärryihin pitää kuormata niin isommalla se on huomattavasti maukavempaa.
Joku tuossa mainitsi ännästä niin kyllä 55 on ännän kuormain. Pikku-änniin sitten tuo 45! Itse en teehen halunnut 75 koska tosi kuormaushommat tehdään kurottajalla ja 65 on humattavasti lyhyempi eikä suurenna kääntöympyrää yhtä paljon!
45 on sopiva aitoihin änniin. 55 tuntuu traktorin kokoon nähden turhan jäsyltä. A-änniin sekä A-hiteckeihin taas tuntuisi 35 riittävältä mm. kepulimman etupään takia.
Tuosta voa:sta kysymys: Pystyykö ännäläiseen muuttamaan tonnisen voa:n tilalle 540 säästömallia? Tonninen itsellä ainakin lähes käyttämättä ja toisaalta monessa hommassa tavallista 540:stä käyttäessä kone huutaa tarpeettomasti.
Ex omistaja jostain syystä valinnut tuon tonnisen perän, ei se muuten minulla olisikaan.
No seuraavaan uuteen Versuun tuleekin sitten 540E. ;D
Reutzissa on joka mallissa 540, 540e ja 1000, 1000e on kyllä hyvä vesakko murskaimen kanssa ku ei tarvi huudattaa ollenkaa moottoria ku löytyy eko nopeudet ja samoon on kipatessa maakärryilläkin ;D
-
missä kurssissa tuollainen a93ht on varustettuna kuormaimella ja kaikilla herkuilla? Tarttis tuon ap-jonnun tilalle jonkun toimivamman koneen, ei kuitenkaan niin iso tarttis olla kun hommat paljolti paalinsiirtoa ja muuta nurkkahommaa.
Jos portaattoman tahtoo suht etuusasti niin Deutz agroplus 430ttv tai agrotron 410 ttv tai isompi ;)
-
missä kurssissa tuollainen a93ht on varustettuna kuormaimella ja kaikilla herkuilla? Tarttis tuon ap-jonnun tilalle jonkun toimivamman koneen, ei kuitenkaan niin iso tarttis olla kun hommat paljolti paalinsiirtoa ja muuta nurkkahommaa.
Jos portaattoman tahtoo suht etuusasti niin Deutz agroplus 430ttv tai agrotron 410 ttv tai isompi ;)
Halvalla tuskin saa kyllä noita TTV deutseja ainakaan suomesta...
-
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?
Käyttäjät haluavat laatua ja lotettavuutta. Ei hifistelyä ja tarpeetonta öljynvatkaamista..
-
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?
Käyttäjät haluavat laatua ja lotettavuutta. Ei hifistelyä ja tarpeetonta öljynvatkaamista..
mutta 60-luvun voortissa on jo uudenpaa tekniikkaa niin miksi?
-
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?
Käyttäjät haluavat laatua ja lotettavuutta. Ei hifistelyä ja tarpeetonta öljynvatkaamista..
mutta 60-luvun voortissa on jo uudenpaa tekniikkaa niin miksi?
Mitä uudempaa tekniikkaa?
Ainakin itse tykkään siitä, että on traktori jonka voi itse korjata, ja johon löytyy etes hieman paremmin korjaamokäsikirjoja yms. Tuohon A-han on itsellänikin nyt korjaamokirja, kokeileppa samaa jonnikkaan tai newhollandiin, saati että niitä alkaisi korjaamaan itse kun vaativat sen läptöpin monen tonnin ohjelmineen ensin, kuten nyt jo uudemmat valtratkin. Uudempi multitooli maksaa näihin versu-direct malleihin kolmisen tonnia, vanha ei käy enää... >:(
-
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?
Käyttäjät haluavat laatua ja lotettavuutta. Ei hifistelyä ja tarpeetonta öljynvatkaamista..
mutta 60-luvun voortissa on jo uudenpaa tekniikkaa niin miksi?
Mitä uudempaa tekniikkaa?
Ainakin itse tykkään siitä, että on traktori jonka voi itse korjata, ja johon löytyy etes hieman paremmin korjaamokäsikirjoja yms.
A valtun vakiovarusteeksi pitäisikin laittaa rasvaset kourat ja katkasurata. ;D Sehän ei oikeasti ole paljon kiinatraktoria kummempi, mutta moni haksahtaa niihin täyteläisen pyöreisiin muotoihin, ja niin sanottuun kotimaisuuteen, esim. vaihdelaatikko turkista.
-
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?
Käyttäjät haluavat laatua ja lotettavuutta. Ei hifistelyä ja tarpeetonta öljynvatkaamista..
mutta 60-luvun voortissa on jo uudenpaa tekniikkaa niin miksi?
Mitä uudempaa tekniikkaa?
Ainakin itse tykkään siitä, että on traktori jonka voi itse korjata, ja johon löytyy etes hieman paremmin korjaamokäsikirjoja yms. Tuohon A-han on itsellänikin nyt korjaamokirja, kokeileppa samaa jonnikkaan tai newhollandiin, saati että niitä alkaisi korjaamaan itse kun vaativat sen läptöpin monen tonnin ohjelmineen ensin, kuten nyt jo uudemmat valtratkin. Uudempi multitooli maksaa näihin versu-direct malleihin kolmisen tonnia, vanha ei käy enää... >:(
Missä vaiheessa läppäri tarvitaan??? Joo tehonlisäykseen/pieniin säätöihin ja voihan sillä katsoa onko vikoja ollut mutta kun ei oo deutsissa ja jonnikassa muuhun tar*****, kun itse vikaa ei oo kertaakaan ollut sillälailla ettei olis ilman läppäriä selvinnyt :P Aika huono perustelu sanon minä....
-
mutta 60-luvun voortissa on jo uudenpaa tekniikkaa niin miksi?
Mitä uudempaa tekniikkaa?
Joko A-sarjaan saa pikavaihteen?
-
Oikeastaan pähkäilen sitä että ottaakko tähän 35 vai 45 kuormain
Jos otat sähkötikkuohjauksella, niin pyydä että tehtaalla asentavat sen niin ettei vaihdekeppi osu kyynärnojaan, niin kuin noissa koeajokoneissa.
Mitä ne tuosta pyytävät, 50 tonnia kuormaajalla? 30% liian kallis joka tapauksessa. Noin yksinkertaisen traktorin pitää saada 25-30 k€:lla ja siihen pieni kuormaaja 5 tonnia lisää + joitain hiluja, eli reilusti alle 40 veroineen pitää olla kun noin primitiivistä tekniikkaa hankkii.
Itse voisin hyvin ajatella ostavani A:n lähinnä metsäkäyttöön ja ruiskutukseen, mutten siihen hintaan mitä pyysivät. Lähtö oli jo 43 peruskoneelle, dream on... ::)
-
Oikeastaan pähkäilen sitä että ottaakko tähän 35 vai 45 kuormain
Jos otat sähkötikkuohjauksella, niin pyydä että tehtaalla asentavat sen niin ettei vaihdekeppi osu kyynärnojaan, niin kuin noissa koeajokoneissa.
Mitä ne tuosta pyytävät, 50 tonnia kuormaajalla? 30% liian kallis joka tapauksessa. Noin yksinkertaisen traktorin pitää saada 25-30 k€:lla ja siihen pieni kuormaaja 5 tonnia lisää + joitain hiluja, eli reilusti alle 40 veroineen pitää olla kun noin primitiivistä tekniikkaa hankkii.
Itse voisin hyvin ajatella ostavani A:n lähinnä metsäkäyttöön ja ruiskutukseen, mutten siihen hintaan mitä pyysivät. Lähtö oli jo 43 peruskoneelle, dream on... ::)
Lähes tuolla hinnalla saa jo deutsin agrofarm TTV:n ja siinä on sentään jo portaaton vaihteisto ja muuta ;D
-
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?
onhan noita fiinimpiäkin pelejä mutta kun ne tahtoo vierastaa pakkaskelillä jo pihan hopeapajun hentoja oksia saati sitte jos metässä tulee arviointivirhe ja joutuu hetken koluta ojanpohjaa ::)
ehkä se vaan on monelle tuommonen selkeä yksinkertainen kone se tarkoituksenmukaisin, kyllä kansa tietää sanos soini :D
-
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?
Käyttäjät haluavat laatua ja lotettavuutta. Ei hifistelyä ja tarpeetonta öljynvatkaamista..
mutta 60-luvun voortissa on jo uudenpaa tekniikkaa niin miksi?
Joo! Tarkoitat vissii pakalla toteutettua ulosottoa? Kamala keksintö, kuinkapaljon on tuhottu nivelaksiloita ja koneita on/off ulosotolla,,, Voorttin öljykylpyjarrut nyt olivat aikoinaan hieno keksintö verrattuna valmetin kuiviin levyihin/rumpuihin. Taas vaihteistopuolella voortti oli kivikaudella, osittain synkronoitu loota tuli vasta -80 luvulla. Ja se nonsyncromech laatikon välitykset, ne vaativat asennoitumista ja vahvan uskon käyttäjältä. Ja voorttin nostolaitteen "ominaisuuksien" arvioinnin jätän tekemättä, ko agronettiä lukee perheen pienimmätkin..
-
Taas vaihteistopuolella voortti oli kivikaudella, osittain synkronoitu loota tuli vasta -80 luvulla.
Select-O-Speed powershift 1964.
(tosin ehkä hiukan liian kunnianhimoinen yritys tuohon aikaan..)
-
Taas vaihteistopuolella voortti oli kivikaudella, osittain synkronoitu loota tuli vasta -80 luvulla.
Select-O-Speed powershift 1964.
(tosin ehkä hiukan liian kunnianhimoinen yritys tuohon aikaan..)
juu, ihan jo senkin takia että senajan öljylaadut eivät olleet riittävän hyviä, ja eikä sitä osattu käyttää eikä huoltaa.
-
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?
Käyttäjät haluavat laatua ja lotettavuutta. Ei hifistelyä ja tarpeetonta öljynvatkaamista..
mutta 60-luvun voortissa on jo uudenpaa tekniikkaa niin miksi?
Joo! Tarkoitat vissii pakalla toteutettua ulosottoa? Kamala keksintö, kuinkapaljon on tuhottu nivelaksiloita ja koneita on/off ulosotolla,,, Voorttin öljykylpyjarrut nyt olivat aikoinaan hieno keksintö verrattuna valmetin kuiviin levyihin/rumpuihin. Taas vaihteistopuolella voortti oli kivikaudella, osittain synkronoitu loota tuli vasta -80 luvulla. Ja se nonsyncromech laatikon välitykset, ne vaativat asennoitumista ja vahvan uskon käyttäjältä. Ja voorttin nostolaitteen "ominaisuuksien" arvioinnin jätän tekemättä, ko agronettiä lukee perheen pienimmätkin..
no jos ulosottoon tarvitaan vielä 2010-luvulla kahta eri vipua käyttää niin eikö se ole jo vanhanaikaista?
-
no jos ulosottoon tarvitaan vielä 2010-luvulla kahta eri vipua käyttää niin eikö se ole jo vanhanaikaista?
Missä siellä on kaksi vipua ulosottoon??? Yhden tiedän, mutta en toista.
-
Lähes tuolla hinnalla saa jo deutsin agrofarm TTV:n ja siinä on sentään jo portaaton vaihteisto ja muuta ;D
Sinulle joku italiassa kyhätty Same johon on laitettu deutz fahr tarrat on huippukone ?
Ei nuo saksalaiset deutsit huonoja ole, mut samassa hintaluokassa on vaan niin monta muutakin konetta mistä valita. Ja kun on marginaalimerkki, niin valinta kohdostuu yleensä johonkin ihan muuhun merkkiin.
-
Ja kun todellisuudessa tuo A-Valtra on varusteltuna kaikkein halvin kone. Ei pärjänneet muut, deutsin myyjä tehnyt etes tarjousta kun sanoi, että hintakilpailussa ei pärjää.
Setori ja belarus toki oisi pärjännyt, mutta ei ole myyjää täällä.
-
Ilman muuta tonnin perä, en mä ainakaan ole vielä keksiny mihin se ei kävis, kuten joku jo mainitsi, niin ruisku pyörii kivasti 1100 moottorikierroksella samoin sirkkeli, ei tarvi huudatella konetta, samoin on mahdollisesti nivelellä kipattavien kärryjen kanssa. Renkaat nii isot kun alle mahtuu, on aivan toinen kone, kun vakiona toimitettavilla rullilla, ne on kait vaan sen takia, että saadaan jotenkin ajettua pois linjalta. ::)
-
no jos ulosottoon tarvitaan vielä 2010-luvulla kahta eri vipua käyttää niin eikö se ole jo vanhanaikaista?
Missä siellä on kaksi vipua ulosottoon??? Yhden tiedän, mutta en toista.
eikö siinä ensin pidä panna ulosoton vaihde pääle ja sitten kytkeä pyörimään. ja kun pysäyttää niin taas vaihde vapaalle?
-
Lähes tuolla hinnalla saa jo deutsin agrofarm TTV:n ja siinä on sentään jo portaaton vaihteisto ja muuta ;D
Sinulle joku italiassa kyhätty Same johon on laitettu deutz fahr tarrat on huippukone ?
Ei nuo saksalaiset deutsit huonoja ole, mut samassa hintaluokassa on vaan niin monta muutakin konetta mistä valita. Ja kun on marginaalimerkki, niin valinta kohdostuu yleensä johonkin ihan muuhun merkkiin.
En mä huippukoneesta mitään sanonut mutta hienosti se ainakin pihassa liikkui ja hyttikin oli tämmöselle isolle äijälle mukavampi kuin tuo valtran koppi ja suomalaiset ja italialaiset sähkötyöt on aikas samaa tasoa mutta tuossa italialaisessa näytti sulakkeet olevan läpinäkyvän kannen alla kokoajan näkyvissä :D
-
Lähes tuolla hinnalla saa jo deutsin agrofarm TTV:n ja siinä on sentään jo portaaton vaihteisto ja muuta ;D
Sinulle joku italiassa kyhätty Same johon on laitettu deutz fahr tarrat on huippukone ?
Ei nuo saksalaiset deutsit huonoja ole, mut samassa hintaluokassa on vaan niin monta muutakin konetta mistä valita. Ja kun on marginaalimerkki, niin valinta kohdostuu yleensä johonkin ihan muuhun merkkiin.
En mä huippukoneesta mitään sanonut mutta hienosti se ainakin pihassa liikkui ja hyttikin oli tämmöselle isolle äijälle mukavampi kuin tuo valtran koppi ja suomalaiset ja italialaiset sähkötyöt on aikas samaa tasoa mutta tuossa italialaisessa näytti sulakkeet olevan läpinäkyvän kannen alla kokoajan näkyvissä :D
Oho, kylläpäs setkalta tulee puppua :D :D Ei voi puhua edes samana päivänä New Hollandin ja Valtran sähköistä! Nimim. Kokemusta molemmista
-
Lähes tuolla hinnalla saa jo deutsin agrofarm TTV:n ja siinä on sentään jo portaaton vaihteisto ja muuta ;D
Sinulle joku italiassa kyhätty Same johon on laitettu deutz fahr tarrat on huippukone ?
Ei nuo saksalaiset deutsit huonoja ole, mut samassa hintaluokassa on vaan niin monta muutakin konetta mistä valita. Ja kun on marginaalimerkki, niin valinta kohdostuu yleensä johonkin ihan muuhun merkkiin.
En mä huippukoneesta mitään sanonut mutta hienosti se ainakin pihassa liikkui ja hyttikin oli tämmöselle isolle äijälle mukavampi kuin tuo valtran koppi ja suomalaiset ja italialaiset sähkötyöt on aikas samaa tasoa mutta tuossa italialaisessa näytti sulakkeet olevan läpinäkyvän kannen alla kokoajan näkyvissä :D
Oho, kylläpäs setkalta tulee puppua :D :D Ei voi puhua edes samana päivänä New Hollandin ja Valtran sähköistä! Nimim. Kokemusta molemmista
No tuo nyt oli puoliksi huumorilla kirjoitettu mutta jos muuten onnistuvat valtraan sähköt tekemään niin sitten ruuvaavat ruuvit läpi johtonipuista :P Toivottavasti ei enää kyllä nykyisissä ;D
-
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?
Käyttäjät haluavat laatua ja lotettavuutta. Ei hifistelyä ja tarpeetonta öljynvatkaamista..
mutta 60-luvun voortissa on jo uudenpaa tekniikkaa niin miksi?
Joo! Tarkoitat vissii pakalla toteutettua ulosottoa? Kamala keksintö, kuinkapaljon on tuhottu nivelaksiloita ja koneita on/off ulosotolla,,, Voorttin öljykylpyjarrut nyt olivat aikoinaan hieno keksintö verrattuna valmetin kuiviin levyihin/rumpuihin. Taas vaihteistopuolella voortti oli kivikaudella, osittain synkronoitu loota tuli vasta -80 luvulla. Ja se nonsyncromech laatikon välitykset, ne vaativat asennoitumista ja vahvan uskon käyttäjältä. Ja voorttin nostolaitteen "ominaisuuksien" arvioinnin jätän tekemättä, ko agronettiä lukee perheen pienimmätkin..
no jos ulosottoon tarvitaan vielä 2010-luvulla kahta eri vipua käyttää niin eikö se ole jo vanhanaikaista?
Kyllä se va on komiaa kun saa tarvittaessa kutkettyä ulosoton pehmeästi luistattamalla. Ja etkö osaa käyttää valmetin perinteistä kaksoislevy kytkintä?
-
1000 kierroksen ulosotolla saa A-Valtralla hakkurin pyörimään ilman eri säätöjä tai ohjekirjoihin perehtymistä, vaikka pyöritettävä massa on yli 300 kg.
-
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?
onhan noita fiinimpiäkin pelejä mutta kun ne tahtoo vierastaa pakkaskelillä jo pihan hopeapajun hentoja oksia saati sitte jos metässä tulee arviointivirhe ja joutuu hetken koluta ojanpohjaa ::)
ehkä se vaan on monelle tuommonen selkeä yksinkertainen kone se tarkoituksenmukaisin, kyllä kansa tietää sanos soini :D
No tuota pakkaskeleistä puhuttaessa. Tässä joku talvi kun pakkasta oli 37 piirua, niin firman molemmat valtrat haettiin kotio lavetilla, jonka eteen oli valjastettu keltavanteinen.
Mutta siitä huolimatta nuo pikkupään Valtrat ovat kevysiin hommiin aivan käyttökelpoista perustekniikkaa ja itsekukin omassakotona määrittelee sen hintapolitiikan, onko se kohdillaan.
-
mitäs järkevän hintaisia koneita tuohon 100-125hv kokoluokkaan on tarjolla? taitaa tuo a93 olla parhaasta päästä? tuollainen kone olisi ittellä syksyn päälle suunnitelmissa ostaa kun on vähän luotto tuohon 6420:aan mennyt, ei saisi kuitenkaan olla älyttömän hintainen kun on kolmoskoneena paalien siirrossa yms.
-
Case jxu mallisto on ihan mukava kone ja suht luotettavakin nyt pyörähti tänää just 4970 tuntii täyteen kun kuormaajan kanssa riehuin :P
-
miksi ostaa aatamin aikusta tekniikkaa, ku samalla hinnalla saa uudempaaki?
onhan noita fiinimpiäkin pelejä mutta kun ne tahtoo vierastaa pakkaskelillä jo pihan hopeapajun hentoja oksia saati sitte jos metässä tulee arviointivirhe ja joutuu hetken koluta ojanpohjaa ::)
ehkä se vaan on monelle tuommonen selkeä yksinkertainen kone se tarkoituksenmukaisin, kyllä kansa tietää sanos soini :D
No tuota pakkaskeleistä puhuttaessa. Tässä joku talvi kun pakkasta oli 37 piirua, niin firman molemmat valtrat haettiin kotio lavetilla, jonka eteen oli valjastettu keltavanteinen.
Mutta siitä huolimatta nuo pikkupään Valtrat ovat kevysiin hommiin aivan käyttökelpoista perustekniikkaa ja itsekukin omassakotona määrittelee sen hintapolitiikan, onko se kohdillaan.
täytyy muistaa että arvo noilla säilyy aikas hyvin, että kompensoi kyllä tuota ostohintaa sitte vaihdettaessa/myytäessä.
-
mitäs järkevän hintaisia koneita tuohon 100-125hv kokoluokkaan on tarjolla? taitaa tuo a93 olla parhaasta päästä? tuollainen kone olisi ittellä syksyn päälle suunnitelmissa ostaa kun on vähän luotto tuohon 6420:aan mennyt, ei saisi kuitenkaan olla älyttömän hintainen kun on kolmoskoneena paalien siirrossa yms.
onhan se perushinta halpa, mutta lisävarusteet maksaa, kuten valtrassa aina...
-
Case JXU ja rinnakkaismallit on parhainta unohtaa alkumetereillä,niillä ei mitään tie.
-
Case JXU ja rinnakkaismallit on parhainta unohtaa alkumetereillä,niillä ei mitään tie.
perusteluja? ei kelpaa sähkoviat...
-
lisävarusteet maksaa, kuten valtrassa aina...
Tähänkin ongelmaan löytyy yksinkertainen ratkaisu ;D
Ei oteta lisävarusteita.
-
Jarruventtiilin ottamista suosittelisin vahvasti,koska se on tarpeellinen jo nyt,puhumattakaan tulevista ajoista.
Uuteen koneeseen sen saa edullisesti tehdasasennettuna ,verrattuna siihen,että sen joutuu myöhemmin asennuttamaan. Omaan M-F 4455:n (Valtra A92) joka tuli käyttööni muutama viikko sitten, se maksoi alle 500e.
-
Case JXU ja rinnakkaismallit on parhainta unohtaa alkumetereillä,niillä ei mitään tie.
Itelläkin oli ongelmia tuon jxu:n kanssa, mukava ajettava, mutta vikoja oli liikaa. Sitte konemyyjäkin vaihtu tyyliin: "asiakkaan syytä jos koneessa on vikaa", niin merkkihän siinä sitte vaihtu. ::)
-
Yhtä poikkeusta lukuunottamatta,ette näemmä ole huomanneet että tätä traktoria myy myöskin Konekesko tosin Massey Ferguson 4455 nimisenä . Siitä oli mielestäni edullinen kampanjahinta keväällä,hiven alle 30000e ja lisäksi siihen sisältyi varustepaketti -nappikytkimet ja digitaalinen mittaristo,metsäohjaamo,3.hydrauliikan lohko,takalasin pesin/pyyhin.Edun arvo 1675e(alv.0,kuten traktorinkin) Niin siinä kävi itselle,että "ikuisesta" fergumiehestä tuli "valmettimies" .Mielestäni jos on jo ennestään sopivat levikepyörät koolle 16,9*34 kannattaa tyytyä tähän kokoon. Uuteen tulee itselle Isme-kuormain.
-
Yhtä poikkeusta lukuunottamatta,ette näemmä ole huomanneet että tätä traktoria myy myöskin Konekesko tosin Massey Ferguson 4455 nimisenä . Siitä oli mielestäni edullinen kampanjahinta keväällä,hiven alle 30000e ja lisäksi siihen sisältyi varustepaketti -nappikytkimet ja digitaalinen mittaristo,metsäohjaamo,3.hydrauliikan lohko,takalasin pesin/pyyhin.Edun arvo 1675e(alv.0,kuten traktorinkin) Niin siinä kävi itselle,että "ikuisesta" fergumiehestä tuli "valmettimies" .Mielestäni jos on jo ennestään sopivat levikepyörät koolle 16,9*34 kannattaa tyytyä tähän kokoon. Uuteen tulee itselle Isme-kuormain.
Ei oo vastaava kun A93! Vastaa A92 mallia. Tuosta puuttuu ehkä tärkeimpänä se sähköhydraulinen suunnanvaihdin ja paljon muuta...
-
lisävarusteet maksaa, kuten valtrassa aina...
Tähänkin ongelmaan löytyy yksinkertainen ratkaisu ;D
Ei oteta lisävarusteita.
jos etuakseli on lisävaruste niin pakkohan se on ottaa.. ;)
-
Ja kun todellisuudessa tuo A-Valtra on varusteltuna kaikkein halvin kone
Keskolla oli tarjous MF5400:n pienemmät mallit kuormaajalla 43 k€ alv 0. Saako tosiaan A93:n samoilla varusteilla, kuten ilmastoinnilla, sähkövaihteistolla, isolla hiljaisella hytillä, 3-hyd ulostulolla, 100% nelivedolla ja sillä mukavuuspaketilla? Ainoat varusteet mitä ei saa MF:ään on kääntyvä penkki ja sähkötikku kyynärnojaan, ja sekin on korvattavissa halvemmin Ergokahvalla.
Jarruventtiili on tietysti hyvä, mutta A-valmetti on niin pieni mitoiltaan että vedetäänkö sillä tosiaan niin isoja kärryjä että sitä tarvitsee? Jo perus-Tuhti 120 kulkee täysin peilien varassa noin kapealla vetäjällä eikä yli näe. Se ja pienemmät eivät jarruja tarvi, tai ehkä Valmettiin tarttee, eihän siinä jarruja ole.
Edelleen olen sitä mieltä että A on hyvä perustraktori mutta liian kallis.
-
Ja kun todellisuudessa tuo A-Valtra on varusteltuna kaikkein halvin kone
Keskolla oli tarjous MF5400:n pienemmät mallit kuormaajalla 43 k€ alv 0. Saako tosiaan A93:n samoilla varusteilla, kuten ilmastoinnilla, sähkövaihteistolla, isolla hiljaisella hytillä, 3-hyd ulostulolla, 100% nelivedolla ja sillä mukavuuspaketilla? Ainoat varusteet mitä ei saa MF:ään on kääntyvä penkki ja sähkötikku kyynärnojaan, ja sekin on korvattavissa halvemmin Ergokahvalla.
Jarruventtiili on tietysti hyvä, mutta A-valmetti on niin pieni mitoiltaan että vedetäänkö sillä tosiaan niin isoja kärryjä että sitä tarvitsee? Jo perus-Tuhti 120 kulkee täysin peilien varassa noin kapealla vetäjällä eikä yli näe. Se ja pienemmät eivät jarruja tarvi, tai ehkä Valmettiin tarttee, eihän siinä jarruja ole.
Edelleen olen sitä mieltä että A on hyvä perustraktori mutta liian kallis.
Mikä tuo mukavuuspaketti on?? Joku pattajan matka varmaan :D
-
no nyt verraatan väärää konetta. 5400 ja n92 on verokkeja. ei ne hinnat merkeittäin kuitenkan hirvesti heittele. ostetaanhan valtraa ulkomaillakin.
------
valtraan saa onneksi lisävarusteita.teollisuusakselia ei muihin erikseen saa, esim. mf 6475 pikkusella 8p akselilla. newhollandit pienemmässä päässä pikkuakseleilla,ym. forestlasikatto,taakseajolaite,ym on hyviä ja tarpeellisia varusteita.
montaa tarpeellista varustetta ei slti valtraan saa edes lisävarusteena=tilava ohjaamo,kylmäkaappi,mukiteline, öljyntäyttökorkki/tarkituslasi, ym pikkujuttujen puute ärsyttää uusissa malleissa. vanhat 8000srj on monessa suhteessa paljon parempia!
-
nyt kun valtusta tulee tuota negatiivista sanottavaa, niin mikä se sitten olisi kolmoskoneeksi sopiva? Raskaimpia hommia: 4-siipisen kääntöauran veto, äestys 5,6m hinattavalla, paalien (135cm) siirtely, viljakärryjen veto (180hl). Raskaampiin hommiin talosta löytyykin muita koneita ja osa näistäkin tehdään isommilla.
Vaihtoehtoja kohtuuhinnalla varmaan seuraavat:
Valtra a93 (n101-111)
m-f 5455 (6455)
n-h 5070 (6020) ja vastaavat caset
j-d 5100r (6430)
Kuormainkäyttö on koneen tärkein osa-alue, kesällä kun isommissa koneissa ei ole aisoja paikallaan.
-
nyt kun valtusta tulee tuota negatiivista sanottavaa, niin mikä se sitten olisi kolmoskoneeksi sopiva? Raskaimpia hommia: 4-siipisen kääntöauran veto, äestys 5,6m hinattavalla, paalien (135cm) siirtely, viljakärryjen veto (180hl). Raskaampiin hommiin talosta löytyykin muita koneita ja osa näistäkin tehdään isommilla.
Vaihtoehtoja kohtuuhinnalla varmaan seuraavat:
Valtra a93 (n101-111)
m-f 5455 (6455)
n-h 5070 (6020) ja vastaavat caset
j-d 5100r (6430)
Kuormainkäyttö on koneen tärkein osa-alue, kesällä kun isommissa koneissa ei ole aisoja paikallaan.
nelisiipinen kääntöaura tarvii enemmän isomman trakotrin jotta jouhevampi kyntää. ja äeski on jo sen kokoinen että hyvä jos kulkee..
-
nyt kun valtusta tulee tuota negatiivista sanottavaa, niin mikä se sitten olisi kolmoskoneeksi sopiva? Raskaimpia hommia: 4-siipisen kääntöauran veto, äestys 5,6m hinattavalla, paalien (135cm) siirtely, viljakärryjen veto (180hl). Raskaampiin hommiin talosta löytyykin muita koneita ja osa näistäkin tehdään isommilla.
Vaihtoehtoja kohtuuhinnalla varmaan seuraavat:
Valtra a93 (n101-111)
m-f 5455 (6455)
n-h 5070 (6020) ja vastaavat caset
j-d 5100r (6430)
Kuormainkäyttö on koneen tärkein osa-alue, kesällä kun isommissa koneissa ei ole aisoja paikallaan.
nelisiipinen kääntöaura tarvii enemmän isomman trakotrin jotta jouhevampi kyntää. ja äeski on jo sen kokoinen että hyvä jos kulkee..
tuossa naapurikylällä näkyvät vetävän överumin neliteräistä kääntöauraa valtra 900:lla
-
tuossa naapurikylällä näkyvät vetävän överumin neliteräistä kääntöauraa valtra 900:lla
Aika leikkimistä, Agroluxin nelisiipiset MRT:t kyllä nousi kun täysrivi puntteja nokalla mutta ei sillä töihin voinu aatellakaan just pesu ja rasvaus siirtoihin sopi jos pakitteli...
-
tuossa naapurikylällä näkyvät vetävän överumin neliteräistä kääntöauraa valtra 900:lla
Aika leikkimistä, Agroluxin nelisiipiset MRT:t kyllä nousi kun täysrivi puntteja nokalla mutta ei sillä töihin voinu aatellakaan just pesu ja rasvaus siirtoihin sopi jos pakitteli...
niin, kyllähän se vetää mutta keula ei pysy maassa ku ilmaan nostaa.
-
nyt kun valtusta tulee tuota negatiivista sanottavaa, niin mikä se sitten olisi kolmoskoneeksi sopiva? Raskaimpia hommia: 4-siipisen kääntöauran veto, äestys 5,6m hinattavalla, paalien (135cm) siirtely, viljakärryjen veto (180hl). Raskaampiin hommiin talosta löytyykin muita koneita ja osa näistäkin tehdään isommilla.
Vaihtoehtoja kohtuuhinnalla varmaan seuraavat:
Valtra a93 (n101-111)
m-f 5455 (6455)
n-h 5070 (6020) ja vastaavat caset
j-d 5100r (6430)
Kuormainkäyttö on koneen tärkein osa-alue, kesällä kun isommissa koneissa ei ole aisoja paikallaan.
nelisiipinen kääntöaura tarvii enemmän isomman trakotrin jotta jouhevampi kyntää. ja äeski on jo sen kokoinen että hyvä jos kulkee..
tuossa naapurikylällä näkyvät vetävän överumin neliteräistä kääntöauraa valtra 900:lla
Sellainen kone mihin saa jousitukset ja ilmastoinnin muuta en tuohon sano... Ja jos tieajoa on niin ehkä mahdollisesti myös sais kulkea sen 50km/h... Kalliiksi tulee mutta mielummin luovun tuosta ilmastoinnista kuin jousituksista jos näistä pitäisi arpoa siis ihan näin palkkakuskin näkökulmasta... Pienempiin koneisiin ei saa jousituksia ja sen takia ne monesti jää talliin jos valita saa :P Mutta jos käyttö on oikeasti vähäistä eikä siis ole järkevää tälläisiin panostaa niin joku käytetty 6400-6410 jonnu...
-
tuossa naapurikylällä näkyvät vetävän överumin neliteräistä kääntöauraa valtra 900:lla
Aika leikkimistä, Agroluxin nelisiipiset MRT:t kyllä nousi kun täysrivi puntteja nokalla mutta ei sillä töihin voinu aatellakaan just pesu ja rasvaus siirtoihin sopi jos pakitteli...
Siinä on taas laskelman paikka, että paljonko sillä pellon yläpuolisen ilman kyntämisellä tienaa... Olen päätynyt omalla kohdalla tulokseen, että ei oikein mitään, joten pitäydyn sarka-auroissa, ja nelisiipinen automaatti nousee ja liikkuu A85:llä kevyesti ilman mitään lisäpainoja. Nykyiset hydraulilaukaisinvehkeet taitaa olla vielä kevyempiä. Ja savimaat lienee eri asia, meillä ei ole niitä.
Juuri kyntöhommaan A-malli on oivallinen. Suunnanvaihtaja löytyy, ja yleensä sopiva vaihdekin, ja mekaanisesti hallitava nostolaite sekä työntövarren tunnustelu. Mitään ylimääräisiä härpäkkeitä ei tarvita. Eikä märkinä syksyinä turhaa painoakaan, mitä kääntöauratkin tuottaa.
Sarka-auralla kynnössä pitää olla ajatus mukana, joten homma ei ole aivan niin tylsää.
-
tuossa naapurikylällä näkyvät vetävän överumin neliteräistä kääntöauraa valtra 900:lla
Aika leikkimistä, Agroluxin nelisiipiset MRT:t kyllä nousi kun täysrivi puntteja nokalla mutta ei sillä töihin voinu aatellakaan just pesu ja rasvaus siirtoihin sopi jos pakitteli...
Siinä on taas laskelman paikka, että paljonko sillä pellon yläpuolisen ilman kyntämisellä tienaa... Olen päätynyt omalla kohdalla tulokseen, että ei oikein mitään, joten pitäydyn sarka-auroissa, ja nelisiipinen automaatti nousee ja liikkuu A85:llä kevyesti ilman mitään lisäpainoja. Nykyiset hydraulilaukaisinvehkeet taitaa olla vielä kevyempiä. Ja savimaat lienee eri asia, meillä ei ole niitä.
Juuri kyntöhommaan A-malli on oivallinen. Suunnanvaihtaja löytyy, ja yleensä sopiva vaihdekin, ja mekaanisesti hallitava nostolaite sekä työntövarren tunnustelu. Mitään ylimääräisiä härpäkkeitä ei tarvita. Eikä märkinä syksyinä turhaa painoakaan, mitä kääntöauratkin tuottaa.
Sarka-auralla kynnössä pitää olla ajatus mukana, joten homma ei ole aivan niin tylsää.
Kukkamultaa pystyy kyntämään millä vaan ;D Savessa ei olis toivookaan...
-
tuossa naapurikylällä näkyvät vetävän överumin neliteräistä kääntöauraa valtra 900:lla
Aika leikkimistä, Agroluxin nelisiipiset MRT:t kyllä nousi kun täysrivi puntteja nokalla mutta ei sillä töihin voinu aatellakaan just pesu ja rasvaus siirtoihin sopi jos pakitteli...
Siinä on taas laskelman paikka, että paljonko sillä pellon yläpuolisen ilman kyntämisellä tienaa... Olen päätynyt omalla kohdalla tulokseen, että ei oikein mitään, joten pitäydyn sarka-auroissa, ja nelisiipinen automaatti nousee ja liikkuu A85:llä kevyesti ilman mitään lisäpainoja. Nykyiset hydraulilaukaisinvehkeet taitaa olla vielä kevyempiä. Ja savimaat lienee eri asia, meillä ei ole niitä.
Juuri kyntöhommaan A-malli on oivallinen. Suunnanvaihtaja löytyy, ja yleensä sopiva vaihdekin, ja mekaanisesti hallitava nostolaite sekä työntövarren tunnustelu. Mitään ylimääräisiä härpäkkeitä ei tarvita. Eikä märkinä syksyinä turhaa painoakaan, mitä kääntöauratkin tuottaa.
Sarka-auralla kynnössä pitää olla ajatus mukana, joten homma ei ole aivan niin tylsää.
sitten vielä väitätte että a-malli ei olis vanhentunutta tekniikkaa? fendissä oli jo ainakin -87 sähköohjattu nostolaite.
-
sitten vielä väitätte että a-malli ei olis vanhentunutta tekniikkaa? fendissä oli jo ainakin -87 sähköohjattu nostolaite.
Mekaanisesti hallittava nostolaite piti valita erikoisvarusteena vuonna 04. Sen valitsin, enkä katunut ole. On toiminut. Kerran uudenjäykkänä irtosi vivustosta sokka, ja osasin ihan ite korjata pellolla. 2 min. seisokki.
Sitä osaa vanhakin isäntä käyttää, eikä kyntäessä tai muussakaan työssä ole muuta tarvinnut. Saakohan tuota 93:een enää ollenkaan? Sähkönostolaitteen etuna on tietysti ne lokasuojan nappulat, niin kauan kuin ne toimii.
Sähkö on paha asia, jos traktoria meinaa pitää paljon yli 20 vuotta. Kertakäyttöisemmissä vehkeissä siitä ei ole niin haittaa. Vieläkö toimii -87 fendin nostolaitteen ohjaus, vai onko jo tarvinnut varaosaa?
-
sitten vielä väitätte että a-malli ei olis vanhentunutta tekniikkaa? fendissä oli jo ainakin -87 sähköohjattu nostolaite.
Mekaanisesti hallittava nostolaite piti valita erikoisvarusteena vuonna 04. Sen valitsin, enkä katunut ole. On toiminut. Kerran uudenjäykkänä irtosi vivustosta sokka, ja osasin ihan ite korjata pellolla. 2 min. seisokki.
Sitä osaa vanhakin isäntä käyttää, eikä kyntäessä tai muussakaan työssä ole muuta tarvinnut. Saakohan tuota 93:een enää ollenkaan? Sähkönostolaitteen etuna on tietysti ne lokasuojan nappulat, niin kauan kuin ne toimii.
Sähkö on paha asia, jos traktoria meinaa pitää paljon yli 20 vuotta. Kertakäyttöisemmissä vehkeissä siitä ei ole niin haittaa. Vieläkö toimii -87 fendin nostolaitteen ohjaus, vai onko jo tarvinnut varaosaa?
Selevin kun olis takaveto niin ei olisi nelivedon tuomaa turhaa painoa ja tekniikkaa!
onhan niitä sähkönostolaitteita ollu jo maailman sivu ja toimiviksi todettu. Ei oman valtterin kymmenvuotisjaksolla ainakaan ollu yhtään vikaa nostolaitteessa. 20 vuotta vanhan 555 valtterin mekaaninen nostolaite taas on itte pirun keksintö. Sitä ei voi käyttää kun korkeintaan perälevyn kans lumitöis. Sillä saa työkoneen tasan ylähän tai alahan, keskiasennoista on turha haaveilla. 90-90 Fiatissa taas oli ihan ok mekaaninen nostolaite ja klik-klak oli toimiva värkki.
-
Selevin kun olis takaveto niin ei olisi nelivedon tuomaa turhaa painoa ja tekniikkaa!
onhan niitä sähkönostolaitteita ollu jo maailman sivu ja toimiviksi todettu. Ei oman valtterin kymmenvuotisjaksolla ainakaan ollu yhtään vikaa nostolaitteessa. 20 vuotta vanhan 555 valtterin mekaaninen nostolaite taas on itte pirun keksintö. Sitä ei voi käyttää kun korkeintaan perälevyn kans lumitöis. Sillä saa työkoneen tasan ylähän tai alahan, keskiasennoista on turha haaveilla. 90-90 Fiatissa taas oli ihan ok mekaaninen nostolaite ja klik-klak oli toimiva värkki.
[/quote]
Tuohon voi kyllä yhtyä, myös 705 ajalta, eihän siinä nostolaitteessa ollut mitään väliasentoja, tai oli, mutta sattuman varaisessa paikassa ::) Sitten vasta, kun päästiin sähkönostolaitteeseen voi nostaa/laskea, sen mitä haluaa/tarvitsee. Sähköohjaus on kyllä ollut parhaita keksintöjä nostolaitteen ohjaukseen. Eikä toiminnassa ole ollut mitään viikaa ainakaan tähänmennessä.
-
sarka-aurat mekaaninen nostolaite työntövarsitunnustelu :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o kaikki mitä KYNNÖSSÄ pitää välttää voi hyvää päivää
-
mitäs järkevän hintaisia koneita tuohon 100-125hv kokoluokkaan on tarjolla? taitaa tuo a93 olla parhaasta päästä? tuollainen kone olisi ittellä syksyn päälle suunnitelmissa ostaa kun on vähän luotto tuohon 6420:aan mennyt, ei saisi kuitenkaan olla älyttömän hintainen kun on kolmoskoneena paalien siirrossa yms.
joka hommaan kannattaa olla oma kapine niin ei tarvitse niitä roippeita perään olla kokoajan vaihtamassa. ajakko sää kolmee konetta yhtäaikaa vae rengitkö niil kurvailee..mutta jos kolmoskone pitää saada niin en ite ainakaan tollasta pikku valtraa suosittele. Vaikka eri koneista ei paljoo kokemusta niin tommosesta a-sarjasta sain sen verran kokemusta että oli talon eka ja vika valtra.
-
Se Jxu on tossa pyörinyt kohta kymmenen vuotta ja isompaa vikaa ei ole ollut kuin yksi O-renkas en voi muutakuin suositella ;)
-
joka hommaan kannattaa olla oma kapine niin ei tarvitse niitä roippeita perään olla kokoajan vaihtamassa.
Juuri noin.
-
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.
Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla ??? Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?
Muuten, uudemmilla koneilla ajaneet, onko se näiden saastehommien syytä, että nykykoneet ovat teholuokassaan melko hengettömiä väännöiltään ja kuormituksen tuntevuudeltaan. Kierrokset heijaa esim. niittäessä tai paalatessa pienten kuormitusten vaihteluiden yhteydessä 300-400 kierroksen luokkaa helpostikkin. Jos kaasua polkee niin kyllä hörähtää mutta käsikaasulla ei pysy tarkasti paikallaan. Ei ole yksi ja sama kone, tuntuu samaa monessa nykytraktorissa
Nuhvilla paalatessa jos asetat kierrokset tiettyyn niin ne pysyy kuormituksesta riippumatta suht.koht siinä ja jos kuormitusta tulee enempi niin savu mustenee, ääni muuttuu ja tilanteen mennessä ohi savu hälvenee ja taas hyrrää kevyesti. Esim. Valtra pudotta kiekat 200-300 kierroksella, lyöt itse pedaalilla kaasua niin nousee kierrokset (hörähtää, ei siis voima lopu), ja kun taas tulee höllempi kohta niin sitten kiertää asetettua kierroslukua 200 rpm kovemmin. Epäilin myös vaijerikäskytystä yhdeksi syyksi vrt. nuhvin rautatangot.
-
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.
Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla ??? Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?
Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)
-
Muuten, uudemmilla koneilla ajaneet, onko se näiden saastehommien syytä, että nykykoneet ovat teholuokassaan melko hengettömiä väännöiltään ja kuormituksen tuntevuudeltaan. Kierrokset heijaa esim. niittäessä tai paalatessa pienten kuormitusten vaihteluiden yhteydessä 300-400 kierroksen luokkaa helpostikkin. Jos kaasua polkee niin kyllä hörähtää mutta käsikaasulla ei pysy tarkasti paikallaan. Ei ole yksi ja sama kone, tuntuu samaa monessa nykytraktorissa
Epäilin myös vaijerikäskytystä yhdeksi syyksi vrt. nuhvin rautatangot.
Juuri päinvastoin omat kokemukset, uudet koneet pitää kierrokset täsmälleen asetetussa niinkauan kuin voima riittää, mikäli vakionopeuden säätimestä on johonkin asetettu. Jalkakaasulla tai käsikaasulla ajaessa antaa herkemmin periksi.
-
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.
Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla ??? Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?
Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)
Mikähän mahtaa olla kulutusero A93 ja casen välillä?? Ja millä tavalla suunnanvaihto on casessa parempi??
-
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.
Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla ??? Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?
Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)
Mutta kuinka sitä sitten tässäkin ketjussa tarjottiin vastineeksi A:lle?
-
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.
Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla ??? Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?
Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)
Mutta kuinka sitä sitten tässäkin ketjussa tarjottiin vastineeksi A:lle?
Normi A on vastine JX:lle ja A3 on vastine JXU:lle...
-
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.
Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla ??? Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?
Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)
Mutta kuinka sitä sitten tässäkin ketjussa tarjottiin vastineeksi A:lle?
Normi A on vastine JX:lle ja A3 on vastine JXU:lle...
Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? A93 versus JXU oli nuffieldmasterin viestissä
-
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.
Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla ??? Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?
Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)
Mutta kuinka sitä sitten tässäkin ketjussa tarjottiin vastineeksi A:lle?
Normi A on vastine JX:lle ja A3 on vastine JXU:lle...
Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? A93 versus JXU oli nuffieldmasterin viestissä
Sä et tainnut itse cultor nähdä tuota Naturalis:in kommenttia.... Tuossa 93 valtrassa on meinaan varmasti parempi suunanvaihto kuin nyykkärin nykijä... :P
-
Valmetin markkinointi on samalla idealla kuin Sisulla: myydään sitä mitä asiakkaat haluavat; " Legendaarinen Eaton Fuller tekee paluun Suomen soramontuille" Vai mitä mieltä on ropottikuskit? Sekotetaanko tattia ilman kytkintä vai tuuttaako varattua 8)
-
mitäs järkevän hintaisia koneita tuohon 100-125hv kokoluokkaan on tarjolla? taitaa tuo a93 olla parhaasta päästä? tuollainen kone olisi ittellä syksyn päälle suunnitelmissa ostaa kun on vähän luotto tuohon 6420:aan mennyt, ei saisi kuitenkaan olla älyttömän hintainen kun on kolmoskoneena paalien siirrossa yms.
joka hommaan kannattaa olla oma kapine niin ei tarvitse niitä roippeita perään olla kokoajan vaihtamassa. ajakko sää kolmee konetta yhtäaikaa vae rengitkö niil kurvailee..mutta jos kolmoskone pitää saada niin en ite ainakaan tollasta pikku valtraa suosittele. Vaikka eri koneista ei paljoo kokemusta niin tommosesta a-sarjasta sain sen verran kokemusta että oli talon eka ja vika valtra.
kyllä ne kaikki kolme on kylvö-, rehu- ja puintiaikana menossa yhtäaikaa. Itse ajan yleensä vt:llä, vanha isäntä vanhemmalla deerellä ja renki uudemmalla deerellä.
-
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.
Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla ??? Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?
Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)
Uudessa A93ssa on 3,3 litran välijäähdytetty turbokone! Jos vähäkään samaa maata ko mun 455 kone niin en usko että syö enemmän ko case. Omassa 455 kulutuksia paalinkanto ja kierroksia pirusti 3,5 litraa klapikoneen pyöritys 1,8 litraa tunti,kelasilppuri 1,5m ja 25 m3 purkukärryllä rehunteko 6,5 litraa tunti.
-
Valmetin markkinointi on samalla idealla kuin Sisulla: myydään sitä mitä asiakkaat haluavat; " Legendaarinen Eaton Fuller tekee paluun Suomen soramontuille"
Ongelma on vaan että kovin moni ei noita halua enää kunhan pääsevät kokeilemaan joitain muita autoja. Nykyään metsäauto- ja soramonttutiet ovat niin hyvät että sinne menee tavallisilla telivetoeurooppalaisillakin, joissa lisäksi paremmat ja taloudellisemmat moottorit sekä ergonomia. Eaton-Sisuja saa myytyä kunhan ei päästä asiakasta välillä paremman makuun.
-
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.
Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla ??? Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?
Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)
Uudessa A93ssa on 3,3 litran välijäähdytetty turbokone! Jos vähäkään samaa maata ko mun 455 kone niin en usko että syö enemmän ko case. Omassa 455 kulutuksia paalinkanto ja kierroksia pirusti 3,5 litraa klapikoneen pyöritys 1,8 litraa tunti,kelasilppuri 1,5m ja 25 m3 purkukärryllä rehunteko 6,5 litraa tunti.
No ohan se niin, kun pula-aijaan muistomerkki koko traktori. ;D
-
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.
Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla ??? Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?
Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)
Uudessa A93ssa on 3,3 litran välijäähdytetty turbokone! Jos vähäkään samaa maata ko mun 455 kone niin en usko että syö enemmän ko case. Omassa 455 kulutuksia paalinkanto ja kierroksia pirusti 3,5 litraa klapikoneen pyöritys 1,8 litraa tunti,kelasilppuri 1,5m ja 25 m3 purkukärryllä rehunteko 6,5 litraa tunti.
No ohan se niin, kun pula-aijaan muistomerkki koko traktori. ;D
Off-topic...anti-pula-ajan teekkarista tehtaalla jäänyt muutama pultti loorasta löysälle, isännän piikkiin...toki tämmöinen...
-
Valmetin markkinointi on samalla idealla kuin Sisulla: myydään sitä mitä asiakkaat haluavat; " Legendaarinen Eaton Fuller tekee paluun Suomen soramontuille"
Ongelma on vaan että kovin moni ei noita halua enää kunhan pääsevät kokeilemaan joitain muita autoja. Nykyään metsäauto- ja soramonttutiet ovat niin hyvät että sinne menee tavallisilla telivetoeurooppalaisillakin, joissa lisäksi paremmat ja taloudellisemmat moottorit sekä ergonomia. Eaton-Sisuja saa myytyä kunhan ei päästä asiakasta välillä paremman makuun.
Niin, fulleri vaatii kiinnikasvamisen, ja kun siihen tykästyy niin pois ei antaisi..
-
mitäs järkevän hintaisia koneita tuohon 100-125hv kokoluokkaan on tarjolla? taitaa tuo a93 olla parhaasta päästä? tuollainen kone olisi ittellä syksyn päälle suunnitelmissa ostaa kun on vähän luotto tuohon 6420:aan mennyt, ei saisi kuitenkaan olla älyttömän hintainen kun on kolmoskoneena paalien siirrossa yms.
joka hommaan kannattaa olla oma kapine niin ei tarvitse niitä roippeita perään olla kokoajan vaihtamassa. ajakko sää kolmee konetta yhtäaikaa vae rengitkö niil kurvailee..mutta jos kolmoskone pitää saada niin en ite ainakaan tollasta pikku valtraa suosittele. Vaikka eri koneista ei paljoo kokemusta niin tommosesta a-sarjasta sain sen verran kokemusta että oli talon eka ja vika valtra.
kyllä ne kaikki kolme on kylvö-, rehu- ja puintiaikana menossa yhtäaikaa. Itse ajan yleensä vt:llä, vanha isäntä vanhemmalla deerellä ja renki uudemmalla deerellä.
Entäs 6850 valtra?
Yksinkertasta varmaa tekniikkaa
On kyl vieläkin käytettynä kovissa hinnoissa mut epäilisin että pitää edelleenkin jälleenmyyntiarvonsa vuosien päästä
-
Valmetin markkinointi on samalla idealla kuin Sisulla: myydään sitä mitä asiakkaat haluavat; " Legendaarinen Eaton Fuller tekee paluun Suomen soramontuille"
Ongelma on vaan että kovin moni ei noita halua enää kunhan pääsevät kokeilemaan joitain muita autoja. Nykyään metsäauto- ja soramonttutiet ovat niin hyvät että sinne menee tavallisilla telivetoeurooppalaisillakin, joissa lisäksi paremmat ja taloudellisemmat moottorit sekä ergonomia. Eaton-Sisuja saa myytyä kunhan ei päästä asiakasta välillä paremman makuun.
Niin, fulleri vaatii kiinnikasvamisen, ja kun siihen tykästyy niin pois ei antaisi..
Ei sitä Fulleria ole pakko kenenkään ostaa edes Sisun mukana. Kädettömille on tarjolla robottivaihteistoja ;- )
"Jos konekäsi ei riitä, on otettava Fuller. Synkronoimattomalla vaihteistolla osaava kuski päihittää minkä tahansa vaihteistoautomatiikan."
-
Siinä on taas laskelman paikka, että paljonko sillä pellon yläpuolisen ilman kyntämisellä tienaa... Olen päätynyt omalla kohdalla tulokseen, että ei oikein mitään, joten pitäydyn sarka-auroissa
No mitäs sillä päisteajolla ja keskellä peltoa olevien vesivakojen tasaamisella tienaa??
-
mitäs järkevän hintaisia koneita tuohon 100-125hv kokoluokkaan on tarjolla? taitaa tuo a93 olla parhaasta päästä? tuollainen kone olisi ittellä syksyn päälle suunnitelmissa ostaa kun on vähän luotto tuohon 6420:aan mennyt, ei saisi kuitenkaan olla älyttömän hintainen kun on kolmoskoneena paalien siirrossa yms.
joka hommaan kannattaa olla oma kapine niin ei tarvitse niitä roippeita perään olla kokoajan vaihtamassa. ajakko sää kolmee konetta yhtäaikaa vae rengitkö niil kurvailee..mutta jos kolmoskone pitää saada niin en ite ainakaan tollasta pikku valtraa suosittele. Vaikka eri koneista ei paljoo kokemusta niin tommosesta a-sarjasta sain sen verran kokemusta että oli talon eka ja vika valtra.
kyllä ne kaikki kolme on kylvö-, rehu- ja puintiaikana menossa yhtäaikaa. Itse ajan yleensä vt:llä, vanha isäntä vanhemmalla deerellä ja renki uudemmalla deerellä.
Entäs 6850 valtra?
Yksinkertasta varmaa tekniikkaa
On kyl vieläkin käytettynä kovissa hinnoissa mut epäilisin että pitää edelleenkin jälleenmyyntiarvonsa vuosien päästä
Eikös se ollut etukuormaaja käyttöön myös tarkoitettu... :P
-
Siinä on taas laskelman paikka, että paljonko sillä pellon yläpuolisen ilman kyntämisellä tienaa... Olen päätynyt omalla kohdalla tulokseen, että ei oikein mitään, joten pitäydyn sarka-auroissa
No mitäs sillä päisteajolla ja keskellä peltoa olevien vesivakojen tasaamisella tienaa??
No jos on kovin lyhyt pelto, niin onhan sarka-aura päisteessä hitaampi. Pitemmällä pellolla suhteellinen ero on yllättävän pieni. Kääntöaurallakin aikaa kuluu kääntymiseen.
Vesivakojen jättämisellä oikeaan kohtaan tienaa keväällä nopeammin kuivuvan pellon. Ja kun on käytävä ensin perälevyllä tasaamassa vesivaot, eli märimmät kohdat, ei tule mentyä äkeen kanssa liian aikaisin.
Asioilla on puolensa, ja varmasti kääntöaurallakin huollon ja kyntötyön helppous mm. Mutta vilja ei kasvaessaan huomaa, onko pellon yläpuolinen ilma kynnetty vai ei.
Ja tämä A-malli kun oli kyseessä, niin sen perään laittaisin mielummin 4-siipisen sarka-auran kuin 3-siipisen kääntöauran. On mielestäni nopeampi.
-
Valmetin markkinointi on samalla idealla kuin Sisulla: myydään sitä mitä asiakkaat haluavat; " Legendaarinen Eaton Fuller tekee paluun Suomen soramontuille"
Ongelma on vaan että kovin moni ei noita halua enää kunhan pääsevät kokeilemaan joitain muita autoja. Nykyään metsäauto- ja soramonttutiet ovat niin hyvät että sinne menee tavallisilla telivetoeurooppalaisillakin, joissa lisäksi paremmat ja taloudellisemmat moottorit sekä ergonomia. Eaton-Sisuja saa myytyä kunhan ei päästä asiakasta välillä paremman makuun.
Niin, fulleri vaatii kiinnikasvamisen, ja kun siihen tykästyy niin pois ei antaisi..
Ei sitä Fulleria ole pakko kenenkään ostaa edes Sisun mukana. Kädettömille on tarjolla robottivaihteistoja ;- )
"Jos konekäsi ei riitä, on otettava Fuller. Synkronoimattomalla vaihteistolla osaava kuski päihittää minkä tahansa vaihteistoautomatiikan."
jos oon oikein ymmärtäny niin eikös nuo konekädet käytä synkronoimatonta lootaa, välikaasua ainakin kuuluu antavan jotkut mutta laatikko ei korise koskaan, vannoutuneelta sisukuskiltakin joskus korina kuuluu ???
ja mikähän työ jää normaalissa järkevässä arjessa 6850 ja etukuormaimella tekemättä :o
-
Valmetin markkinointi on samalla idealla kuin Sisulla: myydään sitä mitä asiakkaat haluavat; " Legendaarinen Eaton Fuller tekee paluun Suomen soramontuille"
Ongelma on vaan että kovin moni ei noita halua enää kunhan pääsevät kokeilemaan joitain muita autoja. Nykyään metsäauto- ja soramonttutiet ovat niin hyvät että sinne menee tavallisilla telivetoeurooppalaisillakin, joissa lisäksi paremmat ja taloudellisemmat moottorit sekä ergonomia. Eaton-Sisuja saa myytyä kunhan ei päästä asiakasta välillä paremman makuun.
Niin, fulleri vaatii kiinnikasvamisen, ja kun siihen tykästyy niin pois ei antaisi..
Ei sitä Fulleria ole pakko kenenkään ostaa edes Sisun mukana. Kädettömille on tarjolla robottivaihteistoja ;- )
"Jos konekäsi ei riitä, on otettava Fuller. Synkronoimattomalla vaihteistolla osaava kuski päihittää minkä tahansa vaihteistoautomatiikan."
jos oon oikein ymmärtäny niin eikös nuo konekädet käytä synkronoimatonta lootaa, välikaasua ainakin kuuluu antavan jotkut mutta laatikko ei korise koskaan, vannoutuneelta sisukuskiltakin joskus korina kuuluu ???
Vaan sitten kun se automaatti missaa, koriseekin kunnolla. Eikä automaatilla ole silmiä ;- ) Koeajaneen kommentti:
"Powershift vaihtaa kyllä hienosti,mutta liian rauhallisesti tiukassa paikassa=ei anna autolle kaikkia´mahdollisuuksia´."
-
Ajoin minäkin Fullerilla nuorena kloppina ja myönnän kyllä etten ollut sen asiantuntija, vaikka normaali ajo onnistuikin. En oikein hiffaa sen väitettyä nopeutta, kun seuraava vaihde vaati kuitenkin kierrosten laskun joka kesti joskus ikuisuuden vanhoilla Sisuilla, kuten myös Volvoissa. Scaniassa synkronoitu manuaali vaihteisto on nopea käyttää, ja keppi lyhyine liikkeineen liikkui kuten kynä kädessä. Ero kulutuksessa oli Scanialla rahtihommissa n 43 L/100 km kun samantehoinen Sisu vei 52 L/100 km. Sisun keppiä piti siirtää puoli metriä ja sen liikkeet ei olleet yhtään sulavia. Vanhoille pieruille tuo varmaan se maailman paras mutta omasta mielestä asiallinen vaihteisto ei enää korvaa kuskin kannalta muita vakavia ongelmia, kuten melu, hyttiin nousemisen helppous, paahtava kuumuus kesällä kun kojetaulu lämpeni, yleinen ajomukavuus ja huollon toimivuus yms Täälläpäin pölliautojen omistajat ovat siirtyneet Sisuista robottimersuihin, ja loput ajaa tasaisesti Volvo/Scania kalustolla. Itse luotan kyllä edelleen hyvään synkronoituun manuaalivaihteistoon, etenkin liukkaalla kelillä. Traktorissa taas robotti pelaa oikein hyvin.
-
Ajoin minäkin Fullerilla nuorena kloppina ja myönnän kyllä etten ollut sen asiantuntija, vaikka normaali ajo onnistuikin. En oikein hiffaa sen väitettyä nopeutta, kun seuraava vaihde vaati kuitenkin kierrosten laskun joka kesti joskus ikuisuuden vanhoilla Sisuilla, kuten myös Volvoissa.
Erikoispainava vauhtipyörä? Kaasupoljin jumissa? Eihän kierrosten lasku muuten voi ikuisuutta kestää.
-
Valmetin markkinointi on samalla idealla kuin Sisulla: myydään sitä mitä asiakkaat haluavat; " Legendaarinen Eaton Fuller tekee paluun Suomen soramontuille"
Ongelma on vaan että kovin moni ei noita halua enää kunhan pääsevät kokeilemaan joitain muita autoja. Nykyään metsäauto- ja soramonttutiet ovat niin hyvät että sinne menee tavallisilla telivetoeurooppalaisillakin, joissa lisäksi paremmat ja taloudellisemmat moottorit sekä ergonomia. Eaton-Sisuja saa myytyä kunhan ei päästä asiakasta välillä paremman makuun.
Niin, fulleri vaatii kiinnikasvamisen, ja kun siihen tykästyy niin pois ei antaisi..
Ei sitä Fulleria ole pakko kenenkään ostaa edes Sisun mukana. Kädettömille on tarjolla robottivaihteistoja ;- )
"Jos konekäsi ei riitä, on otettava Fuller. Synkronoimattomalla vaihteistolla osaava kuski päihittää minkä tahansa vaihteistoautomatiikan."
jos oon oikein ymmärtäny niin eikös nuo konekädet käytä synkronoimatonta lootaa, välikaasua ainakin kuuluu antavan jotkut mutta laatikko ei korise koskaan, vannoutuneelta sisukuskiltakin joskus korina kuuluu ???
ja mikähän työ jää normaalissa järkevässä arjessa 6850 ja etukuormaimella tekemättä :o
No eihän sillä mikään tekemättä jää mutta nokkaa on vaikka naapurille jakaa... Realistin kannattaa hankkia jo hänelle muutenkin tuttu -00/-10 sarjan jonnu nurkkakoneeksi...
-
Ajoin minäkin Fullerilla nuorena kloppina ja myönnän kyllä etten ollut sen asiantuntija, vaikka normaali ajo onnistuikin. En oikein hiffaa sen väitettyä nopeutta, kun seuraava vaihde vaati kuitenkin kierrosten laskun joka kesti joskus ikuisuuden vanhoilla Sisuilla, kuten myös Volvoissa.
Erikoispainava vauhtipyörä? Kaasupoljin jumissa? Eihän kierrosten lasku muuten voi ikuisuutta kestää.
sorasisusta katkes kerran kaasuvaijeri pihaan, muunmerkkisessähän sitä ois vaan nykästy koneeseen 1500 kierrosta ja ajettu korjaamaan kotia. ilmeisen tärkeää noissa lienee että kaasuvaijerit vai tangot???? on kunnossa ja liikkuu herkästi.