Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mike - 19.01.08 - klo:16:32
-
Massey-Ferguson liikevaihto Yli 1 000 000 000 Euroa.Ei oo ihme että palan painikkeeksi Beauvaisissa Pierre ja Antoinette siemailevat renaultia. :-*
-
Suomessa Kesko pannut töpinäksi! 8)
-
Hande ja muut Betonimyllymiehet lähdössä teollisuusvakoilu reissulle Beauvaisin tehtaille.http://www.youtube.com/watch?v=AyXgMal3C1U (http://www.youtube.com/watch?v=AyXgMal3C1U)
-
Hande ja muut Betonimyllymiehet lähdössä teollisuusvakoilu reissulle Beauvaisin tehtaille.http://www.youtube.com/watch?v=AyXgMal3C1U (http://www.youtube.com/watch?v=AyXgMal3C1U)
[./quote]MEINAATKO ETTÄ VALTRAS OLIS 5 V PÄÄSTÄ 2 KEPPIÄ VAAN ENÄÄN ....................ÄLÄ UNTA NÄÄ
-
Hande ja muut Betonimyllymiehet lähdössä teollisuusvakoilu reissulle Beauvaisin tehtaille.http://www.youtube.com/watch?v=AyXgMal3C1U (http://www.youtube.com/watch?v=AyXgMal3C1U)
aika timanttinen video.
Nooo onneks ei meidän tarvitse sitä teollisuusvakoilua harrastaa, samas konsernissa osaamisen vaihto on helppoa. Niinkuin nyt nuo betonimyllyt joita asennetaan yhä enemmän vaan ferkuloihin. Ymmärtäävät Beauvaissillakin hyvän päälle. Jokohan voi aloittaa lopullisen lähtölaskenna perskiisselille verkuloissa? Aika on kypsä etten sanoisi...
Ainiin, mitä yhteistä on betonimyllyllä ja sisudieselillä? Ne vaan pyörii ja pyörii ja pyörii kuun muut on jo kierrätyksessä.
-
asennetaan yhä enemmän vaan ferkuloihin. Ymmärtäävät Beauvaissillakin hyvän päälle. Jokohan voi aloittaa lopullisen lähtölaskenna perskiisselille verkuloissa? Aika on kypsä etten sanoisi...
Nykyystä sopimustahan on Perkinssin kans jäljellä vielä öbaut 7-8 vuotta, jonka jälkeen voipi Sisuriisselin osuus nousta nykyisestäkin. No onneks ne märät putket on nykyään tuettu jo keskeltäkin.
-
Ei taida betonimyllytehtaan kapasiteetti riittää :P
-
Ei varmaan nykyisellään, vaikka ovat melkein tuplanneetkin.
-
Ei taida betonimyllytehtaan kapasiteetti riittää :P
7-8 vuotta... siinä ajassa jo laajennuksen jos toisenkin ehtii tekemään. Tehtaan koko kapasiteetti mahtaisi hyvinkin riittää tällä hetkellä kaikkiin ranskassa koottaviin verkuihin. ???
-
Niinkuin nyt nuo betonimyllyt joita asennetaan yhä enemmän vaan ferkuloihin. Ymmärtäävät Beauvaissillakin hyvän päälle. Jokohan voi aloittaa lopullisen lähtölaskenna perskiisselille verkuloissa? Aika on kypsä etten sanoisi...
Kyllä pistävät massikan tehtaalla kätensä paskaan,etten sanoisi.
Jos rupeavat pelkkiä susi-diisseleitä verkuun laittaan.
Voivat samantien pistää pillit pussiin ja lopettaa verkujen tekemisen,,
kuka nyt ostaa traktorin,joka melkein sama kun valmetti,paitti että vaihteisto vinkuu vähemmän.
Ei se enään ole aito Massikka jos siinä ei perkinssiä ole koneena.
Se on joku lisenssi-Valmetti sitten
-
Niinkuin nyt nuo betonimyllyt joita asennetaan yhä enemmän vaan ferkuloihin. Ymmärtäävät Beauvaissillakin hyvän päälle. Jokohan voi aloittaa lopullisen lähtölaskenna perskiisselille verkuloissa? Aika on kypsä etten sanoisi...
Kyllä pistävät massikan tehtaalla kätensä paskaan,etten sanoisi.
Jos rupeavat pelkkiä susi-diisseleitä verkuun laittaan.
Voivat samantien pistää pillit pussiin ja lopettaa verkujen tekemisen,,
kuka nyt ostaa traktorin,joka melkein sama kun valmetti,paitti että vaihteisto vinkuu vähemmän.
Ei se enään ole aito Massikka jos siinä ei perkinssiä ole koneena.
Se on joku lisenssi-Valmetti sitten
Oletko ajanut uudella massikalla? Esimerkiksi 7600- sarjalla vaikka T- valtun jälkeen?
Niissä on jokin "ero". :P Kuten myös noissa pienemmissä.. samat hevosvoimat puhuu punaisen peiton alla jotakuinkin eri kieltä kuin Valtun uumenissa. Eikä erot lopu pelkästään moottoriin, ei todellakaan.
-
Niinkuin nyt nuo betonimyllyt joita asennetaan yhä enemmän vaan ferkuloihin. Ymmärtäävät Beauvaissillakin hyvän päälle. Jokohan voi aloittaa lopullisen lähtölaskenna perskiisselille verkuloissa? Aika on kypsä etten sanoisi...
Kyllä pistävät massikan tehtaalla kätensä paskaan,etten sanoisi.
Jos rupeavat pelkkiä susi-diisseleitä verkuun laittaan.
Voivat samantien pistää pillit pussiin ja lopettaa verkujen tekemisen,,
kuka nyt ostaa traktorin,joka melkein sama kun valmetti,paitti että vaihteisto vinkuu vähemmän.
Ei se enään ole aito Massikka jos siinä ei perkinssiä ole koneena.
Se on joku lisenssi-Valmetti sitten
fenttiin perkkinssi ;) ;D ::) :P
-
Kyllä pistävät massikan tehtaalla kätensä paskaan,etten sanoisi.
Jos rupeavat pelkkiä susi-diisseleitä verkuun laittaan.
Voivat samantien pistää pillit pussiin ja lopettaa verkujen tekemisen,,
kuka nyt ostaa traktorin,joka melkein sama kun valmetti,paitti että vaihteisto vinkuu vähemmän.
Ei se enään ole aito Massikka jos siinä ei perkinssiä ole koneena.
Se on joku lisenssi-Valmetti sitten
Sinäkään et taatusti erottais sokkotestissa että mikä moottori siellä pellin alla on. Että sikäli aika turhaa itkeä sen perään millä nimellä se moottorimöykky on tehtaalla siunattu.
Verkujen sisut tehdään todennäköisesti siperiassa, konsernin laadukkampiin merkkeihin sitten Linnavuoressa ;D
Verkumiehet kohta kilvan ylistävät Vladimirin moottoreiden ominaisuuksia...
-
Kyllä pistävät massikan tehtaalla kätensä paskaan,etten sanoisi.
Jos rupeavat pelkkiä susi-diisseleitä verkuun laittaan.
Voivat samantien pistää pillit pussiin ja lopettaa verkujen tekemisen,,
kuka nyt ostaa traktorin,joka melkein sama kun valmetti,paitti että vaihteisto vinkuu vähemmän.
Ei se enään ole aito Massikka jos siinä ei perkinssiä ole koneena.
Se on joku lisenssi-Valmetti sitten
Sinäkään et taatusti erottais sokkotestissa että mikä moottori siellä pellin alla on. Että sikäli aika turhaa itkeä sen perään millä nimellä se moottorimöykky on tehtaalla siunattu.
Verkujen sisut tehdään todennäköisesti siperiassa, konsernin laadukkampiin merkkeihin sitten Linnavuoressa ;D
Verkumiehet kohta kilvan ylistävät Vladimirin moottoreiden ominaisuuksia...
Massikoissa ei ole muuta vikaa kuin niiden omistajat. Niin merkkiuskollisia että sama mitä niille myydään niin on maailman parasta.. ;D
Itekkin beauvaisissa käyneenä, eikä koskaan ferkun raatoa omistaneena 8) Riittävän sisukkaalla moottorilla oleva verkukin kyllä kelpais ;)
-
Oletko ajanut uudella massikalla? Esimerkiksi 7600- sarjalla vaikka T- valtun jälkeen?
Niissä on jokin "ero". :P Kuten myös noissa pienemmissä.. samat hevosvoimat puhuu punaisen peiton alla jotakuinkin eri kieltä kuin Valtun uumenissa. Eikä erot lopu pelkästään moottoriin, ei todellakaan.
Kuulisin mielleläni että mikä se pieni ero?
Ja kumman hyväksi.
Viimesin verku millä minä olen ajanut oli vanha kunnon 165S vuosimallia 1978.
Ja kyllä mää olen jo kolmatta sukupolvea massikka miehiä ja ylpeä siittä.
Voitte vapaasti tulla päätänne asiasta aukomaan,mutta itte kannatte seuraukset.
-
Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että uskonto ja tulonhankinta liitetään toisiinsa. Toki luottamusta tiettyyn merkkiin voi syntyä, mutta jos puhutaan että se luottamus yltää sukupolvelta toiselle niin siinä välissä koneet ei välttämättä ole enää juurikaan sukua keskenään.
Sisun kone on sivistyneempi massikassa. Ääni on miellyttävämpi, samoin kulutus. Vääntöalue on (persdynon) mukaan laajempi. Ja massikka ylipäänsä on ergonomisempi ja ehyempi kokonaisuus, Valtussa eri vuosikymmenet lyö kättä eikä aina niin mairittelevalla tavalla (esim. nostolaitteen hallinta).
Laatu tulee hallitusta kokonaisuudesta. Ei siitä, että koneessa on pari ylivoimaista ominaisuutta ja muuten sutta. Masseria en ole omistanut (vielä), mutta oikeasti kannattaa käydä uusia kokeilemassa niin ei tarvitse edellisen sukupolven mielipiteitä pitää oman maailmankuvansa rakennuspalikoina. Tämä koskee ihan kaikkia merkkejä.
-
Niimpä niin.
Miten voi olla mahdollista että sama merkkinen moottori kuullostaa erinlaiselta eri koneissa?
Joo olis tarkotus kyllä jotain uudempaa koittaa,joskus.
Ja ei mun maailman kuvani rakennu,mitenkään toisten ajatuksille,vaan käytännölle.
-
Niissä on jokin "ero". :P Kuten myös noissa pienemmissä.. samat hevosvoimat puhuu punaisen peiton alla jotakuinkin eri kieltä kuin Valtun uumenissa. Eikä erot lopu pelkästään moottoriin, ei todellakaan.
Toisen palstan puolella taisi olla tarinaa kun valtrassa syystä tai toisesta tuli tarve uuteen nokka-akseliin ja hakivat sitten keskolta massikka-version samalla koodilla olevaan betonimyllyyn. Nokka-akseliremontti onnistui mukavasti ja valtu piristyi huomattavasti. Muutama kuukausi eteenpäin sitten vaihteisto porsi.
Tämän ei nyt ole tarkoitus olla mitenkään jommankumman paremmuuden puolesta tai vastaan, mutta se sylinterilohko on vain yksi moottorin ominaisuus. Nokka ja pumppu ja niiden säädöt vaikuttavat ominaisuuksiin varsinaista lohkoa enemmän. Moni valmistaja on käyttänyt samaa lohkoa traktorimoottorin lisäksi mahdollisesti kuorma-autossa, leikkuupuimurissa, veneenmoottorina ja vaikka sähkögeneraattorissa. Ja varmaan pitäisi olla tiedossa että jos vaikka puimurin moottorin iskee sellaisenaan traktoriin pumppuineen päivineen, niin tuloksena on aika heikot käyttöominaisuudet traktorina.
Eli sinällään vaikka valtrassa, massikassa ja fenditssä olisi sama moottorilohko niin moottorin ominaisuudet voivat silti olla varsin erilaiset eri merkeissä.
-
hmmm. massikka uskovainen taitaa olla hankkija"mies"..
btw pelkällä pakoputkel jo muuttuu koneen ääni aika reilusti :o
-
Niimpä niin.
Miten voi olla mahdollista että sama merkkinen moottori kuullostaa erinlaiselta eri koneissa?
Joo olis tarkotus kyllä jotain uudempaa koittaa,joskus.
Ja ei mun maailman kuvani rakennu,mitenkään toisten ajatuksille,vaan käytännölle.
Äänihän muuttuu jo nokka-akselin vaihdolla. Sellaisen moottorinhan ne tekevät mitä asiakas haluaa ja massikka haluaa varmaan jyrkemmillä nokilla, siitä tehonlisä.
-
Oisko valteemissa edelleen valmet ja masserissa sisu-diesel.Ovat ihan eri tuotteita.Kuorkeissakin sisuilla ajetaan miljoonia km ilman mitään remppaa.
-
Oisko valteemissa edelleen valmet ja masserissa sisu-diesel.Ovat ihan eri tuotteita.Kuorkeissakin sisuilla ajetaan miljoonia km ilman mitään remppaa.
jaa vai miljoonia kilometrejä ;D ;D ;D ;D
-
Oisko valteemissa edelleen valmet ja masserissa sisu-diesel.Ovat ihan eri tuotteita.Kuorkeissakin sisuilla ajetaan miljoonia km ilman mitään remppaa.
jaa vai miljoonia kilometrejä ;D ;D ;D ;D
Pääsithän kuittaan.Korjataan miljoonaks ilman remppoja.
-
Oisko valteemissa edelleen valmet ja masserissa sisu-diesel.Ovat ihan eri tuotteita.Kuorkeissakin sisuilla ajetaan miljoonia km ilman mitään remppaa.
jaa vai miljoonia kilometrejä ;D ;D ;D ;D
Pääsithän kuittaan.Korjataan miljoonaks ilman remppoja.
mikä sisu on varustettu sisudieselillä :-\ :-\ :-\ :-\
-
Oisko valteemissa edelleen valmet ja masserissa sisu-diesel.Ovat ihan eri tuotteita.Kuorkeissakin sisuilla ajetaan miljoonia km ilman mitään remppaa.
jaa vai miljoonia kilometrejä ;D ;D ;D ;D
Pääsithän kuittaan.Korjataan miljoonaks ilman remppoja.
mikä sisu on varustettu sisudieselillä :-\ :-\ :-\ :-\
Ei yksikään mutta Valmet oli ja olikin todella surkea esitys,ei kestänyt työntekoa.
Cummins 14-litraisena meni jopa kaksi miljoonaa.
-
Mulle on ihan sama millä merkillä työt tehdään kunhan homma sujuu, ja mukavuus ja taloudellisuus on kohdillaan. Ennen olin todellinen deere-fani mutta -20 ja -30 sarjat eivät enää ole sitä mistä deeressä pidin. Voisi jopa vaihtaa 6830:n 7710 tai 7810:aan kun vain riittävällä varustelulla oleva vähän ajettu kone tulisi vastaan.
Ferguson oli mulle ihan outo lintu ennen -10 vuotta, sain vain soppelin tarjouksen koneesta eikä itse kone myöskään tuntunut huonolta niin ostin. Nyt täytyy sanoa että todella mieluisa kone tuo dyna-vt, vanha isäntä siitä ei välitä kun ei osaa oikein tekniikkaa käyttää mutta minä pidän todella koneesta. Luotettavuudesta vielä paha sanoa kun vajaa 2000h mittarissa, mutta tähän saakka ei ongelmia.
Meillä on ollut koneita niin montaa merkkiä aina ettei mitään uskonnollisuutta ole päässyt syntymään, ja hyvä niin.
-
No tottakai se on hyvä jos siinä on sisudiesel pellin alla ;D
Liian moni verku ja metsäkone on syntyjään pilattu perkins mottorilla.
Ja onhan se helppo fanittaa noita 100 sarjan verkuja, ne olikin kelpo koneita vielä. Aikalaistensa joukossa jopa edistyksellisiä.
-
No tottakai se on hyvä jos siinä on sisudiesel pellin alla ;D
Liian moni verku ja metsäkone on syntyjään pilattu perkins mottorilla.
Ja onhan se helppo fanittaa noita 100 sarjan verkuja, ne olikin kelpo koneita vielä. Aikalaistensa joukossa jopa edistyksellisiä.
Hervaa seuranneena vaikuttaa siltä että hänen hyvin menestyvä naapuri käyttää ferguson traktoreita joka kahmii kaikki lumityöt ja metsäajot vaimea äänisellä perkisselillä.. Maailmalla susikiisseli on vielä marginaali motintekijä joten opittavaa lienee.
-
Ja onhan se helppo fanittaa noita 100 sarjan verkuja, ne olikin kelpo koneita vielä. Aikalaistensa joukossa jopa edistyksellisiä.
Ehkä joskus 60-luvulla, mutta 70-luvun koneista en kamalampaa hyttimallia tiedä kuin Palmu hytillä varustettu Massikka. 02-sarjan Valmetit aivan toista maata. Edelleen aivan käyttökelpoinen traktori hyttinsä puolesta.
-
(esim. nostolaitteen hallinta).
Massikassa tykkäsin varsinkin nostolaitteen hallinasta, kun se oli liki vastaava kuin Valmetissa :) Malliuudistuksen yhteydessä tuo nykyinen systeemi vaihdetaan sellaiseksi, että jokaiselle toiminnolle tulee oma näppäimensä. Minusta aika pielaveteläinen ratkaisu, mutta kai sitä käyttämään pystyy....
-
Eli sinällään vaikka valtrassa, massikassa ja fenditssä olisi sama moottorilohko niin moottorin ominaisuudet voivat silti olla varsin erilaiset eri merkeissä.
Traktorissa vaihteisto on tärkeämpi komponentti työn mahdollistamisen osalta kuin moottori.
Moottorin tehtävä on tuottaa tietty teho läpi rekisterin, pienellä polttoainekulutuksella ja mahdollisimman halvalla tuotantokustannuksella. Sama se mikä leima siinä on kyljessä.
Sama moottori eri vaihteistolla on ihan eri asia pyörämomentin osalta, joka lopulta sen työn tekee.
-
Mikä ero Masser-miehillä ja tummaihoisilla. Tummilla kämmenet ovat valkoiset ;D
(http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/61900/99007043/stock-photo-young-black-man-with-his-hands-up-and-looking-scared-99007043.jpg)
Masserimiehillä mustat
(http://img.ehowcdn.com/article-new/ehow/images/a02/6a/ei/remove-motor-oil-grease-from-800x800.jpg)
-
^ kateellisten panettelua.. ;) ;D
-
Hervaa seuranneena vaikuttaa siltä että hänen hyvin menestyvä naapuri käyttää ferguson traktoreita joka kahmii kaikki lumityöt ja metsäajot vaimea äänisellä perkisselillä.. Maailmalla susikiisseli on vielä marginaali motintekijä joten opittavaa lienee.
Rehellisesti sanottuna en edes tiedä missä vois olla lähin Perkins moottorilla varustettu 2000 luvun masseri käytössä, ei niitä täälläpäin ole juuri näkynyt. Lähin 2000 lukunen mansikki oli viimevuoteen asti vuosimallin 2008 4455 ;D
Ja unelmoin sellaisesta urakoitsijasta joka kahmis kaikki pakolliset lumityöt. Sais pitää ihan omanaan, tyytyisin mainiosti oman pihan kolaamiseen.
Naapurikylien massikkamies puunajajien olen hyvissä väleissä, heillä todentotta on käytössä 90 luvun kalustoa jossa käyntiääni on pehmeähkö :)
-
Monta muuta asiaakin elannonhankintaan ja sen vakauteen vaikuttaa kuin traktorimerkki, esimerkiksi toimiva ja varma huolto.
Tällä suunnalla kaikunut huonoja uutisia seudun masserihuolloista, ensinnään ei kuulema neuvota mitään vaan aina tuotava koneet pajalle, etukäteismaksua remontteihin ja ei luottoa vaan käteismaksu yms :-[ Jos pitävät paikkansa, niin huonolla tolalla on. Ja tämä jonnikkamiehiltä kuultua :o
No olihan pontikkapitäjän valtrahuoltokin säätänyt kytkimen kantamaan, korvannut rungon vaarnapultit kierretangolla ja vääntänyt kaikki pultit kytkinremontissa yli, niin että osa korkannut rasituksesta kun ei joustovarat enää riittäneet, ja asiakaalle naurettiin paskasta. Onneksi oman kylän Valmet huolto pelaa mainiosti.
Muutenhan masseri on varmasti laadukkaasti tehty traktori, oma koeajokokemus oli myönteinen kyllä. Etuakseli on himpulannäköinen massereissa, ja takanäkyväisyys huonohko. Ja no, hinnanero vaihtokaupassa samankokoluokan valtraan n. 20 000 €
-
Ehkä joskus 60-luvulla, mutta 70-luvun koneista en kamalampaa hyttimallia tiedä kuin Palmu hytillä varustettu Massikka. 02-sarjan Valmetit aivan toista maata. Edelleen aivan käyttökelpoinen traktori hyttinsä puolesta.
Joo jos sais vielä osia.
Valmet 502 menee niihin koneisiin johon ei vaihdelaatikkoon uusia osia hirveesti saa.
Valtralle kun menee niin sanotaan vaan että ostaa uusi kones.
Vaihdelaatikko ainakin on tuo 502 hiekoin lenkki.
Vaihdelaatikon nopeudet on aivan syvältä,puolet samoja ja osa aivan liian nopeita.
Ja verkussa oli jo aikaanaan 100-sarjassakin kaksoiskytkin vakioina.
Valmettiin sen sai ainakin 502 vaan lisävarusteena.
-
Mää asioinkin Pälkäneen purkupojilla.
-
Hervaa seuranneena vaikuttaa siltä että hänen hyvin menestyvä naapuri käyttää ferguson traktoreita joka kahmii kaikki lumityöt ja metsäajot vaimea äänisellä perkisselillä.. Maailmalla susikiisseli on vielä marginaali motintekijä joten opittavaa lienee.
Rehellisesti sanottuna en edes tiedä missä vois olla lähin Perkins moottorilla varustettu 2000 luvun masseri käytössä, ei niitä täälläpäin ole juuri näkynyt. Lähin 2000 lukunen mansikki oli viimevuoteen asti vuosimallin 2008 4455 ;D
Ja unelmoin sellaisesta urakoitsijasta joka kahmis kaikki pakolliset lumityöt. Sais pitää ihan omanaan, tyytyisin mainiosti oman pihan kolaamiseen.
Naapurikylien massikkamies puunajajien olen hyvissä väleissä, heillä todentotta on käytössä 90 luvun kalustoa jossa käyntiääni on pehmeähkö :)
Itsekään en tiedä kuin yhden 2000 luvun perkins verkun. 2010 vm 6455 dyna -6, täytyy sanoa ja myöntää pitkin hampain, että mukava ajettava!
-
Ja onhan se helppo fanittaa noita 100 sarjan verkuja, ne olikin kelpo koneita vielä. Aikalaistensa joukossa jopa edistyksellisiä.
Ehkä joskus 60-luvulla, mutta 70-luvun koneista en kamalampaa hyttimallia tiedä kuin Palmu hytillä varustettu Massikka. 02-sarjan Valmetit aivan toista maata. Edelleen aivan käyttökelpoinen traktori hyttinsä puolesta.
ja ohjauksenki puolesta tohtii tielle lähteä ;) ;D 8) ::)
-
No eipä niillä nollakakkosilla kyllä sitte muuten mitään teekkää. Surkeimmasta päästä koneita.. Osia ei meinaa saaha enää mistää.. Saa kissojen ja koirien kans metästää pitkin purkaamoita jos jotakin muuta tarttee ku moottorin osia. Moottorissakin erityisen paljon ongelmia kannessa ja sylinteriputkissa..
-
Ehkä joskus 60-luvulla, mutta 70-luvun koneista en kamalampaa hyttimallia tiedä kuin Palmu hytillä varustettu Massikka. 02-sarjan Valmetit aivan toista maata. Edelleen aivan käyttökelpoinen traktori hyttinsä puolesta.
Joo jos sais vielä osia.
Valmet 502 menee niihin koneisiin johon ei vaihdelaatikkoon uusia osia hirveesti saa.
Valtralle kun menee niin sanotaan vaan että ostaa uusi kones.
Vaihdelaatikko ainakin on tuo 502 hiekoin lenkki.
Vaihdelaatikon nopeudet on aivan syvältä,puolet samoja ja osa aivan liian nopeita.
Ja verkussa oli jo aikaanaan 100-sarjassakin kaksoiskytkin vakioina.
Valmettiin sen sai ainakin 502 vaan lisävarusteena.
100-sarjan Ferguissa on 2 pakkia: Liian hidas ja liian nopea. Jurttikoneella ei tahtonut päästä millään taaksepäin kun isolla ei jaksanut ja pienellä ei löydy pitoa.
-
No eipä niillä nollakakkosilla kyllä sitte muuten mitään teekkää. Surkeimmasta päästä koneita.. Osia ei meinaa saaha enää mistää.. Saa kissojen ja koirien kans metästää pitkin purkaamoita jos jotakin muuta tarttee ku moottorin osia. Moottorissakin erityisen paljon ongelmia kannessa ja sylinteriputkissa..
valmet 702 vas. mf 590 ;) ;D 8) ::)
jokkaista valmetin moottoriremonttia kohden tehdään vähintään 5 kytkinremontti + multin ja ulosoton kytkintä verkkuun, nokkapainoinen paska takavetona joka vie enempi polttoainetta ko kerkee tankata ;D ;D ;D ;D
-
jokkaista valmetin moottoriremonttia kohden tehdään vähintään 5 kytkinremontti + multin ja ulosoton kytkintä verkkuun, nokkapainoinen paska takavetona joka vie enempi polttoainetta ko kerkee tankata ;D ;D ;D ;D
Laine pullingradoilla aika hyvin koeponnistanu tuon 590n voimansiirron, en muista nähneeni sen n.15 vuoden aikana rikkoutumisia, Multi-Poweriakin käyttää joka vedossa. Hevosia kuitenkin vähän enempi kuin vakiona. Montako 702.sta on 6-koneella näkynyt? ;)
Tuos on yksi 590 turbo josta ei oo 9500 tunnin aikana ulosotonpakkaa laitettu kun kerran vaikka apevaunua pyörittäny suurimman osan aikaa. Se ainut remppa tuli kun vaunu meni jumiin ja sitä revittiin pyörimään.
-
No eipä niillä nollakakkosilla kyllä sitte muuten mitään teekkää. Surkeimmasta päästä koneita.. Osia ei meinaa saaha enää mistää.. Saa kissojen ja koirien kans metästää pitkin purkaamoita jos jotakin muuta tarttee ku moottorin osia. Moottorissakin erityisen paljon ongelmia kannessa ja sylinteriputkissa..
valmet 702 vas. mf 590 ;) ;D 8) ::)
jokkaista valmetin moottoriremonttia kohden tehdään vähintään 5 kytkinremontti + multin ja ulosoton kytkintä verkkuun, nokkapainoinen paska takavetona joka vie enempi polttoainetta ko kerkee tankata ;D ;D ;D ;D
Tuota noin.. en kyllä äkkiseltään keksi yhtään asiaa mikä olis 702:ssa paremmin. Multi-power kestää kun huolletaan ja myös nokalla oleva suodatin vaidetaan ajallaan. Meillä ajettu 590 MP yli 8000h samalla kytkimellä ja multi-powerille ei koskaan tehty mitään.. Tietenkin on niinkin että jos ei pikavaihdetta oo niin ei se voi hajota!
590++ Pikavaihde, öljykylpyjarrut, hilajainen laadukas voimansiirto, tehokas hydrauliikka (Mp mallissa kahdella pumpulla 66lm) Hydraulinen voimanoton kytkentä, tilavempi ohjaamo... On ne vaan euroopassa vähän eritasosia koneita tehneet aikanaan, voimansiirron osiakin ku vertaa niin aika eri tasolla on Englannissa oltu..
-
Jokun tietenkin tekis mieli mainita Verkun kytkinpolkimesta.. Hydraulisella voimanoton kytkimellä varustetuissa malleissa kannattaa säätää kaksoiskytkin pois käytöstä koska sitä ei tarvita. Näin poljin on alempana ja kevyempi käyttää. Aina toki 590 kytkin on kevyempi kuin 702 joskin kumpikin raskaita nykymittapuun mukaan.
-
jos muistelee 80 luvun tienoota ni silloin hankituista traktoreista juurikin 702 valmetit ja foortit näkee suurimmalla todennäköiyydellä käytössä enskesänäkin, 680 fiiatitki näyttäs olevan vielä soivia pelejä mut täältäpäin ainaki on nuo 590 verkut hävinny johonki tai sitte niillä ei vaan enää ajeta 8) 8) 8) 8)
-
valmeeteissa ja verkuis niis on puutteensa, kehitys kun junnaa 1960-lukun tasolla.
sähkööset kytkimet olla pitää ja portaaton:
(http://steeringnews.com/wp-content/uploads/2010/06/Porsche-Cayenne-tractor-ploughing-1.jpg)
perinteet velvoottaa. vuodesta 1958 ajettu vaan porssee.
-
Kyllä mää pidän noita 02-sarjan dissauspuheita ihan lapsellisena potaskana. Ehkä ymmärtäisin kritiikkiä johonkin muuhun merkkiin verrattuna, mutta jos tosiaan ollaan sitä mieltä, että Massikka on parempi, niin hoh-hoijaa ;D
Ei vois vähempää kiinnostaa.
-
Fergu 5465 oli penkissä ennen teholastun laittoa. Akselilta tehoja lähti karvan alle sata,kun olis pitäny 120hv. Lastun laiton jälkeen nyt 140hv. Näin siis Fergun 6 litrainen 6 pyttyinen Perkinssi.
-
Fergu 5465 oli penkissä ennen teholastun laittoa. Akselilta tehoja lähti karvan alle sata,kun olis pitäny 120hv. Lastun laiton jälkeen nyt 140hv. Näin siis Fergun 6 litrainen 6 pyttyinen Perkinssi.
eikös se tappiteho oo useinkin juuri 80%:n luokkaa moottoritehosta. Ja ne moottoritehot on sitten noita ISO jotain hevosia, eli pelkkä kone ilman mitään sähkölaitteita. Siis se sun 5465 on varmaan ilmoitettu moottoriteholla 120 hv ISO xxx ::)
-
jos muistelee 80 luvun tienoota ni silloin hankituista traktoreista juurikin 702 valmetit ja foortit näkee suurimmalla todennäköiyydellä käytössä enskesänäkin, 680 fiiatitki näyttäs olevan vielä soivia pelejä mut täältäpäin ainaki on nuo 590 verkut hävinny johonki tai sitte niillä ei vaan enää ajeta 8) 8) 8) 8)
500 sarjan verkut on jo päässy eläkehommiin lähiöihin ja asuinalueille klapisirkkelien eteen
ja pihapolkuja kolaamaan.
Ne on kuules kovaa valuuttaa niihin hommiin, hintaa pyydetään enempi kuin mitä ne uutena maksoivat.
-
jos muistelee 80 luvun tienoota ni silloin hankituista traktoreista juurikin 702 valmetit ja foortit näkee suurimmalla todennäköiyydellä käytössä enskesänäkin, 680 fiiatitki näyttäs olevan vielä soivia pelejä mut täältäpäin ainaki on nuo 590 verkut hävinny johonki tai sitte niillä ei vaan enää ajeta 8) 8) 8) 8)
500 sarjan verkut on jo päässy eläkehommiin lähiöihin ja asuinalueille klapisirkkelien eteen
ja pihapolkuja kolaamaan.
Ne on kuules kovaa valuuttaa niihin hommiin, hintaa pyydetään enempi kuin mitä ne uutena maksoivat.
Niinpä ja 135/ 165 legendat ovat vallan hiton arvokkaita 4-5 tonnia kuntoon katsomatta pyynti.että vissiin ovat laatukamaa.Jostain kun sais 165 koneen sillä puuhastelisi nurkkaajoja kummasti.
Saman ikäluokan vallut 60 luvulta on ajat sitten sulatettu ,eihän niihin saa edes osia enää.Pitäävät muutoinkin sellasta ihmeelistä vinkunaa ja kone käy tosi rumasti melkiistään kuin setori
Eräs tuttava myi 265 ferkun ja sai siitä 7500€ kätöseen. Meni pihatraktoriksi.
-
jos muistelee 80 luvun tienoota ni silloin hankituista traktoreista juurikin 702 valmetit ja foortit näkee suurimmalla todennäköiyydellä käytössä enskesänäkin, 680 fiiatitki näyttäs olevan vielä soivia pelejä mut täältäpäin ainaki on nuo 590 verkut hävinny johonki tai sitte niillä ei vaan enää ajeta 8) 8) 8) 8)
500 sarjan verkut on jo päässy eläkehommiin lähiöihin ja asuinalueille klapisirkkelien eteen
ja pihapolkuja kolaamaan.
Ne on kuules kovaa valuuttaa niihin hommiin, hintaa pyydetään enempi kuin mitä ne uutena maksoivat.
klapisirkkelin pyörityksessä 590 ferkun ohjaamoergonomian voi nippanappa sietää...
-
Suomalainen raktoriteollisuus olis saanu loppua tuntisäännöstelyn päätyttyä eli v 1957. Monelta murheeltä olis säästytty. Näin vanhat miehet meillä päin sanoi ennen.. Jonottivat fergusonia tai Fordsonia pisimmillään 2 vuotta.
-
Muuten varmaan ihan ok lista, mutta en äkkiä menisi 590:n hyttiä kehumaan. Vaihteet jalkovälissä ja muutenkin hytin malli lievästi ihmeellinen. Mutta laatikon toiminta kyllä on sutjakampaa kuin -02:ssa.
-
Suomalainen raktoriteollisuus olis saanu loppua tuntisäännöstelyn päätyttyä eli v 1957. Monelta murheeltä olis säästytty. Näin vanhat miehet meillä päin sanoi ennen.. Jonottivat fergusonia tai Fordsonia pisimmillään 2 vuotta.
kyllä kyllä ;D nuo 35 fergut ja tekstat oli legendaarisia pelejä suomen lumisissa metsissä, ei puhettakaan jotta 359 tai 361 valmetilla ois niiden raiteita metsässä tai lumisella pellolla seuraillu :o :o :o :o
-
klapisirkkelin pyörityksessä 590 ferkun ohjaamoergonomian voi nippanappa sietää...
Siis 590 kaikki on ihan oikeilla paikoillaan käden ulottuvilla. Nostolaitteen säätö parempi kuin sormenpäillä / ranteella ruuvattavis sähköisis rullis. Vaihteiden käyttö synkronoimattomanakin mukavaampaa kuin viimeisis Valtra 6400:s. MP:n käyttö jouhevaa, näkyvyys hyvä, kytkin erinomainen. Ulosoton hydekytkentä helppoa ja todella hyväs paikas (ei tartte nousta hyttiin jos paikalliskäytös ja pitää kytkeä/ irrottaa ulosotto). Hyttiin helppo nousta ja poistua ( molemmin puolin)Hytti tosin on kapea ja apumiestä sinne ei mahdu ja mekaaniset kaukosäätölaitteet hiukka ongelmallista mahduttaa( esim. käärijän vivut) . Vanhemmuten ovet alkaneet alapäästä kalkattaa ja avattavasta sivuikkunasta on liuku tiiviste kadonnut , joten ikkunakin hiukka resonoi :( Mutta mutta ... vielä kun tollaisen uutena sais (ehkä vielä hiukka pirteämpänä) :'(
-
Muuten varmaan ihan ok lista, mutta en äkkiä menisi 590:n hyttiä kehumaan. Vaihteet jalkovälissä ja muutenkin hytin malli lievästi ihmeellinen. Mutta laatikon toiminta kyllä on sutjakampaa kuin -02:ssa.
Mun mielestä keskikepit on paremmat kuin se että vaidekepit ja suunnanvaihto on oikealla.. 590 oli tosi näppärä esim perälevyn, kylvökoneen ja aurojen kanssa kun vasemmalla kädellä käytti vaihdetta eteen/taakse.. Sopivasti vielä ykkönen ja pakki linjassa.. Aivan eriasia tietenkin taas koneet joissa suunnanvaihdin on vasemmalla puolen. 3000 sarjassa meinas kädet loppua nopeassa työssä kun kaikki hallintalaitteet oikean käden ulottuvilla vaan... Mutta aivan makuasioita. Huonot ei kuitenkaan keskikepit missään nimessä ole. Nykyisin käytässä on vielä yks 600 sarjalainen noiden uusien rinnalla.
-
En ole 500-sarjalaisilla ajanut,mutta jotkut verkumiehet puhunut että ne 500sarjankoneissa olis vähäsen turhan hienoa teknikkaa
(tämä on siis kuulopuhe,ei mikään oma olettamus)
En minäkään ole nähnyt hirveemmin 500-sarjalaisia,mutta 100-sarjalaisia kyllä paljonkin ennemmän.
Kuten joku joskus sanokin Valmetti olis voinut lopettaa traktorien teon jo 05-sarjan jälkeen ja ruveta tekee rättipäille ydinohjuksia tekee :D
Siis ei kyllä mää valmetillakin ajan mut kyllä se verku aina lähellä sydäntä on ollut enemmän.
Ja kuinka monesti teidän verkuihin on tarvinnu kannentiiviste vaihtaa tai kuinka helpolla keittää kone?
Voin sanoo että koko päivän saatte ajaa eikä keitä verkulla.
-
Voin sanoo että koko päivän saatte ajaa eikä keitä verkulla.
Ei varmaan, kuskilla sitäkin nopeammin. ;D
-
Ei oo ikinä valtra keittäny.. Ei kyllä mikään muukaan merkki mitä oon ajellu..
-
Joku minullekin yritti joskus ämpyttää tuosta Valmetin kannentiivisteestä ja lämpöongelmista. Kysyin sitten että mikä malli se oli ja missä käytössä ? No oli kuulemma vähä virkistetty 502 ollut ja käytössä oravikosken kaivoksella, myönsi itsekin että oli alimittainen kone siihen käyttöön. Että näin ne jutut saa alkunsa.
Satasarja on ikäisekseen asiallinen ja 148.ssa on myös siitä erikoinen perkins moottori että on erinomainen kylmäkäynnistyjä. Liekö se poikkeus joka vahvistaa säännön :D
-
En ole 500-sarjalaisilla ajanut,mutta jotkut verkumiehet puhunut että ne 500sarjankoneissa olis vähäsen turhan hienoa teknikkaa
(tämä on siis kuulopuhe,ei mikään oma olettamus)
En minäkään ole nähnyt hirveemmin 500-sarjalaisia,mutta 100-sarjalaisia kyllä paljonkin ennemmän.
Kuten joku joskus sanokin Valmetti olis voinut lopettaa traktorien teon jo 05-sarjan jälkeen ja ruveta tekee rättipäille ydinohjuksia tekee :D
Siis ei kyllä mää valmetillakin ajan mut kyllä se verku aina lähellä sydäntä on ollut enemmän.
Ja kuinka monesti teidän verkuihin on tarvinnu kannentiiviste vaihtaa tai kuinka helpolla keittää kone?
Voin sanoo että koko päivän saatte ajaa eikä keitä verkulla.
Ei tarvinnut tuntiakaan ajaa harjottelutilan kolmevitosella kultivaattori perässä kesantomaata, kun keitti ja kannentiivisteremonttihan siitä tuli.
-
Tästä todellinen helmi ja vieläpä edullisesti.
http://www.nettikone.com/valmet/502/1146636
-
:D :D
-
Hinta kohdallaan ;D
Rehellisyyden nimissä pitää sanoa, että mahdollinen kaksoiskytkimen puuttuminen noissa haittaa mm. linkoamista ja paalauskoneen pyöritystä melko paljon...
Käsikäyttöinen VOA kytkin olikin sitten erittäin näppärä käyttää.
-
Joku minullekin yritti joskus ämpyttää tuosta Valmetin kannentiivisteestä ja lämpöongelmista. Kysyin sitten että mikä malli se oli ja missä käytössä ? No oli kuulemma vähä virkistetty 502 ollut ja käytössä oravikosken kaivoksella, myönsi itsekin että oli alimittainen kone siihen käyttöön. Että näin ne jutut saa alkunsa.
Satasarja on ikäisekseen asiallinen ja 148.ssa on myös siitä erikoinen perkins moottori että on erinomainen kylmäkäynnistyjä. Liekö se poikkeus joka vahvistaa säännön :D
Missä hemmetin korvessa herva asuu kun ei kylillä ole ferguja eikä valluista mene kannentiivistettä. Sehän on melkein huoltotoimi että valluun vaihdetaan kannentiiviste 6000 tunnin kohdilla viimeistään maatalouskäytössä. Kyllä ne moottorit muualla osataan kuin suomessa.
-
Täälläpäin vaihdetaan motossa palvelleeseen perkinsiin puolimoottori alle 10t kohdalla. Ja tää on ihan tosijuttu, ei mutua ;D
Ikävää kun moottori ravistaa tärinällään kaikki koneen pultit ja mutterit auki...
-
Täälläpäin vaihdetaan motossa palvelleeseen perkinsiin puolimoottori alle 10t kohdalla. Ja tää on ihan tosijuttu, ei mutua ;D
Ikävää kun moottori ravistaa tärinällään kaikki koneen pultit ja mutterit auki...
Mä sun tosijuttus tiedän. Ilman fergua ja perkinssiä ois puolet suomen metsistä hakkaamatta ja kuljettamatta tien varsiin. Tääa on tosi eikä mitään mutua. :P
-
Täälläpäin vaihdetaan motossa palvelleeseen perkinsiin puolimoottori alle 10t kohdalla. Ja tää on ihan tosijuttu, ei mutua ;D
Ikävää kun moottori ravistaa tärinällään kaikki koneen pultit ja mutterit auki...
niin ja mehtäkonemiehet sanoo että perkkinsi on kestävempi kones ku jonnikka :-[ :-[ :-[ :-[
-
;D kevyttä pinta *****ilua.. 8)
-
Täälläpäin vaihdetaan motossa palvelleeseen perkinsiin puolimoottori alle 10t kohdalla. Ja tää on ihan tosijuttu, ei mutua ;D
Ikävää kun moottori ravistaa tärinällään kaikki koneen pultit ja mutterit auki...
Mä sun tosijuttus tiedän. Ilman fergua ja perkinssiä ois puolet suomen metsistä hakkaamatta ja kuljettamatta tien varsiin. Tääa on tosi eikä mitään mutua. :P
ne tasaset jäkäläkankaat ;) ;D 8) ::)
-
Täälläpäin vaihdetaan motossa palvelleeseen perkinsiin puolimoottori alle 10t kohdalla. Ja tää on ihan tosijuttu, ei mutua ;D
Ikävää kun moottori ravistaa tärinällään kaikki koneen pultit ja mutterit auki...
Siitäkö se syöttöpumpun irtoaminen johtuu perkinssissä :-[
-
Luoja yksin noista tietää.
Tuo tärinäominaisuus tuli korkeammilla tuntimäärillä. Semmosilla tunneilla joilla valmetin koneen suuttimet ja pumppu ehkä tarkistetaan suutinkorjaamossa ja jatketaan huoletonta ajoa.
-
Luoja yksin noista tietää.
Tuo tärinäominaisuus tuli korkeammilla tuntimäärillä. Semmosilla tunneilla joilla valmetin koneen suuttimet ja pumppu ehkä tarkistetaan suutinkorjaamossa ja jatketaan huoletonta ajoa.
Siinä taas yksi vannoutunut pelle, sen olen oppinut eläessäni että kaikilla tehdään töitä ja kaikkiin tulee vikoja ennemmin tai myöhemmin.
-
Luoja yksin noista tietää.
Tuo tärinäominaisuus tuli korkeammilla tuntimäärillä. Semmosilla tunneilla joilla valmetin koneen suuttimet ja pumppu ehkä tarkistetaan suutinkorjaamossa ja jatketaan huoletonta ajoa.
Siinä taas yksi vannoutunut pelle, sen olen oppinut eläessäni että kaikilla tehdään töitä ja kaikkiin tulee vikoja ennemmin tai myöhemmin.
Volvonkin kun sait juur kuntoon niin heti jouduit maksamaan velat :-[
-
Luoja yksin noista tietää.
Tuo tärinäominaisuus tuli korkeammilla tuntimäärillä. Semmosilla tunneilla joilla valmetin koneen suuttimet ja pumppu ehkä tarkistetaan suutinkorjaamossa ja jatketaan huoletonta ajoa.
Siinä taas yksi vannoutunut pelle, sen olen oppinut eläessäni että kaikilla tehdään töitä ja kaikkiin tulee vikoja ennemmin tai myöhemmin.
Volvonkin kun sait juur kuntoon niin heti jouduit maksamaan velat :-[
No mitä tosta Volvosta, onneksi niitä vielä saa. HÄHhäh hää
Piikulla kyllä ois oiva auto, ;)
-
Autosta en tiedä mutta kyllä se lehtitäti kannattaa kesyttää ::)
-
Kahtokaapas maasikamiehet miten valmetti säilyttää arvonsa. Urakointiuutiset lehti sivu 8. heti yläkulmassa.
Ja hinta on alv 0 %
;D
-
Mitenkäs se valmetin arvon säilytys vaikuttaa asiaan?
Voihan sen valmettinsa myydä vaikka museeon?
Valmettimiehet kusettaa vaan toisia valmettimiehiä kun myy paskan yli hintaan.
Ja tyhmähän ei ole se kuka pyytää vaan se kuka maksaa?
-
Kahtokaapas maasikamiehet miten valmetti säilyttää arvonsa. Urakointiuutiset lehti sivu 8. heti yläkulmassa.
Ja hinta on alv 0 %
;D
Hervahan on oikein vallufanaatikko. Onhan se hyvä kun tehdas on lähellä niin saa palauttaa toimimattomat koneet takaisin. Jossain Savossa oli tullu rekalla kone pihaan mutta pakkia ei vaan löytynyt, paluukuormana tehtaalle takaisin.
-
Kahtokaapas maasikamiehet miten valmetti säilyttää arvonsa. Urakointiuutiset lehti sivu 8. heti yläkulmassa.
Ja hinta on alv 0 %
;D
Hervahan on oikein vallufanaatikko. Onhan se hyvä kun tehdas on lähellä niin saa palauttaa toimimattomat koneet takaisin. Jossain Savossa oli tullu rekalla kone pihaan mutta pakkia ei vaan löytynyt, paluukuormana tehtaalle takaisin.
Ajamalla tuoden tuossa tapauksessa kannattaa käydä ajamassa liikenneympyrän kautta niin pääsee ilman pakkia takaisin Suolahteen.
-
Kahtokaapas maasikamiehet miten valmetti säilyttää arvonsa. Urakointiuutiset lehti sivu 8. heti yläkulmassa.
Ja hinta on alv 0 %
;D
Oon täs viimevuosina ostanu kaks uutta Massikkaa ja yhden uuden karhean suoralla kaupalla ja noin 3-4v vanhana 1000-2000h ajettuna myyny suoraan asiakkaalle niin oon saman saanu mitä niistä maksanu.. Että ei oo paljoa arvo laskenu :D Tällä hetkellä esim 5430 ja 6455 tarjouskoneet vanhalla moottorilla on niin edullisia että niistä saa muutaman vuoden päästä vähän ajettuna saman hinnan mitä nyt maksavat, varsinkin kun uusien hinnat nousee merkittävästi kun vaihtuu pian uudet vähäpäästöiset moottorit..
-
Tuo on kieltämättä hyvä saavutus ja tulee edullisia tunteja uuden koneen puikoissa. Hyvä esimerkki myös siitä, että joskus kannattaa myydä ite eikä antaa sitä toisten tehtäviksi.
Tosiaan tuossa ilmoituksessa kaupattiin -84 805 valmettia vaatimattomasti 30800 eurolla alv. 0 ::)
-
Tällä hetkellä esim 5430 ja 6455 tarjouskoneet vanhalla moottorilla on niin edullisia että niistä saa muutaman vuoden päästä vähän ajettuna saman hinnan mitä nyt maksavat, varsinkin kun uusien hinnat nousee merkittävästi kun vaihtuu pian uudet vähäpäästöiset moottorit..
Vaikuttaa aika hyvältä sijoitusvinkiltä. Paljon parempi tää on kuin moni pörssivihje :D
-
Tuo on kieltämättä hyvä saavutus ja tulee edullisia tunteja uuden koneen puikoissa. Hyvä esimerkki myös siitä, että joskus kannattaa myydä ite eikä antaa sitä toisten tehtäviksi.
Tosiaan tuossa ilmoituksessa kaupattiin -84 805 valmettia vaatimattomasti 30800 eurolla alv. 0 ::)
Kai tuo hinta täytyy olla painovirhe? Ei kai me Valmet-fanaatikotkaan sentään noin hulluja makseta vaikka vanha pelti kauniisti kiiltääkin? Vai tuleeko mukana prinsessa ja puoli valtakuntaa.