Onhan hihnaviidakko, ja vielä kehtaavat jotkut väittää Sampoa ainoaksi hihnah*lvetiksi!
Joo tuo on tyypillinen uudempi Dominator 48-58 hihnakartta, eli siinä on vielä pöyhinhankojen ja syylärin rummun hihna lisäksi, omaani verrattuna.
Moottorin päässä on kuin 20 litran öljytynnyrin kokoinen rautarumpu, jossa on tusinan verran uria vieri vieressä, siitä sitten hihnoja lähtee eteen ja alas ja ylöskin (hydrauliikka) . Mielenkiintoinen yksityiskohta on hihnojen vaihtaminen. Moottorilta eteen ja alas lähtee hihnoja/tuplahihnoja, joissa on tiukka suojakouru. Se suojakouru on sillä tavalla kiinni, että sinne peltien väliin pitää ahtautua polvilleen, työkalupakin tason päälle, maassa ei pysty seisomaan kun on alapellit ja kotelot, sitten avaat kourun läpi menevän pultin, niin sieltä kourun väistä putoaa se holkki, jonka sovittaminen sinne väliin onkin kasatessa aika tympivää. Läpipultit ovat siis hihnan takana, ja holkki estää kourun lytistymisen kasaan.
Ja koko homma tehdään kyyristelleen yhden polven varassa ,kädet ylhäällä, koska ei käsiä saa alaskaan hydrauliikkaputkinipun takia. Avaimet hampaissa.
Semmoinen ihan sampomainen ratkaisu, mutta ei ole, kun väri on vihreä.
-SS-