Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia N103 Hitech5  (Luettu 99913 kertaa)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4409
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Tuntematta rakennetta sen enempää, niin paluuputki pitäisi aina saada menemään öljypinnan alle.

Muuten öljyyn sekoittuu ilmaa, jota ei kaivata pumppuun eikä systeemiin muutenkaan.

Esiohjaukselta tuleva määrä lienee niin pieni että em. säännöstä voinee poiketa...

Viimeksi muokattu: 28.11.14 - klo:12:36 kirjoittanut metsajussi

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Mitenkä olette kitostelleet venttiilipöytiä kiinni tuonne ännän koppiin?

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Tuntematta rakennetta sen enempää, niin paluuputki pitäisi aina saada menemään öljypinnan alle.

Muuten öljyyn sekoittuu ilmaa, jota ei kaivata pumppuun eikä systeemiin muutenkaan.

Esiohjaukselta tuleva määrä lienee niin pieni että em. säännöstä voinee poiketa...

Vasemman takabanjon päällä on nostosylinterien ylivuodon (???) paluuputki, siihen kuulema saapi haaroteltua tuon esiohjauksen vapaan paluun. elikkä siihen sitä käyn siis rakentelemaan.

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Mitenkä olette kitostelleet venttiilipöytiä kiinni tuonne ännän koppiin?

Ite asentelen esiohjauskahvoja koppiin.. siinä takaikkunan ja alaikkunan välissä on aika vankan tuntunen "palkki", mihin takaikkunan kahva kiinnittyy, heitin siitä päältä suojamuovin mäkeen ja tarkotus olis pulttailla kahvojen telineet siihen suoraan kiinni.. äkkiseltään ei kyl tule oikeen mitää ajatusta miten sinne ohjaamoon mekaanisen pöydän sais tungettua. Mikäli täälä ei kukaan tiedä, niin helpoin tapa saaha ajatuksia moisesta on kysyä suoraan valtran huoltomiehiltä nehän niitä jonkunverran on kait asennelleet.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Luulen että mekaanisen venttiilipöydän asentamiseksi pitää ännästä irrottaa alempi takaikkuna ja korvata se pellistä väännetyllä kotelolla johon mekaanisen pöydän pulttaa vivut ulkoapäin pujottamalla.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65734
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
kuin tuollaisen homman hoitaa kun käyttö kärrillä ja kuormaimella olis satunnaista ja lyhytaikaista?   itellä on keslan monivipuhässäkän laitto fiuden takaikkunan taakse omalle orrelle joka hyvin esillä, jo aikamoinen ponnistus saati sitten tuo pellintaakse äheltäminen.    vai eikö kukaan muu käytä kuormainta satunnaisesti lyhyitä muutaman päivän jaksoja?

kenni_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
kuin tuollaisen homman hoitaa kun käyttö kärrillä ja kuormaimella olis satunnaista ja lyhytaikaista?   itellä on keslan monivipuhässäkän laitto fiuden takaikkunan taakse omalle orrelle joka hyvin esillä, jo aikamoinen ponnistus saati sitten tuo pellintaakse äheltäminen.    vai eikö kukaan muu käytä kuormainta satunnaisesti lyhyitä muutaman päivän jaksoja?

Todellakin käyttää. Ja Nokan kärryyn saakin ihan superkätevän pikakiinnikkeillä olevan irroituksen. 2 min niin kärry on perässä. Kahvat kiinteesti asennetti traktorin hyttiin. Ei haittaa normaalia käyttöö mitenkään.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Joskus laitoin kuvia tänne kuinka poronsarvipöytä asennetaan Ännään ja hyvin ergonomisesti.Pöydästä kannattaa purkaa tehtaan häkkyrät pois ja alapuolelle pöydän sivuilla olevien reikien ja korvakkeiden avulla leveä latta ,jonka pässä reikiä vierivieressä (säätöä varten)
siitä siipipulteilla rautaan joka on työntövarren ylimmän korvakkeen
kohdalla tapilla ja saa tukensa työntövarren ylöspysymisen raudan  traktorin puoleisesta korvakkeesta.ikkuna pitää poistaa ja muuttaa siipipulteilla kiinnitettäväksi.
Siipipultti on yhtä kuin jenkatangon pätkä johon on laitettu ensin normaali nyloxmutteri ja sen jälkeen siipimutteri,sitten jenkatangon pää on lommatti pistepuikolla niin ettei siipimutteri aukea vaan jenkakatappi aukeaa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Vieläkö on kuva tallessa? jos on niin laitatko uudestaan.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Vieläkö on kuva tallessa? jos on niin laitatko uudestaan.
Jos löydän pistän sen tänne.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
kuin tuollaisen homman hoitaa kun käyttö kärrillä ja kuormaimella olis satunnaista ja lyhytaikaista?   itellä on keslan monivipuhässäkän laitto fiuden takaikkunan taakse omalle orrelle joka hyvin esillä, jo aikamoinen ponnistus saati sitten tuo pellintaakse äheltäminen.    vai eikö kukaan muu käytä kuormainta satunnaisesti lyhyitä muutaman päivän jaksoja?
just sen takia kiinteä paketti,valmet655t ja patu 655 ;)
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

jth1976

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
No niin vihdoin ja viimein ehti metsäkärryä perään sovittelemaan.  Tuli vastaan ongelma, ilmeisesti mallia "mikset selvittänyt etukäteen". Eli vanhassa oli ensimmäisessä hydraulilohkossa asentolukitus ulos, joka käytössä kärrin kanssa. Nyt uudesta sellaista ei löydy.  Neljälohkoa kyllä on, mutta asenolukitus on lisälohkoissa ainoastaan 4ssä, joka on metsäkärryn vetoa varten(keskellä uiva asento, lukitukset molempiin suuntiin)

3ssa on pito keskellä, uiva laidassa ja siinä aisankäännön paikka. Aisa olisi voinut olla myös 2ssa, jossa uiva myös laidassa.
Sähköinen kolmitie neloseen olisi yksi ratkaisu, tosin tulisi aiheuttamaan tahattomia tilanteita, että napsauttaa kytkimen takas nelosen normiliittimiin ja avot rullat olisi saman tien pyörien välissä ja traktori liikkeellä, ei hyvä.
Muita ratkaisuja kuin vaihtaa yksi venttiili toisenlaiseksi?
Harrastuksien pitää maksaa, jotta ei näytä niin köyhältä.

Lassukka

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Kyllä pitäis olla ykköslohkossa asennon lukitus. Ohjaamosta vaihekepin takaa luukku auki ja siinä pitäs olla pyöritettävä nuppi josta saa lukituksen päälle. Tämä ei siis ole sama kuin yksi-toimiseksi säätönuppi. Ohjekirja kai neuvoo kanssa...

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
... Tuli vastaan ongelma, ilmeisesti mallia "mikset selvittänyt etukäteen". Eli vanhassa oli ensimmäisessä hydraulilohkossa asentolukitus ulos, joka käytössä kärrin kanssa. Nyt uudesta sellaista ei löydy.

Jos kyseessä on mekaaninen venttiili, niin perinteinen naru- tai rautalankaratkaisu. Mikäli luonto antaa myöden...  :-X 

Kalliita mutta myös tehoa tuovia ehdotuksia: jälkiasenteinen nokkapumppu, jonka tuotolla käytetään vain kuormainta. Tai kuormaimeen oma öljysäiliö ja voa-akselille pumppu.

jth1976

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Tunnustan, jopa lukeneeni manuaalia useampaakin kertaan... ;) mutta ei tuosta kyllä kerro mitään, pelkästään yksitoimiseksi muuttamisesta.

Pitänee kysellä huomenna huoltomieheltä jos osaa kertoa. Naru/Rautalanka on ihan varteenotettava vaihtoehto, sillä tuo ongelma tuli hoidettua 702:sen kanssa, jolloin ensimmäinen kuormaaja Normetin vinssin päällä tuli taloon.
Harrastuksien pitää maksaa, jotta ei näytä niin köyhältä.