Täydennystä aloitukseen ja vastauksia kysymyksiin.
Ensimmäinen koeajo 182 Directillä syksyllä ei täysin vakuuttanut minua. Syynä varmaan se kun myyjä ei täysin hallinnut laitetta ja osannut kertoa ja näyttää ominaisuuksia. Sitten pääsin tehtaalle koeajamaan 142:ta. Siellä osasivat kertoa ja näyttää miten laite toimii.
Etujousitus on Fendtistä lainattu ja se on sieltä takapäästä tuettu. Toivottavasti kestää, sillä koneella paljon ek käyttöä. Talvisin kuormaimessa kiikutetaan n. tonnin painoista lisäsiipi nivelauraa. Teollisuusakselin koneeseen olisi saanut mutta sen yhteydessä ei saa etujousitusta.
Tieajossa käytän D aluetta. Nykimistä ajossa ei juurikaan ole. Sen kyllä kuulee, että voimansiirrossa jotain tapahtuu mutta se ei tunnu. Eikä ne äänetkään häiritseviä ole. Sitä automaattivaihtoa C ja D alueen välillä en ole käyttänyt. Enimmäkseen olen ajanut eco asennossa ja käytännössä moottorin kierrokset ei ole noussut yli 1800 kuin moottorijarrutuksessa. C aluetta, jonka nopeus 0-26, käytän auratessa. Joillain isommilla pihoilla myös D aluetta. C alueella suunnanvaihto nopeampi ja kaiketi hyötysuhde parempi. Power asennossa kiihtyvyys vähän parempi, mutta käyttää myös enemmän kierroksia. Voimansiirron jättämää voi myös säätää. Koppi on kyllä hiljainen. Väliajossakin koneessa n 1700 kierrosta. Kulkuja 53.
Kylmäominaisuuksista sen verran, että aina lähtenyt käyntiin ja liikkeelle. Tosin lähdöt aina lämpimästä hallista
Kovimmillaan mittari näyttänyt 27 astetta pakkasta työskennellessä. Hydrauliikan lämmöt laskee vähän turhan alas jos kuormain käyttämättä jonkun aikaa.
Hydrauliikan säädöt samanlaiset kuin Advancessa, eli 4 takalohkoa ja 2 (3) etulohkoa ohjelmoitavissa. Lisäksi power beyond.