Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe XC90  (Luettu 17722 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: XC90
Vikatilastojen kruunaamaton kuningas tämä 90.
VW tourage V10 siinä olisi autoa kummasti ja on luotettava tekniikka.
Eiks nykyään enää myydä maastureita kun pitää näitä citymaastureita hankkia??? 

roadman

  • Vieras
Vs: XC90
Metsätys kaverilla noita oli 2 kpl joista 40t kohdalla ajotietokone ja 100t kohdalla etupään puslat sököt molemmista autoista. v...tuuntu ja vaihto 3,2 pajeroon nyt sillä takan yli 200t kilometriä ilman suurempai ongelmia. Niin kuin edellinen jo sanoi, jos tuon kokoluokan auton haluat niin kunnon maasturi. eikä mitään leluja.
Omakin pajero 12v ja 20tkm vaille 400tkm ja meillä olo aikaan vaihdettu jarrulevyt, pyöränlaakerit ja kytkin remontti noin 300t km kohdalla. nyt pitäis uusia tuuilasin pyyhkimien vivusto alkaa olla väljää sielläkin.

Omakohtainen kommentti tuollainen pajerokin pesee mennen tullen nuo volvon tekeleet jos kestävyys otetaan mittapuuksi.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: XC90
Saksalaisen ADAC:in 2011 vikatilastossa joka siis koskee enimmäkseen tiellejäämisiä, volvo on edustettuna kahdessa luokassa, keskiluokassa S40/V50 ja isossa luokassa S60/S70/S80/V70. Ja molemmissa oman luokkansa huonoin auto.

http://www.adac.de/sp/presse/_mmm/jpg/Pannenstatistik%202011_124178.JPG

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: XC90
Todennäköisesti 99% noita ei maastossa käytetä eikä ne sinne ole tarkoitettukaan, mutta on se kaupungissakin liukkaalla paljon mukavampi, kun tavallinen henkilöauto, ei jää risteykseen suhisemaan, vaan poistuu paikalta. Mutta on siinä toinenkin puoli, eli risteykseen tullessa pitää muistaa, että massa ei pysähdy, menee kyllä suhisten risteyksestä läpi jarrut pohjassa ;) Mulla ei volvoa koskaan ole ollut ja siihen en mitään kommentoi, mä vetelen tuota klapukärryä ~50 tuhatta kilsaa vuodes tuolla "huihailla", kitkat alla ympäri vuoden, eikä tulis muuta mieleenkään laittaa alle, kuin joka sysky uudet brigestonen kitkakumit, juhannuksen tietämillä heitän aina etupyörät taa, niin menee just tänne syksyyn.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: XC90
Kerro toki, että miksi ajat kitkoilla kesällä? Jännitystä elämään kenties?

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: XC90
Joka talvelle uudet kumit, kesällä ne menee loppuun tuolla ajomäärällä, eli renkaita kuluu suurinpiirtein samanverran verrattuna kaksiin ja nuo on äänettömämmät, kuin tavalliset kesärenkaat, mitään jännittävää niillä ajelemisessa en ole huomannut, kuin joskus kevät talven sohjokeleille muutaman kerran on ollut tilapäisesti jarrutuksessa nastoja ikävä. Lisäksi ei ole sitten virkavallallakaan mitään sanomista. Jos olis talvella autos nastat täytyis jarrullises kärryskin olla, mutta 195/55*13c tyypin rengasta on ainoastaan ms merkinnällä, ei sinällään mikään romanttinen vedettävä, kun rengaspaine 6.5 baria  :o

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: XC90
Mihin tarvit maasturia?
Miten XC90 liittyy maasturiin?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: XC90
Joka talvelle uudet kumit, kesällä ne menee loppuun tuolla ajomäärällä, eli renkaita kuluu suurinpiirtein samanverran verrattuna kaksiin ja nuo on äänettömämmät, kuin tavalliset kesärenkaat, mitään jännittävää niillä ajelemisessa en ole huomannut, kuin joskus kevät talven sohjokeleille muutaman kerran on ollut tilapäisesti jarrutuksessa nastoja ikävä. Lisäksi ei ole sitten virkavallallakaan mitään sanomista. Jos olis talvella autos nastat täytyis jarrullises kärryskin olla, mutta 195/55*13c tyypin rengasta on ainoastaan ms merkinnällä, ei sinällään mikään romanttinen vedettävä, kun rengaspaine 6.5 baria  :o
Kyllä saa nastoilla ko. rengasta. Ainakin V70 visco tekniikkaan perustuvana ei vedä paikaltaan lähtiessä takapyörillään yhtään! Auto lisäksi toimii kuten Volvo on sen tarkoittanut ;D
pessimisti ei pety!

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: XC90
Kyllä saa nastoilla ko. rengasta. Ainakin V70 visco tekniikkaan perustuvana ei vedä paikaltaan lähtiessä takapyörillään yhtään! Auto lisäksi toimii kuten Volvo on sen tarkoittanut ;D
[/quote]

Täälläpäin ainakin kaikki rengaskauppiaat nosti kädet pystyyn, tavallista rengasta kyllä saa mutta tuo c-tekee siitä aika harvinaisen, ekan kerran, kun multa meni kärrystä rengas niitä ei ollut koko suomessa, ruotsista saatiin yks, viikonpäästä. Sanoin rengasliikkees, että mä en kulje kyselemäs mitä ne tänään maksaa, kunhan tiedän mistä niitä saa heti, että kato, että sulla on niitä aina mua varten yks sarja varastos, kaks viimekertaa,  kun huomasin, että on taas kummi päältä halkeemassa soitin matkalta kuorma päällä, että olen tulos, hallin ovet aukes, kun ajoin pihaan ja ukot alko vaihtaa rengasta mä kävin kassalla ja jatkoin matkaa ;D Eli nyt palvelu pelaa niin, kun sen pitää.

Viimeksi muokattu: 15.10.12 - klo:22:23 kirjoittanut Klapikauppias

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: XC90
Kyllä saa nastoilla ko. rengasta. Ainakin V70 visco tekniikkaan perustuvana ei vedä paikaltaan lähtiessä takapyörillään yhtään! Auto lisäksi toimii kuten Volvo on sen tarkoittanut ;D

Täälläpäin ainakin kaikki rengaskauppiaat nosti kädet pystyyn, tavallista rengasta kyllä saamu tuo c-tekee siitä aika harvinaisen, ekan kerran, kun multa meni kärrystä rengas niitä ei ollut koko suomessa, ruotsista saatiin yks, viikonpäästä. Sanoin rengasliikkees, että mä en kulje kyselemäs mitä ne tänään maksaa, kunhan tiedän mistä niitä saa heti, että kato, että sulla on niitä aina mua varten yks sarja varastos, kaks viimekertaa,  kun huomasin, että on taas kummi päältä halkeemassa soitin matkalta kuorma päällä, että olen tulos, hallin ovet aukes, kun ajoin pihaan ja ukot alko vaihtaa rengasta mä kävin kassalla ja jatkoin matkaa ;D Eli nyt palvelu pelaa niin, kun sen pitää.
[/quote]
Se on todennäköisesti sama M+S pinta nastoilla, ei ole vielä renkaat tullu.
pessimisti ei pety!

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: XC90
Eli joku ammuskelee siihen ite aikansa kuluksi nastoja, ei niissä ainakaan valmiita reikiä ole :D Kyllähän noita muutama firma valmistaa, ainakin mulla on kahden eri merkkistä pyörää nyt alla ja ensimmäiset oli vielä kolmatta, kaikki lienee jostain "aasianmaista".

Viimeksi muokattu: 15.10.12 - klo:22:28 kirjoittanut Klapikauppias

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: XC90
Eli joku ammuskelee siihen ite aikansa kuluksi nastoja, ei niissä ainakaan valmiita reikiä ole :D Kyllähän noita muutama firma valmistaa, ainakin mulla on kahden eri merkkistä pyörää nyt alla ja ensimmäiset oli vielä kolmatta, kaikki lienee jostain "aasianmaista".
Olikohan alle 20€ nastoilla kalliimpi.
pessimisti ei pety!

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: XC90
Eli joku tekee sitä m+s renkaaseen aikansa kuluksi, tarkistin juuri googgelilla, että virallisesti sellaista ei ole olemassakaan, niillä on jopa erivapaus, että saa vetää nastaveturilla tai ilman. Sinällään rengas on aika tyyris jo sellaisenaankin, olikohan viimeks 150 kipale. Eli paljon edullisemmaksi tulisi joku "hiace" kummeilla oleva kippikärry(niitä vielä menee vähemmän), mutta tuossa on etuna mataluus, saa kipattua autotallissa/katoksessa sivulleppäin, lisäksi tuo on vakaa kärry vetää vaikka kolisteleekin ja tärähtelee, mutta ei lähde luikertelemaan hetikään niin helposti, kun isopyöräiset.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: XC90
Eli joku tekee sitä m+s renkaaseen aikansa kuluksi, tarkistin juuri googgelilla, että virallisesti sellaista ei ole olemassakaan, niillä on jopa erivapaus, että saa vetää nastaveturilla tai ilman. Sinällään rengas on aika tyyris jo sellaisenaankin, olikohan viimeks 150 kipale. Eli paljon edullisemmaksi tulisi joku "hiace" kummeilla oleva kippikärry(niitä vielä menee vähemmän), mutta tuossa on etuna mataluus, saa kipattua autotallissa/katoksessa sivulleppäin, lisäksi tuo on vakaa kärry vetää vaikka kolisteleekin ja tärähtelee, mutta ei lähde luikertelemaan hetikään niin helposti, kun isopyöräiset.
Ahaa, katsakonttorilla olivat eri mieltä. Jokatapauksessa aika liukkaat tietyllä kelillä. Vanteineen nastoineen alle 200.
pessimisti ei pety!

JoHaRa

  • Vieras
Vs: XC90
Tuommoisella autolla on kiva ohitella pikkuaudeja ja sillä on kiva kaasutella liikennevaloissa  ;D

Mutta voimaa ja painoa on liikaa -> alustaremontteja noihin on tehty ja tehdään