Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe XC90  (Luettu 17824 kertaa)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: XC90
Alustaremonttien teko on jo niin yleistä muissakin autoissa ettei tuota osaa edes enää viaksi laskea... Hienoja monivarsituentoja ja paljon pieniä puslia. Voi toimiakin tasaisilla saksalaisteillä, mutta suomessa hieman erilaiset tiet ja olosuhteet.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: XC90
Alustaremonttien teko on jo niin yleistä muissakin autoissa ettei tuota osaa edes enää viaksi laskea... Hienoja monivarsituentoja ja paljon pieniä puslia. Voi toimiakin tasaisilla saksalaisteillä, mutta suomessa hieman erilaiset tiet ja olosuhteet.

Alustaremontilla ja alustaremontilla on eroa  ;D

Joskus vaihdetaan tunnissa joku 15€:n pusla 250 000 km:n kohdalla, joskus revitään KAIKKI auki 50 tuhannen välein.. Ja näissä raskaissa autoissa on just noita vaikeita korjauksia. Ja samalla "vaivalla" vaihdetaan laakerit ja iskarit  ::)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: XC90


Juttelin kaverin kanssa joka on ajanut Yarisilla yli 350 tuhatta ja meinaa ajaa niin kauan kuin kestää. Etuiskarit on kertaalleen vaihtanut.  ;D Ei sillä että pitäisin Toyotaa lujana, mutta hyvä esimerkki siitä kun auto on kevyt ja tehty "tasapainoisesti" niin melkoisilla kipoilla ajetaan isoja matkoja.

Mutta kyyti on luonnollisesti jo melko hirveää. Laittaa aikuisen miehen käymään Tena -ostoksilla kun tuollaisella vähän lirvauttaa.  :o
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

JoHaRa

  • Vieras
Vs: XC90
Kaikki pilkkaa aina Opeleita, mutta eka 12€:n pusla piti vaihtaa 380 000 kohdalla. Samalla vaihdoin alkuperäiset iskarit uusiin, jotka toimivat huonommin  :-\

Vanhan "maasturin" alustaan uppoaa rahaa ihan sairaasti  ;D Ikivanhaan vielä enemmän, osista osataan pyytää ihan hyvin.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: XC90
Todennäköisesti 99% noita ei maastossa käytetä eikä ne sinne ole tarkoitettukaan, mutta on se kaupungissakin liukkaalla paljon mukavampi, kun tavallinen henkilöauto, ei jää risteykseen suhisemaan, vaan poistuu paikalta.
Tästä samaa mieltä, talvikelillä ei varsinaisesti ole ollut normaalia henkilöautoa ikävä. Kaksi asiaa joista en enää luovu, automaattivaihteisto ja neliveto. Tai *****ilkaa vaan että eihän se ole oikea neliveto vaan haldex, mutta kun sillä tekniikalla ei ole mulle mitään väliä, paremmin se kuitenkin loskassa kulkee...  ;D

Passattiin joutuu harvase vuosi vaihtamaan jonkun nivelen alakertaan, mutta en sitäkään kovin suurena riesana jaksa pitää. Keskimääräinen kustannus paikallisessa korjaamossa on ollut osa+vaihto noin 150 euroa. Jos tällä huolenpidolla pääsee taas vuoden, tai hyvässä lykyssä kaksikin, eteenpäin niin aika helppoa on.
Nothing is Something Worth Doing

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: XC90
On varmasti eroa eri merkkien välillä puslien kestävyydessä... Saksalaiset ja ruotsalaiset taitaa olla huonoimmasta päästä keskimäärin. Meillä oli just lomittaja jolla oli passat ollut aikaisemmin ja tuumas että siihen sai kerran vuodessa laittaa alustan uusiksi puslien osalta ::) Mulla oli aikaisemmin audi a4 ja siinäkin piti tehdä puslaremppaa pariin otteeseen. Tuntuis joku paikka kolisevan alustassa tässä meidän nykyisessä santassakin. Pitää katella ennen katsastusta mistä johtuu. Ongelmahan näissä kaupunkilaistuneissa maastureissa on tosiaan se että monessa on samat alustarakenteet kuin henkilöautoissa vaikka painoa on huomattavasti enemmän. No onhan tuolla meidän autolla matkaa takana jo reilusti 130 tkm...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: XC90
Siihen ei tarvita katumaasturia että alakerta menee uusiksi. Meilla kiaan on uusittu toinen raidetangonpää, etuvakaajien tukitangot, takatukivarret molemmat, takahelmat pyörien edestä, ja nyt menee toinen raidetangon pää uusiksi ja autolla ajettu 150000km
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Aron Viestitin

  • Vieras
Vs: XC90
Noissa kaupunkimaastureiden nelivedoissa on isot erot. Parhaimmat taitaa olla mitukan outlander ja sen ranskalaiset serkut sekä nissan x-trail. Subarulla ja land roverilla ainakin perinteetkin velvoittaisi tekemään hyvän nelivedon ???

Allekirjoitetaan tämä. Mulla oli ennen Land Rover Freelander II jossa siis periaatteessa sama haldex kuin nykyisessä XC Volvossani. Ero on hämmästyttävän iso, Volvo on liukkaalla paljon levottomampi. Jotenkin Lantikassa on osattu ohjauslogiikka tehdä niin hyvin että melkein vastaa oikeaa nelivetoa.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: XC90
Passattiin joutuu harvase vuosi vaihtamaan jonkun nivelen alakertaan, mutta en sitäkään kovin suurena riesana jaksa pitää. Keskimääräinen kustannus paikallisessa korjaamossa on ollut osa+vaihto noin 150 euroa. Jos tällä huolenpidolla pääsee taas vuoden, tai hyvässä lykyssä kaksikin, eteenpäin niin aika helppoa on.

Juu, tuttua on tuo meidänkin Pasuunassa. Mutta päätin tehdä kokeilun muutama vuosi sitten, ostin koko setin etupäähän Lemförderiltä, vaikka vaihtaa olisi tarvinnut taas vain yksi osa. Nyt on saanut ajaa muutaman vuoden ilman remontteja. Ja kun aikaa ei kuitenkaan kaikkien vaihtamiseen kerralla mene hirvittävän paljon enempää kuin yksittäisen vaihtamiseen, niin mun mielestäni oli kyllä hyvinkin kannattava veto.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: XC90
Vikatilastojen kruunaamaton kuningas tämä 90.
VW tourage V10 siinä olisi autoa kummasti ja on luotettava tekniikka.
Niin tuo ysikymppinen on ollut tosi vikainen se jopa pääsi viiden epäluotettavimman auton joukkoon elokuussa se jos mikään on tuon hintaselle autolle saavutus,ehkä heikon volvo mitä on tehty ikinä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

roadman

  • Vieras
Vs: XC90
Tuoreet terveiset ruottin maalta.Volvoon älä koske kahta metriä lyhyemmällä kepillä.
 ;D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26261
  • vastustan
Vs: XC90
Siihen ei tarvita katumaasturia että alakerta menee uusiksi. Meilla kiaan on uusittu toinen raidetangonpää, etuvakaajien tukitangot, takatukivarret molemmat, takahelmat pyörien edestä, ja nyt menee toinen raidetangon pää uusiksi ja autolla ajettu 150000km
Taas osuu pilkka omaan nilkkaan, sinähän apilaksen kans vertaat mielellään suomalaista duunaria korealaiseen ;D ;D ;D ;D

Mut mitä auton alustaan tulee niin heikon tien varressa  asuvan kannattaa ostaa semmonen auto jossa edessä mac perssonin pyöräntuenta ja takana jonkin lainen jäykkä akseli tai yhdysheiluri vai mikä piru se oli nimeltään...  osat on halpoja, ratas ei oo kieros pienestä routamontusta ja joka nupinvaihdon älkeen ei tartte pulittaa muutamaa kymppiä pyörien suuntauksesta ja yleensä ottaen ajo-ominaisuudet huonoissa olosuhteissa on sitä paremmat mitä yksinkertaisemmat alustarakenteet ovat ;) ;) ;) ;)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

roadman

  • Vieras
Vs: XC90
Siihen ei tarvita katumaasturia että alakerta menee uusiksi. Meilla kiaan on uusittu toinen raidetangonpää, etuvakaajien tukitangot, takatukivarret molemmat, takahelmat pyörien edestä, ja nyt menee toinen raidetangon pää uusiksi ja autolla ajettu 150000km
Taas osuu pilkka omaan nilkkaan, sinähän apilaksen kans vertaat mielellään suomalaista duunaria korealaiseen ;D ;D ;D ;D

Mut mitä auton alustaan tulee niin heikon tien varressa  asuvan kannattaa ostaa semmonen auto jossa edessä mac perssonin pyöräntuenta ja takana jonkin lainen jäykkä akseli tai yhdysheiluri vai mikä piru se oli nimeltään...  osat on halpoja, ratas ei oo kieros pienestä routamontusta ja joka nupinvaihdon älkeen ei tartte pulittaa muutamaa kymppiä pyörien suuntauksesta ja yleensä ottaen ajo-ominaisuudet huonoissa olosuhteissa on sitä paremmat mitä yksinkertaisemmat alustarakenteet ovat ;) ;) ;) ;)

Hehhheh että tosta jääviljelijän tekstisä sais aika mehukkaan vastauksen mutta kun ei sisälly  aiheeseen  ;D ;D ;D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26261
  • vastustan
Vs: XC90
Siihen ei tarvita katumaasturia että alakerta menee uusiksi. Meilla kiaan on uusittu toinen raidetangonpää, etuvakaajien tukitangot, takatukivarret molemmat, takahelmat pyörien edestä, ja nyt menee toinen raidetangon pää uusiksi ja autolla ajettu 150000km
Taas osuu pilkka omaan nilkkaan, sinähän apilaksen kans vertaat mielellään suomalaista duunaria korealaiseen ;D ;D ;D ;D

Mut mitä auton alustaan tulee niin heikon tien varressa  asuvan kannattaa ostaa semmonen auto jossa edessä mac perssonin pyöräntuenta ja takana jonkin lainen jäykkä akseli tai yhdysheiluri vai mikä piru se oli nimeltään...  osat on halpoja, ratas ei oo kieros pienestä routamontusta ja joka nupinvaihdon älkeen ei tartte pulittaa muutamaa kymppiä pyörien suuntauksesta ja yleensä ottaen ajo-ominaisuudet huonoissa olosuhteissa on sitä paremmat mitä yksinkertaisemmat alustarakenteet ovat ;) ;) ;) ;)

Hehhheh että tosta jääviljelijän tekstisä sais aika mehukkaan vastauksen mutta kun ei sisälly  aiheeseen  ;D ;D ;D
keskustelujen laaja-alaisuushan on agronetin yksi lukemattomista valteista ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: XC90
Tuoreet terveiset ruottin maalta.Volvoon älä koske kahta metriä lyhyemmällä kepillä.
 ;D

Geely.     ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."