Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe XC90  (Luettu 17845 kertaa)

roadman

  • Vieras
Vs: XC90
Alustaremonttien teko on jo niin yleistä muissakin autoissa ettei tuota osaa edes enää viaksi laskea... Hienoja monivarsituentoja ja paljon pieniä puslia. Voi toimiakin tasaisilla saksalaisteillä, mutta suomessa hieman erilaiset tiet ja olosuhteet.

Alustaremontilla ja alustaremontilla on eroa  ;D

Joskus vaihdetaan tunnissa joku 15€:n pusla 250 000 km:n kohdalla, joskus revitään KAIKKI auki 50 tuhannen välein.. Ja näissä raskaissa autoissa on just noita vaikeita korjauksia. Ja samalla "vaivalla" vaihdetaan laakerit ja iskarit  ::)

 niin on eroa ja eroa. Tuolla meidän murrosikään tulevalla pajerolla päästelty lähes 400t km, eikä ole alustaan vaihdettu puslan puslaa. Toissa vuonna katsastusmies  vinkkas että takapuolen puslia pitäis uusia jotta menee seuraavan kerran läpi. Läpi meni, eikä niitä puslia vaihdettu. joka päivä rummutaan sorateitä hurumykke.

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: XC90
Alustaremonttien teko on jo niin yleistä muissakin autoissa ettei tuota osaa edes enää viaksi laskea... Hienoja monivarsituentoja ja paljon pieniä puslia. Voi toimiakin tasaisilla saksalaisteillä, mutta suomessa hieman erilaiset tiet ja olosuhteet.

Alustaremontilla ja alustaremontilla on eroa  ;D

Joskus vaihdetaan tunnissa joku 15€:n pusla 250 000 km:n kohdalla, joskus revitään KAIKKI auki 50 tuhannen välein.. Ja näissä raskaissa autoissa on just noita vaikeita korjauksia. Ja samalla "vaivalla" vaihdetaan laakerit ja iskarit  ::)

 niin on eroa ja eroa. Tuolla meidän murrosikään tulevalla pajerolla päästelty lähes 400t km, eikä ole alustaan vaihdettu puslan puslaa. Toissa vuonna katsastusmies  vinkkas että takapuolen puslia pitäis uusia jotta menee seuraavan kerran läpi. Läpi meni, eikä niitä puslia vaihdettu. joka päivä rummutaan sorateitä hurumykke.

Maaseudun autoiksi maasturit(oikeat)on tarkoitettukin.Krosoverit on satunnaisia mökilläkäyntejä varten.Saa sitten viikolla työpaikalla kehua että mun äksee menee siitä kun maalaisten traktoritkin.
Voi miten se puskee läpi auraamattoman mökkitien,tiäksä!
Mulla on ittellä ryskäautona Dodge Ram 1 ja se on tehty aikoinaan kestämään.Kulutus on hieman suurenlainen ja Nissan Kubistarilla käytännössä liikun.

realisti

  • Vieras
Vs: XC90
Itte en pärjäisi ilman nelivetoa. Nyt on ajossa letukka -04 mallia, paljon tulee sellaista keikkaa että tarttee ajaa nelivedolla. Toisena autona menee ihan hyvin takatuuppari, mutta seuraavassa vaihdossa taidan senkin tilalle etsiä 4-maticin.

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: XC90
Itte en pärjäisi ilman nelivetoa. Nyt on ajossa letukka -04 mallia, paljon tulee sellaista keikkaa että tarttee ajaa nelivedolla. Toisena autona menee ihan hyvin takatuuppari, mutta seuraavassa vaihdossa taidan senkin tilalle etsiä 4-maticin.

Jenkki pickupilla vetää 4-wd:llä aivan uskomattomalla voimalla.Ja kantavuus on oikeesti tupla mitä luvataan.Jos mulla olisi rahaa niin hankkisin uudemman Dodgen Cumminsin moottorilla.Nykypelissä on 6l v8 pensa ja kulutus on n.14l/100km.Enemmänkin menisi.

realisti

  • Vieras
Vs: XC90
6.6 duramax vie sekalaisessa työhommassa n.10 litraa, eli saman verran kuin l200 mitsu. Tällä hetkellä tuntuu todella asialliselta peliltä, vaikka en mikään "jenkkimies" olekaan.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: XC90
Siihen ei tarvita katumaasturia että alakerta menee uusiksi. Meilla kiaan on uusittu toinen raidetangonpää, etuvakaajien tukitangot, takatukivarret molemmat, takahelmat pyörien edestä, ja nyt menee toinen raidetangon pää uusiksi ja autolla ajettu 150000km
Taas osuu pilkka omaan nilkkaan, sinähän apilaksen kans vertaat mielellään suomalaista duunaria korealaiseen ;D ;D ;D ;D

Mut mitä auton alustaan tulee niin heikon tien varressa  asuvan kannattaa ostaa semmonen auto jossa edessä mac perssonin pyöräntuenta ja takana jonkin lainen jäykkä akseli tai yhdysheiluri vai mikä piru se oli nimeltään...  osat on halpoja, ratas ei oo kieros pienestä routamontusta ja joka nupinvaihdon älkeen ei tartte pulittaa muutamaa kymppiä pyörien suuntauksesta ja yleensä ottaen ajo-ominaisuudet huonoissa olosuhteissa on sitä paremmat mitä yksinkertaisemmat alustarakenteet ovat ;) ;) ;) ;)

Mersu meni pilalle kun Suomessa rupeavat tekemään ;D ;D ;D ;D ;D

Kyllä tuossa meidän kylätiellä pystyy ihan hyvin 80-100 ajamaan. No onhan toiset tekee autoja toiset säilykepurkkeja. Euroopassa ja aasiassa tehdään niitä säilykepurkeja ja amerikoissa autoja.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: XC90
6.6 duramax vie sekalaisessa työhommassa n.10 litraa, eli saman verran kuin l200 mitsu. Tällä hetkellä tuntuu todella asialliselta peliltä, vaikka en mikään "jenkkimies" olekaan.


Jenkillä saa ajaa kahdestaankin, eikä siinä ole kypäräpakkoa. ;D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Greenpwr

  • Vieras
Vs: XC90
Mersu meni pilalle kun Suomessa rupeavat tekemään...

 ...ei kai tuo yli kymmenen vuotiaisiin vaikuta?

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: XC90
Itse tykkään ottaa nelikon hyödyt kotiin ja karsia ne haittapuolet minimiin. Tästäsyystä on perheessä 2 torsen nelikkoa, niissä voimansiirto kestää, mutta toisaalta siellä ei ole "puoltatonnia" rautaa pyörimässä, joten kulutuslisä on minimaalinen. Esim. emännän tdi passatti vei vakiotällissä alle 5 matka-ajossa helposti. Ittellä kohta 25 vuotias Audi vie viitoskoneella vähemmän bensaa kuin mikään etuvetoinen vastaavanlaisella motilla varustettu Volvo.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: XC90
Maasturissa on runko ja jäykkä takaakseli! Esim. uusi Land Cruiser ja on luotettavuus tilastoissa hiukan eripäässä ku vollet tai volsut ;D
Oon vaatimaton!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: XC90
Nelivetomaasturi on ehdoton,on niin mukava kuhauttaa laanille kun menee hakkuulle.Alennusvaihde pitää olla .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: XC90
Maasturissa on runko ja jäykkä takaakseli! Esim. uusi Land Cruiser ja on luotettavuus tilastoissa hiukan eripäässä ku vollet tai volsut ;D

No torsen tasuri on siinäkin, joten jos olisi A. rahaa ja B. tarvetta maastokelpoiselle autolle, joka vetää tarvittaessa eleettömästi tonneja kuormaa, niin lantaruisku vois olla varteenotettava vaihtoehto. Yllättävän näppärä peli ajolleen, ollakseen täysverinen maastoauto.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: XC90
Maasturissa on runko ja jäykkä takaakseli! Esim. uusi Land Cruiser ja on luotettavuus tilastoissa hiukan eripäässä ku vollet tai volsut ;D

No torsen tasuri on siinäkin, joten jos olisi A. rahaa ja B. tarvetta maastokelpoiselle autolle, joka vetää tarvittaessa eleettömästi tonneja kuormaa, niin lantaruisku vois olla varteenotettava vaihtoehto. Yllättävän näppärä peli ajolleen, ollakseen täysverinen maastoauto.
Land criusen heikoin lenkki on moottori ,kansi ongelmat .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: XC90
Maasturissa on runko ja jäykkä takaakseli! Esim. uusi Land Cruiser ja on luotettavuus tilastoissa hiukan eripäässä ku vollet tai volsut ;D

No torsen tasuri on siinäkin, joten jos olisi A. rahaa ja B. tarvetta maastokelpoiselle autolle, joka vetää tarvittaessa eleettömästi tonneja kuormaa, niin lantaruisku vois olla varteenotettava vaihtoehto. Yllättävän näppärä peli ajolleen, ollakseen täysverinen maastoauto.
Land criusen heikoin lenkki on moottori ,kansi ongelmat .

Tekisi mieli sanoa että höpöhöpö. Pajeron kansi laukeaa sitten kun kilometrejä on mittarissa 400 000. Lantikan kansi ei hajoa vielä sitten. Pellit hajoaa. Pajorosta hajoaa takarunko, vauhtipyörä ja se se kansi.

Lantikka on paskapeltisenä aivan ylihintainen. Samalla hintaa saa 3 paskaa Pajeroa.

Lantikka imee ainetta paljon enemmän kun Pajero joka on henkilöautomaisempi. Plussaa Lantikalle mahdollinen etuvinssi ja HJ61:n täyslukot.

Renkaat on sitten A ja O. Maastokelposta autoa ei ole näillä perusrenkailla.

Aihe vähän karkasi oikeisiin maastureihin.

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 589
Vs: XC90
Hinurinlavalla tänään iissä (kärkkäisen pihassa) näin ko volvon,pellit oli ehjät eli varmaanki tekninen vika.