Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe XC90  (Luettu 17827 kertaa)

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: XC90
Maasturissa on runko ja jäykkä takaakseli! Esim. uusi Land Cruiser ja on luotettavuus tilastoissa hiukan eripäässä ku vollet tai volsut ;D

No torsen tasuri on siinäkin, joten jos olisi A. rahaa ja B. tarvetta maastokelpoiselle autolle, joka vetää tarvittaessa eleettömästi tonneja kuormaa, niin lantaruisku vois olla varteenotettava vaihtoehto. Yllättävän näppärä peli ajolleen, ollakseen täysverinen maastoauto.
Land criusen heikoin lenkki on moottori ,kansi ongelmat .

Kyllä näis uusissa on noi suutinten tiivisteet mitä vaihdettu takuuseen se ongelma eikä kansi. Noiden tiivisteiden takia on koneita lopulta kilahtanutkin. Torsen on juu mutta saa lukittua kun esim. monet muut "nelivedot" ei sisällä mitään namiskoja kuljettajan käytettäväksi.

Tossa jo Hj:sta puhuttiin mut ne on vähissä ku vero pahimmillaan tonnin luokka/vuosi ja on Esabilla tehty "vikakoodinlukua" riitävästi.
Oon vaatimaton!

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4426
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: XC90

Tekisi mieli sanoa että höpöhöpö. Pajeron kansi laukeaa sitten kun kilometrejä on mittarissa 400 000. Lantikan kansi ei hajoa vielä sitten. Pellit hajoaa. Pajorosta hajoaa takarunko, vauhtipyörä ja se se kansi.

Lantikka on paskapeltisenä aivan ylihintainen. Samalla hintaa saa 3 paskaa Pajeroa.

Lantikka imee ainetta paljon enemmän kun Pajero joka on henkilöautomaisempi. Plussaa Lantikalle mahdollinen etuvinssi ja HJ61:n täyslukot.


Mua sekoittaa tässä kun olen tottunut että Lantikka on semmoinen Land Rover eikä tojota cruiseri :-)
Kaverilla oli tuollainen oikea Lantikka ja se oli kyllä aika työkalu.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: XC90

Tekisi mieli sanoa että höpöhöpö. Pajeron kansi laukeaa sitten kun kilometrejä on mittarissa 400 000. Lantikan kansi ei hajoa vielä sitten. Pellit hajoaa. Pajorosta hajoaa takarunko, vauhtipyörä ja se se kansi.

Lantikka on paskapeltisenä aivan ylihintainen. Samalla hintaa saa 3 paskaa Pajeroa.

Lantikka imee ainetta paljon enemmän kun Pajero joka on henkilöautomaisempi. Plussaa Lantikalle mahdollinen etuvinssi ja HJ61:n täyslukot.


Mua sekoittaa tässä kun olen tottunut että Lantikka on semmoinen Land Rover eikä tojota cruiseri :-)
Kaverilla oli tuollainen oikea Lantikka ja se oli kyllä aika työkalu.

Juuri näin!
Oon vaatimaton!

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: XC90

Tekisi mieli sanoa että höpöhöpö. Pajeron kansi laukeaa sitten kun kilometrejä on mittarissa 400 000. Lantikan kansi ei hajoa vielä sitten. Pellit hajoaa. Pajorosta hajoaa takarunko, vauhtipyörä ja se se kansi.

Lantikka on paskapeltisenä aivan ylihintainen. Samalla hintaa saa 3 paskaa Pajeroa.

Lantikka imee ainetta paljon enemmän kun Pajero joka on henkilöautomaisempi. Plussaa Lantikalle mahdollinen etuvinssi ja HJ61:n täyslukot.


Mua sekoittaa tässä kun olen tottunut että Lantikka on semmoinen Land Rover eikä tojota cruiseri :-)
Kaverilla oli tuollainen oikea Lantikka ja se oli kyllä aika työkalu.

Juuri näin!
Mää en enää jaksanu tuohon nimittelyyn puuttua, mutta LandCruiser Ei ole "lantikka".

16 vuotta ajelin ToyotaLC:llä ja pelkästään hyviä kokemuksia. Toki härvelit oli varsin iäkkäitä jo mulle saapuessaan (10 yuotta, 9 vuotta ja viimeisin oli HDJ, joka oli 13 vuotta käytetty kun tuli mulle). Remppoja tietysti tuon ikäisiin jo tehtiin, mut ei koneelle/laatikolle yhteenkään. Ekan kilometrejä en muista. Toisessa ajoin kilsat 411 tkm -  575 tkm ja HDJ:ssä 427 tkm - 639 tkm. HDJ meni sitten sukulaiselle ja siinä on nyt about 730 tkm mittarissa. Ja joka kerta kun se pihalla käy, niin liikutun, miten kauniisti sen kuutosmoottori voikaan käydä... *ikävä*

Mulle noi sopi käteen, tosin aattelin, että HDJ oli mulle liian "hieno (ja liian kallis se olikin), mutta sen tarviin silloin penkkien vuoksi (=yhdeksänpaikkainen). HJ61 oli mun auto kaikin puolin, katsastin siihen 33" renkaatkin. Tuonne väliin sopi sitten vuoden kohellus seitsemän hengen Patrollilla, jossa oli turboton kuutonen. Kyllä senkin kanssa pärjäs, mutta olihan se ihan eri auto mitä Toyota. Kerran heikkona hetkenä kun jo melkein olin luopunu toivosta, niin koeajoin Pajeron. Onnex ei tullu sitä ostettua, kun vähän sen jälkeen löysin HDJ:n :)

Kulutus noilla oli mun ajossa reilua kymppiä, vois melkein sanoa, että 11 litraa sadalla. Ja verot ihan hirveet henkilöautona. Eka HJ60 katsastettiin "vanhalla säännöllä" pakuksi heinäkuussa 1993.

Niinno sitten tulikin tää uus suhde, uusi harraste ja uudet rahareiät...nyt mennään parikymmentä vuotta vanhalla opeliskilla ja haaveillaan, että joskus vielä...
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...