Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 94

Viestit - Peltola

Ei se nyt monta tonnia maksa, jos löytää oikean tekijän. Missähän päin Suomea? Onko Nukarisella vielä asentajia? Muitakin alan miehiä löytyy.
Juu ei maksa mittään kun joku viinapalkalla tekee , vai . Myyntiä tuossa kysyttiin ja menee kaupaksi varmaan . Jos ei kiinnostusta remonttiin niin ei kannata aloittaa .


Enpä ole kellekään koskaan viinaa tarjonnut, saati ostanut. Hyviä fiiattimiehiä on vielä elossa.
Ei se nyt monta tonnia maksa, jos löytää oikean tekijän. Missähän päin Suomea? Onko Nukarisella vielä asentajia? Muitakin alan miehiä löytyy.
Tulee hankittua usein kamppeet väärään aikaan; pari vuotta sitten jouluna ostin reilu 300h ajetun sauvaleikkurin alle parin tonnin. Ei löytynyt vuodessa yhtään hyvää isompaa etuleikkuria varsinkaan nelivedolla noihin hintoihin. Traktorimalliin verrattuna nopeus ainakin tuplaantui ja pärjää varmasti etuleikkurille. Painopiste niin alhaalla että ajan kaikki rinteetkin. Erittäin tyytyväinen, tunnissa ajaa tämän "puoli hehtaaria". Vikakohtia minimaalisesti johonkin linkkuetuleikkuriin verrattuna.
14-16 e verotonta ollut muoveineen. Suosittelen käteislaskutusta mikä ei onnistu. Liian paljon urakoitsijat rahoittaa viljelijöitä, kun maksut myöhässä tai jää kokonaan. Maatalous aika heikoilla nykyään.
Tänään tuli kesälaatua 0,63e/l ja talvilaatua 0,67e/l. Luulen, että ajoitus meni kokolailla nappiin. Syksyllä jos olisi vielä puintien jälkeen halpaa, niin saisi ostaa tankit täyteen. No, ihan hyvä näinkin.

Elokuun alusta vero nousee melkein 10snt ja hinta yleensä jo ennen sitä.
Kato nyt ekana esiohjauksen suodatin. Sen jälkeen magneetilla tankin pohjalle tai hydr. suodatin tankista. Ne suolestaisin myös. Jos metallia, niin se on soronoo tai jotain..
Vielä tuli reilu sentin pudotus, kesälaatu +5000L reippaasti alle 70 snt, talvilaatu hivenen yli.

https://www.tecson.de/pheizoel.html

Hinnan suunnasta en sano enää mitään jatkossa, kun Eurooppaa pysäytetään. Periaatteessa vois laskeakin, jos Venäjä ja öljysheikit ei ala rajoittamaan porukalla ja korona uuvuttaa porukkaa kotiin.
Mun mielestä ei pesuriin jää vettä, kun vesiletkun irroittaa ja surauttaa hetken, ei tietenkään mitään pitkää kuivakäyntiä.Tais olla jopa käyttöohjeessakin.

Kränslen ohjeessa tuo, voi tyhjäksi pyöräytettynä jättää pakkaseen. On yksinkertainen muoviton peli, sain 399 black fridayna.
https://www.virtasenkauppa.fi/kylmavesipainepesuri-hd-10-122-ts-kranzle-uusi-malli-37671

Siis pikkupaineen kylmävesi, antaa hyvin vettä muihin verrattuna luokassaan.
millasta tavaraa tuo agrol hurreista toimittaa?    onko kellään käytössä?           ruottissa ei vilpille ole kysyntää...

On käytössä useassa koneessa vanhemmissa.

https://kauppa.valttori.fi/fin/agrol_hybran_plus_g2_20l-p-39855-231/

Hieman jäykempi (joskus parempi) kuin Valtra HT60+. Yhdessä HiTechissä vielä 60:nen. Synteettisiä en laita. Agrol huoltoöljynä Valtroille Ruotsissa.

https://www.agcosuomi.fi/huolto-varaosat/voiteluaineet-rasvat-adblue-hydrauliikkaoljy?gclid=Cj0KCQiA1-3yBRCmARIsAN7B4H3Fi2xbDV67TqSWntnYcQORNmBYI2WzIl4144W9mV1RHnx54JzpmNYaAm7NEALw_wcB#moottorioljyt

-1970-luvulla. Esimerkiksi Brishit Leyland.
-Austineissa ja Morris Marinoissa  poikittaismoottorisessa
-Austinissa laittaa kaasutin kohokammioineen pakosarjan yläpuolelleen pienehkön bakeliittilevyn eristämänä.
-nykyaikainen A-moottori ei ollut mikään läpihengittävä.
-kovasta ajosta pihaan ja kaasuttimen ylivuotoreiästä alkoi työntää bensavaahtoa, roihahtipa se  jos yhdenkin   kerran.
-Allegro paloi siitä syystä Joensuunkadun rataylikäytävän seutuvilla
-300 h ajettuna äestyspellolla alkoi Leyland traktori palaa hytin alta
-Leylandissa ollut kuin yksi lasiputkisulake, sijoitettuna irralleen hytin katon etukotelon sisään
-Leylandeissa sisälsivät uudesta asti vaseliinia[/i
-purkaa sähkökatkaisimia

-SS-
Anteeksi lyhennelmä, mutta

Ihanan vaihteleva ja opettavainen nuoruus..

Näyttää kyllä pahalta tuo lista....

Juu, ja minulle aina kerrottiin, etä Battle of Britainin voittajat ja Spitfiret selittävät sen, miksi Herbert Austinin, William Richard Morriksen ja Loordi Nuffieldin perintö on jotakin kuninkaallista, eikä ylevämpää ajoneuvoa voi kukaan valmistaa.

Havaitsin sittemmin tulleeni vakaasti harhaanjohdetuksi.

-SS-

Ethän vaan sitten heilahtanut Stalinin perintöihin.

-1970-luvulla. Esimerkiksi Brishit Leyland.
-Austineissa ja Morris Marinoissa  poikittaismoottorisessa
-Austinissa laittaa kaasutin kohokammioineen pakosarjan yläpuolelleen pienehkön bakeliittilevyn eristämänä.
-nykyaikainen A-moottori ei ollut mikään läpihengittävä.
-kovasta ajosta pihaan ja kaasuttimen ylivuotoreiästä alkoi työntää bensavaahtoa, roihahtipa se  jos yhdenkin   kerran.
-Allegro paloi siitä syystä Joensuunkadun rataylikäytävän seutuvilla
-300 h ajettuna äestyspellolla alkoi Leyland traktori palaa hytin alta
-Leylandissa ollut kuin yksi lasiputkisulake, sijoitettuna irralleen hytin katon etukotelon sisään
-Leylandeissa sisälsivät uudesta asti vaseliinia[/i
-purkaa sähkökatkaisimia

-SS-
Anteeksi lyhennelmä, mutta

Ihanan vaihteleva ja opettavainen nuoruus..
Turvesoillahan nuo pikkupytyt ovat olleet kolkyt vuotta, tuossa paineilma uutta. Paineilmavesisammuttimia on käytössä itsellänikin, siis tavalliseen 12 kg sammuttimeen venttiili, saippuavettä 3/4 ja 1/4 paineilmaa 10 bar ja levittävä puutarhasuutin.
Mutta sammutuskaasu tulisi hyväksyä pölyisissä töissä automaattisammutuksena konehuoneen vakuutukseen nostamatta omavastuuta. Olisi paljon helpompi toteuttaa kaasun leviäminen konehuoneeseen kuin jauhesammutus.
Itsellä varalla Maus-patruuna joka helppo työntää ekana esim. pyöräkoneen konehuoneeseen ilman vahinkoja ja putsausta.

https://www.youtube.com/watch?v=DIwSGpCC08Y

https://www.youtube.com/watch?v=_9qH-HpI8tE
Kaivuriin ei vaihdeta vaan kierrätetään :) Saattaa hieman laadukkaampaa olla traktoreissa käytetty peräöljy, kuin normi uusi hyde.
Niin no joo .

Välttämättä kaikki roskat ei valu alas . Kun käyttää puhtaan suodattimen läpi öljyt tavalla tai toisella kestää sylinterit ja pumppu pidempään .

Hei, kerronpa mielipiteeni tuohon uusiokäyttöön. Traktorin, varsinkin Valtran perässä on sekaisin kaikki levyjen pinnat, rattaiden nurkat ja synkrojen kulumat nimenomaan siellä öljyissä. Valtran väljä hammasrataspumppu siitä ei ota itseensä.
Mutta kaivurin sisäiseen kiertoon mäntäpumpulle en laittaisi mitään käytettyä moskaa. Kaivurin öljy ei pysty edes menemään kovan virtauksen takia menemään aina suodattimen läpi, vaan takaisinvirtausta tulee suoraan säiliöön. Myöskään tankkisuodattimessa ei tarviisi olla moskaa, kun se öljyjen ollessa varovasti vaihdetaan. Liian kallista leikkiä laittaa käytettyä mäntäpumpuille. Ennemmin vaahtoamatonta paineenkestävää hydrauliöljyä.
Ite vaihdoin joku vuosi sitten vanhaan romuun länkkäriin öljyt lähinnä seisomisen ja veden pelon takia. Nyt on taas öljyt kaikki tynnyrissä alapaluuputken petettyä. Pumppaan tuosta tynnyristä 160 litraa takaisin ja jätän seisoneen tynnyrin pohjan teräketjuöljyksi.
Niin ja ei se kuuttasataa maksa hydr.öljy 200 litraa. Alle 500€.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 94