Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe talvilaatu-kesälaatu  (Luettu 65565 kertaa)

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Syyskuussa toimitettu kesälaatu ilmoitettiin kestävän -10/-15 astetta jo hyvin toimi vesisateessa. Nyt kaikissa koneissa tankit tyhjätty ja talvilaatu tankattu.
Tunnin lähtöaika ei anna varaa testata, jotta vieläkö toimis.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Kyl mää noi kajahtaneet moommalaiset käsitän kun ei ne edes erota kärvästä jumbojetistä, mutta sinäkin Make.... älä ny viitti...... :o


päivän paras ;D ;D ;D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Syyskuussa toimitettu kesälaatu ilmoitettiin kestävän -10/-15 astetta jo hyvin toimi vesisateessa. Nyt kaikissa koneissa tankit tyhjätty ja talvilaatu tankattu.
Tunnin lähtöaika ei anna varaa testata, jotta vieläkö toimis.

Jumalauta . Lumitöihin mies .  ;)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

kujala

  • Vieras
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Väliaikatietona kerrotaan, että kesälaadulla mennään   ;) ja olen luvannut sitten kertoa, kun tulee ongelmia. Osassa koneita on tankattu juhannuksen aikaan tullutta NEOT:tia ja osassa lokakuun Teboilia.
Make on ostanut 'arktista kesälaatua' puolalaisesta pakettiautosta.
Mites on Make ja realisti, onko taloudessa dieselautoja?

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: talvilaatu-kesälaatu
11.5- 13 astetta ollut pakkasta koko päivän, toissa yöstä saakka ja tuuli vähintään riittävä. JOS pellolla yöpyneessä kaivurissa olisi ollut kesälaatua, takuuvarmasti olisi juonitellut. Onneksi talvilaatua ollut kaikissa koneissa jo pitkään, suodattimia voisi vaihdella tai sitten ei. Ihan tarpeeksi vilpoista oli salaojitusten parantaminen vaikkei löpöllä käsiä palelluttanutkaan ;D

Mikään ei vtuta enempää kuin polttoaineen kanssa pelleily, viimeksi keväällä puimurin kanssa kun piti siirtää apulantojen edestä pois. Toukokuun vaihteessa jämähti sameaksi suodattimet ym., ei kesälaatu ihan hetkessä herää toimintakuntoon "betonibunkkerissa". Lisäainetta löpöön ja puhallin lämmittämään.  Onneksi polttoainesäiliö oli vain puolillaan, nyt jätin säiliön suht tyhjäksi em. oireiden helpottamiseksi. Talvilaadun tankkaaminen puintiaikaan jää yllättäen tekemättä, varsinkin kun tankillisella pui kymmeniä hehtaareja :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Syyskuussa toimitettu kesälaatu ilmoitettiin kestävän -10/-15 astetta jo hyvin toimi vesisateessa. Nyt kaikissa koneissa tankit tyhjätty ja talvilaatu tankattu.
Tunnin lähtöaika ei anna varaa testata, jotta vieläkö toimis.

Jumalauta . Lumitöihin mies .  ;)

Lumitöihin lähdetään sitten kun tarvetta, kajahtaneena pidettäisiin jos nyt lähtisi lumettomia teitä rappaamaan :) Peltotiet pölisee eka kertaa sitten kesän, kun jäätyivät.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Väliaikatietona kerrotaan, että kesälaadulla mennään   ;) ja olen luvannut sitten kertoa, kun tulee ongelmia. Osassa koneita on tankattu juhannuksen aikaan tullutta NEOT:tia ja osassa lokakuun Teboilia.

Niin täälläkin, kun en ole vielä ehtinyt hankkia talvilaatua. Elokuun puolessa välissä toimitettua NEOT'in tavaraa. Jos olisi edes puolilämmin talli, niin ei kannattaisi edes harkita talvilaatua

veko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Aikoinaan lastattiin turvetta kesälaadulla lähes ympäri vuoden, mutta meillä olikin p-aineet, oljyt ja huolto tarvikkeet lämpöeristetyssä huoltokontissa jota agrikaatti piti pakkasella lämpimänä, ja aina koneet kävi talviaikaan 24/7.  Oli sitä kyllä varalta aina n 400 litraa arktista laatua "tosi kelejä varten". Mutta silloin oli kyllä polttoaine järjestelmät yksin kertaisempia, luulen ettei nyky ajan cr koneilla ja tämän hetkisillä moottori poltto öljyillä tuokaan aina olisi onnistunut.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: talvilaatu-kesälaatu
On tuo tyhmää oikeesti leikkiä kesälaadulla.. Talvilaadulla ajettu jo kaks kuukautta vaikka koneissa suodattimen lämmittimet. Kerta riitti opetukseksi kun piti tankki irrottaa ja tyhjentää kesälaadusta. Kaikki jääty.. Onnee vaan kaikille kesälaaduille, sitte kun vituttaa niin ei sitä tänne kirjoteta!  ;D Niin ja tänään  tuuleekin aika lujaa....  ;)

Sulla onkin niitä valmetin romuja... ;) Jd avataan pohjaroppu jos tommonen tilanne tulee...(on muissakin,NH..yms...)
Nii se on...

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8398
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Väliaikatietona kerrotaan, että kesälaadulla mennään   ;) ja olen luvannut sitten kertoa, kun tulee ongelmia. Osassa koneita on tankattu juhannuksen aikaan tullutta NEOT:tia ja osassa lokakuun Teboilia.
Make on ostanut 'arktista kesälaatua' puolalaisesta pakettiautosta.
Mites on Make ja realisti, onko taloudessa dieselautoja?
Transporteri on ja se säilytetään kylmässä. En tullut kuukausaikaa kattoneeksi, mitä huoltoasemalla myytiin, kun viimeksi olen tankannut. Webasto on joinakin syksyinä oikutellut kesälaadulla.
Noissa päivittäin ajettavissa, jotka säilytetään puolilämpimässä  on vuoskaudet käytetty  kesälaatua, eikä oo ollut koskaan ongelmia.
Mystinen kesälaatumies

realisti

  • Vieras
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Kumpikin auto on dieseleitä, säilytetään kylmässä ja talvilaatua tankissa. Tuo mun kesäaineella ajo perustuu ihan puhtaasti lämpimään halliin, tuo apekone joka on nyt kylmässä kesälaadulla oli vaan vahinko. Tuli nääs tankattua deeren tankki täyteen just ennen kuin Pakkanen alkoi, no ei se kovin joutuin tuossa Appeen teossa kulu tyhjäksi.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Tiiäkkös Make et mää oon Jeesus ja Joulupukki? Ja sit mää oon oikeesti Seinäjoelta kotosin ja mulla on pieni kelomökki Sievissä, realisticvaginan kaivaman lammen rannalla. Olen TOS-hahlille sukua ja multa löytyy Kepun jäsenkirja.

Sitten kun uskot mua ni uskon et sää savivarpaana päästelet kesäjuomalla ympäri vuoden. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Kumpikin auto on dieseleitä, säilytetään kylmässä ja talvilaatua tankissa. Tuo mun kesäaineella ajo perustuu ihan puhtaasti SUURTAKIN SUUREMPAAN KUSETUKSEEN, tuo apekone joka on nyt kylmässä kesälaadulla oli vaan vahinko. Tuli nääs tankattua deeren tankki täyteen just ennen kuin Pakkanen alkoi, no ei se kovin joutuin tuossa Appeen teossa kulu tyhjäksi.

Ja ihan varmaan. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: talvilaatu-kesälaatu
On tuo tyhmää oikeesti leikkiä kesälaadulla.. Talvilaadulla ajettu jo kaks kuukautta vaikka koneissa suodattimen lämmittimet. Kerta riitti opetukseksi kun piti tankki irrottaa ja tyhjentää kesälaadusta. Kaikki jääty.. Onnee vaan kaikille kesälaaduille, sitte kun vituttaa niin ei sitä tänne kirjoteta!  ;D Niin ja tänään  tuuleekin aika lujaa....  ;)

Sulla onkin niitä valmetin romuja... ;) Jd avataan pohjaroppu jos tommonen tilanne tulee...(on muissakin,NH..yms...)

Niin kai sitten.  ;D  Valtrat ei oo millonkaan ollu käynnistymättä. Casessa oli aikanaan tuota ongelmaa..  ;) Näitähän 190temmejä ja mxm käynnistellään vieläkin boosterilla jos vaan sattuu käynnistymään. Deereen ei oo ite tarvinnu sekaantua, kerran vierailin tehtaalla ja se riitti mulle!  ;D :-X
Tästä tähän.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: talvilaatu-kesälaatu
On tuo tyhmää oikeesti leikkiä kesälaadulla.. Talvilaadulla ajettu jo kaks kuukautta vaikka koneissa suodattimen lämmittimet. Kerta riitti opetukseksi kun piti tankki irrottaa ja tyhjentää kesälaadusta. Kaikki jääty.. Onnee vaan kaikille kesälaaduille, sitte kun vituttaa niin ei sitä tänne kirjoteta!  ;D Niin ja tänään  tuuleekin aika lujaa....  ;)

Sulla onkin niitä valmetin romuja... ;) Jd avataan pohjaroppu jos tommonen tilanne tulee...(on muissakin,NH..yms...)

Niin kai sitten.  ;D  Valtrat ei oo millonkaan ollu käynnistymättä. Casessa oli aikanaan tuota ongelmaa..  ;) Näitähän 190temmejä ja mxm käynnistellään vieläkin boosterilla jos vaan sattuu käynnistymään. Deereen ei oo ite tarvinnu sekaantua, kerran vierailin tehtaalla ja se riitti mulle!  ;D :-X

Mää en oikeestaan sellasta käyttökonetta ole koskaan edes nähny tai kuullu olevankaan joka ei käyntiin oles lähteny. ???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159