Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 645 646 [647] 648 649 ... 655

Viestit - lypsyukko

Heihäkuussa tilattu pellon y-2 (24-4-4) oli todellakin paakuissa, silti paakut oli pehmeitä eli hajos helposti. Sillä lannalla menekki todella vähäistä kun katso entisiä "taulukoita", mutta salpetteri sitten olikin todella hupaista kulumaan. Joten keskimäärin aika hyvin  ::)
Täkäläisissä jonnikoissa on moottorissa sivuääni.

Järjestään.

"Täptäptäptäptäp..." 

 :D :D :D
kuulostaa ihan vihreäksi maalatulta masserilta ;D

Tuollaiselta:




Onneksi saa punaisia traktoreita, kyllä vihiriä pilaa kaiken, ainakin massikan.
Kaksi kiinanihme liukujiiriä käytössä, hyvin on kestänyt. Toisella on paljon pilkottu ohutseinäputkiakin mikä on tietysti vaarallistakin. Kahdeksan kymppiä suunnilleen maksoi koneet kappale ja saman verran maksoi pelliteräkin. Ei tulisi mieleenkään ostaa kovin kallista konetta, kun noista jommasta kummasta aika jättää niin samanlaisen ostan tilalle. Toisella koneista ikää jo taitaa olla 6-7 vuotta.

Ittellä kans noita halpiksia. Jos niillä on riittävästi "töitä" niin ne saa käydä takuuaikana vaihtamas useastikkin "Kyläkaupassa". Aina saa tehdä töitä uudella  ;D. Luonnonvarojen ja työn tuhlaustahan se tietysti on, mutta kun halvimmillaan sirkkelimysteeri maksaa ehkä vähemmän kuin pelkkä terä, niin nuukana sorrun kyllä niihin. Kerrankin yksi sirkkeli kärähti laudoitusurakan päätteeksi takuuaikana, mutta kun vastaavaa ei kaupasta löytynyt otin muuta tavaraa samalla summalla, ilmainen sirkkeli vuokra siis  ;D
No niin taas on kesä käytäntö osaksi toteutettu. Hiehot ja pari ummessa olevaa paskantavat laitumelle  ;D
Kai ne "hullutkin" elukat saa kesytettyä.

Joskus ainakin omia hiehoja hoitaessa on joistain ajatellut että "hullu" se on ja olen melkein vaihtanutkin "käyttökoodin" lihantuotantoon. Mutta kun hieho onkin poikinut niin yleensä on ollutkin sitten täysin säyseä. Johtuukohan siitä että nuorilla elukoilla on sitä virtaa vähän liikaa....
Älkää ny perhana sadetta manatko, routa sulaa ja kasvu alkaa. Tekee muuten tosi hyvää nurmille, joka päivä tulee kasvua usiamman pyöröpaalin verran ;D

Joo, pitkästäaikaa normaalin oloinen kevät. Viimevuosina näihin aikoihin kylvöt jo tehtynä, nyt ei aloitettukaan. No onneksi paskat on jo piilotettu. ::)
mikä parsinavetanko hyvä käytäntö olisi? tulitikku?

Kyllä mä ainakin aamuin illoin käytän tulitikkua navetassa, se käytäntö sopii hyvin tulen tekoon Teuvakeittimen alle. Onko Laki Luukella muita kysymyksiä navettakäytännöistä?
Kiertokokeen mukaan tulee peräkkäisinä kertoina samoilla säädöillä 250-470kg/ha...

Onko tua ny niin höpön nuukaa   ;D Kunhan lohkokortissa on oikea määrä 359,5kg/ha  ::)

Miks pitäis niitä paikkoja vaihtaa  ??? Meillä ainakin lehmillä on samat paikat siitä saakka kun tulevat hiehoina lehmien parsiin aina sinne asti että on poistettava kyseinen eläin  8)

Mää ainakin siirtelen umpilehmiä vieretysten, jopa toiseen navettaan  ;D
Eihän siitä mitään tuu jos joka välissä on ummessa olevia. Toinen juttu on mahdollinen lypsyjärjestys, kerran kun siirtää lehmän ei tartte hyppiä lypsyssä sinne tänne  ::) Toisessa päässä pitemmät parret ja suuremmat elukat. Kaikki lehmät eivät tule toimeen vieruskaverin kanssa jne... Kyllä mää ainakin olen itselleni usein perustellut miksi sirrän, ennemmin kun jätän siirtämättä  ;D
Eikö teilläpäin sitten vessanvesiä saa puhdistaa imeytyskentässä? Vai mitä toi maasuodatin pitää sisällään? Ittellä ollut 2000 vuodesta lähtien Atomarin panospuhdistamo. Olovana se oli silloin hintava hankkia ja käyttökin maksaa, mutta ... Aikoinaan kyllä suunnittelin tuvasta tuleville vesille imeytyskenttää ja se olisi kyllä riittänytkin, mutta navetan pesuvedet kumminkin olis pitänyt johtaa kusisäiliöön. Joten molemmat puolet tuli "kuntoon" kerralla panospuhdistamolla.
Ainoan kerran kun olen ostanut vasikan. Se pistettiin harvaan suursäkkin ja nostettiin koko komeus Hondan peräkonttiin. Matkaa oli muutama kilometri. Välillä pysähdyin jo katsomaan, kun oli niin hiljaista. Mutta pysähdyksen jälkeen hattuhylly ja loosterin pohja sitten saivatkin sorkista oikein kunnolla  ::) Seuraava matka sillä sitten olikin muistaakseni 9v kuluttua Atrialle, tosin sai  makuupaikan   ;) eli silloin vielä oli sairaseläin kuljetus.
ei oo virallisia omia paikkoja. lehmät koko kesän yöt ja päivät laitumella. oppivat ainaki meillä melko pian kahteleen sen itelle mieluisan paikan ja vierustoverin(ihme kantturoita)johon yleensä sitte menevät navettaan tullessaan mikäli ei oo mitää häiriötekijää. ihan hyvänäin myös talvea ajatellen ku kaikki lehmäthän ei passaa vierekkäisiin parsiin(niitten oma arvoasteikko).ei ne vaan tuu keskenään toimeen kaikki niinku ei me ihmisetkään. meillä on 20 lypsävää eikä ole väkirehurobottia toistaiseksi mikä vaatisi lehmien vakio paikoille menemisen. myös lomittajalle helpompi kun merkinnät tehdään elukan kylkeen liiduilla eikä lomittajan täten tarvii arpoa että mikä lehmä minnekin tulee. ruokinta on tasaruokinta tyyppinen kesäaikaan ja umpilehmiä ei kuljeteta navetalla vaan saavat olla pihalla. tulikohan tarpeeks epäselvästi? vaikka eipä tuo haittaa vaikka kaikki ei ymmärtänykkää.. pää asia että ite tiiän mite asiat menee.. ;D

Voisin peesailla pääosin edellistä. Lypsävät pääsääntöisesti yöt sisällä ja päivät laitumella. Jotkut ottavat todellakin oman paikkansa, mutta on myös näitä villejä paikanottajia, onneksi ne tuleekin yleensä navettaan viimeksi. Tosin joskus kierretään navetta muutaman kerran ympäri ja rikotaan kottikärryt + muut esteet, manataan ja kierretään ja taas manataan  ::). Väkirehuruokkiassa kaikilla sama annos, mutta annosta "huijataan" joiltain muutamalla ruokintaryhmiä.  Pellon sukkula on  ohjelmoitu jakamaan näille vähemmän saaville myös päivällä, mutta silloin pitää muistaa sammutta virta ruokkijasta, jotta "huijaus" onnistuu. Tosin joskus virran katkaisu unohtuu ja silloin se jakaakin päivällä tyhjään navettaan näille paikoille. Olishan se parempi jos kaikilla olis omat paikat, mutta joudun vaihtelemaan elukkoja paljon myös talvella, joten ne ei oikein kiinny koskaan omaan parteensa.
Olis tuurissa parikin ce-merkitöntä myynnissä. Kokemusta kellään? Vm 2000 ja 2001. Juuri kattelin mascuksesta osui vierekkäin 2000 mallin suomalainen hintapyynti 49500 ja 2001 "IE" pyyntö 18000. Hassua. Nämä koneet tietysti  ce merkittyjä.

Mitähän nyt Tuuris kaivurit nousi? Ei itte tullu oltua enään paikalla...
2000-mallinen tuli  18000 ja 01:nen jäi 16000:sta tuhanteen. Isommat daevoot meni edullisemmin mm. solar 220 lc-v vm 2000 11000€ ja -98 13000€. Hitacheja meni 100:sta 220:een noin reilun kympin hintaan, vm -90 - -95.
  Yksi omituisuus oli kun yhtäkkiä myytiin iso volvon pyöräkuormaaja jota ei ollut huutokauppaluettelossa ollenkaan. Meklari sanoi koneelle vielä väärän huutonumeron ja todellisuus valkeni hänen ylhäisyydelleen ja kaikelle kansalle vasta kun seuraava kone tuli esiin, hetki meni ihmetellessä että mikä kone se äskeinen sitten oli? Itsekin olen  joskus aiemmin ollut kiinnostunut kyseisen laisesta koneesta, silloin hinta nousi johonkin kahteentoista ja jäi tieteskin sitte ostamatta. Nyt tuo 1641:nen meni neljällä tonnilla, nähtävästi täydessä lyönnissä oleva peli.
  Omituista on sekin että sama kone voidaan myydä nettiin ja kentälle. Koneen nähtävästi saa se joka maksaa ja noutaa ensin. Nettiostajalla ei ole hajuakaan että kone on jollain muulla kun tietsikka näyttää että on itsellä kiinni ja vaikka tietäisikin niin ei voisi tehdä mitään kun "oman" huutonsa päälle ei voi nostaa.

Isot telakaivurit yleensäkkin halvempia kuin noi reilun 10t koneet, ainakin tuurissa. Aivan pahoilta ei noi Kobbelootten hinnat olovana kuulosta. Mutta en niitä oikein "läheltä" kattellukkaan. Pitäis olla ammattimies mukana kun tuolta konetta katteloo, ei oo paljon varaa valittaa, jos kone onkin aivan pommi.
Miten se oli mahdollista myydä kone yhtäaikaa nettiin ja kentälle? (oliko huuto kahdelle ja kentältä ei nostettu, vai mikä sekaannus)Ei se normaalisti niin ole kyllä toiminut. Kyllä lauantaina ainakin tuntui menevän aivan vuoronperään nettiin ja kentälle tarjoukset, sitä en eres huomannut saiko netistä kukaan romuja ittelleen. Joskus kyllä ainakin autoja on mennyt netin kautta

Moro Kyseisen Casen nopeusmittari näyttää nollaa!! Missähän sijaitsee nopeusanturi?? Vai liekö jotain muuta vikaa???

T : Jemmari

Toimiiko kierroslukumittari?. Ittellä aikoinaan sekoili molemmat mutta muistaakseni aina yhtäaikaa. Mutta koskaan silti ei tosin nopeus nollaa näyttänyt, vaan heitteli aikas lailla mitä sattui, autosähkössä kyllä vika korjattiin, en eres muista mitä tehtiin. 
kyllä ne muutamat ekat paalit menee mutta ne viimeiset takkuaa
Soitteleppa 0400-295 898. Tuohon ongelmaan on olemassa helppo ratkaisu, joka voidaan toteuttaa kaikkiin Faresin vaunuihin. Ei jää enää paalit jumiin ja vaunun tyhjennys nopeutuu huomattavasti

Jos ratkaisu on helppo ja yksinkertainen niin sen voi varmaan myös kertoa täälläkin. Varmaan pätee muidenkin pystyruuvivaunujen osalta....




ehkä ratkaisu on tarjolla vain faresin vaunun ostaneille..?
Ratkaisu sopinee muihinkin vaunumerkkeihin. Parhaiten selviää soittamalla. Kovin innokkaasti en jaa omia tuotekehityksen tuloksia kun jollakin pitäisi yrittäjän elää ja joku kohtuullinen korvaus pitäis työstään saada.

No niin, hieno mainoskikka  ;D Jos valmistamamme / myymämme  laite ei toimi, sen saa kyllä toimivaksi pienellä lisätoimenpiteellä, kunhan ensin sopivasta lisäkorvauksesta on so*****  ::) .
Sivuja: 1 ... 645 646 [647] 648 649 ... 655