Ei se ihan huonokaan ole. Veli paalaa kolmatta kesää casen combilla, on se paremmin kestäny mitä comprima. Koeteltua vanhaa tekniikkaa. Siitä se edullinen hinta.
Saako sillä tiukkoja paaleja? Mikähän mahtaa olla kolaketjujen vaihtoväli?
[/quote]
Uskoisin että pohjautuu paljon kronen vanhaan kolaketjukoneeseen. Sen pohjalta arvioisin että paalit samanlaisia mitä saa claas 250/255. Jäänee vähän uusimpaa tekniikkaa sisältäville. Meillä kolaketjulla ajettu 12tonnia, kerta-kaks kiristetty mut jos ei vanhemmiten ala venymään enemmän niin tuskin ihan heti vaihtokypsää... kolaketjun laakereita on vaihdettu kaks - niitä kyllä voi kohta alkaa menemään...
Niin - onhan uus kuitenkin uus. 10 000 ainakin muutama vuos sitte tarkotti jo aika paljon ajettua - ketjut vaihdettava/vaihdettu tms. Kestovoideltua laakeria voi alkaa menemään ja kaikenlaista hakaa yms. alkaa jo varmaan olemaan mennyt koneen läpi... Mutta kait se käytetyn koneen kunto ratkaisee.
muistelen että NH:n saa muovi"verkotuksen" se olis aika pähee olkihommissa - vois varastoida ulkona helposti.
päälle 80 000 euroa koneesta jolla kuitenkin saa vain niitä 1,25 m paaleja - jos vaikka muutaman tuhatta vuodessa saa aikaiseksi niin
. Lisäksi kun ei millään viiti noin kaallilla ja priimalla nysvätä sitä 3,2 m karhetta, ostetaan sitten karhotin ja käytetään vähän lisää rahaa siihenkin. Ei se kuitenkaan jaksa kun jonkun 10-20 prossaa tiukemman tehdä mitä muuta vastaavat...
JOs pitäisi maksaa 80 000 euroa paalaimesta niin 1,5 m pitää syntyä.