lämpiääkö nykyvaltut nopsaan? siis kone! aikasemmin 05 sarjaa moni valitti että lämppäri kopissa vie niin paljon tehoa että kone käy pitkään hieman alilämpösenä.. ite huomannu että fiude lämpiää aikas äkkiä ja syyläri ei niinkään... pahvilla mitään merkitystä.
Lämpiää koska on viskopuhallin. Jos lumisilla kengillä menee hyttiin niin pian se on ikkunoissa,kakkoselle tai kolmoselle yläpuhallin ,ilmastointi päälle ,alapúhallin ykköselle,ja jos oikein on kosteaa takalasi hiukan raolleen ajon alussa jo lähtee huuru.
Toimiiko nuo nollaviis vinkit myös nelos-teekkarissa? Lämpiää, koska commonrail(+egr) voidaan käyttää ohjelmallisesti lämpöiseksi kahdessa minuutissa.
Ei oo uusissa 4-sarjalaisissa egr:ää... mutta tekniikka kun tekniikka niin jos ei valmistaja saa isoa kuutoskonetta lämpenemään niin silloin vois olla paras vaihtaa alaa...
T4-sarjassa on muuten imusarjassa kuristinläppä joka rajottaa ilmansaantia pienellä kuormituksella ja nopeuttaa lämpenemistä.
Vatran n174 ssa on käsittämättömän hyvä lämmityslaite. Kylmästä kun lähtee liikkeelle niin kilometrin pääs jo alkaa pukata käsittämättömän kuumaa ilmaa suulakkeista.
Siis siinä on nopeasti lämpiävä moottori, johon on selkeä syy. Vaan viittiskö sitä teille kertoa ;- )
Älä pidä kuule hullua jännitykses, kerro heti!!!
Aavistan kyl vastauksen.
"Linnavuoren juoppo"
Fendtkin on sanonut ettei halua Sisun kuutoskoneita kun ne on liian leveitä ja korkeita... niin ja vie enemmän kun Deutzi.
"Despite engine change Fendt says that there are no plans to shoehorn the Sisu block into bigger models.
This is partly due to the fact the six-cylinder Deutz is more frugal, but it’s also smaller.
The equivalent Sisu is too tall and wide to fit in the current chassis and would require a significant redesign."