Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe valtran ilmastointi  (Luettu 17053 kertaa)

rollo tomasi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 131
Vs: valtran ilmastointi
Jontikas oli se tiheä verkko jäähdyttimien välis. Verkot oli sit moskaa täynnä. Makuasia puhalteleeko jäähdyttimiä vai verkkoja. . . Vai molempia. Pääasia et puhaltaa.
Tos claasis on fiksusti tehty jäähdyttimien alusta, aivan tasainen ja sileä. Ei tartte lopuksi sitä armotonta moskajahtia sieltä montusta jäähdyttimien alta ( valtra. . )

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: valtran ilmastointi
Kyllä mä ainakin pidän sitä jontikan versiota parempana. Paras tietenkin että kennot on tunnelissa ja se ritilä ekana. Sitten että sen saa helposti pois ja kopisteltua. Hydraulien puhallin mahdollistaisi metsäkoneista tutun peruutuksen mikä pölläyttäisi moskat takaisin maailmalle.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: valtran ilmastointi
Munasillaanko ja  ikkunat auki te ajelette niitä traktoreita talvella. kyllä minun 3sarjalaiset lämpiää erinomaisesti.
Ja kesälläkin ilmastointi riittää hyvin.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: valtran ilmastointi
Kyllä mä ainakin pidän sitä jontikan versiota parempana. Paras tietenkin että kennot on tunnelissa ja se ritilä ekana. Sitten että sen saa helposti pois ja kopisteltua. Hydraulien puhallin mahdollistaisi metsäkoneista tutun peruutuksen mikä pölläyttäisi moskat takaisin maailmalle.
Onhan noita puhaltimiakin traktoreissa. Toiset puhaltelee sammuttaessa ja toiset napista painettaessa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: valtran ilmastointi
Valtran ilmastointi noin yleensäkkin on aika kesseli keksintö. Ei poista huurretta eikä varsinkaan jäähdytä kunnolla. Ei sinäänsä tahdo kyllä tulla kuumaakaan kunnolla.


Noihin hyttien lattioihin pitäisi laittaa jonkinlainen ruohomatto ja niiden alle imu pihalle. Näin ilma kiertäisi oikeaan suuntaan ja pöly vetäytyisi ulos hetimiten. kuuma laskeutuisi jalkojen tasolle nopsaan ja hytti olisi tasalämpöinen eikä pölyinen...
Olisko mahdollista, että et vaan yksinkertaisesti osaa säätää sitä lämmityslaitetta? Oletko lukenut käyttöohjekirjaa?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: valtran ilmastointi
Munasillaanko ja  ikkunat auki te ajelette niitä traktoreita talvella. kyllä minun 3sarjalaiset lämpiää erinomaisesti.
Ja kesälläkin ilmastointi riittää hyvin.

Ittellä ainakin ännäläisessä olisi parantamisenvaraa. Kesällä kun pari tuntia huudattaa paalaajan ja karhottimen kanssa niin aika kuumat ovat kaikki paikat hytistä lähtien. Esim jonne pysyy kyllä viileämpänä. Samoin kun talvella laittaa kylmästä käymään niin aika kauan kestää ennen kuin hytti on mukavan tasaisen lämmin. En tiedä että olisiko jotenkin teknisesti termostaateilla ja puhaltimella mahdollisuus vaikuttaa tohon lämpiämiseen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: valtran ilmastointi
Valtran ilmastointi noin yleensäkkin on aika kesseli keksintö. Ei poista huurretta eikä varsinkaan jäähdytä kunnolla. Ei sinäänsä tahdo kyllä tulla kuumaakaan kunnolla.


Noihin hyttien lattioihin pitäisi laittaa jonkinlainen ruohomatto ja niiden alle imu pihalle. Näin ilma kiertäisi oikeaan suuntaan ja pöly vetäytyisi ulos hetimiten. kuuma laskeutuisi jalkojen tasolle nopsaan ja hytti olisi tasalämpöinen eikä pölyinen...
Olisko mahdollista, että et vaan yksinkertaisesti osaa säätää sitä lämmityslaitetta? Oletko lukenut käyttöohjekirjaa?

Ei ole nyt ainakaan mitään poppakonstia tullu ohjekirjassa vastaan. Yksi ainut säätönulikka siinä katon rajassa on. Ilmastointi ja sisätilankierto sitten päälle tietenkin ja alatuuletin missä ilma kiertää jaloille.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: valtran ilmastointi
Valtran ilmastointi noin yleensäkkin on aika kesseli keksintö. Ei poista huurretta eikä varsinkaan jäähdytä kunnolla. Ei sinäänsä tahdo kyllä tulla kuumaakaan kunnolla.


Noihin hyttien lattioihin pitäisi laittaa jonkinlainen ruohomatto ja niiden alle imu pihalle. Näin ilma kiertäisi oikeaan suuntaan ja pöly vetäytyisi ulos hetimiten. kuuma laskeutuisi jalkojen tasolle nopsaan ja hytti olisi tasalämpöinen eikä pölyinen...
Olisko mahdollista, että et vaan yksinkertaisesti osaa säätää sitä lämmityslaitetta? Oletko lukenut käyttöohjekirjaa?

Ei ole nyt ainakaan mitään poppakonstia tullu ohjekirjassa vastaan. Yksi ainut säätönulikka siinä katon rajassa on. Ilmastointi ja sisätilankierto sitten päälle tietenkin ja alatuuletin missä ilma kiertää jaloille.
Joo, olen samoilla linjoilla, että ei toi niin kauhean tehokas ole, mutta ajattelin hiukan pedata selustaa, kun uskovaiset tulee kuitenkin pian paikalle todistamaan, että vika on käyttäjässä....

razer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 47
Vs: valtran ilmastointi
En sit tiiä onko tossa T190:ssä jotain vikaa ku sen ohjaamo lämpee talvella nopsaan ja tasanen lämpö koko hytissä. Ja vastaavasti ainakin viime kesänä ilmastointi pelas aivan loistavasti. Turvesuolla mekin vedossa keskellä päivää, lämpömittari näytti ulkona +31 astetta ja puhallus kakkosella ja ilmastoinnin nupikka vähän alle puolen välin oli hyvä. Yhtään enempää ni alko tulla jo kylmä.

Taas tossa 6850:ssä ilmastointi saa olla täysillä koko kesän, todella surkee kapistus. Lämpöä kyllä tulee ok.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: valtran ilmastointi
Valtran ilmastointi noin yleensäkkin on aika kesseli keksintö. Ei poista huurretta eikä varsinkaan jäähdytä kunnolla. Ei sinäänsä tahdo kyllä tulla kuumaakaan kunnolla.


Noihin hyttien lattioihin pitäisi laittaa jonkinlainen ruohomatto ja niiden alle imu pihalle. Näin ilma kiertäisi oikeaan suuntaan ja pöly vetäytyisi ulos hetimiten. kuuma laskeutuisi jalkojen tasolle nopsaan ja hytti olisi tasalämpöinen eikä pölyinen...
Olisko mahdollista, että et vaan yksinkertaisesti osaa säätää sitä lämmityslaitetta? Oletko lukenut käyttöohjekirjaa?

Ei ole nyt ainakaan mitään poppakonstia tullu ohjekirjassa vastaan. Yksi ainut säätönulikka siinä katon rajassa on. Ilmastointi ja sisätilankierto sitten päälle tietenkin ja alatuuletin missä ilma kiertää jaloille.
Joo, olen samoilla linjoilla, että ei toi niin kauhean tehokas ole, mutta ajattelin hiukan pedata selustaa, kun uskovaiset tulee kuitenkin pian paikalle todistamaan, että vika on käyttäjässä....

on se juu palio heikompi kun hollannis ja verkus esim.. tai ainaki niis millä ajanu..

ei vemssillä lattiapuhaltimella kennua oo sattumalta? aattelin vain..

yks paha syyllinen ainaki ollu mettoo ja meka sarjoos on lämmityslaitteen hana päästää.. palloventiili välihin auttaa.. ja kunei pirä puhallinta pienellä ja kylymää täysillä vaan mieluummin kylymä puolivälis ja puhallin väh kakkosella..

no siinä se tuli raaseriltaki..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: valtran ilmastointi
Valtran ilmastointi noin yleensäkkin on aika kesseli keksintö. Ei poista huurretta eikä varsinkaan jäähdytä kunnolla. Ei sinäänsä tahdo kyllä tulla kuumaakaan kunnolla.


Noihin hyttien lattioihin pitäisi laittaa jonkinlainen ruohomatto ja niiden alle imu pihalle. Näin ilma kiertäisi oikeaan suuntaan ja pöly vetäytyisi ulos hetimiten. kuuma laskeutuisi jalkojen tasolle nopsaan ja hytti olisi tasalämpöinen eikä pölyinen...
Olisko mahdollista, että et vaan yksinkertaisesti osaa säätää sitä lämmityslaitetta? Oletko lukenut käyttöohjekirjaa?

Ei ole nyt ainakaan mitään poppakonstia tullu ohjekirjassa vastaan. Yksi ainut säätönulikka siinä katon rajassa on. Ilmastointi ja sisätilankierto sitten päälle tietenkin ja alatuuletin missä ilma kiertää jaloille.
Joo, olen samoilla linjoilla, että ei toi niin kauhean tehokas ole, mutta ajattelin hiukan pedata selustaa, kun uskovaiset tulee kuitenkin pian paikalle todistamaan, että vika on käyttäjässä....

on se juu palio heikompi kun hollannis ja verkus esim.. tai ainaki niis millä ajanu..

ei vemssillä lattiapuhaltimella kennua oo sattumalta? aattelin vain..

yks paha syyllinen ainaki ollu mettoo ja meka sarjoos on lämmityslaitteen hana päästää.. palloventiili välihin auttaa.. ja kunei pirä puhallinta pienellä ja kylymää täysillä vaan mieluummin kylymä puolivälis ja puhallin väh kakkosella..

no siinä se tuli raaseriltaki..

On sen vertaa murrea seassa että saa kahdesti lukea.

Ei mun mielestä kojelaudassa ole kuin se ropelleri. Noi naviskuukelit millä tota lämpöä säädetään on kyllä niin lelut että en ihan heti epäile jos joku sanoo että voi vähän vuotaa lämpöä hyttiin vaikka kahva on poissa. Itte uskon että osaltaan raju käyttö ja likaiset olosuhteet vaikuttaa tohon syyläripakettiin niin että koko keksintö lämpeää. Siellä kun niitä pakkoja on monenlaista rivissä ilmastoinnin lisäksi. Toisaalta olen kuullu että voi mennä ilmastoinnin kenno myös jäähän (jossain hytin yläosassa) en sitten siitä tiesä mutta pidän kuitenkin yleisesti huonona että ei tule koppiin tarpeeksi kylmää ja kuumaa niin kuin isäntä pyytää naviskuukelilta. Insinöörin asia on sitten miettiä asiat siitä eteenpäin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: valtran ilmastointi
Jospa sieltä on ilmastoinnista vaan kylmäaineet karanneet. Itsellä tuskin on koskaan ollut ilmastointi täysillä ja ihan oikeissa töissä on   tuokin kone. Kaipa se kuuluu huollossa tarkastaa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: valtran ilmastointi
Onko sopimatonta tuumata tässä välissä että on se pullakäsillä vaikiaa ku ilmastointi sohlaa ja akkunat huurtuu?



Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: valtran ilmastointi
Valtran ilmastoinnin tehoon vaikuttaa vanhemmissa malleissa myös termostaatin sijainti höyrystinkennolla sekä kennon pölyisyys alentaa tehoa kovasti. Eikä termostaattiviatkaan ole pois suljettu.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: valtran ilmastointi
Valtran ilmastoinnin tehoon vaikuttaa vanhemmissa malleissa myös termostaatin sijainti höyrystinkennolla sekä kennon pölyisyys alentaa tehoa kovasti. Eikä termostaattiviatkaan ole pois suljettu.

Mutta onhan ne tunnetusti tehottomia joihin muihin merkkeihin nähden. Mulla 6850 ja kyllä siinä pitää olla oikeasti ilmastointi päällä ja kovalla, JD samoilla asetuksilla pakastin :D Harmittavasti kesän ajot enimmäkseen tuolla Valtralla, ihan ok. ettei tuu sairaaksi, mutta sais sieltä viileämpääkin tulla. Kunnossa on, sitähän sä kysyit, ja puhdas kenno eikä tule lämmintä ku hana kiinni :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)