Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe KV: Valtra petti  (Luettu 44616 kertaa)

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: KV: Valtra Voitti !
Nyykkärissä surkea moottorin alavääntö,voimansiirto tosi äänekäs
ja hankala suunanvaihtovipu kuin myös casessa.
Valtra ylivoimainen moottorin ja voimansiirron yhteispelissä.
Suunnanvaihto ja käsijarru yhdistelmä ylivoimainen.
Erittäin hiljainen hytti .
Ettei totuus unohtuisi, niin CHN koneissa on parempi vääntö ja teho pienemmällä polttoaineen kulutuksella. Vanhemmassa ( 4,5 ) on kova vääntö jo tyhjäkäynnillä –siis näihin nykyisiin verrattuna.

Hitek 5 en tiedä onko hyvä – valtran suunnan vaihto / käsi jarru on kyllä hyvä.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65679
Vs: KV: Valtra petti
jooo, kyllä teoriassa mutta mistä se viive johtuu, värkki rullaa vielä metrin kun laitat jarrun päälle.   ja onpa noista monesta nupitkin irroneet ja pelkkä tappi sitten hellittävänä.   kuka liet alihankkija?                     

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: KV: Valtra petti
Onhan testi aika koominen tai oikeastaan sen tulos. Kaikissa mitattavissa asioissa joku muu voitti mutta testaajien mielipiteellä valittiin ykköseksi. Voihan toki olla että käytettävyys pesee muut ja sitämyöden voittaja on oikea mutta äkkiseltään voisi epäillä hieman sinivalkoisia laseja testaajilla. Se on sitten eri ketjun aihe onko tämä hyvä vai huono asia. Lisäksi esim jd:n puuttuminen hieman ihmetyttää. Oliko tarkoituksena testata kaikki valtraa huonommat. No kuitenkin hyvä että edes jotain tekevät siellä lehdessä että ei tartte ainoastaan lukea mönkijöistä jotka ovat pienen raktorin hinnoissa.
eihän taidettu koko testissä mainita mitään miten onnistuu puun kuormaus ohjaamon puolesta, tuon kokoluokan kone on aika usein tilalla jolla metsäperäkärry on, samate kunnallisella puolella saatetaan joskus kaivuri tai nosturi perään virittää :-\ :-\ :-\ :-\
Maavara mainittiin: valtussa 42 cm vs nh 44 cm
   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: KV: Valtra petti
Sama homma taisi olla siinä saksalaisten tekemässä portaattomien testissä viime vuonna. Valtrassa pienin teho ja suurin polttoaineen kulutus. Joku kyllä mättää siellä Agco:n moottoritehtaalla.

Mistä voi johtua, kun kaikissa testeissä "samalla" moottorilla varustetun MF:n kulutus on merkittävästi Valtraa pienempi?

Valtraan asennettavissa moottoreissa on erilainen nokka-akseli. Tuossa eräs urakoitsija sai nokka-akselinsa valtrasta rikki, ja sitten uutta kysellessä keskon tiskillä samaan moottoriin olikin paljon edullisempi, otti sen. Ja kas, voimaa tuli ihan rutosti, ja kulutus tippui huomattavasti!! Tosin seurauksena kävikin niin, että vaihteisto poksahti aika pian......    nyt hänellä sattuukin olemaan fergusooni.
Luulisin noissa olevan uutena samoilla päästö arvoilla myös sama nokka akseli siis se ” muhkuramalli” kaverisi on ostanut vanhemman mallin akselin jossa tuota päästä muhkura ei ole.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: KV: Valtra petti
Joka vähänkin ymmärtää tekniikan päälle käsittää sen että turpiini vie tehoa ,tosin turpiini on monelle muille merkin omistaville mysteeri joka ei heti avaudu. ;D ;D
Etukuormain käytössä se on hyper ylivoimainen ! ;D ;)

Pelastaa paskan suunanvaihdon ja korvaa puuttuvat vaihteet  ;)
Nii se on...

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: KV: Valtra petti
missä oli fendt 211 vario?  saman hintainen kuin valtra, eli hinnankaan ei pitäis olla este.

jos olisin tommosta pikkutarktoria hommaamassa niin en kyllä ite muuta harkittis.

HEINÄMIES-07

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 299
  • Sivutoimista Sisuilua vuodesta -94 alkaen.
Vs: KV: Valtra petti
missä oli fendt 211 vario?  saman hintainen kuin valtra, eli hinnankaan ei pitäis olla este.

jos olisin tommosta pikkutarktoria hommaamassa niin en kyllä ite muuta harkittis.

Onkos 211 variossa sama moottori?Jossain konevitsin jutussa muistaakseni taisi kuluttaa omenatilalla kovassakin voa.käytössä alle 4 L tunnissa :o
Vai pätkiikö taas múisti?

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: KV: Valtra petti
missä oli fendt 211 vario?  saman hintainen kuin valtra, eli hinnankaan ei pitäis olla este.

jos olisin tommosta pikkutarktoria hommaamassa niin en kyllä ite muuta harkittis.

Siinähän on niin pieni maavara, että kanttauksen ylikin pitää ajaa kuin madalletulla teinibemarilla. ;D

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: KV: Valtra petti
missä oli fendt 211 vario?  saman hintainen kuin valtra, eli hinnankaan ei pitäis olla este.

jos olisin tommosta pikkutarktoria hommaamassa niin en kyllä ite muuta harkittis.

Kiinnostuin asiasta kun yllytit. Fendt 211 on kuitenkin painoltaan ja ulkomitoiltaan selvästi pienempi, kuin nuo vertailussa olleet ja esim hydrauliikan max. tuotto on vaatimaton 76 l/min. Painoeroa on toista tonnia ja luiska nokka puuttuu ja nämä asiat vaikuttavat etukuormainkäytössä paljon. Pitää varmaan tutkia 300-sarjaa :o
Oon vaatimaton!

roadman

  • Vieras
Vs: KV: Valtra petti
Sama homma taisi olla siinä saksalaisten tekemässä portaattomien testissä viime vuonna. Valtrassa pienin teho ja suurin polttoaineen kulutus. Joku kyllä mättää siellä Agco:n moottoritehtaalla.

Mistä voi johtua, kun kaikissa testeissä "samalla" moottorilla varustetun MF:n kulutus on merkittävästi Valtraa pienempi?

Valtraan asennettavissa moottoreissa on erilainen nokka-akseli. Tuossa eräs urakoitsija sai nokka-akselinsa valtrasta rikki, ja sitten uutta kysellessä keskon tiskillä samaan moottoriin olikin paljon edullisempi, otti sen. Ja kas, voimaa tuli ihan rutosti, ja kulutus tippui huomattavasti!! Tosin seurauksena kävikin niin, että vaihteisto poksahti aika pian......    nyt hänellä sattuukin olemaan fergusooni.
Luulisin noissa olevan uutena samoilla päästö arvoilla myös sama nokka akseli siis se ” muhkuramalli” kaverisi on ostanut vanhemman mallin akselin jossa tuota päästä muhkura ei ole.

Jospa mf,n pojat vaihtavat nokkiksen ja paremmalla softalla päästöt kuriin??.
Tuon olen jo monta kertaa huomioinut noissa testeissä, kuinka mf,ssä pienemmät kulutukset ja silti tehot tallella vastaavaan valtuun verrattuna. ei voi olla muuta kuin mf,n tehtaalla paremmat  inssit tekemässä moottorinohjaus softaa.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: KV: Valtra petti
300-sarjan Fendt on vertailukelpoinen näiden kanssa. Hydr.tuotto siinäkin vain 83 l ja se puuttuva luiskanokka :'(
Oon vaatimaton!

MJKA

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 158
Vs: KV: Valtra petti
Aihetta sivuten, tuo nestekytkin ei ole mikään uusi juttu, Algaier/Porsche käytti jo 1950 luvulla, itsellä kokemusta 1960 mallin Superista. Kompensoi ehkä ko. moottorien huonoa vääntöä, jarruilla sai pidettyä paikallaan moottorin käydessä. Fendt ja IH 1455 oli myös Voith-nestekytkimen käyttäjiä. Ja nykyäänhän on tosiaan malleja joissa kytkin lukittuu luistamattomaksi esim. maantieajossa. Kuormainkoneessa ehkä parhaiten hyödynnettävissä, joskus kyllä ihmetellyt ettei enempääkään käytetty.

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: KV: Valtra petti
Kyllä valtuissa jokatapauksessa liian alhaalla istutaan jos verrataan muihin nykytraktoreihin.

Konevitsii ei tule, kuka sen testin sitten voitti?

Onko massikka saanut vihdoinkin toimivan 5000-sarjan aikaiseksi? Ainakin 5400-sarjassa on riittänyt murheita monilla ::)


Kokemuksien mukaan 5400 sarjalaiset on olleet yks lujimpia mallisarjoja.. Perustraktori ilman turhia kikkailuja. Monella tutulla on jo 5000-6000h ajettuja, ilman remontteja.. Jos ei ny jotakin tyyliin laturia ja tällästä pientä lasketa

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: KV: Valtra petti
Kyllä valtuissa jokatapauksessa liian alhaalla istutaan jos verrataan muihin nykytraktoreihin.

Konevitsii ei tule, kuka sen testin sitten voitti?

Onko massikka saanut vihdoinkin toimivan 5000-sarjan aikaiseksi? Ainakin 5400-sarjassa on riittänyt murheita monilla ::)


Kokemuksien mukaan 5400 sarjalaiset on olleet yks lujimpia mallisarjoja.. Perustraktori ilman turhia kikkailuja. Monella tutulla on jo 5000-6000h ajettuja, ilman remontteja.. Jos ei ny jotakin tyyliin laturia ja tällästä pientä lasketa

Kytkinpedaalin juuressa olevat katkaisimet ja potentiometrit niissä on ollut se murheenkryyni, laukaisulaitetyyppinen kytkin, joka välillä ei päästä konetta liikkeelle lainkaan lämmettyään. Nykyisin siihen on saatavilla korjaussarjaa, jossa kaikki kytkimet on korvattu optisella kytkimellä, eli ei enää ole ylä-, ala-, ja boc- kytkimiä siellä polkimen juuressa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: KV: Valtra petti
Kytkinpedaalin juuressa olevat katkaisimet ja potentiometrit niissä on ollut se murheenkryyni, laukaisulaitetyyppinen kytkin, joka välillä ei päästä konetta liikkeelle lainkaan lämmettyään. Nykyisin siihen on saatavilla korjaussarjaa, jossa kaikki kytkimet on korvattu optisella kytkimellä, eli ei enää ole ylä-, ala-, ja boc- kytkimiä siellä polkimen juuressa.
Tätä vikaa meilläkin oli ja huoltomies sanoi että nykyisin saa ympäri maakuntaa kiertää pelkästään näitä vaihtamassa ja nollaamassa näihin viistonnisiin. Oli siitä mukava vika että aina kun piti kärryä tai paalainta vetää niin alkoi *****ileen ::)
Hyvä jos ovat saaneet korjattua.