Sama homma taisi olla siinä saksalaisten tekemässä portaattomien testissä viime vuonna. Valtrassa pienin teho ja suurin polttoaineen kulutus. Joku kyllä mättää siellä Agco:n moottoritehtaalla.
Mistä voi johtua, kun kaikissa testeissä "samalla" moottorilla varustetun MF:n kulutus on merkittävästi Valtraa pienempi?
Valtraan asennettavissa moottoreissa on erilainen nokka-akseli. Tuossa eräs urakoitsija sai nokka-akselinsa valtrasta rikki, ja sitten uutta kysellessä keskon tiskillä samaan moottoriin olikin paljon edullisempi, otti sen. Ja kas, voimaa tuli ihan rutosti, ja kulutus tippui huomattavasti!! Tosin seurauksena kävikin niin, että vaihteisto poksahti aika pian...... nyt hänellä sattuukin olemaan fergusooni.
Luulisin noissa olevan uutena samoilla päästö arvoilla myös sama nokka akseli siis se ” muhkuramalli” kaverisi on ostanut vanhemman mallin akselin jossa tuota päästä muhkura ei ole.
Jospa mf,n pojat vaihtavat nokkiksen ja paremmalla softalla päästöt kuriin??.
Tuon olen jo monta kertaa huomioinut noissa testeissä, kuinka mf,ssä pienemmät kulutukset ja silti tehot tallella vastaavaan valtuun verrattuna. ei voi olla muuta kuin mf,n tehtaalla paremmat inssit tekemässä moottorinohjaus softaa.