Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kilpi propleemaa  (Luettu 3601 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: Kilpi propleemaa
tuokin kertoo että on aika hyä peli.   toimiva ja yksinkertainen käyttää.     ja eipä ole suuri tuo pajakaan missä tekivät...

googeloin pyhänä ja wigipedia kertoi miehen olevan keksijän. Well O 2 ei sinällään taida paljon liittyä Kilpeen, mutta sama keksijä niillä oli  ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Kilpi propleemaa
mutta nuita suomi tartteis läjän.    on sen verta hyä ukkeli tuo,   kun ostin käytetyn kilven ni kaveri kyseli tunnenko--?    ja siitä seuras kolmen vartin kertomus..       tekis vaan lisää koneita maataloutelle...

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1581
Vs: Kilpi propleemaa

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kilpi propleemaa
Meillähän tämä homma pelasi aikanaan niin, että isu teki kaksi erillistä lavaa lankuista. Ehkä 20cm korkeita. Etukuormaajan piikillä asetettiin paali lavojen kohdalle niin, että paalin keskikohta oli lavojen välissä. Rako lavojen välissä ehkä 20cm tai jotain sellaista. Sitten tuotiin Kilpi paikalle ja paali halkaistiin siten, että terä kulki niiden lavojen välissä olevasta railosta. Tällöin terä ei ottanut koskaan maahan kiinni. Tarkkaan en muista, keinahtiko halkaistut puolikkaat lavoille kyljelleen itsekseen vai autettiinko, mutta jokatapauksessa ne asettuivat lavoille hyvin. Sitten ne siirrettiin trukkipihdeillä käyttökohteiden luo. Oma pikku pulaamisensa, mutta toimi ok. Terä pysyi käyttöikänsä hyvässä kunnossa. Sinne sylinterin alapuolelle olevaan rakoon kertyi helposti muovia, verkkoa ym. Sen putsaamisessa oli oma hommansa, kuten on jo käynyt ilmi.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: Kilpi propleemaa
Meillähän tämä homma pelasi aikanaan niin, että isu teki kaksi erillistä lavaa lankuista. Ehkä 20cm korkeita. Etukuormaajan piikillä asetettiin paali lavojen kohdalle niin, että paalin keskikohta oli lavojen välissä. Rako lavojen välissä ehkä 20cm tai jotain sellaista. Sitten tuotiin Kilpi paikalle ja paali halkaistiin siten, että terä kulki niiden lavojen välissä olevasta railosta. Tällöin terä ei ottanut koskaan maahan kiinni. Tarkkaan en muista, keinahtiko halkaistut puolikkaat lavoille kyljelleen itsekseen vai autettiinko, mutta jokatapauksessa ne asettuivat lavoille hyvin. Sitten ne siirrettiin trukkipihdeillä käyttökohteiden luo. Oma pikku pulaamisensa, mutta toimi ok. Terä pysyi käyttöikänsä hyvässä kunnossa. Sinne sylinterin alapuolelle olevaan rakoon kertyi helposti muovia, verkkoa ym. Sen putsaamisessa oli oma hommansa, kuten on jo käynyt ilmi.

Tila josta aikoinaan oman kilven käytettynä ostin kertoi toimineensa siten, että nosti paalin neljän tolpan päälle ja halkoi sitten ristiin kuten appelsiinin. Joskus kokeilin tuotakin, mutta muovit ja verkot olis ainakin pitänyt poistaa ensin.

Taisi lisävarusteena saada sellaiset lavat joihin paalin puoliskat kellahti ja lykättiin sitten käsivoimin elukoille . Onneksi ei sentäs tuota ole tarvinnut harrastaa  ;D

Terän teroittamisen jälkeen oma leikkuri on toiminut loistavasti. Tosin tr edessä on vaihtunut ilmojen viilennyttyä ja paalithan on nyt jo pinnasta jäässä. Halkee kahteen osaan kuin suora männnyn halko. Joskus tulee mieleen , että jos varmoliftille tekisi jonkinlaisen matalan pukin ja silppuaisi sillä jäiset paalit ja jakaisi avantilla ( kun varmo ei kunnolla mahdu navettaan). Tosin tuo ajatus on ollut jo vuosia ja edelleen ajatus asteella, joten tuskin ikinä  ::)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Kilpi propleemaa
eikös ollukin helppo homma?   kun terävillä työkaluilla se tulos tehtään.     oli sit järki tahi kirves kyseess. ;D