Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hydraulinen työntövarsi  (Luettu 5581 kertaa)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Hydraulinen työntövarsi

Hyde työntövarret kaikissa paitsi takapotkussa, kun siitä on mennyt rikki ja vähällä käytöllä...
Kallistusta ei ole koskaan ollut.. ihan turha..

Mulla on vanhemmassa koneessa. Lanan kanssa hyvä, samoin nostolaiteruiskun kanssa jos on vaihtelevan kaltevia lohkoja tai jotain  ylitettäviä esteitä.
Hankalia koneita kiinnittäessä säästää syntisiltä sanoilta... lähinnä semmoiset vehkeet joissa pitäää saada molemmat varret peruutettua yhtä aikaa johonkin koloon jonne ne eivät koskaan halua samaan aikaan vapaaehtoisesti mennä.

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 732
Vs: Hydraulinen työntövarsi
Mulla on molemmissa traktoreissa hydraulinen kallistus, todella kätevä ja yllä ne hyvät perustelut kerrottiin. Työntövarsi onkin sitten molemmissa perinteinen.

farmeri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 246
  • "Maatalous on mukava harrastus mutta pirun kallis"
Vs: Hydraulinen työntövarsi
Perälevyn kanssa kallistaja pakollinen jos haluaa työntövarrella säätää levyn ottavuutta. Kynnössä tulee joskus käytettyä lopetuksissa, saa matalamman vaon laitaan.

Työntövarret on hydrauliset aina paikallaan, en ole nähnyt tarpeelliseksi irrottaa. Valtroissa toteutettu hyvin kun varsi lukittuu telineeseen.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: Hydraulinen työntövarsi
Tsekkaa  LH- lift sivustot,  ei halvin mutta kestäviä.
Mm Valtra näitä käyttää.

seegeri

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1950
Vs: Hydraulinen työntövarsi
No ei kerro laadusta. Vaikka valtra käyttää. 

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 692
Vs: Hydraulinen työntövarsi
Itellä on sellasella kouralla että ottaa suoraan tappiin kiinni.
Ei tarvitse sitä hukassa olevaa palloa etsiä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Hydraulinen työntövarsi
tuostapa tuli mieleen;   onko piipon hydesivurajoittimia käytössä?   ite nuita katellu mut aika arvokkaita ja sitää hyin ulosottoja..    ja olen tässä huomannu vuosien saatossa että nuo vetovarsien väli on pysyny samana monessa koneessa.   ainakin punavanteen mekaniset rajottimet jo vuosia samoissa reijissään..   liekö enää tapit etes irti lähtis,   hakkautuneet kii...

MKH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 333
Vs: Hydraulinen työntövarsi
tuostapa tuli mieleen;   onko piipon hydesivurajoittimia käytössä?   ite nuita katellu mut aika arvokkaita ja sitää hyin ulosottoja..    ja olen tässä huomannu vuosien saatossa että nuo vetovarsien väli on pysyny samana monessa koneessa.   ainakin punavanteen mekaniset rajottimet jo vuosia samoissa reijissään..   liekö enää tapit etes irti lähtis,   hakkautuneet kii...
Uudemmissa koneissa aika monessa on 90cm pallojen keskipisteestä väli, vanhemmissa on kyllä lähes kaikissa eri mitta mikä on kyllä ärsyttävää..
Itse laitan varret kohdilleen aina rullamitalla ennenkun lähemmäs alan peruuttelemaan.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Hydraulinen työntövarsi
Massikas mulla on sellaiset ruuvattavat sivurajoittimet.  Ja se pääsee liikkumaan kapeammalle, kun konetta ei ole perässä. Fiaatis saman tyyppiset, mutta niissä sentäs tappi , jolloin sen saa lukittua. Tappia Massikan rajoittimessa  ei ole.  Toki siellä alunperin on ollut jotkut jouset, heiveröiset, mutta auttoi ehkä vähän pysymään paikallaan (jos kone kallistaa). Ja muutenkin se ruuvattava ... paskaa , kuraa, ruostetta, laiskuutta. Ainahan ne on väljällä ja sitten sellainen Oho tilanne ... no se If auttaa kait paljon. Tosin en ole Iffin asiakas.

IsoPata

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 201
Vs: Hydraulinen työntövarsi
tuostapa tuli mieleen;   onko piipon hydesivurajoittimia käytössä?   ite nuita katellu mut aika arvokkaita ja sitää hyin ulosottoja..    ja olen tässä huomannu vuosien saatossa että nuo vetovarsien väli on pysyny samana monessa koneessa.   ainakin punavanteen mekaniset rajottimet jo vuosia samoissa reijissään..   liekö enää tapit etes irti lähtis,   hakkautuneet kii...
Uudemmissa koneissa aika monessa on 90cm pallojen keskipisteestä väli, vanhemmissa on kyllä lähes kaikissa eri mitta mikä on kyllä ärsyttävää..
Itse laitan varret kohdilleen aina rullamitalla ennenkun lähemmäs alan peruuttelemaan.
Kyllä näin on, että nykykoneilla saa varret olla aina samassa asennossa ja myös työntövarsi samassa pituudessa. Kärryjen edessä tapaan varret laittaa leveälle, mutta normaaliasento on muistissa ja näkyy myös, mistä kohtaa maali on kulunut. Olen luopunut hydraulisen työntövarren käytöstä, koska tuntui hankalalta käydä aina hytistä sitä säätämässä, kun konetta laittoi perään ja toisekseen siihen olisi pitänyt tehdä kunnollinen lukitus, kun ei ole käytössä. Letkut myös tiellä ja varaa yhden lohkon. Mieluummin käytän ylimääräisen hydelohkon kaltevuuden säätimessä. Käytössä lana, äes, kylvökone, ruisku ja renki 500. Kyntöauroihin pitää vähän säätää ja niissä tapaan laittaa uivaan asentoon.

Viimeksi muokattu: 19.10.23 - klo:10:03 kirjoittanut IsoPata

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Hydraulinen työntövarsi
^
Sähkönostolaitteissa (napit lokasuojassa) ja näissä joissa on jonkin asteinen säätö lokasuojassa mekaanisissakin ei mielestäni hyde varsi ole sen vaikeampi kuin mekaaninenkaan, kunhan on vaan tarpeeksi pitkä , siis reilusti :)

Perussuomalainen porvari

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4701
Vs: Hydraulinen työntövarsi
Mulla on jäänyt hankkimatta moinen värkki kokonaan. Nostolaite niittomurskaimen kanssa oli ollut hyvä kun 6610 Ford kallisti eteenpäin murskainta kovasti. Muuten en ole osannut kaivata, ei mulla noita nostolaite koneitakaan montaa ole, takapaino ja paalileikkuri eniten käytetty.

Trukkipiikkien ja siipiteräkultivaattorin kanssa ihan ehdoton. Lumilingon kanssa myös hyvä👍

Ja juontokouran.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Hydraulinen työntövarsi
Takalanan kanssa hyvä kun kannatuspyörien kanssa lanaa tietä, laskee nostolaitteen ihan alas, lana kulkee työntövarren ja tukipyörien varassa, hydraulityöntövarrella saa helposti säädettyä ottavuutta.
Toki oikea tielana on ihan eri tasoinen laite mutta tällaisen lyhyen pihatien tuolla hoitaa hyvin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Hydraulinen työntövarsi
niinpä.   mut tuo hydetyöntövarsi vosi hyin olla tuon mekaanisen tilalla vakiona.   ei se koneen hinnassa tuntuis enää.   moni asia on helppo tehä tuon kanssa.     nostovarren hydesäätöä tuloo käytettyä tooooosi harvoin.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Hydraulinen työntövarsi
Songe teleskoopi satunaiseti käytössä, pitkä ku mikä se tulee mutta sitte varsinkin veto tai pitää ei hyvä, tiivisteet vaihdettu vähän turhan paljon käyttöönsä nähden.  Niin ja sonessa on tiiviseitä sisällä joka ei saa muualta ku heiltä, ja hinta sen mukaan......