Itse ajattelen, että moottorissa tulisi olla jokin passeli käyntiläpötila jonka termostaatti pyrkii likimain pitämään (avautumalla ja sulkeutumalla), Ajattelen, ettei ole hyvä, jos esim pakkasella kone käy jatkuvasti kylmänä. Mikäli moottorin lämpö riippuu kuormituksesta ja säiden lämpötiloista, lämmityslaitteen käytöstä yms asioista, niin jotakin on mitoitettu väärin,ja minusta jokin on pielessä. Tietysti em. asiat hieman vaikuttavat, mutta jyrkkä termostaatti ja viskotuuletin pitäisi taata että lämpömittari jököttää melkolailla samassa kohtaa, oli sitten pakkanen tai helle. Muinoin oli säädettävä kaihdinverho syylärin edessä, esim kuorma autoissa. tätä voitiin ohjaamosta sulkea ja avata ketjua vetämällä, mutta kyllä nyky termareilla ja viskotuulettimella pitäisi ainakin likimain lämpö pysyä.