Vaihtelin tuossa traksaan ilmastoinnin moniurahihnaa. Huomasin sitten että kiristimen laakerikin on vähän kulahtaneen oloinen.
Eihän sitä laakeria ole tarkoitettu vaihdettavaksi kuin pyörineen kaikkineen mutta turasinpa sen laakerin kuitenkin sieltä esille.
Made in Turkey...
Ja taas saadaan myytyä hinnakas varaosa. Paitsi ehkä ei tällä kertaa
jos on kyseessä kone jonka pitää oikeasti mennä ja sitä huoltaa ukko siinä satasen tuntihinnan paikkeilla niin liika luovuus on pahasta...itse tehden tietysti eri tilanne
olettaisin että noita jäähdytykseen liittyviä remmejä ja pyöriä vaihdetaan esimerkiksi mettäpuolen kalustoon jo aikalailla ennakoiden eikä moniurahihna itsessään on kestävä jos pyörät ja pumput on kunnossa...ä
Hihna kesti siinä 6000 h. Tai ei se vieläkään poikki ole mutta alkaa urat rapisemaan irti selästä. Ajattelin ennakoida :-)
Tuo laakerijuttu on vähän sellainen periaatekysymys kun nyt on aikaa vaikka vähän harrastaa. Hihnan kanssakin kävi niin että huoltomiehen piti se tuoda kun tehtiin muuta remonttia mutta se unohtui häneltäkin siinä suurempia murheita ratkoessa. Eikä siinä mitään, kone liikkuu taas ja kaikki hyvin. Toistaseksi...
En taida muussa puuhassa päästä samaan tuntipalkkaan kuin tuossa näpräämisessä.
En tosin kysynyt mitä se pyörä olisi kustantanut mutta oletus on että tuotteeseen nähden riittävästi.
Lähinnä mietin sitä että onko noissakin pakko käyttää juuri kolmanneksi heikoimpia laakereita? Ei sentään kiinalainen...