Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pulutuutti  (Luettu 1645 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
pulutuutti
tänään taas törmäsin yhteen omituisuuteen kun kaveri soitti pulutuuttiyhteytellä;   se tuli kuin kaivonpohjalta!   voiko nuita säästää jostain.   ei ole ihan eka kerta kun en meinaa saaha selvää puheesta kun se on yhtä puurohkoa.   ja vaimeaa.      monelle sanonu moisesta mut kun puhuvat puhelin korvalla niin heti paremmin.   

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: pulutuutti
Taitaapi riippua aika paljon sen puluaparaatin geeneistä. Osa niistä on aikamoista kuraa. Kokemusta on.
Sitten on taas vehkeitä jotka toimivat todella hyvin mutta joiden elinikä on kovin rajallinen.

Mulla on ollut Plantronicsin Voyager Legendejä (siis pelkkä korvanappi, ei kuulosuojain) useampikin kappale. Niiden mikrofoni(t) muuttuvat vanhuuttaan sellaiseksi että vastapää ei enää kunnolla kuule mitä itse puhuu. Tyyppivika, joku meni takuuseenkin . Olen noita purkanutkin mutta mitään likaantumis- tms syytä äänen heikkenemiseen ei ole löytynyt. Ilmeisesti itse mikrofonit vanhenevat kosteuden ja muun vaikutuksesta.

Muuten toimivat yllättävän hyvin meluisassakin ympäristössä, vastapää ei usko että on vaikka puimurin kopissa, vähän äänensävy terävöityy mutta taustan melu jää lähes täysin pois. Joissakin malleissa taustamelu saa puhutun äänen vääristymään paljon, ääneen tulee kaikenlaisia kaivonpohja- ja viemäriputkiefektejä...
Toimii siis yhtä hyvin kuin Peltorin tai Zeklerin työmallin luurit.

Sekin voi aiheuttaa ihme ilmiöitä jos mikrofoni on suunnattu jonnekin muualle kuin sinne minne pitäisi.

Valcon vastamelukuulokkeet olisivat muuten kivat mutta niiden mikrofoni - tai oikeammin sen perässä oleva elektroniikka - ei oikein selviä taustamelusta ja puhelut eivät siksi ole oikein toimivia. Musaa ja radiota niillä on kyllä mukava kuunnella.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: pulutuutti
tuo meluisassa kyllä totta, mut on se kurja kun autolla ajaessa kuulee kohinan taustalla    mut sit valtun kopissa ei mitään sivuääntä..   ihme tekniikkaa miun mielestä.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3376
Vs: pulutuutti
kyllä sitä kaikkee ihmeellistä on nykyään. toiset kohisee ja toiset vähemmän kaikki ei moisesta kohise ollenkaan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: pulutuutti
eli paskan väliä kuuleko toista vai ei...