Niin tai näin, se county 754, sen oma hydrauliikka kuin viisitonniset, onko peräti 26l/min.
Googletin mikä tommonen moottorin kylkeen lisäpumppu kuten mk 2-3 on, sen tuotto on 10-16l/min. Ei niist ois iloo tähän. Noi ylösvaihde hyde pumput mitkä tullut vastaan netti marketeissa on aika alhaiset kw ja matala paineisia. Prosessorin syötön varot muistaakseni 230bar
Romutta moilta arpapeliä jos joku kuorma auton pumppu aisaan laitais, onmgelma siinäkin 540voa vähän turhan hidas yleisesti pumpuille
OK, mä en hoksinut että se oli oikeasti County, luulin että kuva oli vain prosessoria havainnollistava..
Aisalle tai tumppiin laitettavat rakennelmat ovat kyllä habitukseltaan monesti vähän ikäviä, voivat olla hätää kärsimässä kun perävekotin kaatuu tai joutuu muuten kovin outoihin asentoihin. Allekirjoittaneella oli aikoinaan kärryn rungon päällä Syke-Patu ja sillä oma nivelakselikäyttöinen hydrauliikkansa. Siitäkin löytyi ongelma: kun kärryn peruutti perän nousemaan riittävän jyrkkään tömpyrään niin aisa otti kiinni isokokoiseen laajakulma-akselin limppuun. Onneksi kärsi vain se nivelakseli eikä traksan tumppi tms. Edessä ei ollut sellaista traksaa johon ulosoton akseli olisi ollut käden käänteessä vaihdettavissa. Akselin päähän tuleva kertojavaihde ja sopiva pumppu olisi tietenkin muuten hyvä ratkaisu nosturille mutta vaatii öljylinjojen, mahdollisen säiliön, suodattimen ym rakentelua.
Sanoisin että jos ei suurempi rakentelu kiinnosta niin laita se prosessorin jälkeen vapaakierron tarjoava sähköventtiili. Prosessoria koskevat ongelmat poistuvat sillä. Sen heikkous on oikeastaan se että koneen kierroslukua joutuu yhä muuttamaan sen mukaan käytetäänkö kuormainta vai prosessoria, pumpun tuotto kun on muuten yhä vakio. Jos sulla on takanakin käpälälle jalkakaasu niin eipähän tuo silloin ole kummoinenkaan ongelma. Mulla oli myös takakaasu silloin kun nokalla oli vielä kiinteätuottoinen pumppu, primitiivinen perusmallin venttiilipöytä ja nosturissa oli vain tavallinen tukkikoura. Kaikki säätö- ja muut ongelmat oikeastaan katosivat ls-systeemiin siirtymisen mukana.
Mulla olisi kyllä ylimääräinen käyttämättön 540-kertojavaihde-pumppu-paketti, muistakseni vaihde on 3-luokan pumpulle, pumpun kokoa en tähän muista mutta idea oli kai traksa siinä 1200-1300 kierrosta ja luokkaa 60 litraa ulos... yv:tä jos kiinnostaa. Jäi sitten laitamatta tuon sijoitteluongelman vuoksi. Samoin löytyy käytetty Boschin 6-karainen hydr. esiohjattu pöytä, kahvat ym ympäripumppaavaan tai vakiopainekäyttöön sopiva, ei siis LS..
¾-kaliiberi, (lähdöt ½). Ei ahdista ihan vähällä, pikkunostureille turhan suuri, ryömitys menee tarkaksi.