Web service kanava on kyllä niin hyvä etten sen muutaman euron per kk takia antaisi pois. Tietysti jos ei ole kuin muutama tosite ja vuosi alvi niin ehkä turha mut satoja tositteita ja kk alvi niin itse olen tykännyt webwakan yhteydestä pankkiin. Tuulee laskut maksettua ja samalla pysyy kirjanpito ajantasalla. Vielä kun pääsisi lopuistakin "käteiskuiteista" eroon ja laskutukseen niin olis helppoa ja nopeaa.
Aikaisemmin tein laskut online tms. Palvelu ne satunnaiset laskut. Sai suoraan pdf:ksi ainakin eli pysty pistämään sähköpostiin ja taisi myös saada suoraan tulostettua paperiversion.. oli minusta ihan kätevä palvelu..
Varmaan jos olisi ohjelma joka suoraan hyödyntäisi tuo WS-kanavaa niin homma olisi hyvin toimiva. Kultalinkin vaan lopettivat väkisin.. ja pelkkä maatalouden ohjelmisto ei oikein olisi toimiva kun on muutakin toimintaa. Muutamaa fiksumpaa pakettia katselin mutta eivät kovin halpoja olleet, helposti tonni kättelyssä ja satku-pari vuosiylläpidosta.
Jos olisin nuorempi niin olisin ottanut projektiksi oman ohjelman kehittämisen tuohon WS-kanavaan. Nyt ei enää tunnu jaksavan tosissaan kiinnostuvan välillä mistään. Ideoita olisi mutta toteutus (onneksi?) jää yleensä alustavan esisuunnitelman asteelle.
Mulla lappuja ehken parisataa vuodessa ja neljännesvuosi ALVi. Lapuista nyt suurin osa on pienehköjä menotositteita, omaa laskutusta ei sentään kappalemääräisesti ihan hirveästi ole. Eikä kyllä euroinakaan, valitettavasti

Tuo on jotenkin keinotekoinen tuo asiointiroolin valintakin tuossa verkkopankissa. Kaikki eri tilit yhteen nitova systeemi oli jouhevampi käytellä, mulla on kun on tiekunnan sun muiden tilien käyttöoikeuksia myös.