Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Robota Md88 magneettiporakone  (Luettu 3177 kertaa)

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 968
  • LOS KANTTURAS
Robota Md88 magneettiporakone
 :o Tekeeköhän tuolla mitään? Kukaan sortunut ostamaan?
AkkuPENSASLEIKKURI😬

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 968
  • LOS KANTTURAS
Vs: Robota Md88 magneettiporakone
Eikö kukaan omista magneettiporaa :'(
Ei se mitään, minä omistan kohta☝️tilasinpa piruuttani Nova J 28SV poran :o
AkkuPENSASLEIKKURI😬

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Robota Md88 magneettiporakone
Eikö kukaan omista magneettiporaa :'(
Ei se mitään, minä omistan kohta☝️tilasinpa piruuttani Nova J 28SV poran :o
Omistaa kyllä,  ei vaan ole Robota josta kyselit ;D
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Robota Md88 magneettiporakone
mihin tuollasta tarvii?   

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12038
Vs: Robota Md88 magneettiporakone
Siirrettävä pylväsporakone. Onhan tuolle omat kohteensa (raskaammat metallityöt). Betoniin olisi kiva saada täsmällinen reikä - veetu mitä sohlaamista timantintarvetta pienemmissä töissä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Robota Md88 magneettiporakone
Mg-pora on näppärä vehje silloin kun kohdetta ei saa helpolla kunnon pylväs-/säteisporaan. Johonkin koneen runkoon tai muuhun painavaan ja hankalan kokoiseen kappaleeseen pitää saada kunnollisia reikiä.
Mä olen hakenut vuokraamosta sen harvan kerran kun olen tuollaista tarvinnut.

Betoni on hankalampi tapaus, siihen kun ei magnetti tartu.
Vaihtoehdoiksi jää pultata ensin joku kiinnityslevy poraa varten tai helpommin (poran)terälle ohjainsabluuna. Laikka- ja timanttihommiin on tietysti erilaisia kiinnitettäviä ohjaimia.
Tosinaan onnistuu kun kiinnitettävän kappaleen laittaa ensin yhdestä nurkasta kiinni ja pääsee loput reiät sitten poraamaan kappalen omia kiinnitysreikiä ohjaimena käyttäen.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5858
Vs: Robota Md88 magneettiporakone
Mg-pora on näppärä vehje silloin kun kohdetta ei saa helpolla kunnon pylväs-/säteisporaan. Johonkin koneen runkoon tai muuhun painavaan ja hankalan kokoiseen kappaleeseen pitää saada kunnollisia reikiä.
Mä olen hakenut vuokraamosta sen harvan kerran kun olen tuollaista tarvinnut.

Betoni on hankalampi tapaus, siihen kun ei magnetti tartu.
Vaihtoehdoiksi jää pultata ensin joku kiinnityslevy poraa varten tai helpommin (poran)terälle ohjainsabluuna. Laikka- ja timanttihommiin on tietysti erilaisia kiinnitettäviä ohjaimia.
Tosinaan onnistuu kun kiinnitettävän kappaleen laittaa ensin yhdestä nurkasta kiinni ja pääsee loput reiät sitten poraamaan kappalen omia kiinnitysreikiä ohjaimena käyttäen.
Olen muutaman reiän taloa remontoidessa porauttanut betoniseinään ja kyllä ne urakoitsijat on vetänyt ihan reilusti ankkuripultin seinään mihin porakoneen jalusta pultataan kiinni.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Robota Md88 magneettiporakone
käyttö kohteen mukaan.   ei kait sen kummenpaa,  ku just kaveri haasto kui porasvat reijän palkkiin työmaalla.      noilleki koneille on tarpeensa.

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Robota Md88 magneettiporakone
Kunnon porakoneet (jos sellaisia vielä saa) maksavat maltaita. Paskat koneet saa jostain bankookista tai vastaavasta halvemmalla, kuin nova-pelti kyljessä.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Robota Md88 magneettiporakone
Magneettiporassa pitää olla tukilaakeri mahdollisimman lähellä terää, jos meinataan tehdä keernaporalla (eli Weldon 19 kiinnitteinen reikäjyrsin) tarkkoja reikiä.
https://www.silikotek.fi/index.php/tuote/magneettiporakone-evolution-me7500/
Tuollaisella saa jo melko tarkkoja reikiä. Normaali poranterä on paljon hitaampi ja epätarkempi.
En ole tuossa koneessa juuri normaaleja porateriä käyttänyt.
pessimisti ei pety!

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3118
Vs: Robota Md88 magneettiporakone
Ei ole roborasta kokemusta, mutta tutulla on mg pora on painava ja kova magneetti, pysyy ja pystyy jyrsii epä keskoisia reikiä ylikokoon sylinterisiä reikiä. En muista merkkiä, saatapi olla fein? Töissä pariin otteeseen käynnyt vuokraamosta hakee, oisko ollut hiltin punainen, en tiedä hintoja

Tarkuutta betonireikiin, firmoja on, tai vuokraamosta saat vehkeet, ei se mikään ylipääsemätön enää.

Kuvassa sisäpuolella on sähkökeskus, tyhjä tila kuitenkin siinä kohtaa. Satakympin reikä siihen 5 vierekkäin.
Toi oli manuaalinen pumppu ja syöttö manuaalinen, mutta oli mittari joka kertoi kuormitettavuus jonka avusti kuinka paljon saa painaa. Pohja pultattu tietty seinään kiinni kympin? pulteilla
https://www.maskinisten.net/userpix/22199_JHK88M0ZMNM1630831452.jpg

Viimeksi muokattu: 28.11.22 - klo:08:54 kirjoittanut klapikasa

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Robota Md88 magneettiporakone
Vähän vastaavalla mutta pykälää isoimmilla peleillä tehtiin täällä ex. navetan sokkeliin iso reikä (D noin 350 mm) lämpöputkelle. Sokkeli oli yllättävän paksu, olisiko ollut noin 400 mm ja valuun oli tietysti 30-luvun tapaan upotettu isoja luonnonkiviä. Sellaisesta joku kiilamainen reunalisu irtosi ja kiilasi koko terän jumiin ja porari sai vähän aikaa kikkailla ja temuta että sai terän irti ja taas liikkelle...
Tekijä oli kyllä ammattilainen, en ollut itse turaamassa .

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12038
Vs: Robota Md88 magneettiporakone
Kyl mä tein onteloon viemäri- ym. putkille pystyreiät vapaalla kädellä, taisi olla duss vedellä. Nummelassa on yhdellä vuokraamolla maanläheiset hinnat (ojamart). Tarkoitin aiemmin lamppujen, hyllyjen jne kiinnittämistä iskuporakoneella.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Robota Md88 magneettiporakone
Ei ole roborasta kokemusta, mutta tutulla on mg pora on painava ja kova magneetti, pysyy ja pystyy jyrsii epä keskoisia reikiä ylikokoon sylinterisiä reikiä. En muista merkkiä, saatapi olla fein? Töissä pariin otteeseen käynnyt vuokraamosta hakee, oisko ollut hiltin punainen, en tiedä hintoja

Tarkuutta betonireikiin, firmoja on, tai vuokraamosta saat vehkeet, ei se mikään ylipääsemätön enää.

Kuvassa sisäpuolella on sähkökeskus, tyhjä tila kuitenkin siinä kohtaa. Satakympin reikä siihen 5 vierekkäin.
Toi oli manuaalinen pumppu ja syöttö manuaalinen, mutta oli mittari joka kertoi kuormitettavuus jonka avusti kuinka paljon saa painaa. Pohja pultattu tietty seinään kiinni kympin? pulteilla
https://www.maskinisten.net/userpix/22199_JHK88M0ZMNM1630831452.jpg
Yleensä tuolla yhdellä kiinnitys, reunoilla olevilla säätö suoraan. Vanhaan haperoon betoniin joutuu joskus liimaamaan kierretangon kiinni.
pessimisti ei pety!