Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Aggregaatti & etu-PTO  (Luettu 16267 kertaa)

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1568
Vs: Aggregaatti & etu-PTO

Järjetöntähän toi väärinpäin pyöriminen on. Jos koneelle on aivan sama onko se etu vai takapääs, niin kuitenkin voimanoton pyörimissuuunta estää käytön etupääs...

Vai päteekö tuo mainitsemasi vain tuohon "vihreään", joka kuvassa on...

Kyllä toi ihan standardin mukainen on..

Semmoiset koneet mitkä on tarkoitettu toimimaan sekä taka- että etunostolaitteessa (esim. kesantomurskat ja tasojyrsimet) niin niissähän on nostolaitesovitteet ja kulmavaihteelta ulosottoakselin tumppi myös taaksepäin. Eli etunostimeen kone tulee perspuolelta kiinni..

tuossa nyt linkki kesantomurskaan, minkä nyt tähän hätään muistin..:
Kesantomurska


Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1568
Vs: Aggregaatti & etu-PTO
60km ei ole pitkä matka traktorille. Lyhyt matka kuorma autolle. ::)

Siis 60km suuntaansa.. Tuskin täydellä kuormalla menee Jontikkakaan 50km/h eli matkoihin 3-4h, punnituksiin, vuoron odotteluun,kippaukseen, yms. vähintään 0,5h... 
Joku 18m3 viljakärri, vehnää siinä menis max. 15tonnia. Paljonkos kuorma-autoilla, en ole perehtynyt noihin rekkojen ominaisuuksiin.. :-[

sekuli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: Aggregaatti & etu-PTO
Olet ostanu vajavaisen rattorin, meillä pyörii etu voa molempiin suuntiin. Toiseks eihän 60km matkalla voi tommosella kuormalla mennä tuntia pitempään, ja aivan tehas arvoissa olevalla koneella. Miks täytyy pellolla lastailla tommosilla värkeillä, me ajetaan suoraan puimurin alta rekalla. Se tietysti edellyttää että pellolla on lastaus tie ja oikein hyvillä olosuhteilla myös vauhista lastaus onnistuu, voi tietty pelto pikkusen tallaantua. Puimuri suosittelen olevan samaa luokkaa minkä met ollaan ajeltu eli nh9070 muistaakseni, ei pala hermo ootellessa. Eikä mee lastaus teillä turhiin ajoihin aikaa, tulee nääs yli 10m3 kerralla säiliössä. Sit jos tuntuu että tommonen puimuri on liika iso, niin pistä pillit pussiin ja istuta tonttis kasvamaan mettää. Rekkaan saa suomes n.40t kuormaa, eli 5 tankkia vehnää.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Aggregaatti & etu-PTO
luokkaa minkä met ollaan ajeltu eli nh9070 muistaakseni, ei pala hermo ootellessa. Eikä mee lastaus teillä turhiin ajoihin aikaa, tulee nääs yli 10m3 kerralla säiliössä. Sit jos tuntuu että tommonen puimuri on liika iso, niin pistä pillit pussiin ja istuta tonttis kasvamaan mettää. Rekkaan saa suomes n.40t kuormaa, eli 5 tankkia vehnää.

Niin trollihan toi olikin...

Ja akselipainot oli...


Sekuli on ollu niin kauan ulkomailla hommis, jottei enää muista miten ruokamullan alla oleva maakerros käyttäytyy tää kotomaas. Jossain päin Euruuppaa on toki maalejeja, joita ei saa tiivistymään, vaikka kuinka yrittäis... Niin olihan tuo trolli, olihan...
tethering holes to their concave windings

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Aggregaatti & etu-PTO
Olet ostanu vajavaisen rattorin, meillä pyörii etu voa molempiin suuntiin. Toiseks eihän 60km matkalla voi tommosella kuormalla mennä tuntia pitempään, ja aivan tehas arvoissa olevalla koneella. Miks täytyy pellolla lastailla tommosilla värkeillä, me ajetaan suoraan puimurin alta rekalla. Se tietysti edellyttää että pellolla on lastaus tie ja oikein hyvillä olosuhteilla myös vauhista lastaus onnistuu, voi tietty pelto pikkusen tallaantua. Puimuri suosittelen olevan samaa luokkaa minkä met ollaan ajeltu eli nh9070 muistaakseni, ei pala hermo ootellessa. Eikä mee lastaus teillä turhiin ajoihin aikaa, tulee nääs yli 10m3 kerralla säiliössä. Sit jos tuntuu että tommonen puimuri on liika iso, niin pistä pillit pussiin ja istuta tonttis kasvamaan mettää. Rekkaan saa suomes n.40t kuormaa, eli 5 tankkia vehnää.
    Muistaakseni.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

sekuli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: Aggregaatti & etu-PTO
Kyllähän pikkuusen kuisoottelin, mutta toisaalta kun kattoo täällä tuota nyhertämistä onnettomilla peltotilkuilla niin sääliksi käy. Varsinkin kun ajetaan tätä tukipuolta alas senkun keretään, tai toisin sanottuna suomen neuvottelijat käy luovuttamassa näitä jo saatuja etuja.
Toisaalta vielä kun tuollakin missä on oltu tolskaamassa on ha kohtainen tuki korkeempi kuin suomes, mutta sehän on aikoinaan sovitettu ha tulosten mukaan. Eivät ole vaan neuvottelijat hoksannu vertailla niitä netto tuloksia.
Ohan niissä puimureissa akselipainot kohillaan, kyllä ratas pysyy maassa kii. Taitaapi painaa ton kokooset säiliö täynnä liki 25t, mutta perskeleen isot on rattaatki.
Toi muistaakseni johtuu siittä kun kävin vain pari jyväkuormaa itte ajamassa, enkä omista ko. koneita. Mut aika liki sen numeron pitäis olla, mutta rateekiset mitat oli: pöytä hiukka yli 9m ja säiliö 10,5m3 ja  yli 500hv jotta semmonen.
Vielä tuohon etuvoimanottoon, että melkein kaikissa saa suunnan käännettyä. Joissain joutuu vaan paskaamaan näpit ja joissain sen suunnan saa valita suoraan sieltä mistä rattoria normaalisti hallitaan.
Generaattoreita kans olemassa joissa pyörintäsuunnalla ei merkitystä, luulis olevan jo kaikki rattori käyttöset. Samalla hintaa mitä noi kunnolliset rattori käyttöset saat omalla koneella olevan varavoima koneen, jossa löytyy potkua riittävästi ja ongelmia paljon vähemmän kuin noissa rattori vetoisissa.   

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Aggregaatti & etu-PTO

Ohan niissä puimureissa akselipainot kohillaan, kyllä ratas pysyy maassa kii. Taitaapi painaa ton kokooset säiliö täynnä liki 25t, mutta perskeleen isot on rattaatki.


Menöö jo pahasti offtopikiks, mutta ihan pakko...


Niin... ei se akselipaino muutu miksikään, vaikka kuinka isot renkaat olis koneessa. Akselipaino on akselipaino on akselipaino...
tethering holes to their concave windings

sampsa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Aggregaatti & etu-PTO
niin silläkö ei ole merkitystä että jakautuuko se akselipaino kuinka isolle alalle?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Aggregaatti & etu-PTO
Pohjamaan tiivistymiseen ei rengaskoko auta.
Mystinen kesälaatumies

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Aggregaatti & etu-PTO
Pohjamaan tiivistymiseen ei rengaskoko auta.

Ei auta, ei...

Tuostahan on maailman sivu väitelty ja tullaan väittelemään, mutta näin se vaan on.
tethering holes to their concave windings

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Aggregaatti & etu-PTO
Pohjamaan tiivistymiseen ei rengaskoko auta.

Ei auta, ei...

Tuostahan on maailman sivu väitelty ja tullaan väittelemään, mutta näin se vaan on.

--juu niin on,jossain puolen metrin syvyydessä alkaa olla ihan sama isoilla akselipainoilla miten isolle alalle jaetaan.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Aggregaatti & etu-PTO
Pohjamaan tiivistymiseen ei rengaskoko auta.

Ei auta, ei...

Tuostahan on maailman sivu väitelty ja tullaan väittelemään, mutta näin se vaan on.

--juu niin on,jossain puolen metrin syvyydessä alkaa olla ihan sama isoilla akselipainoilla miten isolle alalle jaetaan.

       ...nii'i, siltaki pettää, ku ajetaan päälle tarpeen iso värkki vaik olis kummoset renkaat.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Aggregaatti & etu-PTO
Pohjamaan tiivistymiseen ei rengaskoko auta.

Ei auta, ei...

Tuostahan on maailman sivu väitelty ja tullaan väittelemään, mutta näin se vaan on.

--juu niin on,jossain puolen metrin syvyydessä alkaa olla ihan sama isoilla akselipainoilla miten isolle alalle jaetaan.

Ja edelleen pohjamaan tiivistyminen johtaa kosteusongelmiin, mikä taas pahentaa tiivistymisriskiä...
tethering holes to their concave windings