Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rattorikaupassa muutoksia, Case IH uusiin kanaviin...  (Luettu 5132 kertaa)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Tullenekko kytkykauppaa, että kun ostat lypsyropotin niin saat Kaasen  kaupanpäälle tai päevvastoen
Elämä on parasta kometiijjaa

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1571
Jääköhän Pöttinger valikoimaan, Casen heinäkoneiden rinnalle? Mites JCB?

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Minä kysyn että kuka kumma se nykyjään pystyy uusia raktoreita ostamaan? No, huppaeluvirmat, taksimiehet ja lumenkolluuyrittäjät... onko muita?
Elämä on parasta kometiijjaa

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Minä kysyn että kuka kumma se nykyjään pystyy uusia raktoreita ostamaan? No, huppaeluvirmat, taksimiehet ja lumenkolluuyrittäjät... onko muita?

Iso velaton tila, jolla/jonka omistajalla on palkka- ja/tai pääomatulot kunnossa.

Katselin tuossa Metsa Mannin keslapäivä reissuvideota. Tuppisovite maatilapilkki "metsävarusteltun" uuden valmetin perässä. Yhdistelmähinta lähempänä 300 tuhatta euroa. Ja jos pitäisi vielä puita ajaa, niin joku kärry vielä pitäisi saada perään.

https://youtu.be/hLca97f_16A?t=242
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3308
Minä kysyn että kuka kumma se nykyjään pystyy uusia raktoreita ostamaan? No, huppaeluvirmat, taksimiehet ja lumenkolluuyrittäjät... onko muita?
Kyyllä uusiakin aina silloin tällöin näkyy ilmestyvän ihan viljelykäyttöön. Liene ihan tarpeeseen hankkivat eikä huppailuun. Kun viljelyalat alkaa olemaan 500 hehtaarin paremmalla puolella, siinä jo tarvitaan isompaa äestä ja kylvökonetta joita ei ihan satakuusvitosella ei saa liikkeelle. Ja näkkyy tuo paskakärrykin olevan sitä kokoa että vaatii hiukkasen potkua.

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1571
Minä kysyn että kuka kumma se nykyjään pystyy uusia raktoreita ostamaan? No, huppaeluvirmat, taksimiehet ja lumenkolluuyrittäjät... onko muita?

Kyllä on vaikea perustella tälläisellä perheviljelmä kokoisella tilalla perusmaataloudella uuden traktorin hankintaa. Meillä uusiin on vuodelta 2002 ja tunteja vasta 12000h, sillä varmaan taidan ajaa vielä liki eläkeikään, eli 30 vuotta… tai sitten tarttee kannattavuudessa tapahtua ihmeitä.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5134
  • Kouvola, Kymenlaakso
Minä kysyn että kuka kumma se nykyjään pystyy uusia raktoreita ostamaan? No, huppaeluvirmat, taksimiehet ja lumenkolluuyrittäjät... onko muita?

Kyllä on vaikea perustella tälläisellä perheviljelmä kokoisella tilalla perusmaataloudella uuden traktorin hankintaa. Meillä uusiin on vuodelta 2002 ja tunteja vasta 12000h, sillä varmaan taidan ajaa vielä liki eläkeikään, eli 30 vuotta… tai sitten tarttee kannattavuudessa tapahtua ihmeitä.

Samaa tässä pohtinut. Meillä uusin 2006 joka ostettu käytettynä ehkä vuonna 2008 tai 2009. 2000h ajettuna oli silloin pikkuvikainen ja halpa. Parilla tonnilla sai kuntoon. Muut siitä sitten vanhempia.

Tuntimäärät koneissa 6000h ja 20000h välissä. Kovastihan sitä uutta konetta tekisi mieli varsinkin Aina silloin kun jotain isompaa hajoaa. Ja pientä hajoamista tuntuu olevan lähes viikottain.

Mutta ei näillä käyttömäärillä, kannattaavuuksilla kannata sen enempää miettiä. Mä tarvisin kuitenkin koneen joka olisi n. 150- 200 heponen, tuollaiseen tarvii jo ihan oikeasti rahaa. Pakko vain yrittää selvitä näillä vanhoilla.. :'(
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3128
Jääköhän Pöttinger valikoimaan, Casen heinäkoneiden rinnalle? Mites JCB?

Siinä lehtisessä joka posti toi taanoin, aika vähän pöttnger juttuja oli, mutta tuleva messu, siinä kuitenkin pöttinger koneita mukana? Onko casella muokkauskoneita sillä lailla? Cnh kyllä, övermit saa nh merkkisenä, entä case punainen?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12220
  • Virolaista kiitos!
Eikö tuo tarkoita sitä, että Agritekiltä ei sitten saa Caseen osiakaan vaan ne täytyy hakea NHK:lta. Mielestäni ihan helkkarin huono ratkaisu Casen omistajan kannalta. Vaikka koneiden myynti olisi lopetettu, niin olisi kuitenkin saanut osat ja huollot sieltä mistä ennenkin. Nyt NHK alkaa pistää tyhjästä koko juttua pystyyn ja nuukasti tietysti. Kestää aikansa, että saa jotain näkyvää aikaiseksi ja se tietotaidon puuttuminen, ellei saa Agritekiltä myötäjäisinä jotain Casen tukihenkilöitä, onko sielläkään niitä. Luonnollisesti NHK on kanssa todella kallis talo, joka osaa kiskoa hintaa. Olen sitä mieltä, että ei tule olemaan NHK:lle mikään kultakaivos tämä case. Jos nollatulokseen pääsee, niin tosi hyvä. Olen pahoillani kaikkien case ihmisten puolesta, mutta olen todella pessimistinen tämän suhteen.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3308
Onneksi Caset eivät ole kovin persoja varaosille, toki jos jotain isompaa se on sitten eri juttu.

Pulu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 270
Eikö tuo tarkoita sitä, että Agritekiltä ei sitten saa Caseen osiakaan vaan ne täytyy hakea NHK:lta. Mielestäni ihan helkkarin huono ratkaisu Casen omistajan kannalta. Vaikka koneiden myynti olisi lopetettu, niin olisi kuitenkin saanut osat ja huollot sieltä mistä ennenkin. Nyt NHK alkaa pistää tyhjästä koko juttua pystyyn ja nuukasti tietysti. Kestää aikansa, että saa jotain näkyvää aikaiseksi ja se tietotaidon puuttuminen, ellei saa Agritekiltä myötäjäisinä jotain Casen tukihenkilöitä, onko sielläkään niitä. Luonnollisesti NHK on kanssa todella kallis talo, joka osaa kiskoa hintaa. Olen sitä mieltä, että ei tule olemaan NHK:lle mikään kultakaivos tämä case. Jos nollatulokseen pääsee, niin tosi hyvä. Olen pahoillani kaikkien case ihmisten puolesta, mutta olen todella pessimistinen tämän suhteen.

Kyllä NHK- keskus pesee nurmivehkeitten varaosien hinnoittelussa lantamiehen, hankkijan ja agcon mennen tullen ja vielä palatessa. Ja jos alkaa keissin varaosia saamaan niinkuin nurmivehkeitten osia sesonkiaikaan että vartiointiliikkeen edustaja hakee hyllystä osan ja vie maastokätköön mistä voi hakea mihin vuorokaudenaikaan tahansa niin on melkoinen myyntivaltti

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8353
Nykyisin on parempi, kun liike on kauempana. Osat tulee kotiin. Esimerkiksi Manitoun osat tulee Lifttekiltä tosi nopeasti kotiin. Hyvin on Pöttingerin osatkin tulleet NHK:lta. Tuskin hinnatkaan enää voivat Agritekin hinnoista nousta. Esim. Casen  Raidetangon päät 750 € . Massikassa sama akseli ja sama alkuperäinen osa 300 €
Mystinen kesälaatumies

farmeri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 246
  • "Maatalous on mukava harrastus mutta pirun kallis"
Casen ja nyykkarin osat lienevät sen verta suurelta osin samoja, että kovin hirmuhintoja ei voi alkaa kiskomaan jos haluaa jotain myydä. Enemmän ehkä huolettaa vanhemman polven ei nyykkaripohjaisten varaosat. Ottaako noita kumpikaan myyntiinsä? Vai tekeekö agritek hankkijat ja kauppaa edelleen osia kumpaankin?

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1571
En nyt osaa pitää NHK.ta nyt törkeän kalliina. Tosin kokemukseni on hyvin rajalliset. Kuhnin paalaimeen telaa tarvitsin kesällä, nhk.lla oli hyllyssä ja hinta noin 900. Lantamiehellä, maahantuojalla 950 toimitusaika kiireiselle osalle noin 14vrk. Vahvasti olen sitä mieltä että seuraava paalain on Case ja äsken rupesin tutustumaan Casen käytettyihin malleihin. Niitä vaan ei Suomessa ole paljoa vaihtokoneina, täytynee uittaa…. ja pistää Vallut kierrätykseen😉