Mulla on kanssa yhdistelmäpaalaimesta tarjous lyötynä ja mokoma pysynyt korkeimpana🫣🫣
Se viimeinen tarjous vasta ratkaisee, jos sekään
No yhdistelmäpaalain on jo nykyaikaa, mutta itte sorruin talvella erilliskäärimen hankintaan. Omallani (vanhalla) ei ole kääritty puoliakaan tuon lukemasta. Tosin empä mä tuon lukemaa edes tiennyt. Sinällään yksilöllinen tarina. Huusin tuota aika lailla tasan vuosi sitten korkeimpaan tarjoukseen. Silloin ei hyväksytty. Saman lainen meni viikon päästä toisaallla. Taisin luvata saman ja jäi korkeimmaksi. Sitten iski ostokrapula, mutta kone hävisi muutenkin listoilta ja tarjouksen hyväksymisestä ei tullut tietoa. Muutaman päivän päästä soitin palveluun ja ihmettelin, mutta onneksi oli krapula niin vedin tarjoukseni pois, koska siihen oli mahdollisuus.
Syksyllä tämä ostamani oli pari kertaa taas tarjolla . Hinta oli hieman alhaisemmalla lähdöllä kuin kesällä tarjoamani. Niillä kerroilla ei tarjouksia. Sitten talvella lähtö jo reilusti alempi. Mutta jokuhan sen halusi (minä en). Mutta koska oli la ilta ja sopivasti halu kiusata ainutta ostajaa, kone jäikin minulle
No nyt luultavasti mekaaniset viat on paikallistettu ( ja kait korjattukin) ja lokiiikkaa ymmärretty edes vähän. Mutta taitaa tämä sesonki mennä vanhalla ja opetella tuolla sitten jotain hömpän pömppää käärien. Ihan turha ostos, mutta kun katseli koneen pyyntihintaa liikkeessä niin luulin koneen olevan hyvä ( niin kait liikekin). No ainakin se oli halvempi mullekin kuin viime kesänä. Näköjään kyllä käärimien hinnat on tippuneet rajusti viime aikoina ja järkevää käytettyä yksittäis paalaajaa ei taida löytyä enää mistään , jos tarvittis. Paalarit kait lähtee puolaan ja automaatti käärimet ei. Ajatuksena oli lähinnä rakentaa welgerin perään "juna". Mutta kyllähän welgerin akselisto on jo muutenkin kursittu hitsillä kasaan , joten tuskin se edes kestäisi ja muutenkaan ohjekirja ei ainakaan näytä vaihtoehtoa miten se sinne ratustettais. Kaikki muut sen aikaiset merkit oli kait kuvattuna.