Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ford 6610  (Luettu 3101 kertaa)

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Ford 6610
Tarjottiin tuollaista ostettavaksi. Vm-87. Paljonkohan siitä turbottamalla saa järkevästi irti. Ulosoton kautta tehoja käytettäisiin.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5271
Vs: Ford 6610
7610 on turbollinen 6610, tehoa on tehtaalla otettu 82 -> 98 hevosvoimaa. Siitä ehkä jotain osviittaa, mille mitoitukset riittävät. Poikkevatko nuo sitten perän/ulosoton rakenteeltaan toisistaan, en osaa sanoa...

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19858
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Ford 6610
7610 on turbollinen 6610, tehoa on tehtaalla otettu 82 -> 98 hevosvoimaa. Siitä ehkä jotain osviittaa, mille mitoitukset riittävät. Poikkevatko nuo sitten perän/ulosoton rakenteeltaan toisistaan, en osaa sanoa...

Kyllä poikkeavat hiukan. Ainakin moottorissa on eroja, voimansiirrossa ajokytkin saattaa olla tiukempi, voimanottoakselin kytkimiä on erilaisia, jarrut erilaiset, perässä on muutamia pieniä eroja. Se, että osa osista menevät mekaanisesti paikalleen, eivät merkitse, että ne olisivat samat. Voimanottoakselin kytkimen paineet kannattaa ainakin säätää ylimpään mahdolliseen, ettei luista. Samoin 1000 kierroksen voimanotto olisi välttämätön, jos täyttä tehoa otetaan jatkuvasti.

Fordien suurista valmistusmääristä johtuen eroja on samankin mallin sisällä aivan liikaa, että voitaisiin sanoa kahden satunnaisen turboahdetun tai ahtamattoman Fordin sisältä löytyvistä eroista.

-SS-

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: Ford 6610
Onko kaikissa 6610 tonniperä? Meillä pari on ollut ja muistikuva ettei niissä ollut, toki ei tainnut olla mitään konetta mitä olisi tonnilla käytetty niin ei ole tutkittukaan…

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Ford 6610
ei nuissa malleissa..   mitä sait nyykkäreinä,  en tietä.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: Ford 6610
vai niin, tässä olikin se olennaine tieto.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Ford 6610
niinpä.  ei oo evp ihan kartalla tässäkään.   eikä osaa laittaa uutta tietoa kuin tuo naitaan!

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: Ford 6610
no nyt olet valitettavasti oikeassa, forteista ja nyykkäreistä ei ole mitään kokemusta sitte dextan. mutta älä huoli ei pitäs olla sun ongelmasi§.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3118
Vs: Ford 6610
Tutkin täs taannoin nää voat foordeissa. Ne perän laatikoita jo ainakin 5 eri variaatiota.  Voa myös, 540/1900r , 540/1700r ja yhdistelmänä 540/1000. Ne hydepumput, kuin monta eri niitä, ja vielä se reijän koko kyljessä, onko pikavaihde load monitori niin palikoita ja se pumppu eri.


Kysyjä kysyi kuin paljon se seitäis? Onhan noita 7810 turbotettuja ja kuutonen. Kai nyt toi 6610 kierroksilla sietäis 120-130hv, jatkuvana vois tulla jäähdytyksen puute. Laatikon öljytilavuus suuri ja lauhdutusta niihin.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Ford 6610
Jokin erityinen syy yrittää tehdä moposta moottoripyörä?

Löytynee pienellä lisärahalla koneita jotka riittää ja kestää jo vakiona?

Tietysti jos on muuten erityisen ihastunut ao. malliin.

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: Ford 6610
Tarjottiin ostettavaksi sellainen 1600h ajettu takapotku. On vakiona turhan kesy tai sitten vaan ajella kesällä vesivaunuja laitumille tai pistää eteenpäin.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19858
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Ford 6610
Tarjottiin ostettavaksi sellainen 1600h ajettu takapotku. On vakiona turhan kesy tai sitten vaan ajella kesällä vesivaunuja laitumille tai pistää eteenpäin.

Rahaa pitää laittaa turhan paljon, jos ei ole moottoriöljyn ja peräöljyn jäähdytintä. Turbomalleissa on kummatkin. Voimanottoakselin kytkintä on 4 - ja 5 - levyistä. Jäähdyttimen tuulettimeen ja tuulitunneli olisi hyvä laittaa myös turbomallin osat, jos hellepäivänä sekoitetaan lieteallasta koko päivän.

Kuitenkin, turbomallissa saattavat olla voitelukanavat männän helmaan, paksumpi männäntappi, erilaiset männänrenkaat, isompi jäähdytysvirtaus kannessa, vahvistettu kannentiiviste.

-SS-

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: Ford 6610
Jotain tälläistä muistan kuulleeni kun aikoinaan oli noita nelikkoja. Tarjoan terapia traktorin hintaa helmestä.