Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran huollon hinta  (Luettu 4154 kertaa)

Waltteri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Valtran huollon hinta
Paljonko  lienee t4 valtran ison huollon hinta, siis jossa venttiilien säätö ja kaikki öljyt ja suodattimet teetettynä?  Huolto sarja ja öljyt on vähän  yli kaksi tonnia, paljonko lienee työpalkat päälle? Kun siis herättää ihmetystä Kun aina kuulee jd R miehien puhuvan  ison huollon hinnasta että se on reilu tonni töineen? Voiko ero olla niin suuri? Tottakai valtraan menee enemmän öljyä kun erilliset hydrauli- ja voimansiirtoöljyt, mutta silti?

rantsi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: Valtran huollon hinta
Mjoo...  asiaanhan vaikuttaa moni seikka. Huollettavan koneen ikä (jos stage5) niin ei venttiilin säätöä, millä hinnalla saat öljyt (voi olla neuvotteluvaraa), huollon suorittavan yrityksen tuntihinta, asentajan ripeys (näissäkin eroa), joutuuko yritys pesemään koneen (sekin maksaa).
JD:llä lienee näitä huoltosopimuksia joissa kiinteä hinta, kertooko/muistaako se JD mies oikean summan. Ootko nähnyä oikeesti laskua isosta huollosta esim.
Ite en oo pitänyt huoltoja kalliina kun kone on oltava iskussa ihan joka päivä..

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: Valtran huollon hinta
Tuntuu hurjalta hinnalta pelkästä öljystä ja suodatinpaketista.
Noin  120 L  voimansiirron/hydrauliikan öljyjä, 20 L moottoriöljyä,
Etuakselin öljyt lisäksi.
Venttiilien säätö nykykoneissa työlästä, johtuen  *päästöhimmeleistä*
Ainakin  N sarjassa päivän homma, purattaa pirusti, että saa venttiilikopan esille.
T sarja  huoltoystävällisempi.
Eikös niissä uusimmissa moottoreissa pitäisi olla jo hydrauliset venttiilinnostimet,
Eli huoltovapaat kokolailla.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Valtran huollon hinta
Ikiaikaisesti öljyissä on ollut huima ohjehinta ja huolloissa öljyt on laskutettu ohjehinnalla. Tuosta huoltofirmat ovat tehneet katteensa. Kaveri manas kun N174 1200 tunnin huollon öljyt maksoi 1200€. Omasta tynnyristä ne olis saanu puoleen hintaan. Kuluttajapuolella kai huoltoliikkeen on autossa käytettävä asiakkaan tuomaa öljyä, jos tuo. Em syystä varmaankin aika pitkin hampain.  ::)
Mystinen kesälaatumies

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valtran huollon hinta
Mä olen aina ihmetellyt tätä tapaa huoltopuolella. Vähän samaa on toki sähkö- ja putkipuolellakin, mutta ei niin räikeästi.

Kun salaojitin, sain putket urakoitsijan alennuksilla tehtaalta edullisemmin kuin mitä itse olisin kertaluonteisena pienasiakkaana saanut. Sorankin sai hommata mistä halusi, urakoitsijalla oli kyllä kilpailukykyinen tarjous siitä.

Rakennusmaalit sain maalarien alennuksilla samoin alle sen mitä itse ostaen.

Jos tilaan muurarin niin todennäköisesti hän ei yritä myydä mulle siinä sivussa tuplahintaisia tiiliä. Timpurikaan ei pakkomyy kakkosnelkkua 10 e/m.

Miksi noita huoltohintoja pitää sekoittaa tuolla lailla - jos tuntuu että tuntihintaa pitää korottaa niin sitten nostaa sitä tuntihintaa eikä myy sivussa ööliä tuplahinnalla?
Pidetään asiakasta vähän typeränä?

Mulle ainakin jää vähän paha maku tämmöisestä hinnoittelusta. Osin siksi olenkin käyttänyt riippumattomia huoltomiehiä jotka myyvät pääasiassa vain työtään ja tietotaitoaan. Ja fiksuimmillaan kertovat mistä arvokkaammat osat ja tarvikkeet saa edullisimmin tai missä parhaiten onnistuu joku vaativampi korjaustyöstö tms. Ei tietenkään koske pientarvikkeita ja muuta tavallista käteisvarastoa joita huollossa aina tarvitaan.

Monesti myös niin että olen itse (sovitusti) alkuvalmistellut ja purkanut kohdetta, huoltomiehelle jäänyt sitten se varsinainen ydinosaaminen. Eivät ole työn puutetta valittaneet eikä sitä että ikävimmät vaiheet on jo tehty, kiirettä heillä on riittänyt siitä huolimatta :-)
Ei ole valitettu edes sitä että usein olen ollut apuna hommassa. Yksin olisivatkin monet isommat hommat vähän kinkkisiä...

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Valtran huollon hinta
Muistanko oikein, fmx volvo, vuosi huolto ja katsastus päälle 5000€....

Volvo kaivuri, oliko ne 2000 tuntiin huollot ostohinnassa, km korvaket päälle, mutta olen viennyt sen volvolle, ne lisukeet, ja korjaukset suht maltilliset hinnat.

 Eikö huolto halli työ on päälle 70 ja huolto auto vähän kalliimpi

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26117
  • vastustan
Vs: Valtran huollon hinta
nykyään keskitytään siihen ydinosaamiseen, uusille vehkeille  halutaan huoltopaketteja tai huoltoja so*****ina päivämäärinä jolloin käyttöaste ja kulurakenne on ennakoitavissa, jokin hinta niille öljyjen kanssa puljaamisille, varastoinille, kierrätykselle  jä tinkireissuille pitää varmaan oikeassa yritystoiminnassa laskea :-\ :-\ :-\ :-\

tahtoo myös yhtä asentajan tuntia  kohden olla yksi nappaskenkäinen kauluspaitakin elätettävänä liikkeessä :'( :'( :'( :'(

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

farmeri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 246
  • "Maatalous on mukava harrastus mutta pirun kallis"
Vs: Valtran huollon hinta
Meneehän siihen loppupelissä aika iso määrä öljyä jos kaikki vaihtaa. Pitkät taitaa olla kyllä ohjeelliset vaihtovälitkin. Uudessa Directissä muistaakseni yli 2000 tuntia laatikon öljynvaihtoväli. Muutenkin huoltovälit kasvaneet joten yksittäisen huollon hinta luonnollisesti nousee. Venttiilien säätö on kanssa paljon aikaa vievä toimenpide. Mutta senkin huoltoväli kasvaa koko ajan, vanhemmissa 1000 tunnin välein tehtävä.