Ei saa valmettiin ls-linjaa.
Mutta uskoisin että tuo vicon toimii ilmankin. Ihan varma en just tuosta paalaimesta ole, mutta moni muu ainakin toimii normaalillakin hydrauliikalla.
Paalajan kyseessä ollessa eikai tuota edes ongelmaa vaikka hydrauliikka olisikin jatkuvalla kierrolla, mitä nyt kiehuttaa öljyt
Eli siitä voi tulla isokin ongelma, ellei paalajan öljyn tarve ole pelkästään paalin valmistuessa, ettei tarvi paalia tehdessä pitää hydrauliikkaa päällä?
LS- tarve tarkoittaa useimmilla koneilla että ilman sitä käyttö takkuista.
Omaa kokemusta auroista, jotka vaatii jatkuvaa kiertoa eli mielellään LS-linjaa. Kun myös tarvitaan nostolaitetta aurojen kyseessä ollessa, meni homma hankalaksi mutta ei mahdottomaksi. Aurat vaatii kuitenkin hydrauliikkaa kääntöön, eka viilun leveyden säätöön, työleveyden säätöön ja bonuksena vielä tukipyörän työsyvyyden säätöön. Ojan laitaa ajaessa tarvii noista kahta että saa siistiä, lisäksi vielä nostolaite ja ehkä hydraulinen työntövarsikin. LS-hydrauliikalla homma menee kuten valmistaja ajatellutkin, eikä kuskin tarvi miettiä onko hydrauliikka päällä vai ei, ei tuu unohduksia jolloin joko hydrauliikka ei toimi pyydettäessä tai hydrauliikan ollessa päällä nostolaite ei toimi.
Miten muuten nuo LS-linjan letkut, onko kaikissa traktoreissa niissä paine letkujen ollessa paikallaan, ns. valmiustilassa? Valmiuspaineen ollessa päällä kun irroittaa letkut ei sinänsä haittaa, mutta letkuja ei saa paikalleen ellei konetta sammuta? Traktorin puolella vanhan mallin pikaliittimet, pieni+iso, kahdella kädellä käytettävät ts. letkut ei lähde nykäisemällä irti? Normaalit hydrauliikan pikaliittimet menee paikalleen ja irtoaa kivutta vaikka olisi täysi paine letkuissa, ja varsinkin irtoaa kun vain kahvasta kääntää. Kone JD.