Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kytkin hydraulipumpulle.  (Luettu 5644 kertaa)

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Se kytkin, mekaaninen, viidelläsadallaja saan sen huomenna. Ihan hydrokaupasta.

Ois ollut halvempi flowfit, nyt jouluruuhkat postissa, tullit, rahti.

Nyt kun saa sen ihan fyysisesti, paksumpi latta ja reikiä teettämään.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Se on ainakin selkeä ja toimintavarma systeemi. Ei iske sähkövika eikä muukaan rutto :-)
Ainoa miinus että käydessä ei voi kytkeä.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Se on ainakin selkeä ja toimintavarma systeemi. Ei iske sähkövika eikä muukaan rutto :-)
Ainoa miinus että käydessä ei voi kytkeä.

Lukee ainakin että alle 1000r voi kytkeä tai iroittaa? Silloin periaateessa tyhjäkäynnillä vois?  Toisaalta, kymänä, ennen kuin käynnistää, irroitaa, traktori lämpenee, sammuttaa, ja kytkee päälle, ja käyntiin, kylmänä varmaan rajuin kytkäentä? Saa nähdä?

Aatelin vaijeri, mutta se on kounty, siinä jo puskuevyn putket/letkut ja nokkapumpun letkut, sammutus solenoidi varmaan jaksais vetää sen päälle, nappi koppiin?

Ja nyt kun googletin, just sitä pumppua, paikallinen hydraulikauppa ylihintaa, ikh ois näköjään halvempi....
Voihan sen perua vielä....

Viimeksi muokattu: 09.12.21 - klo:20:19 kirjoittanut klapikasa

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Se on ainakin selkeä ja toimintavarma systeemi. Ei iske sähkövika eikä muukaan rutto :-)
Ainoa miinus että käydessä ei voi kytkeä.

Lukee ainakin että alle 1000r voi kytkeä tai iroittaa? Silloin periaateessa tyhjäkäynnillä vois?  Toisaalta, kymänä, ennen kuin käynnistää, irroitaa, traktori lämpenee, sammuttaa, ja kytkee päälle, ja käyntiin, kylmänä varmaan rajuin kytkäentä? Saa nähdä?

Aatelin vaijeri, mutta se on kounty, siinä jo puskuevyn putket/letkut ja nokkapumpun letkut, sammutus solenoidi varmaan jaksais vetää sen päälle, nappi koppiin?

Ja nyt kun googletin, just sitä pumppua, paikallinen hydraulikauppa ylihintaa, ikh ois näköjään halvempi....
Voihan sen perua vielä....

Entäs auton kytkin viritettynä nokalle  ;D . Vitsi vitsi .
Hintaa tulee siis väkisin . Kolmitieventtiili vapaa kierrolle olisi kaikista edullisin .
Jokainen oman mieltymyksensä mukaan .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Countyjä ollut suvussa monta, ihan mjuripohjaisesta alkaen, , se eniten ajettu, super four, siinä nokkapumppu ja sakarakytkin ja oiko vasemalla moottorin kylkeä pitkin mutkarauta jäähdytine kohdalle josta sai sen hytistä päle pois. Irti sen sai moottoria sammuttamatta, sen muistan. Tän nyt mun 754, on joku kylseppäviritelmä joka mun aikan ei vaan ole irroitanut, ja se vie siirtoajossa tautisesti voimaa, varsinkin kierrosilla. Kylmäkäynnistykset, jopa ehkä kantojenylitykset kärry täynnä saatta viedä sen mukavin väännön, eli irti on oikea ratkaisu, mun mielestä. Vapaakierto, mutta kun kesällä ajelee? Kuumenee vain turhaan. Jos nyt tää borelli 30300 ei nyt rutisematta irti-kytkee, niin edulistahan olis, miks ei, helpotusta mettässä ajoo sada vapaakierolle kolmitiehanlla?

San nyt hintaa ales ottamalla se toisesta paikasta, sovitelevyä joutuu teettä, ei sekään nyt muuta kun foordin se mikä etukehto missä reikää ja nejä reikää ja se irroitaja pultattua siihen

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Countyjä ollut suvussa monta, ihan mjuripohjaisesta alkaen, , se eniten ajettu, super four, siinä nokkapumppu ja sakarakytkin ja oiko vasemalla moottorin kylkeä pitkin mutkarauta jäähdytine kohdalle josta sai sen hytistä päle pois. Irti sen sai moottoria sammuttamatta, sen muistan. Tän nyt mun 754, on joku kylseppäviritelmä joka mun aikan ei vaan ole irroitanut, ja se vie siirtoajossa tautisesti voimaa, varsinkin kierrosilla. Kylmäkäynnistykset, jopa ehkä kantojenylitykset kärry täynnä saatta viedä sen mukavin väännön, eli irti on oikea ratkaisu, mun mielestä. Vapaakierto, mutta kun kesällä ajelee? Kuumenee vain turhaan. Jos nyt tää borelli 30300 ei nyt rutisematta irti-kytkee, niin edulistahan olis, miks ei, helpotusta mettässä ajoo sada vapaakierolle kolmitiehanlla?

San nyt hintaa ales ottamalla se toisesta paikasta, sovitelevyä joutuu teettä, ei sekään nyt muuta kun foordin se mikä etukehto missä reikää ja nejä reikää ja se irroitaja pultattua siihen

Tuli sitten tekstiä et se kytkin saattais olla hyvä . Valmet 565 sai ainakin öljypumpun pois päältä halutessaan , tosin paljon pienempi pumppu kuin Contyssasi .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Sakarakytkimen voi saada lennostakin nätisti irti, varsinkin jos vaikka hiukan leikkii sammutusvipstaakilla samaan aikaan.

Kytkeminen saattaa käydä tekniikan päälle, ainakin kierrokset pitäisi saada mahdollisimman alas.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Sakarakytkimen voi saada lennostakin nätisti irti, varsinkin jos vaikka hiukan leikkii sammutusvipstaakilla samaan aikaan.

Kytkeminen saattaa käydä tekniikan päälle, ainakin kierrokset pitäisi saada mahdollisimman alas.

Se magneettikytkin kyllä varmaan hyvä vaikka kallis .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5891
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Countyjä ollut suvussa monta, ihan mjuripohjaisesta alkaen, , se eniten ajettu, super four, siinä nokkapumppu ja sakarakytkin ja oiko vasemalla moottorin kylkeä pitkin mutkarauta jäähdytine kohdalle josta sai sen hytistä päle pois. Irti sen sai moottoria sammuttamatta, sen muistan. Tän nyt mun 754, on joku kylseppäviritelmä joka mun aikan ei vaan ole irroitanut, ja se vie siirtoajossa tautisesti voimaa, varsinkin kierrosilla. Kylmäkäynnistykset, jopa ehkä kantojenylitykset kärry täynnä saatta viedä sen mukavin väännön, eli irti on oikea ratkaisu, mun mielestä. Vapaakierto, mutta kun kesällä ajelee? Kuumenee vain turhaan. Jos nyt tää borelli 30300 ei nyt rutisematta irti-kytkee, niin edulistahan olis, miks ei, helpotusta mettässä ajoo sada vapaakierolle kolmitiehanlla?

San nyt hintaa ales ottamalla se toisesta paikasta, sovitelevyä joutuu teettä, ei sekään nyt muuta kun foordin se mikä etukehto missä reikää ja nejä reikää ja se irroitaja pultattua siihen

Tuli sitten tekstiä et se kytkin saattais olla hyvä . Valmet 565 sai ainakin öljypumpun pois päältä halutessaan , tosin paljon pienempi pumppu kuin Contyssasi .
Minkäköhänlainen kytkin siellä Valmetissa on? Armeijassa ajoin 500:lla ja muistan kyllä pakkasella käynnistäessä siitä vivusta vääntäneeni pumpun kytkimen auki.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Countyjä ollut suvussa monta, ihan mjuripohjaisesta alkaen, , se eniten ajettu, super four, siinä nokkapumppu ja sakarakytkin ja oiko vasemalla moottorin kylkeä pitkin mutkarauta jäähdytine kohdalle josta sai sen hytistä päle pois. Irti sen sai moottoria sammuttamatta, sen muistan. Tän nyt mun 754, on joku kylseppäviritelmä joka mun aikan ei vaan ole irroitanut, ja se vie siirtoajossa tautisesti voimaa, varsinkin kierrosilla. Kylmäkäynnistykset, jopa ehkä kantojenylitykset kärry täynnä saatta viedä sen mukavin väännön, eli irti on oikea ratkaisu, mun mielestä. Vapaakierto, mutta kun kesällä ajelee? Kuumenee vain turhaan. Jos nyt tää borelli 30300 ei nyt rutisematta irti-kytkee, niin edulistahan olis, miks ei, helpotusta mettässä ajoo sada vapaakierolle kolmitiehanlla?

San nyt hintaa ales ottamalla se toisesta paikasta, sovitelevyä joutuu teettä, ei sekään nyt muuta kun foordin se mikä etukehto missä reikää ja nejä reikää ja se irroitaja pultattua siihen

Tuli sitten tekstiä et se kytkin saattais olla hyvä . Valmet 565 sai ainakin öljypumpun pois päältä halutessaan , tosin paljon pienempi pumppu kuin Contyssasi .
Minkäköhänlainen kytkin siellä Valmetissa on? Armeijassa ajoin 500:lla ja muistan kyllä pakkasella käynnistäessä siitä vivusta vääntäneeni pumpun kytkimen auki.

Ainoastaan ohjeet löysin elikkä ei saa laittaa päälle tai pois moottorin käydessä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5891
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Countyjä ollut suvussa monta, ihan mjuripohjaisesta alkaen, , se eniten ajettu, super four, siinä nokkapumppu ja sakarakytkin ja oiko vasemalla moottorin kylkeä pitkin mutkarauta jäähdytine kohdalle josta sai sen hytistä päle pois. Irti sen sai moottoria sammuttamatta, sen muistan. Tän nyt mun 754, on joku kylseppäviritelmä joka mun aikan ei vaan ole irroitanut, ja se vie siirtoajossa tautisesti voimaa, varsinkin kierrosilla. Kylmäkäynnistykset, jopa ehkä kantojenylitykset kärry täynnä saatta viedä sen mukavin väännön, eli irti on oikea ratkaisu, mun mielestä. Vapaakierto, mutta kun kesällä ajelee? Kuumenee vain turhaan. Jos nyt tää borelli 30300 ei nyt rutisematta irti-kytkee, niin edulistahan olis, miks ei, helpotusta mettässä ajoo sada vapaakierolle kolmitiehanlla?

San nyt hintaa ales ottamalla se toisesta paikasta, sovitelevyä joutuu teettä, ei sekään nyt muuta kun foordin se mikä etukehto missä reikää ja nejä reikää ja se irroitaja pultattua siihen

Tuli sitten tekstiä et se kytkin saattais olla hyvä . Valmet 565 sai ainakin öljypumpun pois päältä halutessaan , tosin paljon pienempi pumppu kuin Contyssasi .
Minkäköhänlainen kytkin siellä Valmetissa on? Armeijassa ajoin 500:lla ja muistan kyllä pakkasella käynnistäessä siitä vivusta vääntäneeni pumpun kytkimen auki.

Ainoastaan ohjeet löysin elikkä ei saa laittaa päälle tai pois moottorin käydessä .
Jaa, no kyllä siellä sitten varmaan on sakarakytkin.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Se magneetti, joka pyörivänä siirtäis tarpeeksi Nm ja irroitais joak nyt noi edellämainitu jutut, tavannu kuukle espaniaks ja itaia orugo tai joku ois kataloogissa kyllä semmone joka vois soveltaa, mutta misteä semmonen sais ostettua? Ja hinta? Joku amerikkalainen vielä isomalle pumpulle oli joku kolmea tonnia. Sillä hinnalla jo sais muuttuva tilavuus parkerin kotosuomesta. Kun noita kytkimiä nyt ei ihan joka värkissä ole, niin kokeilemalla.

https://pim.hydraspecma.com/Perfion/File.aspx?id=bb33aa13-d795-41b3-a3ce-8f432400614b
Siis just toi, borelli 30300, sekin sarkakytkin tyypinen, öljykylvyssä
Eikö fahr? ja nh? joku magneettikytkin silppurille? Joka varaosana on suhteelisen kallis eikaä pumpulle tosta noin sovellu.

Viimeksi muokattu: 11.12.21 - klo:11:19 kirjoittanut klapikasa

AP120

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1283
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Se magneetti, joka pyörivänä siirtäis tarpeeksi Nm ja irroitais joak nyt noi edellämainitu jutut, tavannu kuukle espaniaks ja itaia orugo tai joku ois kataloogissa kyllä semmone joka vois soveltaa, mutta misteä semmonen sais ostettua? Ja hinta? Joku amerikkalainen vielä isomalle pumpulle oli joku kolmea tonnia. Sillä hinnalla jo sais muuttuva tilavuus parkerin kotosuomesta. Kun noita kytkimiä nyt ei ihan joka värkissä ole, niin kokeilemalla.

https://pim.hydraspecma.com/Perfion/File.aspx?id=bb33aa13-d795-41b3-a3ce-8f432400614b
Siis just toi, borelli 30300, sekin sarkakytkin tyypinen, öljykylvyssä
Eikö fahr? ja nh? joku magneettikytkin silppurille? Joka varaosana on suhteelisen kallis eikaä pumpulle tosta noin sovellu.

Nyykkäristä löytyy magneetti välitteinen silppurin kytkentä TX sarjassa nyt ainakin, ja uudemmissa korvattu hydraulisella. TX ja CX
Mutta on niin iso ja painava, ettei siitä ole sovellettavaksi. Ja hinta niiiin kova.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Countyjä ollut suvussa monta, ihan mjuripohjaisesta alkaen, , se eniten ajettu, super four, siinä nokkapumppu ja sakarakytkin ja oiko vasemalla moottorin kylkeä pitkin mutkarauta jäähdytine kohdalle josta sai sen hytistä päle pois. Irti sen sai moottoria sammuttamatta, sen muistan. Tän nyt mun 754, on joku kylseppäviritelmä joka mun aikan ei vaan ole irroitanut, ja se vie siirtoajossa tautisesti voimaa, varsinkin kierrosilla. Kylmäkäynnistykset, jopa ehkä kantojenylitykset kärry täynnä saatta viedä sen mukavin väännön, eli irti on oikea ratkaisu, mun mielestä. Vapaakierto, mutta kun kesällä ajelee? Kuumenee vain turhaan. Jos nyt tää borelli 30300 ei nyt rutisematta irti-kytkee, niin edulistahan olis, miks ei, helpotusta mettässä ajoo sada vapaakierolle kolmitiehanlla?

San nyt hintaa ales ottamalla se toisesta paikasta, sovitelevyä joutuu teettä, ei sekään nyt muuta kun foordin se mikä etukehto missä reikää ja nejä reikää ja se irroitaja pultattua siihen

Tuli sitten tekstiä et se kytkin saattais olla hyvä . Valmet 565 sai ainakin öljypumpun pois päältä halutessaan , tosin paljon pienempi pumppu kuin Contyssasi .
Minkäköhänlainen kytkin siellä Valmetissa on? Armeijassa ajoin 500:lla ja muistan kyllä pakkasella käynnistäessä siitä vivusta vääntäneeni pumpun kytkimen auki.
700-1100 Valmnet missä on se susipaska Cesnan pumppu, on pitkä akseli ja ihan boorit mistä akseli työnnetään pois. Yksinkertainen, mutta vaikea rakennella koneeseen jälkikäteen.
pessimisti ei pety!

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kytkin hydraulipumpulle.
Countyjä ollut suvussa monta, ihan mjuripohjaisesta alkaen, , se eniten ajettu, super four, siinä nokkapumppu ja sakarakytkin ja oiko vasemalla moottorin kylkeä pitkin mutkarauta jäähdytine kohdalle josta sai sen hytistä päle pois. Irti sen sai moottoria sammuttamatta, sen muistan. Tän nyt mun 754, on joku kylseppäviritelmä joka mun aikan ei vaan ole irroitanut, ja se vie siirtoajossa tautisesti voimaa, varsinkin kierrosilla. Kylmäkäynnistykset, jopa ehkä kantojenylitykset kärry täynnä saatta viedä sen mukavin väännön, eli irti on oikea ratkaisu, mun mielestä. Vapaakierto, mutta kun kesällä ajelee? Kuumenee vain turhaan. Jos nyt tää borelli 30300 ei nyt rutisematta irti-kytkee, niin edulistahan olis, miks ei, helpotusta mettässä ajoo sada vapaakierolle kolmitiehanlla?

San nyt hintaa ales ottamalla se toisesta paikasta, sovitelevyä joutuu teettä, ei sekään nyt muuta kun foordin se mikä etukehto missä reikää ja nejä reikää ja se irroitaja pultattua siihen

Tuli sitten tekstiä et se kytkin saattais olla hyvä . Valmet 565 sai ainakin öljypumpun pois päältä halutessaan , tosin paljon pienempi pumppu kuin Contyssasi .
Minkäköhänlainen kytkin siellä Valmetissa on? Armeijassa ajoin 500:lla ja muistan kyllä pakkasella käynnistäessä siitä vivusta vääntäneeni pumpun kytkimen auki.
700-1100 Valmnet missä on se susipaska Cesnan pumppu, on pitkä akseli ja ihan boorit mistä akseli työnnetään pois. Yksinkertainen, mutta vaikea rakennella koneeseen jälkikäteen.

Kaksoispumppu missä tuli voimaa ohjaukselle ja nostolaitteisiin . En kyllä muista et Valmet 700 olis saanut pois kytkettyä hydraulipumpun . ::)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .