Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kärhämää latauspistokkeella  (Luettu 5107 kertaa)

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: kärhämää latauspistokkeella
olikos noisa käyttöohjeissa jotain.... muistelen joskus lukeneeni ylläpiton kertovan..

Näytä toteen tai tee ilmoitus ylläpidolle .
On törkeää haukkua etelänsähköautoilijoita .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Cornholio

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1451
  • I'm the Great Cornholio! I need TP for my bunghole
Vs: kärhämää latauspistokkeella
olikos noisa käyttöohjeissa jotain.... muistelen joskus lukeneeni ylläpiton kertovan..

Näytä toteen tai tee ilmoitus ylläpidolle .
On törkeää haukkua etelänsähköautoilijoita .
4.2 "-  Tuotteiden ja palvelujen mainostaminen on Keskustelukanavan viestiketjuissa kiellettyä."

Born to be Wild, paitsi kotona ja Agronetissä

Turhapuro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 891
  • Johtaja Turhapuro
Vs: kärhämää latauspistokkeella
Autovuokraamot palvelevat mielellään... palvelut käsittävät auton haun lentokentältä ja toimituksen kentälle .
Kun sinne etelään mennään tavallisesti lentokoneella, niin missähän on autovuokraamon ideaali sijainti ?

Se selvinnee puhelinsoitolla autovuokraamoihin .
Elikkä auto jos lentokentällä voidaan siihen ostaa latauspalvelu . Tai autovuokrattu ja vuokraaja hakee sen lentokentältä pois . Tullaan takasin on joko ladattu tai tankattu auto odottamassa lentokentällä kotiin menoa varten . Helppoa kuin mikä .
sorkkiksenkin tapauksessa vuokra-auto olisi koskella, onko sadan kilometrin säteellä autovuokraamoa :o :o :o :o :o
30 km on lähin . Aion ottaa autovuokraamosta auton mennessäni seuraavan kerran lentokentälle ulkomaan matkaa varten . Takaisin tullessa odottaa auto kentällä kotimatkaa varten . Helppoa kuin mikä .
Lapissa ulkomaan matkaajat joutuu ottamaan lentomatkan päästäkseen kentälle josta pääsee ulkomaille . Hehheh .  :D
Turhapuro ihmettelee miksi Sorkkis ei  istu kevyissä kesävaatteissa lämpimään taksiin aseman ovella?
Työn tekeminen on aina kiehtonut minua, siksipä voin katsoa sitä vaikka kuinka monta tuntia.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: kärhämää latauspistokkeella
Autovuokraamot palvelevat mielellään... palvelut käsittävät auton haun lentokentältä ja toimituksen kentälle .
Kun sinne etelään mennään tavallisesti lentokoneella, niin missähän on autovuokraamon ideaali sijainti ?

Se selvinnee puhelinsoitolla autovuokraamoihin .
Elikkä auto jos lentokentällä voidaan siihen ostaa latauspalvelu . Tai autovuokrattu ja vuokraaja hakee sen lentokentältä pois . Tullaan takasin on joko ladattu tai tankattu auto odottamassa lentokentällä kotiin menoa varten . Helppoa kuin mikä .
sorkkiksenkin tapauksessa vuokra-auto olisi koskella, onko sadan kilometrin säteellä autovuokraamoa :o :o :o :o :o
30 km on lähin . Aion ottaa autovuokraamosta auton mennessäni seuraavan kerran lentokentälle ulkomaan matkaa varten . Takaisin tullessa odottaa auto kentällä kotimatkaa varten . Helppoa kuin mikä .
Lapissa ulkomaan matkaajat joutuu ottamaan lentomatkan päästäkseen kentälle josta pääsee ulkomaille . Hehheh .  :D
Turhapuro ihmettelee miksi Sorkkis ei  istu kevyissä kesävaatteissa lämpimään taksiin aseman ovella?

Aika paljon kalliimpaa .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: kärhämää latauspistokkeella
olikos noisa käyttöohjeissa jotain.... muistelen joskus lukeneeni ylläpiton kertovan..

Näytä toteen tai tee ilmoitus ylläpidolle .
On törkeää haukkua etelänsähköautoilijoita .
4.2 "-  Tuotteiden ja palvelujen mainostaminen on Keskustelukanavan viestiketjuissa kiellettyä."

Käsittääkseni omien tuotteiden ja palvelujen mainostaminen on kielletty .

Herjaamisesta ja kiusaamisesta on selvät säännöt .  :D
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26082
  • vastustan
Vs: kärhämää latauspistokkeella
Autovuokraamot palvelevat mielellään... palvelut käsittävät auton haun lentokentältä ja toimituksen kentälle .
Kun sinne etelään mennään tavallisesti lentokoneella, niin missähän on autovuokraamon ideaali sijainti ?

Se selvinnee puhelinsoitolla autovuokraamoihin .
Elikkä auto jos lentokentällä voidaan siihen ostaa latauspalvelu . Tai autovuokrattu ja vuokraaja hakee sen lentokentältä pois . Tullaan takasin on joko ladattu tai tankattu auto odottamassa lentokentällä kotiin menoa varten . Helppoa kuin mikä .
sorkkiksenkin tapauksessa vuokra-auto olisi koskella, onko sadan kilometrin säteellä autovuokraamoa :o :o :o :o :o
30 km on lähin . Aion ottaa autovuokraamosta auton mennessäni seuraavan kerran lentokentälle ulkomaan matkaa varten . Takaisin tullessa odottaa auto kentällä kotimatkaa varten . Helppoa kuin mikä .
Lapissa ulkomaan matkaajat joutuu ottamaan lentomatkan päästäkseen kentälle josta pääsee ulkomaille . Hehheh .  :D
Turhapuro ihmettelee miksi Sorkkis ei  istu kevyissä kesävaatteissa lämpimään taksiin aseman ovella?

Aika paljon kalliimpaa .
kannattaa katsoa missä koski sijaitsee, ei ole ihan niin etelässä kuin sorkkis antaa ymmärtää. mutta melkoista säätämistä on tuo sorkkiksen matkailu....ensin tohatsulla autovuokraamolle, sieltä vuokra-autolla kentälle... voisi olla jopa edullisempaa tilata akkukärryt parin viikon loman jälkeen  lentokentälle kuin jonnekkin korpeen vuokraamolle ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: kärhämää latauspistokkeella
Autovuokraamot palvelevat mielellään... palvelut käsittävät auton haun lentokentältä ja toimituksen kentälle .
Kun sinne etelään mennään tavallisesti lentokoneella, niin missähän on autovuokraamon ideaali sijainti ?

Se selvinnee puhelinsoitolla autovuokraamoihin .
Elikkä auto jos lentokentällä voidaan siihen ostaa latauspalvelu . Tai autovuokrattu ja vuokraaja hakee sen lentokentältä pois . Tullaan takasin on joko ladattu tai tankattu auto odottamassa lentokentällä kotiin menoa varten . Helppoa kuin mikä .
sorkkiksenkin tapauksessa vuokra-auto olisi koskella, onko sadan kilometrin säteellä autovuokraamoa :o :o :o :o :o
30 km on lähin . Aion ottaa autovuokraamosta auton mennessäni seuraavan kerran lentokentälle ulkomaan matkaa varten . Takaisin tullessa odottaa auto kentällä kotimatkaa varten . Helppoa kuin mikä .
Lapissa ulkomaan matkaajat joutuu ottamaan lentomatkan päästäkseen kentälle josta pääsee ulkomaille . Hehheh .  :D
Turhapuro ihmettelee miksi Sorkkis ei  istu kevyissä kesävaatteissa lämpimään taksiin aseman ovella?

Aika paljon kalliimpaa .
kannattaa katsoa missä koski sijaitsee, ei ole ihan niin etelässä kuin sorkkis antaa ymmärtää. mutta melkoista säätämistä on tuo sorkkiksen matkailu....ensin tohatsulla autovuokraamolle, sieltä vuokra-autolla kentälle... voisi olla jopa edullisempaa tilata akkukärryt parin viikon loman jälkeen  lentokentälle kuin jonnekkin korpeen vuokraamolle ;D ;D ;D ;D

Autovuokraamo toimittaa auton kotiin , lyhyin matka on Salosta . Pieni kulutuksinen auto tai sähköauto on edullisin vaihtoehto noilla firmoilla . Takasin tullessa voi sopia auton toimitettavaksi lentokentälle ja autovuokraamo noutaa auton kotoa .
Helppoa eikä niin vaivalloista kuin lapissa .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Cornholio

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1451
  • I'm the Great Cornholio! I need TP for my bunghole
Vs: kärhämää latauspistokkeella
Ei kuulosta halvalta nuo sorkkiksen suunnitelmat, mikäli autovuokraamo laskuttaa matkakuluista ja auton toimittamisesta sinnetänne kuten sorkkis.  ;D
Born to be Wild, paitsi kotona ja Agronetissä

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: kärhämää latauspistokkeella
Ei kuulosta halvalta nuo sorkkiksen suunnitelmat, mikäli autovuokraamo laskuttaa matkakuluista ja auton toimittamisesta sinnetänne kuten sorkkis.  ;D

Se selviää jos on lukutaito ja ymmärtämisen taito . Vuokraamoilla on näet hinnasto mistä voi vertailla .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: kärhämää latauspistokkeella
Ei kuulosta halvalta nuo sorkkiksen suunnitelmat, mikäli autovuokraamo laskuttaa matkakuluista ja auton toimittamisesta sinnetänne kuten sorkkis.  ;D

Sähköpotkulautojen käyttäminen kaupungissa on ympäristöystävällinen ja päästötön liikkumismuoto, ainakin jos jätetään vähemmälle huomiolle skuuttien kuskailu autolla vuokrauspisteestä toiselle, kaikki käyttäjät kun eivät aja takaisin lähtöpisteeseen.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19933
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: kärhämää latauspistokkeella
Ennen rakennustyömailla tupakkitauot söivät tuottavuutta. Nyt kun tupakointi on vähentynyt, on tilalle tullut toinen tyhjäkäynnin muoto, akkutyökalujen lataustauot.  Kylminä talviaamuina kun poran kara liikahtaa hiukan ja sitten hiljaista. Ja ei kun porukka lähtee saman tien kasaamaan latureita sinne hallin nurkkaan....

-SS-

En ole tällaista havainnut viime aikoina rakennustyömailla, joilla ammatikseni olen kulkenut lähes tauotta 1980-luvun puolivälistä lähtien.

 Sen sijaan puhelinten selailu, varsinkin nuorilla tekijöillä, työajalla, syö nykyisin työn tuottavuutta.

Et sitten ole kulkenut samoilla rakennustyömailla. Se vaihe, kun tehdään LVIS ja sisäpintoja, sekä saneeraustyömailla, siellä sähkötyökalut ovat olennainen osa kulttuuria. Vielä 1990-luvun lopussa akkutyökalu oli kummajainen, ja yleisesti normi sähkötyökalujen johtoja vedeltiin sitten mistä milloinkin.

Akkutyökalujen buumi tuli vasta 2000-luvulta lähtien, ainakin Uudellemaalla. Vanha NiCd-tekniikka oli pakkasella erinomainen, koska kyseisten työkalujen teho ei laskenut kylmässä. Kapasiteettiongelmia kyllä oli. Uuden tekniikan myötä suuren kapasiteetin litium-ioniakut olivat käytännössä täysin  tehottomat, jos pakkasella olevasta pakettiauton tavaratilasta otettiin käyttöön. Samoin helteillä kuumassa pakettiauton kopissa itsepurkautuvuus on suurta litiumtekniikan akuissa.

Ja ihan sama., oliko käytössä HIkoki, Makita, Hilti, Milwaukee, deWalt, Ryobi ym ym , samat ongelmat kaikissa. Eikä yksikään akku sopinut toiseen merkkiin.

Nyttemmin on urakoitsijoiden autoissa jo kokonainen invertteripaketti pistokkeineen, ja saman merkin työkalut siististi latauksessa, kun laivalta maanantaina saapuvat työmaille. Nyt kun itsekin siiryin yhteen merkkiin, on akun vaihto helpompaa, iskevät mutterinvääntimet tuntuvat toimivan hyvin, ruuvinvääntimet ihan OK, 120 mm:n puuruuveja kiertelee akulla kymmeniä, mutta purkutöissä tulee edelleen olla mukana säkillinen täysiä akkuja, puukkosaha, kulmahiomakone, ym. Toki metsuritkin alkavat jo käyttää sähkösahoja, ainakin arboristit.

Palatakseni tuohon sähköautoilun latauspistokeongelmaan, on totta, että kotilatauksen pitää olla pääasiallinen lataustapa, koska jokin ruuhkainen huoltoasema ei voi keskittää tarvittavaa sähkötehoa kovin helposti ja pienin kustannuksin, koska huipputehomaksut alkavat nostaa sähkön hintaa.

Ajatellaanpa vaikka kuuden mittarin maalaishuoltoasemaa. Mittari pystyy tankkamaan kahta autoa kerrallaan, noin 80 l/minuutissa per letku. Eli noin 900 litraa minuutissa kentällä. Bensiinin lämpösisältö on 9 kWh / l , dieselin 11,8 kWh / l

Eli parhaimmillaan nestemäisten polttoaineiden mittarikenttä pystyy lataamaan 8100 kWh/ minuutissa. Jos bensiinin keskimääräinen kulutus on 10 l/100 km, minuutissa kentällä saadaan ladatuksi 90 km "rangea". Lähes 5400 km tunnissa. Sitä on vaikea sähköllä saada aikaiseksi, ilman reidenpaksuista kaapelia. 

Jos sähköautojen "tankkeja" aletaan latailla, esimerkiksi 20 kWh, eli puolilleen, niin esimerkiksi 20 auton lataaminen vaatisi tunnissa 400 kWh, eli 400 kW tehon, riittääkö 800 A liittymä ? Jonkin kauppakeskuksen yhteyteen se merkitsee lisätehon tarvetta, eli kaupan ja kiinteistön muut sähköt päälle. Oletan, että tuollainen vaatii oman 20 kV muuntamon. Silti loistehomaksu, tehomaksu, liittymän ja muuntamon hinta, hinta muodostuu kotisähköä kalliimmaksi, ei halvemmaksi.

Meillä on kiinteistössä kaksi 400 A liittymää, eikä tällä hetkellä ole teholatureille siltikään tilaa. Siellä ne muutamat sähköautot roikan päässä istuvat, mutta ei taida parkkipaikalle olla suurempaa kuin 3 x 20A siltikään. Päivän aikana 16 A lämmityspistokkeesta latautuu 100 km, jos pääsee pistokepaikalle. Täällä toisessa paikassa , jossa myös toimin, niin johtajille on kaksi teholaturia, työväki ajaa polttomoottoriautoilla.

-SS-

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: kärhämää latauspistokkeella

Pikaladatessa akkua joudutaan jäähdyttämään, mutta sehän ei haittaa mitään, kun päästökauppa kompensoi.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: kärhämää latauspistokkeella

Pikaladatessa akkua joudutaan jäähdyttämään, mutta sehän ei haittaa mitään, kun päästökauppa kompensoi.
Toi oli hyvä .

Taas tuli SS mieheltä kommenttia joka selventänyt asiaa .
Alkaa nimittäin olla melko loppu vaiheessa diesel ja bensakäyttöisten autojen historia . Järkevällä siirtymällä saadaan aikaa vaihtoehtoisille energia muodoille kuten kaasu , sähkö ja vety .
Muutamilla tiloilla on jo valmius aloittaa vedyntuotanto , kesällä aurinkoenergialla ja talvella mistä sähköä saa edullisimmin .
Yhdelläkään huoltoasemalla ei pääse kuutta autoa enempää tankkaamaan ja monilla vielä vähemmän , vaikka letkuja onkin ei ole tilaa siihen .
salossa aloitti jätevoimala tuottamaan sähköä ja lämpöä , hinta laskee kaukolämmössä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26082
  • vastustan
Vs: kärhämää latauspistokkeella
Ennen rakennustyömailla tupakkitauot söivät tuottavuutta. Nyt kun tupakointi on vähentynyt, on tilalle tullut toinen tyhjäkäynnin muoto, akkutyökalujen lataustauot.  Kylminä talviaamuina kun poran kara liikahtaa hiukan ja sitten hiljaista. Ja ei kun porukka lähtee saman tien kasaamaan latureita sinne hallin nurkkaan....

-SS-

En ole tällaista havainnut viime aikoina rakennustyömailla, joilla ammatikseni olen kulkenut lähes tauotta 1980-luvun puolivälistä lähtien.

 Sen sijaan puhelinten selailu, varsinkin nuorilla tekijöillä, työajalla, syö nykyisin työn tuottavuutta.

Et sitten ole kulkenut samoilla rakennustyömailla. Se vaihe, kun tehdään LVIS ja sisäpintoja, sekä saneeraustyömailla, siellä sähkötyökalut ovat olennainen osa kulttuuria. Vielä 1990-luvun lopussa akkutyökalu oli kummajainen, ja yleisesti normi sähkötyökalujen johtoja vedeltiin sitten mistä milloinkin.

Akkutyökalujen buumi tuli vasta 2000-luvulta lähtien, ainakin Uudellemaalla. Vanha NiCd-tekniikka oli pakkasella erinomainen, koska kyseisten työkalujen teho ei laskenut kylmässä. Kapasiteettiongelmia kyllä oli. Uuden tekniikan myötä suuren kapasiteetin litium-ioniakut olivat käytännössä täysin  tehottomat, jos pakkasella olevasta pakettiauton tavaratilasta otettiin käyttöön. Samoin helteillä kuumassa pakettiauton kopissa itsepurkautuvuus on suurta litiumtekniikan akuissa.

Ja ihan sama., oliko käytössä HIkoki, Makita, Hilti, Milwaukee, deWalt, Ryobi ym ym , samat ongelmat kaikissa. Eikä yksikään akku sopinut toiseen merkkiin.

Nyttemmin on urakoitsijoiden autoissa jo kokonainen invertteripaketti pistokkeineen, ja saman merkin työkalut siististi latauksessa, kun laivalta maanantaina saapuvat työmaille. Nyt kun itsekin siiryin yhteen merkkiin, on akun vaihto helpompaa, iskevät mutterinvääntimet tuntuvat toimivan hyvin, ruuvinvääntimet ihan OK, 120 mm:n puuruuveja kiertelee akulla kymmeniä, mutta purkutöissä tulee edelleen olla mukana säkillinen täysiä akkuja, puukkosaha, kulmahiomakone, ym. Toki metsuritkin alkavat jo käyttää sähkösahoja, ainakin arboristit.

Palatakseni tuohon sähköautoilun latauspistokeongelmaan, on totta, että kotilatauksen pitää olla pääasiallinen lataustapa, koska jokin ruuhkainen huoltoasema ei voi keskittää tarvittavaa sähkötehoa kovin helposti ja pienin kustannuksin, koska huipputehomaksut alkavat nostaa sähkön hintaa.

Ajatellaanpa vaikka kuuden mittarin maalaishuoltoasemaa. Mittari pystyy tankkamaan kahta autoa kerrallaan, noin 80 l/minuutissa per letku. Eli noin 900 litraa minuutissa kentällä. Bensiinin lämpösisältö on 9 kWh / l , dieselin 11,8 kWh / l

Eli parhaimmillaan nestemäisten polttoaineiden mittarikenttä pystyy lataamaan 8100 kWh/ minuutissa. Jos bensiinin keskimääräinen kulutus on 10 l/100 km, minuutissa kentällä saadaan ladatuksi 90 km "rangea". Lähes 5400 km tunnissa. Sitä on vaikea sähköllä saada aikaiseksi, ilman reidenpaksuista kaapelia. 

Jos sähköautojen "tankkeja" aletaan latailla, esimerkiksi 20 kWh, eli puolilleen, niin esimerkiksi 20 auton lataaminen vaatisi tunnissa 400 kWh, eli 400 kW tehon, riittääkö 800 A liittymä ? Jonkin kauppakeskuksen yhteyteen se merkitsee lisätehon tarvetta, eli kaupan ja kiinteistön muut sähköt päälle. Oletan, että tuollainen vaatii oman 20 kV muuntamon. Silti loistehomaksu, tehomaksu, liittymän ja muuntamon hinta, hinta muodostuu kotisähköä kalliimmaksi, ei halvemmaksi.

Meillä on kiinteistössä kaksi 400 A liittymää, eikä tällä hetkellä ole teholatureille siltikään tilaa. Siellä ne muutamat sähköautot roikan päässä istuvat, mutta ei taida parkkipaikalle olla suurempaa kuin 3 x 20A siltikään. Päivän aikana 16 A lämmityspistokkeesta latautuu 100 km, jos pääsee pistokepaikalle. Täällä toisessa paikassa , jossa myös toimin, niin johtajille on kaksi teholaturia, työväki ajaa polttomoottoriautoilla.

-SS-
autohan joutaa seisomaan piuhan pässä mutta kun sorkkis meinaa sähköistää lentoliikenteen, siinä sitä vasta pitää muuntaja olla latauspiuhakin voi olla  kankeaa pakkasessa jo  hki-vantaa kokosella kentällä vilkkaimmista kentistä puhumattakaan :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19933
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: kärhämää latauspistokkeella
  Bensaa saa odottaa , dieseliä saa odottaa joskus koska jakelupaikkoja on vähän ka vähenee .

Lue tuo aikaisempi viestini. Yksikin 2x80 l/min mittari lataa kahteen polttomoottoriautoon helposti 1000 km "rangea" yhden minuutin aikana ! Meillä on tuossa pikkudieselissä ollut jo vuonna 1998 noin 950-1000 km:n "range", vaikka vain 45 litraa mahtuu. Eli 1000 km 40 sekunnissa. Nykyautoilla saattaa päästä 1500 km

Jos siis ajattelet tuota sähkö vastaan nestemäinen polttoaine, niin valitettavasti nestemäisten polttoaineiden energiatiheys on niin erinomainen, että harvempikin tankkausverkosto käy mainiosti.

-SS-