Lainaus käyttäjältä: lypsyukko - 12.11.21 - klo:07:55^No eihän se Make niitä virityksiä sinne belkun etupäähän kaupannut vaan tarvitsijalle 307 taka-akselille. Tai epäilihän se että se reikien muutos ei heikentäisi vannetta. Voishan se sen tehdä mutta eihän niiden alkuperäisten reikien tukkiminen nyt mikään suuri jobi enää olisi, jos uudet sopivat reiätkin saadaan. Ja tuon tukkimisen voi tehdä senkin jälkeen jos alkaa esiintyä repeilyä. Itte oli pieni poika , kun meillä oli MF 175. Sen takavanteisiin oli jouduttu keskiöön hitsaamaan lisää rautaa vanteeseen, koska vanne alkoi repeilemään reijästä reikään.Eikös keskustelu alkanut pelkun etuvanteista
^No eihän se Make niitä virityksiä sinne belkun etupäähän kaupannut vaan tarvitsijalle 307 taka-akselille. Tai epäilihän se että se reikien muutos ei heikentäisi vannetta. Voishan se sen tehdä mutta eihän niiden alkuperäisten reikien tukkiminen nyt mikään suuri jobi enää olisi, jos uudet sopivat reiätkin saadaan. Ja tuon tukkimisen voi tehdä senkin jälkeen jos alkaa esiintyä repeilyä. Itte oli pieni poika , kun meillä oli MF 175. Sen takavanteisiin oli jouduttu keskiöön hitsaamaan lisää rautaa vanteeseen, koska vanne alkoi repeilemään reijästä reikään.
Lainaus käyttäjältä: sorkkis - 12.11.21 - klo:20:12Lainaus käyttäjältä: lypsyukko - 12.11.21 - klo:07:55^No eihän se Make niitä virityksiä sinne belkun etupäähän kaupannut vaan tarvitsijalle 307 taka-akselille. Tai epäilihän se että se reikien muutos ei heikentäisi vannetta. Voishan se sen tehdä mutta eihän niiden alkuperäisten reikien tukkiminen nyt mikään suuri jobi enää olisi, jos uudet sopivat reiätkin saadaan. Ja tuon tukkimisen voi tehdä senkin jälkeen jos alkaa esiintyä repeilyä. Itte oli pieni poika , kun meillä oli MF 175. Sen takavanteisiin oli jouduttu keskiöön hitsaamaan lisää rautaa vanteeseen, koska vanne alkoi repeilemään reijästä reikään.Eikös keskustelu alkanut pelkun etuvanteista ja vielä kerran tai pari Olisko kumminkin ehkä sitten kait ensimmäisen kerran ketju vähän erkautunut alkuperäisestä aiheesta. Sen ymmärtämisessä auttaa kummasti lukutaito."Joskus aikoinaan, ennen täydennysojituksia ei 307 massikka oikein kulkenut. Toin harjottelupaikan Belkun etuparipyörät kotiin ja seuraavana päivänä kyläseppä teki keskiöt massikan takanapaan ja Belkun kehän väliin. Sitten alkoi Massikka kulkemaan. Keskiöt löytis vieläkin, jos jollakulla on tarvetta."Tyrkyttikö Make noita keskiöitä Petrille ? Totes vaan sivujuonteessa että belkun rengas 307 puimurin takapääs on oiva valinta
Kysymys olikin siitä et kestääkö viritetyt pyörät etukuormaajassa .
Lainaus käyttäjältä: sorkkis - 13.11.21 - klo:07:58Kysymys olikin siitä et kestääkö viritetyt pyörät etukuormaajassa .Vaikka viritys-sanalla onkin tavallisesti negatiivinen kaiku niin viritys voi olla myös vahvempi ja parempi kuin alkuperäinen. Riippuu mitä tahtoo ja miten tekee.
Huonosti sanottu, mutta tarkoitin yhtenä vaihtoehtona, että metallimies tekee tarvittaessa tommoset uudetkin keskiöt aika nopeasti. Onko se sitten viritys? Ja sivumennen tosiaan massikan 5 pulttiseen napaan löytyisi keskiöt, ehkä etukuormaajabelkkuun tehty turhan ohuesta aineesta, eikä napa kuitenkaan kävisi, eikä nyt vissiinkään kehäkään ole Belkun mitoilla.