Näin ulkona kyseisestä tilanteesta olisi silti hauska tietää, miksi sillalla on akselimassarajoitus ja siellä toisessa paikassa ajoneuvon suurin sallittu massa -merkki. Ja jos on 8 tn maxmassa, niin telimassa on 13 tn. Ja kun kyseessä on ajoneuvon maksimimassa, niin yhdistelmän veturin massa voi olla se 8 tn ja perävaunun 8 tn. Silloin yhdistelmän massa on 16 tn. Siksi olisi tarvittaessa selvempää rajoittaa yhdistelmän massaa, joka myös tarkoittaa samalla ajoneuvon maxmassaa. Et jos on max yhdistelmä 10 tn, niin 11 tn pelkällä autolla ei voi myöskään yli ajaa.
Mutta kuten sanoin, ulkona tilanteesta kiinnitin huomiota ihan toiseen asiaan, kuin itse asiaan. Nimittäin näitä sekamerkintöjä on Suomen yksityistiet täynnä. Jossain oli ajoneuvon maksimimassa 60 tn. Noilla maksimimassoilla saattaa valtion tien levähdyspaikalla saada aika ison pikavoiton.