Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Elokapina on varsin harmiton  (Luettu 5258 kertaa)

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Elokapina on varsin harmiton
Tietysti, mikäli maailmankuva jollakin rajoittuu navetan sontaluukun ja postilaatikon kautta lähibaariin ja kattava maailmanmatkailu on vielä käymättä niin voi olla vaikeaa ymmärtää, mitä ilmastolle tapahtuu, jos globaalin vaurastumisen pahin skenaario toteutuu ja joka neljännelle täysi-ikäiselle kiinalaiselle, tai intialaiselle mahdollistuu polttomoottirikäyttöisen henkilöauton osto.

Niitä polttomoottoria-autoja  kauaa enää valmisteta ja jos tuo kauhukuva toteutuisi loppuu öljyvarat nopeasti .
Polttomoottorikäyttöisiä ajoneuvoja käytetään vielä 100 vuotta köyhissä maanosissa (Afrikka, Etelä-Amerikka, Aasia). Sähköautot tulevat siellä olemaan kauan utopiaa mm. sähköverkon huonouden ja puuttumisen vuoksi. Sähköautot ovat yltäkylläisten ja rikkaiden länsimaiden juttu.

Muuten: Köyhillä mailla on samanlainen oikeus vaurastua, kuten länsimaillakin. Vaikka se tapahtuisi fossiilisten polttoaineiden avulla.

100 vuotta sitten ei ollut kuin muutama auto . Eikä se auta vaikka kuinka paljon niillä rahaa olisi koska polttoainetta niihin ei kauaa ole .
https://fi.wikipedia.org/wiki/Maa%C3%B6ljy
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26276
  • vastustan
Vs: Elokapina on varsin harmiton
Tietysti, mikäli maailmankuva jollakin rajoittuu navetan sontaluukun ja postilaatikon kautta lähibaariin ja kattava maailmanmatkailu on vielä käymättä niin voi olla vaikeaa ymmärtää, mitä ilmastolle tapahtuu, jos globaalin vaurastumisen pahin skenaario toteutuu ja joka neljännelle täysi-ikäiselle kiinalaiselle, tai intialaiselle mahdollistuu polttomoottirikäyttöisen henkilöauton osto.

Niitä polttomoottoria-autoja  kauaa enää valmisteta ja jos tuo kauhukuva toteutuisi loppuu öljyvarat nopeasti .
Polttomoottorikäyttöisiä ajoneuvoja käytetään vielä 100 vuotta köyhissä maanosissa (Afrikka, Etelä-Amerikka, Aasia). Sähköautot tulevat siellä olemaan kauan utopiaa mm. sähköverkon huonouden ja puuttumisen vuoksi. Sähköautot ovat yltäkylläisten ja rikkaiden länsimaiden juttu.

Muuten: Köyhillä mailla on samanlainen oikeus vaurastua, kuten länsimaillakin. Vaikka se tapahtuisi fossiilisten polttoaineiden avulla.

100 vuotta sitten ei ollut kuin muutama auto . Eikä se auta vaikka kuinka paljon niillä rahaa olisi koska polttoainetta niihin ei kauaa ole .
https://fi.wikipedia.org/wiki/Maa%C3%B6ljy
eiköös vetyauto tai muuten vaan kaasuauto ole polttomoottoriauto, eipä ole sorkkis tohatsua tankatessaan katsellu bensiinienkään biokomponenttipitoisuuksia :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Elokapina on varsin harmiton
Tietysti, mikäli maailmankuva jollakin rajoittuu navetan sontaluukun ja postilaatikon kautta lähibaariin ja kattava maailmanmatkailu on vielä käymättä niin voi olla vaikeaa ymmärtää, mitä ilmastolle tapahtuu, jos globaalin vaurastumisen pahin skenaario toteutuu ja joka neljännelle täysi-ikäiselle kiinalaiselle, tai intialaiselle mahdollistuu polttomoottirikäyttöisen henkilöauton osto.

Niitä polttomoottoria-autoja  kauaa enää valmisteta ja jos tuo kauhukuva toteutuisi loppuu öljyvarat nopeasti .
Polttomoottorikäyttöisiä ajoneuvoja käytetään vielä 100 vuotta köyhissä maanosissa (Afrikka, Etelä-Amerikka, Aasia). Sähköautot tulevat siellä olemaan kauan utopiaa mm. sähköverkon huonouden ja puuttumisen vuoksi. Sähköautot ovat yltäkylläisten ja rikkaiden länsimaiden juttu.

Muuten: Köyhillä mailla on samanlainen oikeus vaurastua, kuten länsimaillakin. Vaikka se tapahtuisi fossiilisten polttoaineiden avulla.

100 vuotta sitten ei ollut kuin muutama auto . Eikä se auta vaikka kuinka paljon niillä rahaa olisi koska polttoainetta niihin ei kauaa ole .
https://fi.wikipedia.org/wiki/Maa%C3%B6ljy
eiköös vetyauto tai muuten vaan kaasuauto ole polttomoottoriauto, eipä ole sorkkis tohatsua tankatessaan katsellu bensiinienkään biokomponenttipitoisuuksia :o :o :o :o
https://www.hyundai.fi/vety/
Kaasuautot kyllä tulee pitkään palvelemaan , ehkä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Cornholio

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1451
  • I'm the Great Cornholio! I need TP for my bunghole
Vs: Elokapina on varsin harmiton
Tietysti, mikäli maailmankuva jollakin rajoittuu navetan sontaluukun ja postilaatikon kautta lähibaariin ja kattava maailmanmatkailu on vielä käymättä niin voi olla vaikeaa ymmärtää, mitä ilmastolle tapahtuu, jos globaalin vaurastumisen pahin skenaario toteutuu ja joka neljännelle täysi-ikäiselle kiinalaiselle, tai intialaiselle mahdollistuu polttomoottirikäyttöisen henkilöauton osto.

Niitä polttomoottoria-autoja  kauaa enää valmisteta ja jos tuo kauhukuva toteutuisi loppuu öljyvarat nopeasti .
Polttomoottorikäyttöisiä ajoneuvoja käytetään vielä 100 vuotta köyhissä maanosissa (Afrikka, Etelä-Amerikka, Aasia). Sähköautot tulevat siellä olemaan kauan utopiaa mm. sähköverkon huonouden ja puuttumisen vuoksi. Sähköautot ovat yltäkylläisten ja rikkaiden länsimaiden juttu.

Muuten: Köyhillä mailla on samanlainen oikeus vaurastua, kuten länsimaillakin. Vaikka se tapahtuisi fossiilisten polttoaineiden avulla.

100 vuotta sitten ei ollut kuin muutama auto . Eikä se auta vaikka kuinka paljon niillä rahaa olisi koska polttoainetta niihin ei kauaa ole .
https://fi.wikipedia.org/wiki/Maa%C3%B6ljy
Vai muutama auto. Esimerkiksi Foorti löi kasaan vuonna 1922 1,3 miljoonaa T-Fordia.

Polttoaineitakin riittää vuosikymmeniksi. Öljyn loppumista on ennustettu jo 50 vuotta ja vielä sitä riittää varmaan vielä toiset 50 vuotta.
Born to be Wild, paitsi kotona ja Agronetissä

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26276
  • vastustan
Vs: Elokapina on varsin harmiton
ompas sorkkis taas harhautunut tiedon tieltä, hetki sitten oltiin jopa huolissaan että jos ei kiieellä pumpata kaikkia äljyjä ylös ja myydä halvalla jää piaan myymättä kokonaan :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Mietin vaan, että...

  • Vieras
Vs: Elokapina on varsin harmiton
Tietysti, mikäli maailmankuva jollakin rajoittuu navetan sontaluukun ja postilaatikon kautta lähibaariin ja kattava maailmanmatkailu on vielä käymättä niin voi olla vaikeaa ymmärtää, mitä ilmastolle tapahtuu, jos globaalin vaurastumisen pahin skenaario toteutuu ja joka neljännelle täysi-ikäiselle kiinalaiselle, tai intialaiselle mahdollistuu polttomoottirikäyttöisen henkilöauton osto.

Niitä polttomoottoria-autoja  kauaa enää valmisteta ja jos tuo kauhukuva toteutuisi loppuu öljyvarat nopeasti .
Polttomoottorikäyttöisiä ajoneuvoja käytetään vielä 100 vuotta köyhissä maanosissa (Afrikka, Etelä-Amerikka, Aasia). Sähköautot tulevat siellä olemaan kauan utopiaa mm. sähköverkon huonouden ja puuttumisen vuoksi. Sähköautot ovat yltäkylläisten ja rikkaiden länsimaiden juttu.

Muuten: Köyhillä mailla on samanlainen oikeus vaurastua, kuten länsimaillakin. Vaikka se tapahtuisi fossiilisten polttoaineiden avulla.

100 vuotta sitten ei ollut kuin muutama auto . Eikä se auta vaikka kuinka paljon niillä rahaa olisi koska polttoainetta niihin ei kauaa ole .
https://fi.wikipedia.org/wiki/Maa%C3%B6ljy
Vai muutama auto. Esimerkiksi Foorti löi kasaan vuonna 1922 1,3 miljoonaa T-Fordia.

Polttoaineitakin riittää vuosikymmeniksi. Öljyn loppumista on ennustettu jo 50 vuotta ja vielä sitä riittää varmaan vielä toiset 50 vuotta.

Niinpä. Pelkkiä T-mallin Fordeja, vuonna 1922 1,3 miljoonaa. Ja tuo sorkkahioja sanoo, että 100 vuotta sitten ei ollut kuin MUUTAMA auto. 😁

 Muistan kun 1974 oli ns. energiakriisi ja tv-uutisissakin peloteltiin, että öljy loppuu pian. Kaipa takia-ajatuksena oli saada lisää suopeutta Neuvostoliiton öljytuonnille Suomeen.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20086
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Elokapina on varsin harmiton
Niinpä. Pelkkiä T-mallin Fordeja, vuonna 1922 1,3 miljoonaa. Ja tuo sorkkahioja sanoo, että 100 vuotta sitten ei ollut kuin MUUTAMA auto. 😁

 Muistan kun 1974 oli ns. energiakriisi ja tv-uutisissakin peloteltiin, että öljy loppuu pian. Kaipa takia-ajatuksena oli saada lisää suopeutta Neuvostoliiton öljytuonnille Suomeen.

Älä annan suuruusluokkasokeuden haitata miettimistäsi.

T-Fordeja valmistettiin kokonaisuudessaan vain noin 15 miljoonaa. Tänään valmistui noin 260000 autoa, Eli T-Fordin koko sen mallin kestoajan tehty valmistusmäärä kappaleina tulee autotehtaista nykyaikana läpi kahdessa kuukaudessa. T-Ford muuten painoi van runsaat 500 kg, Mopoauton verran. Suuri osa rakenteesta oli puuta. Kulutus oli noin 8 l/ 100 km, eikä kyseisillä autoilla ajettu satojatuhansia kilometrejä noin vain.

Autojen kokonaismääräkin kannattaa suhteuttaa vähän. Vuonna 1930 maailmassa oli noin 35 miljoonaa autoa, joista puolet oli USA:ssa. Vuonna 1970 autoja oli runsaat 200 miljoonaa, tänään autoja on noin 1446 miljoonaa, eli

1930   35 000 000
1970   200 000 000
2020   1440 000 000

Nykyiset autot - myös sähköautot - painavat alun puolitoista tonnia. Eli vähintään kolmen T-Fordin verran eri materiaaleja kuljetetaan sen yhden alfauroskuskin ympärillä paikasta A paikkaan B.

-SS-

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20086
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Elokapina on varsin harmiton
viime kädessä ilmastomuutoskamppailun ratkaisee se, lopettavatko kehitysmaat väestön räjähdysmäisen kasvun ja tuleeko todella väkirikkaat maanosat ja valtiot saavuttamaan kehittyneiden valtioiden elintason.

Itse asiassa olet hieman hakoteillä mietinnöissäsi. Väestön "räjähdysmäinen kasvu" ei ole kuin orgaanisen materiaalin kasvua, samalla tavalla kuin vaikkapa muurahaiset rakentavat elopainoa maapallolle. Kyse on kuitenkin ilmakehän hiilen kierrosta.  Elintasomaailmassa on 14 miljardia tuotantoeläintä, joista pelkästään lehmiä 1,5 miljardia. nekin hengittävät ja syövät, ja muuttavat kolme rehuyksikköä yhdeksi ihmisen syötäväksi. Olen jo näyttänyt, miten megarikkaat ovat kulutustottumuksillaan ja toimeliaisuudellaan vaikuttamassa voittopuolisesti pääosaan kasvihuonekaasuista, samoin elintasomaiden keskiluokka ponnistelee siinä rikkaiden jalanjäljissä, niin että se "räjähdysmäisesti kasvava"  - toisaalta myös pikaisesti kuoleva maapallon väestönosa ei vaikuta edes toleranssin vertaa ilmasto-ongelmaan.

Suurin väestönkasvun moottori alkaa tällä hetkellä olla jo olemassa olevan väestön odotettavissa olevan eliniän vahva piteneminen.

Juurikin elintasomaissa. Ja elintasomaiksi kehittyvissä maissa.

-SS-

Mietin vaan, että...

  • Vieras
Vs: Elokapina on varsin harmiton
Ruoan tuotannon on pakko lisääntyä ihmismäärän lisääntyessä.  Infra, lämmitys, viilennys, vaatteet. Teknologia... Paljonko ympäristöä rasittaa se, että vaikkapa 1 miljardin älykännykän sijasta maailmassa on kolminkertainen määrä puhelimia, joilla katsotaan videoita?

 Kansainvaellukset, jotka vääjäämättä seuraavat ilmastomuutosta?

 Ihmisen aiheuttama ilmastomuutos olisi olematon, mikäli väestöräjähdys olisi aikanaan estetty, malli Kiina ja yhden lapsen politiikka. Nykyisin pelkästään Nigeriassa syntyy enemmän ihmisiä kuin koko EU-alueella yhteensä. Sairasta, tällainen kehitys yhdistettynä suurten massojen haluun päästä samalle elintasolle niiden ihmisten kanssa, jotka tuubivideoissa näkyvät kerskakulutuksineen... Mitäs sitten, kun normikiinalainen alkaa haluta pihviä pöytäänsä parikin kertaa viikossa?

 Nykyisin varsinkin länsimaalaisen ihmisen on muodikasta ottaa koko maailman taakat ja synnit kannettavakseen. Ripotellaan tuhkaa ylle, pyydetään anteeksi tekoja muutaman sukupolven taakse eli aikaan, jolloin ei oltu itse synnyttykään.  Anteeksi että olin orjuuttamassa Afrikan neekereitä, anteeksi että omistimme siirtomaita, ammuimme punakaartilaisia. Anteeksi että olimme niin itsekkäitä että loimme teknologiaa ja hyvinvointia ettemme joutuisi enää asumaan luolissa ja anteeksi että vauhditimme maanviljelykulttuuria. Anteeksi että joka vuosi kannamme rahaa ja avustuksia niille, jotka eivät tänä päivänäkään näin toimi vaan keskittyvät avustusten nostamisiin ja oman lähipiirinsä lapsikatraan sumeilemattomaan lisäämiseen huolimatta siitä, että nykyinenkin lapsimäärä elää puutteessa, kurjuudessa ja nälkäkuoleman partaalla vain siksi, että vastuuntuntoisen perheenpään mielestä kortongitta paneminen on vain paljon kivempaa.

 Itämeren rehevöityminen ei lopu siihen, jos 10 lokkia päättää yhtäkkiä olemaan paskantamatta siihen. Sama koskee Suomen osuutta ilmastomuutokseen ja sen vähennykseen jossa itse asiassa Suomi on jo nyt tehnyt hyvinkin paljon asioita, jo ennenkuin asia sai nykyiset hysteeriset mittasuhteensa.

 Edelleen, hyvät kollegat. Avataan se karttalehti kohdalta "koko maailma" ja tihrustetaan koittaen etsiä, missähän se pieni Suomi oikein on. Tämä pitäisi noiden elämästä vieraantuneiden idioottien mallia Ohisalo, tehdä.

 - - - - - - - -

 Jaa niin, suosittelen lukemaan Rooman klubin "Kasvun rajat" Jos nyt en väärin muista, olisiko jo 70-luvulla kirjoitettu?

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Elokapina on varsin harmiton
Tietysti, mikäli maailmankuva jollakin rajoittuu navetan sontaluukun ja postilaatikon kautta lähibaariin ja kattava maailmanmatkailu on vielä käymättä niin voi olla vaikeaa ymmärtää, mitä ilmastolle tapahtuu, jos globaalin vaurastumisen pahin skenaario toteutuu ja joka neljännelle täysi-ikäiselle kiinalaiselle, tai intialaiselle mahdollistuu polttomoottirikäyttöisen henkilöauton osto.

Niitä polttomoottoria-autoja  kauaa enää valmisteta ja jos tuo kauhukuva toteutuisi loppuu öljyvarat nopeasti .
Polttomoottorikäyttöisiä ajoneuvoja käytetään vielä 100 vuotta köyhissä maanosissa (Afrikka, Etelä-Amerikka, Aasia). Sähköautot tulevat siellä olemaan kauan utopiaa mm. sähköverkon huonouden ja puuttumisen vuoksi. Sähköautot ovat yltäkylläisten ja rikkaiden länsimaiden juttu.

Muuten: Köyhillä mailla on samanlainen oikeus vaurastua, kuten länsimaillakin. Vaikka se tapahtuisi fossiilisten polttoaineiden avulla.

100 vuotta sitten ei ollut kuin muutama auto . Eikä se auta vaikka kuinka paljon niillä rahaa olisi koska polttoainetta niihin ei kauaa ole .
https://fi.wikipedia.org/wiki/Maa%C3%B6ljy
Vai muutama auto. Esimerkiksi Foorti löi kasaan vuonna 1922 1,3 miljoonaa T-Fordia.

Polttoaineitakin riittää vuosikymmeniksi. Öljyn loppumista on ennustettu jo 50 vuotta ja vielä sitä riittää varmaan vielä toiset 50 vuotta.

Ei ollut kuin murto-osa nykyisestä kannasta . Noin 40 vuotta laskettu riittävän ja jos kulutus lisääntyy niin nopeammin .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Mietin vaan, että...

  • Vieras
Vs: Elokapina on varsin harmiton
Kirjoitit "Muutama"

 Pikkulapsikin tietää, että autoja oli tuolloin vain murto-osa nykyisestä.

 Sulla menee aina määreet ja suureet päin vattua. Satoja solenoideja ja vain muutama auto... 😁😁

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Elokapina on varsin harmiton
Kirjoitit "Muutama"

 Pikkulapsikin tietää, että autoja oli tuolloin vain murto-osa nykyisestä.

 Sulla menee aina määreet ja suureet päin vattua. Satoja solenoideja ja vain muutama auto... 😁😁

Montakos auto Suomessa oli vuonna 1922 ? En viitsi kaivaa tilastoja mutta aika paljon vähemmän niitä oli .
Ilmaston lämpeneminen alkoi kun höyrykoneet yleistyi . Niitä käytettiin aurinkoenergiallakin mutta halpa hiili korvasin auringon niissäkin kohteissa joissa se olisi toiminut ja ollut edullisempaakin
https://fi.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6yryturbiini
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Mietin vaan, että...

  • Vieras
Vs: Elokapina on varsin harmiton
Kirjoitit "Muutama"

 Pikkulapsikin tietää, että autoja oli tuolloin vain murto-osa nykyisestä.

 Sulla menee aina määreet ja suureet päin vattua. Satoja solenoideja ja vain muutama auto... 😁😁

Montakos auto Suomessa oli vuonna 1922 ? En viitsi kaivaa tilastoja mutta aika paljon vähemmän niitä oli .


Älä saatana!

Ihanko totta???

Taidat narrata. Ei autoja ollut tuolloin kuin muutama, kuten äsken kerroit.

Mietin vaan, että...

  • Vieras
Vs: Elokapina on varsin harmiton
Tietysti, mikäli maailmankuva jollakin rajoittuu navetan sontaluukun ja postilaatikon kautta lähibaariin ja kattava maailmanmatkailu on vielä käymättä niin voi olla vaikeaa ymmärtää, mitä ilmastolle tapahtuu, jos globaalin vaurastumisen pahin skenaario toteutuu ja joka neljännelle täysi-ikäiselle kiinalaiselle, tai intialaiselle mahdollistuu polttomoottirikäyttöisen henkilöauton osto.

Niitä polttomoottoria-autoja  kauaa enää valmisteta ja jos tuo kauhukuva toteutuisi loppuu öljyvarat nopeasti .
Polttomoottorikäyttöisiä ajoneuvoja käytetään vielä 100 vuotta köyhissä maanosissa (Afrikka, Etelä-Amerikka, Aasia). Sähköautot tulevat siellä olemaan kauan utopiaa mm. sähköverkon huonouden ja puuttumisen vuoksi. Sähköautot ovat yltäkylläisten ja rikkaiden länsimaiden juttu.

Muuten: Köyhillä mailla on samanlainen oikeus vaurastua, kuten länsimaillakin. Vaikka se tapahtuisi fossiilisten polttoaineiden avulla.

100 vuotta sitten ei ollut kuin muutama auto .

Kotimaisten kielten keskus määrittää sanan muutama seuraavasti:

Muutama tarkoittaa kolmesta yhdeksään kappaletta.

 Sorkan mielestä maailmalla oli sata vuotta sitten 3-9 autoa.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Elokapina on varsin harmiton
Tietysti, mikäli maailmankuva jollakin rajoittuu navetan sontaluukun ja postilaatikon kautta lähibaariin ja kattava maailmanmatkailu on vielä käymättä niin voi olla vaikeaa ymmärtää, mitä ilmastolle tapahtuu, jos globaalin vaurastumisen pahin skenaario toteutuu ja joka neljännelle täysi-ikäiselle kiinalaiselle, tai intialaiselle mahdollistuu polttomoottirikäyttöisen henkilöauton osto.

Niitä polttomoottoria-autoja  kauaa enää valmisteta ja jos tuo kauhukuva toteutuisi loppuu öljyvarat nopeasti .
Polttomoottorikäyttöisiä ajoneuvoja käytetään vielä 100 vuotta köyhissä maanosissa (Afrikka, Etelä-Amerikka, Aasia). Sähköautot tulevat siellä olemaan kauan utopiaa mm. sähköverkon huonouden ja puuttumisen vuoksi. Sähköautot ovat yltäkylläisten ja rikkaiden länsimaiden juttu.

Muuten: Köyhillä mailla on samanlainen oikeus vaurastua, kuten länsimaillakin. Vaikka se tapahtuisi fossiilisten polttoaineiden avulla.

100 vuotta sitten ei ollut kuin muutama auto . Eikä se auta vaikka kuinka paljon niillä rahaa olisi koska polttoainetta niihin ei kauaa ole .
https://fi.wikipedia.org/wiki/Maa%C3%B6ljy
Vai muutama auto. Esimerkiksi Foorti löi kasaan vuonna 1922 1,3 miljoonaa T-Fordia.

Polttoaineitakin riittää vuosikymmeniksi. Öljyn loppumista on ennustettu jo 50 vuotta ja vielä sitä riittää varmaan vielä toiset 50 vuotta.

Niinpä. Pelkkiä T-mallin Fordeja, vuonna 1922 1,3 miljoonaa. Ja tuo sorkkahioja sanoo, että 100 vuotta sitten ei ollut kuin MUUTAMA auto. 😁

 Muistan kun 1974 oli ns. energiakriisi ja tv-uutisissakin peloteltiin, että öljy loppuu pian. Kaipa takia-ajatuksena oli saada lisää suopeutta Neuvostoliiton öljytuonnille Suomeen.

Sai N-Liitosta öljyä mutta hinta oli hirvittävä . Tilanne muuttui kun pohjanmeren öljy löytyi ja Norjakin aloitti öljyn tuotannon .https://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjanmeren_%C3%B6ljy
Öljyn kulutus lisääntyy ja öljyn poraaminen käy hankalammaksi . Liusöljy taas vie pohjavedet . https://fi.wikipedia.org/wiki/%C3%96ljyliuske

Ethän sä sitä tajuu kun bensaa saa huoltoasemilta .  ;D
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .