Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valmet/ MF  (Luettu 10934 kertaa)

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Valmet/ MF
Nämä kuusen alla säilytetyt pihakoneet ovat monesti kovin surullisessa hoivassa. Niin kauan ajetaan kuin vaan jotenkin liikkumaan saadaan.

Tuli vastaan yksi 4/60 Nuhju jossa peräöljyssä oli todennäköisesti lähes 50% vettä. Semmoinen harmaa liru jossa selvästi oli vettä ihan pisaroinakin eikä pelkkänä emulsiona..
Vaihdekeppien juuresta kai 30 vuoden aikana vuotanut . No oli siinä perän hydepumppukin niin väljä että varret taisivat juuri ja juuri itsensä nostaa, mitään työkonetta ei. Edessä oli erllisellä nokkapumpulla nouseva lumilevy joka vielä jotenkin nousi kun sylinteri oli riittävän ylimitoitettu, sekin pumppu oli kyllä ihan finaalissa ja senkin öljyt harmaata kuraa.

Toisen koneen kannessa venttiilien varret olivat niin tervassa, että huolimatta erittäin suuresta ohjaimen väljyydestä venttiilin jousi ei kylmässä jaksanut enää sulkea venttiiliä jos sen painoi käsin auki ja hellitti painamisen hitaasti. Jos päästi vauhdilla niin sitten sulkeutui ... kone kävi vielä jotenkin mutta pakosarjasta tihkuvan mustan öljyn määrällä ja savulla ei ollut rajaa (ne väljät ohjaimet, vuotavat venat ja täysin surkeat suuttimet) :-/

Jotenkin pani ihmettelemään että kuka edes viitsii ajaa koneet tuohon kuntoon - ei nuo ongelmat ihan yhtenä päivänä olleet syntyneet.

Niiden perä-öljyjen kuviteltiin olevan ikuisia . Vasta sitten kun lakas nostamasta alettiin vikoja ihmetellä . 
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1387
Vs: Valmet/ MF
Ajat huononee ,panokset kovenee. Varaudu huonoihin aikoihin EMP-pulssin kestävä työkone. Multi-power,3-tieventtiili hydrauliikalle.

https://huutokaupat.com/3348743/massey-ferguson-165-1970

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1190
Vs: Valmet/ MF
Aika huonosti nykyään varaosien saanti,  mm. Perkins moottoreihin
Kaivinkoneen moottoriremppa näkyy olevan 3 kk rojekti
CAT  kaivinkone, perkinsin moottorilla  1004-4 T
Onneks osat jo käsillä,  osien saanti kuukaus, koneistamolle ruuhkaa
Kuukaus, pikkutilpehööriä, kasausta kuukaus.
Alkuperäiset sylinteriputket ,,, made in Ukraina ,,  ei Taija saada nytten :P
Tarvikeosaa erittäin huonosti,  on muuten Intia, Pakistan  akselilla
Ja laatu sen mukainen.

La Strada

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Valmet/ MF
Asiasta toiseen. Katselin Farmi -ohjelmaa, jossa Pehtoori ajelee Massey Fergusonilla. En ole aiemmin nähnyt Fergua tai Massikkaa, jossa pakoputki on vasemmalla puolella, onko toi jokin erikoisversio? Ei Hämeessä ole tuollaisia ollut.


Aika huonosti nykyään varaosien saanti,  mm. Perkins moottoreihin
Kaivinkoneen moottoriremppa näkyy olevan 3 kk rojekti
CAT  kaivinkone, perkinsin moottorilla  1004-4 T
Onneks osat jo käsillä,  osien saanti kuukaus, koneistamolle ruuhkaa
Kuukaus, pikkutilpehööriä, kasausta kuukaus.
Alkuperäiset sylinteriputket ,,, made in Ukraina ,,  ei Taija saada nytten :P
Tarvikeosaa erittäin huonosti,  on muuten Intia, Pakistan  akselilla
Ja laatu sen mukainen.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Valmet/ MF
Asiasta toiseen. Katselin Farmi -ohjelmaa, jossa Pehtoori ajelee Massey Fergusonilla. En ole aiemmin nähnyt Fergua tai Massikkaa, jossa pakoputki on vasemmalla puolella, onko toi jokin erikoisversio? Ei Hämeessä ole tuollaisia ollut.
Olisko toi ?https://konedata.net/traktorit/massey-ferguson/massey-ferguson-25-30/


Aika huonosti nykyään varaosien saanti,  mm. Perkins moottoreihin
Kaivinkoneen moottoriremppa näkyy olevan 3 kk rojekti
CAT  kaivinkone, perkinsin moottorilla  1004-4 T
Onneks osat jo käsillä,  osien saanti kuukaus, koneistamolle ruuhkaa
Kuukaus, pikkutilpehööriä, kasausta kuukaus.
Alkuperäiset sylinteriputket ,,, made in Ukraina ,,  ei Taija saada nytten :P
Tarvikeosaa erittäin huonosti,  on muuten Intia, Pakistan  akselilla
Ja laatu sen mukainen.
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

La Strada

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Valmet/ MF
Ohjelmassa oli 100 -sarjan (60 -luvun jälkipuoli, kulmikas) traktori ilman hyttiä. Ellei sitten niitäkin tehty Ranskassa.

Asiasta toiseen. Katselin Farmi -ohjelmaa, jossa Pehtoori ajelee Massey Fergusonilla. En ole aiemmin nähnyt Fergua tai Massikkaa, jossa pakoputki on vasemmalla puolella, onko toi jokin erikoisversio? Ei Hämeessä ole tuollaisia ollut.
Olisko toi ?https://konedata.net/traktorit/massey-ferguson/massey-ferguson-25-30/


Aika huonosti nykyään varaosien saanti,  mm. Perkins moottoreihin
Kaivinkoneen moottoriremppa näkyy olevan 3 kk rojekti
CAT  kaivinkone, perkinsin moottorilla  1004-4 T
Onneks osat jo käsillä,  osien saanti kuukaus, koneistamolle ruuhkaa
Kuukaus, pikkutilpehööriä, kasausta kuukaus.
Alkuperäiset sylinteriputket ,,, made in Ukraina ,,  ei Taija saada nytten :P
Tarvikeosaa erittäin huonosti,  on muuten Intia, Pakistan  akselilla
Ja laatu sen mukainen.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Valmet/ MF
Ohjelmassa oli 100 -sarjan (60 -luvun jälkipuoli, kulmikas) traktori ilman hyttiä. Ellei sitten niitäkin tehty Ranskassa.

Asiasta toiseen. Katselin Farmi -ohjelmaa, jossa Pehtoori ajelee Massey Fergusonilla. En ole aiemmin nähnyt Fergua tai Massikkaa, jossa pakoputki on vasemmalla puolella, onko toi jokin erikoisversio? Ei Hämeessä ole tuollaisia ollut.
Olisko toi ?https://konedata.net/traktorit/massey-ferguson/massey-ferguson-25-30/


Aika huonosti nykyään varaosien saanti,  mm. Perkins moottoreihin
Kaivinkoneen moottoriremppa näkyy olevan 3 kk rojekti
CAT  kaivinkone, perkinsin moottorilla  1004-4 T
Onneks osat jo käsillä,  osien saanti kuukaus, koneistamolle ruuhkaa
Kuukaus, pikkutilpehööriä, kasausta kuukaus.
Alkuperäiset sylinteriputket ,,, made in Ukraina ,,  ei Taija saada nytten :P
Tarvikeosaa erittäin huonosti,  on muuten Intia, Pakistan  akselilla
Ja laatu sen mukainen.
https://www.nettikone.com/massey-ferguson/130/2095429
Entäs toi ? Ranskalainen versio mitä tuotiin Suomeen vähän .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3798
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valmet/ MF
Asiasta toiseen. Katselin Farmi -ohjelmaa, jossa Pehtoori ajelee Massey Fergusonilla. En ole aiemmin nähnyt Fergua tai Massikkaa, jossa pakoputki on vasemmalla puolella, onko toi jokin erikoisversio? Ei Hämeessä ole tuollaisia ollut.


Eikö tuo ole kaikissa 3-cyl 35/135/148 ja osassa 165 myös vasemmalla?
Vanhoissa 4-cyl 35 taitaa olla toisella puolella.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1190
Vs: Valmet/ MF
Asiasta toiseen. Katselin Farmi -ohjelmaa, jossa Pehtoori ajelee Massey Fergusonilla. En ole aiemmin nähnyt Fergua tai Massikkaa, jossa pakoputki on vasemmalla puolella, onko toi jokin erikoisversio? Ei Hämeessä ole tuollaisia ollut.

[
Niissä 100 sarjan vanhemmissa versioissa on ollut perkins 203  malli
Ja uudemmissa, 212 malli.  Erottaa just pakosarjan/ pakoputken kätisyydestä.

Eikö tuo ole kaikissa 3-cyl 35/135/148 ja osassa 165 myös vasemmalla?
Vanhoissa 4-cyl 35 taitaa olla toisella puolella.

La Strada

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Valmet/ MF
Asiasta toiseen. Katselin Farmi -ohjelmaa, jossa Pehtoori ajelee Massey Fergusonilla. En ole aiemmin nähnyt Fergua tai Massikkaa, jossa pakoputki on vasemmalla puolella, onko toi jokin erikoisversio? Ei Hämeessä ole tuollaisia ollut.


Eikö tuo ole kaikissa 3-cyl 35/135/148 ja osassa 165 myös vasemmalla?
Vanhoissa 4-cyl 35 taitaa olla toisella puolella.

Katselin konehallista Fergussonejani bensa 20 vm -47, diesel 35 vm 58, MF 175 vm 70 ja MF 185 vm 73, kaikissa pakosarjat oikealla puolella. Onkohan noissa Ranskan traktoreissa ollut joku muu kuin Perkinsin moottori. Eihän muuten olisi mitään  järkeä tehdä vain peilikuvamoottoreita.

Pehtoori

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75
Vs: Valmet/ MF
Juu oli mullakin MF 135 jossa pakosarja vasemmalla puolella.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3798
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valmet/ MF
Mun 3-cyl 35 ja kaverin 35X on myös vasemmalla. Ja ihan aito Perkins vm 62.
Moottorin tyyppiä en ulkoa muista enkä viitsi lähteä liiteristä katsomaan.
Ohjekirja ei tyyppiä näköjään kerro :-)

Vanhat nelipyttyiset taitaa olla aina putki oikealla.
Laittaa Googlen kuvahakuun niin saa riittävästi molempia versioita :-)

Satasarjassa riippuu onko uudempi vai vanhempi moottorimalli kuten joku jo edellä mainitsikin. Google kertoo tässäkin hyvin, vaikka 'MF165' . Molempia löytyy eikä kumpikaan ole harvinainen. Isommissa satasissa aina oikealla.

kärmeskytö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 959
Vs: Valmet/ MF
Piti kans käydä katsomassa noita kartanonvahteja  ;D . 165 mp vm. 1976 näytti olevan pakoputki oikealla ja 135 mp vm1966 siinä pakoputki vasemmalla. Tuo onkin vissiin oikein urakkamalli,syylärin edessä on erillinen öljynjäähdytin.Mukavasti vinkaisee aluksi kun laittaa multipowerin päälle.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3798
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valmet/ MF
Tutustuin aikoinaan 135 MP:hen johon oli vielä vaihdettu sen 8+2 vaihteisen version 32" takapyörät.
Olipa aika joutuisa hölkkäämään, kevyissä kesäkuljetuksissa tiellä mukava peli. Siihen aikaan ei montaa nopeaa peliä ollutkaan.
Mulla oli normaali semmoinen 8+2 laatikko ilman MP:tä.