Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hankintapuun hinta syksy2021  (Luettu 9775 kertaa)

  • Vieras
Vs: Hankintapuun hinta syksy2021
Meilläpäin on karsimaton energiapuu määritelty hakekuutioiden kautta kertoimella. Kolme eri ostajaa viime vuosien aikana ja kaikilla sama homma. Huono puoli on se että raha tulee vasta n. kuukausi haketuksen jälkeen. Kaikki puu tukeista aitarisuihin kelpaa. Keväällä peittelemättömän kasan hinta oli 27€, vielä ei ole hakkuri käynyt.

Mikä hinta tuo 27 euroa oli? Haketetun kuution eli haketuksrsta saadun hakkeenko hinta?  Alvillinen hintako?

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Hankintapuun hinta syksy2021
Sen verran tuttu luku että sanoisin että se on saadusta hakemäärästä kertoimella takaisin kiintokuutioksi muunnettu alviton hinta. Eli euroa per k-m³ ALV 0%.

jontti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: Hankintapuun hinta syksy2021
Metsajussi on hinnoittelussa oikeassa ja taitaa olla myös meiltäpäin eli Päijät-Hämeestä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Hankintapuun hinta syksy2021
mikä virma?   ainakii ump alkaa hieman toisin.....

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Hankintapuun hinta syksy2021
mikä virma?   ainakii ump alkaa hieman toisin.....

Mulla menee tutun välittäjän kautta, Hakevuori lienee nyt ketjun 2. ostaja. Loppukäyttäjä luultavasti LL eli Lahden Lämpövoima.
Joskus meni KE eli Keravan Energia tai sitten Orimattilan Lämpö.
Satunnaiseriä menee myös paikallisille yrityksille/suurkuluttajille; riippuu miten Venäjältä saadaan halpaa haketta. Sen kanssa ei kannata alkaa kisaamaan...

Varsinaisille selluintegraateille en ole koskaan tarjonnut, en myöskään Biowatille. Jälkimmäinen haluaa luultavasti mieluummin tehdä myös korjuun itse.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Hankintapuun hinta syksy2021
mutta hyin kelpaa hieman heikompikii hankintapuu nykyään virmoille..  itellä meni mitta puntariin ku ei niiiiiiin väliii..

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 968
  • LOS KANTTURAS
Vs: Hankintapuun hinta syksy2021
Mät ja kut 61€, kot 51€ Mäk 35€, kuk 34€ . Parru mä ja ku 44€. Hankintahinta siis.  Ei puutu kun puuta tienvarteen🤔
AkkuPENSASLEIKKURI😬

Tuuripelle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Hankintapuun hinta syksy2021
Mät ja kut 61€, kot 51€ Mäk 35€, kuk 34€ . Parru mä ja ku 44€. Hankintahinta siis.  Ei puutu kun puuta tienvarteen🤔

Mikä firma?