Niin kyllähän sitä voi muillekin töitä tehdä jos aikaa tosiaan jää ylimäärästä se 10kk vuodessa mutta sitä työtä ei pitäisi ainaakan tarvita tehdä siksi että saa ne vekseli vehkeet maksettua.
Kyllä minäkin mielellään teen muillekkin hommia ja auttelen mutta sen ei sitten tarvitsekaan olla muutakuin harrastus tarkoitan siis ettei tartte väkisin tehdä ja miettiä mistä niitä hommia taas löytyy.
Toi merkonomi matematiikka on ihan utopiaa mulle. Mikä ihmeen omanpääoman korko kuka sulle maksaa sun omistamista laitteista tai pelloista? Tuota laskenta tapaa kun harrastaa niin joka ikinen vehje mitä tontilla on on tappiota mutta kun olet hankkinut omalla rahalla vaikka nyt sen vanhan puimurin joka maksaa 10000 ja puit sillä 100ha mutta rahtipuijan hinta olisi 100e/ha niin oma puimuri on käytännössä maksettu heti kun se 100ha on ite puiden täynnä. Sen jälkeen ei ole kuin pienet kulut maksettavana ja voit laskea kuinka paljon se puimuri tienaa sulle versus urakointi kulu. Ihan sama tulee tietyssä määrässä myytävää viljaa vastaan kun laskee oman ajoneuvoyhdistelmän kuluja versus liikennöijiin.
Mä vaan ajattelen varmaan takapajusesti tai sitte mun patterit on laskimessa vääränlaiset