Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuumavesipainepesuri  (Luettu 6036 kertaa)

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: Kuumavesipainepesuri
Se on uskomaton ero kun aikanaan siirty kylmävesipesurista
Kuumavesipesuriin,  pesu nopeutui huomattavasti, paljon
Miellyttävämpää, varsinkin syksyllä koneita pestessä
Räntäsateessa……
Kyl huomaa kun polttoaine loppuu pesurista, ei lähde lika samalla tavalla.

Ja vanha kalusto nuortuu kymmenen vuotta, kun pinttynyt öljyinen lika lähtee irti. 8/18 Kärcheri ollut nyt vuoden, hieman kolho liikuteltava mutta toistaiseksi ei muuta valitettavaa. ;D
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kuumavesipainepesuri
Kränzleä ollut nyt. Kärcheri oli jos vuonna x ja ei ollut kovin pitkäikäinen. Ärsyttävä myös siirrellä kun painava laite keikkui kolmella pyörällä.

Ekasta kränzlestä meni löpöpumppu. Kiireessä hankittiin sitten toinen. Jotain pientä ollut mut yleensä sellaista et kyl se ite on saanut kuntoon. Pari vuotta sitten hommasin kolmannen samanlaisen, kun tuli vähän käytetty vastaan. On nyt kone varalla, jos kesken sikalan pesun tulee vikaa tai jos vaikka ehtii kahdella pesemään. Ja onhan se mukavaa kun toinen on siellä sikalalla niin edelleen on toinen kone jolla pestä koneita.

Kyseessä 1165 malli. Nilfiskillä on kai joku 8 malli josta tulee vielä enemmän litroja ja painetta kuin tuosta..

Päätyssä lämpimässä ollut 15 vuotta Kärcher . Kerran pumppuun vaihdettu sisuskalut . Turhanpieni eikä liikutella viitsi .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1324
Vs: Kuumavesipainepesuri
Onko tullut vastaan sellaista (kuuma- tai kylmäpesuri), jonka helposti tyhjäksi, että voi säilyttää talven kylmässä?

******
Ei tyhjäksi,  vaan  lasoil tai pakkasnesteseos  pesuriin, käyttää vähän aikaa,
Et  kiertää joka paikkaan pumpussa, letkuissa ja kahvassa.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kuumavesipainepesuri
Onko tullut vastaan sellaista (kuuma- tai kylmäpesuri), jonka helposti tyhjäksi, että voi säilyttää talven kylmässä?

******
Ei tyhjäksi,  vaan  lasoil tai pakkasnesteseos  pesuriin, käyttää vähän aikaa,
Et  kiertää joka paikkaan pumpussa, letkuissa ja kahvassa.

Joo , toimii .

Oli ittellä hetkenaikaa pakettiautossa pesuri mukana keikoilla .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Kuumavesipainepesuri
Kyseessä 1165 malli. Nilfiskillä on kai joku 8 malli josta tulee vielä enemmän litroja ja painetta kuin tuosta..
Just tuollaista 1165 kokoluokkaa katellu. On niitä paljon tehokkaampiakin tietysti vielä, mutta kyllä tuolla nyt traktorin pesee jo oikein hyvin.
Nilfiskiltä ollut yks kylmäpesuri joka pelasi kyllä aikansa, ei ole täysin poissa laskuista sekään.

Kränzlen uusissa malleissa on kätevä pikalukitus kahvassa et saa vaahdottimen vaihdettua. Clennin kahvat on paljon huonompia siinä suhteessa.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12039
Vs: Kuumavesipainepesuri
Clennin kahvat on paljon huonompia siinä suhteessa.
Clenniin pitää heti kättelyssä ostaa normaali pesurikahva ja -putki.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Kuumavesipainepesuri
ja kiertyvä liitin letkuun.   miulla pelkkä pesuri mut letku sykkyrässä korpiaaa..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9603
Vs: Kuumavesipainepesuri
ja kiertyvä liitin letkuun.   miulla pelkkä pesuri mut letku sykkyrässä korpiaaa..

Ja vielä helevetin pitkältä sitä letkua. Ittellä joku sekasikiö, kun ensin on koneen kelallinen ja sitten ehkä 10-15m suoraa letkua kahvassa. No noi ruuvaan kyllä säilytykseen erilleen mutta oman pikku navettani pesen pesuria siirtämättä. Ja kun ei tuota pysty pihalla oikein siirtämään niin ladon ovelta pesen autot pihassa ja matot telineessä (harvoin)

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1407
Vs: Kuumavesipainepesuri
https://www.lantmannenagro.fi/tuotteet/tyovaline-ja-pienrauta/painepesurit/kuumavesipainepesuri-nilfisk-mh-4m-2201000-fax/

Tuommoinen ollut hyvä minun käyttää. Kone lämpöisessä aina, 15 metrin letku kelalla riittää ulos. Möivät tarjouksessa 3 tonnin, niin otin nimenomaan FAX letkukelalla. Kestoa ei tiedä vielä yhtään. Jos pesuaine hörppää ilmaa, voi tulla vikavalo tai jos pätkii liikaa pesua polttimen kanssa. Siis kuumapesurina pitkiä vetoja, niin poltin pysyy kunnossa ja jos höyryllä, niin kierukan jäähdytys ilman poltinta lopuksi. Virta pois ja päälle, niin kuittaa häiriön.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Kuumavesipainepesuri
Kyseessä 1165 malli. Nilfiskillä on kai joku 8 malli josta tulee vielä enemmän litroja ja painetta kuin tuosta..
Just tuollaista 1165 kokoluokkaa katellu. On niitä paljon tehokkaampiakin tietysti vielä, mutta kyllä tuolla nyt traktorin pesee jo oikein hyvin.
Nilfiskiltä ollut yks kylmäpesuri joka pelasi kyllä aikansa, ei ole täysin poissa laskuista sekään.

Kränzlen uusissa malleissa on kätevä pikalukitus kahvassa et saa vaahdottimen vaihdettua. Clennin kahvat on paljon huonompia siinä suhteessa.
Mä olen ihan perinteisten kahvojen suosija. Kaikenmaailman pikalukitus systeemit tuppaa ajan myötä löystymään jolloin vuotaminen on tosiasia.

Edes kranzlen omasta kahvasta en erityisesti tykkää siinäkin on liikaa niitä jatkoja. Oon ostanut ihan tarvike kahvan jossa 1,5m suihkuputki ja kahva. Ei ole turhia hienouksia ja mahdollisimman vähän liitoksia. Ja keveyskin alkaa olla kysytty juttu kun muutamsn päivän aamusta iltaan pitää kahvaa käsissä.

Itselläkin jatkoletku mut sen kanssa  alkaa paine laskea et "tehokkaaseen" pesuun sen kanssa ei ole. Koneet kyllä varmaan pesee puhtaaksi..
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Kuumavesipainepesuri

Mä olen ihan perinteisten kahvojen suosija. Kaikenmaailman pikalukitus systeemit tuppaa ajan myötä löystymään jolloin vuotaminen on tosiasia.

Edes kranzlen omasta kahvasta en erityisesti tykkää siinäkin on liikaa niitä jatkoja. Oon ostanut ihan tarvike kahvan jossa 1,5m suihkuputki ja kahva. Ei ole turhia hienouksia ja mahdollisimman vähän liitoksia. Ja keveyskin alkaa olla kysytty juttu kun muutamsn päivän aamusta iltaan pitää kahvaa käsissä.

Itselläkin jatkoletku mut sen kanssa  alkaa paine laskea et "tehokkaaseen" pesuun sen kanssa ei ole. Koneet kyllä varmaan pesee puhtaaksi..
Vaahdotinta ois tarkotus käyttää aika paljon, niin helpottaa aika paljon jos se on pikaliittimellä vrt. Clenin kierrettävä.
Kränzlen 2021 malleissa on aika luotettavan oloinen pikaliitin.

Viimeksi muokattu: 23.08.21 - klo:14:16 kirjoittanut JD6630

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1407
Vs: Kuumavesipainepesuri
On nuo Kew Nilfisk Alto -pikaliitinkin kestänyt ihan vuoskymmenen. Taitaa olla rosteria kun aina kirkkaat. O-rengas uusi, jos kerran vuotaa.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Kuumavesipainepesuri

Mä olen ihan perinteisten kahvojen suosija. Kaikenmaailman pikalukitus systeemit tuppaa ajan myötä löystymään jolloin vuotaminen on tosiasia.

Edes kranzlen omasta kahvasta en erityisesti tykkää siinäkin on liikaa niitä jatkoja. Oon ostanut ihan tarvike kahvan jossa 1,5m suihkuputki ja kahva. Ei ole turhia hienouksia ja mahdollisimman vähän liitoksia. Ja keveyskin alkaa olla kysytty juttu kun muutamsn päivän aamusta iltaan pitää kahvaa käsissä.

Itselläkin jatkoletku mut sen kanssa  alkaa paine laskea et "tehokkaaseen" pesuun sen kanssa ei ole. Koneet kyllä varmaan pesee puhtaaksi..
Vaahdotinta ois tarkotus käyttää aika paljon, niin helpottaa aika paljon jos se on pikaliittimellä vrt. Clenin kierrettävä.
Kränzlen 2021 malleissa on aika luotettavan oloinen pikaliitin.
Mulla toinen kahva jossa vaahdotin kiinni. Ainut miinus et joutuu koneen sammuttamaan ja laskemaan paineet pois kun vaihtaa.

On nuo Kew Nilfisk Alto -pikaliitinkin kestänyt ihan vuoskymmenen. Taitaa olla rosteria kun aina kirkkaat. O-rengas uusi, jos kerran vuotaa.
Juu näin periaatteessa. Ja pienessä käytössä varmaan meneekin sit kun oikeasti pestään niin ainainen o-rengaiden vaihtokin alkaa ottamaan päähän.

Mut makuasioitahan nämä on. Mä olen tykästynyt yksiosaiseen suihkuputkeen.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Kuumavesipainepesuri
Isossa pesurissa on mukavaa olla tuplaputket pistoolin jatkeena. Saa sitä painetta säädettyä kätevästi.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: Kuumavesipainepesuri

Mä olen ihan perinteisten kahvojen suosija. Kaikenmaailman pikalukitus systeemit tuppaa ajan myötä löystymään jolloin vuotaminen on tosiasia.

Edes kranzlen omasta kahvasta en erityisesti tykkää siinäkin on liikaa niitä jatkoja. Oon ostanut ihan tarvike kahvan jossa 1,5m suihkuputki ja kahva. Ei ole turhia hienouksia ja mahdollisimman vähän liitoksia. Ja keveyskin alkaa olla kysytty juttu kun muutamsn päivän aamusta iltaan pitää kahvaa käsissä.

Itselläkin jatkoletku mut sen kanssa  alkaa paine laskea et "tehokkaaseen" pesuun sen kanssa ei ole. Koneet kyllä varmaan pesee puhtaaksi..
Vaahdotinta ois tarkotus käyttää aika paljon, niin helpottaa aika paljon jos se on pikaliittimellä vrt. Clenin kierrettävä.
Kränzlen 2021 malleissa on aika luotettavan oloinen pikaliitin.

Mulla loppui pesuaineen käyttö kun siirryin kuumavesipesuriin. Ihan riittävän puhtaaksi lähtee pelkällä lämpimällä vedellä.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-