Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaupunkilaispoika kysyy: Mikä ihme tämä on?  (Luettu 6773 kertaa)

Hpniemi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Tervehdys,

Upgreidaan tässä elämää ja ostaa pauksutin vanhan pienen tilan. Tarkoitus ei ole ansaita elantoaan viljelyllä, mutta kotitarpeiksi.

Löysin tämmöisen vanhan koneen, mikä tämä on, joku äeskö? Tekeekö tuolla mitään? Traktorini on Ford 4000 vm 67...

https://www.dropbox.com/s/mgpwdej0pji6yzk/20210813_104955.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/nwqzuisk6fessmx/20210813_104930.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/7rm8h5z69osx8fy/20210813_104912.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/6wcig4wgabfpmog/20210813_104901.jpg?dl=0

Kysyn kun rahaa menee kaikkeen, niin aina parempi jos jotain vanhoja löytöjä voisi vielä käyttää...

Kiitos

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64940
Vs: Kaupunkilaispoika kysyy: Mikä ihme tämä on?
ketjuharava.  heinäköyten tekoon.    ei paljon arvoa.   onko 4000 ford ihan 67?   ettei vaan 77?

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1242

Hpniemi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Kaupunkilaispoika kysyy: Mikä ihme tämä on?
On se, ford major 4000 vm 67

ketjuharava.  heinäköyten tekoon.    ei paljon arvoa.   onko 4000 ford ihan 67?   ettei vaan 77?

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: Kaupunkilaispoika kysyy: Mikä ihme tämä on?
Kyllä se ihan ketjuharava on sanan varsinaisessa merkityksessä. Osaavan käsissä on toimiva heinänpöyhin. Oksa kun tuollasella touhottaa tulee heinästä köysi jonka voi vetää pellolta latoon. Olis muuten toimiva peli siihen mökkitien heinien tuhoomiseen myös.Mut ei se onneton osaa sitäkään säätää siten että siihen pelais.Suutaan soittaa eli näppistä laulattaa huvikseen, savolainen kun on ja se on kyllä se perimmäinen vika.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64940
Vs: Kaupunkilaispoika kysyy: Mikä ihme tämä on?
nyt kyllä evp iski taas kirveensä niin kiveen kui osaa vaan.       just tuollasella mut varenlös merkkisellä net mökkitiet putsattiin.    mut sulla ku on vain tuo miun mollaaminen elinehto.   iliman et osaa etes kirjuuttaa tänne,  sorkan nuolennan ohella..   myö vaan lisättiin pari latia nuihin piikkien varsiin ni hyin toimii..  ei vaan uskaltannu kertoa ku sorkka olis saanu taas sytärin ja sit sen eukon huutoa ei kukaan kestäis...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9597
Vs: Kaupunkilaispoika kysyy: Mikä ihme tämä on?
nyt kyllä evp iski taas kirveensä niin kiveen kui osaa vaan.       just tuollasella mut varenlös merkkisellä net mökkitiet putsattiin.    mut sulla ku on vain tuo miun mollaaminen elinehto.   iliman et osaa etes kirjuuttaa tänne,  sorkan nuolennan ohella..   myö vaan lisättiin pari latia nuihin piikkien varsiin ni hyin toimii..  ei vaan uskaltannu kertoa ku sorkka olis saanu taas sytärin ja sit sen eukon huutoa ei kukaan kestäis...

Mitä nyt tällä kertaa on latit ? Kolikkoja?

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kaupunkilaispoika kysyy: Mikä ihme tämä on?
nyt kyllä evp iski taas kirveensä niin kiveen kui osaa vaan.       just tuollasella mut varenlös merkkisellä net mökkitiet putsattiin.    mut sulla ku on vain tuo miun mollaaminen elinehto.   iliman et osaa etes kirjuuttaa tänne,  sorkan nuolennan ohella..   myö vaan lisättiin pari latia nuihin piikkien varsiin ni hyin toimii..  ei vaan uskaltannu kertoa ku sorkka olis saanu taas sytärin ja sit sen eukon huutoa ei kukaan kestäis...

En mää mitään syrädii saanut eikä eukko ole huutanut . Siis ketjuharavalla ne heinät nurin ?  ::) ::) ::) ::)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9597
Vs: Kaupunkilaispoika kysyy: Mikä ihme tämä on?
Oksa kun ei mulle vastaa niin kertokaa joku joka ymmärtää savoa mitä noi latit on ? Mulla jos ei ole latin latia, niin kolikoista / rahasta mulla on puute.

No jos heinää "kaadetaan" ketjuharavalla niin eikö sen olisi voinut vaan jyrätä jyrällä? vai olisko noi latit jotain terälappuja, mutta riittääkö haravan nopeus ja miten ne saa kiinni joustaviin piikkeihin? Nyt kyllä tulin uteliaaksi.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kaupunkilaispoika kysyy: Mikä ihme tämä on?
Oksa kun ei mulle vastaa niin kertokaa joku joka ymmärtää savoa mitä noi latit on ? Mulla jos ei ole latin latia, niin kolikoista / rahasta mulla on puute.

No jos heinää "kaadetaan" ketjuharavalla niin eikö sen olisi voinut vaan jyrätä jyrällä? vai olisko noi latit jotain terälappuja, mutta riittääkö haravan nopeus ja miten ne saa kiinni joustaviin piikkeihin? Nyt kyllä tulin uteliaaksi.

Jyrä ei käy koska siinä ei ole täryä .

Oksan tapa on yksi tapa rikkoa pöyhin tahi ketju harava .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64940
Vs: Kaupunkilaispoika kysyy: Mikä ihme tämä on?
ahaa, taas näköjään paikallisilmaisu;   lati on ohut metallisoiro esim. ikh myy noita kahen metrin pätkinä.           sälli tinas mikillä kaksoispiikkiin tuollaisen latinpätkän hieman piikin päätä ylemmäs .      kesti ainakin tuon keikan.    ja jyrällä vaan heinä painuu maahan ja nousee viikossa ylös mutta tuolla haravalla sopivalla nopeutella ja kierroksilla repii heinää ja jopa siirtää hiekkaa raiteelle.   osa tietty menee hieman ohi mutta määrä näytti olevan niin pieni ettei haittaa..

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: Kaupunkilaispoika kysyy: Mikä ihme tämä on?
nyt kyllä evp iski taas kirveensä niin kiveen kui osaa vaan.       just tuollasella mut varenlös merkkisellä net mökkitiet putsattiin.    mut sulla ku on vain tuo miun mollaaminen elinehto.   iliman et osaa etes kirjuuttaa tänne,  sorkan nuolennan ohella..   myö vaan lisättiin pari latia nuihin piikkien varsiin ni hyin toimii..  ei vaan uskaltannu kertoa ku sorkka olis saanu taas sytärin ja sit sen eukon huutoa ei kukaan kestäis...
taisit napa idean mun tekstistäni, et sää ite tuota keksiny, tai kirjoittelet jälleen puuta heinää.Ketjuharavan piikkeihin ei latia hitsata eikä ne piikit kestä maata raapia. Mutta kunhan taas läyryät omias, kuten aina.

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 371
Vs: Kaupunkilaispoika kysyy: Mikä ihme tämä on?
Oksa kun ei mulle vastaa niin kertokaa joku joka ymmärtää savoa mitä noi latit on ? Mulla jos ei ole latin latia, niin kolikoista / rahasta mulla on puute.

No jos heinää "kaadetaan" ketjuharavalla niin eikö sen olisi voinut vaan jyrätä jyrällä? vai olisko noi latit jotain terälappuja, mutta riittääkö haravan nopeus ja miten ne saa kiinni joustaviin piikkeihin? Nyt kyllä tulin uteliaaksi.
Pokasahan teriä ennen sanottiin latiksi ilmeisesti ruotsista tulleita lainoja
Oksa on nyt sekoittanut ketjuharavan tähän pyöröpiikki haravaan sillä sai sitä köyttä tulemaan, kai tuo olisi toimiva tänäkin päivänä, mutta kapea työleveys ja renkaat kun tippuu uraan niin raapii maata, voisi sillä aikansa hiekkamaata  raapia oksan tapaan, ainut mitä tulee mieleen mihin tuo sopisi on rehun siirtoon ruokintapöydällä jos viimeisten piikkien tilalle saisi harjat,

Mietin vaan, että...

  • Vieras
Vs: Kaupunkilaispoika kysyy: Mikä ihme tämä on?
Oksa kun ei mulle vastaa niin kertokaa joku joka ymmärtää savoa mitä noi latit on ? Mulla jos ei ole latin latia, niin kolikoista / rahasta mulla on puute.

No jos heinää "kaadetaan" ketjuharavalla niin eikö sen olisi voinut vaan jyrätä jyrällä? vai olisko noi latit jotain terälappuja, mutta riittääkö haravan nopeus ja miten ne saa kiinni joustaviin piikkeihin? Nyt kyllä tulin uteliaaksi.

Mietin vaan että lati on lattarauta.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: Kaupunkilaispoika kysyy: Mikä ihme tämä on?
Oksa kun ei mulle vastaa niin kertokaa joku joka ymmärtää savoa mitä noi latit on ? Mulla jos ei ole latin latia, niin kolikoista / rahasta mulla on puute.

No jos heinää "kaadetaan" ketjuharavalla niin eikö sen olisi voinut vaan jyrätä jyrällä? vai olisko noi latit jotain terälappuja, mutta riittääkö haravan nopeus ja miten ne saa kiinni joustaviin piikkeihin? Nyt kyllä tulin uteliaaksi.
Pokasahan teriä ennen sanottiin latiksi ilmeisesti ruotsista tulleita lainoja
Oksa on nyt sekoittanut ketjuharavan tähän pyöröpiikki haravaan sillä sai sitä köyttä tulemaan, kai tuo olisi toimiva tänäkin päivänä, mutta kapea työleveys ja renkaat kun tippuu uraan niin raapii maata, voisi sillä aikansa hiekkamaata  raapia oksan tapaan, ainut mitä tulee mieleen mihin tuo sopisi on rehun siirtoon ruokintapöydällä jos viimeisten piikkien tilalle saisi harjat,
Ei sillä mitään tee,piikit kyllä kestää sen mitä piikit yleensä kestää,mutta varsinkin hihnavetoisena aina hihnat poikki.Pyöroharava tekee paltteita.Lati,metellinpala,lattaraudasta tai kutiakin kutsutaan latiksi siis luotia.